هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

ولدمورت خوب یا بد؟؟


بیشتر افراد که کتاب ها ی هری پاتر را می خوانند قبول دارند که ولدمورت باعث از هم پاشیدن خیلی از خانواده ها شده است.

ولی همه ی ما از یک طرف به داستان نگاه می کنیم . آیا خانواده ی مرگ خواران انسان نیستند؟ کاراگاهان که پدر یک خانواده را می کشند فرشته اند؟ آیا وقتی مرگ خواری دستگیر یا کشته می شود
باید ابرو ی خانواده ی او برده شود؟

دنیا ی جادویی هم مثل دنیای ماست دختری فرانسوی بود که در مدت جنگ جهانی دوم عاشق سربازی آلمانی شده بود . بعد از جنگ روستاییان محل سکونت آ ن دختر وی را گرفته و ی را کتک زدند و مو های سرش را به صورت صلیب شکسته کوتاه کردند و او را هو کردند . گور بابا ی درد جسمی می دونید که روح آن دختر چقدر درد کشیده اونم صرفا بخاطر عشق!! یکی می گوید اگر ولدمورت نبود مرگ خواری هم نبود!
من می گویم که :مگه ولدمورت مرض داشته که این کارا رو می کنه ؟ باید بگویم نه اگر شما یازده سال دور از جامعه ای باشید که به آن طعلق دارید چگونه بار می آ یید؟ کسی نباشه شما رو تربیت کنه

کسی نباشه شما رو در آغوش بگیره و به شما عشق بورزه. آن وقت شما به بقیه عشق می ورزید؟

بله کسی نبوده که ولدمورت رو تربیت کنه و راه درست و نادرست رو به او نشان بده و عشق ورزیدن رو
به وی نشان بده. چه انتظاری دارید معجزه می خواهید ؟؟

وزارت و سحر و جادو چی؟؟ آن ها وضیفه دارند به این و اون گیرز(گیر ) بدن ؟ اگر از قبل اقدام می کرد و تام(ولدمورت) را از پرورشگاه نجات می داد دیگر ولدمورتی نداشتیم که آدم بکشه

آیا دامبلدور انسان پاکیه؟ هم نه هم بله بله اش را خودتون می دونید ولی تو کتاب شش وقتی دامبلدورداره یکی از خاطرات مربوط به ولدمورت رو به هری نشون می ده هری یه چیزی می گه(متستفانه الان یادم نیست) و بعد دامبلدور می گه : برای لرد ولدمورت دلت می سوزد ؟؟ هری هم می گه نه

چرا دامبلدور باید چنین حرفی بزند؟ مگر ولدمورت انسان نیست؟؟


با تشکر کارداک دیربون ۹/۱۰/۱۳۸۴




قبلی « هری پاتر و دوست جدید - فصل 9 شرمنده شدن اماي مشهور: سوتي هاي اما واتسون از زبان خودش » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
2007
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۹/۱۰ ۱۴:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۹/۱۰ ۱۴:۵۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۰
از: كنار بر بچ مرگ خوار
پیام: 789
 Re: لرد
خب اگه اينجور باشه هري هم بايد بد ميشد و ميشد نوچه لرد سياه
raspina snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۸ ۱:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۸ ۱:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از:
پیام: 42
 ولدمورت
آخي!بيچاره ولدي . . . وقتي هري بچه بود همه ي اطرافيانش بهش عشق مي ورز يد ند!!!
مي دو نين من متحول شدم . . . تصميم گرفتم ولدي رو به فرزند خو ند گي قبول كنم!!!
شما هايي كه با نويسنده موافقين حالتون خوبه؟؟؟
tahere
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۴ ۱۷:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۴ ۱۷:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۷
از: سنـــــــت..مانگــــــــــو
پیام: 235
 تابلو
اين كه معلومه
تامي خوبه....دامبي بد
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۲۱:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۲۲:۰۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 موافقم
موافق بيدم. ولدمرت بيچاره مگه چه گناهي كرده. اما اگه جادوگر بودم مي شدم نوكر سرسپرده ي ولدرمرت( آخه نوجووني هاش خيلي خوش قيافه بوده!)
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۴ ۶:۴۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۴ ۶:۴۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 ولد مورت
دوسته عزيز اگر اينطور كه شما ميگيد بشه پس هيچ قاتلي اعدام يا در زندان نميره پس در نتيجه جامعه به اختشاش كشيده ميشه و مردم همديگر رو ميكشن چون هردو طرف حق رو به خودشون ميدن پس ولد مورت گناه كاره دركل ممنون از مقالت
1610668236
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۱۷:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۱۷:۴۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۲۹
از: یه جایی خفن
پیام: 62
 دامبل درست گفته!!!
یه طوریتون میشه ها ولدومرتو خوبی!!!!!!!!!!!!!!!
درسته که شرایط زندگی موثره ولی دلیل نمیشه که
ادم کش بشه نمونه ی مشخصش هری!!!!!
یعنی هرکه رفت پرورشگاه باید قاتل بشه؟!؟!؟!؟!؟!؟!



damoon
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۱۶:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۱۶:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۱۱
از: شیون آوارگان
پیام: 6
 Re: دامبل هم با اين حرفشششششش!!!!
veldmort sakhtye ziady keshide benazare man taghsire on nist ke adame bady shoode harry jooze estesnahast kamtar kasi ba oon sharaiet ensan paki baghi mimoone
Voldemort-Lord of Death
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۱۵:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۱۵:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۳/۹
از: نميگم تا تو خماري بموني ...!!
پیام: 138
 دامبل هم با اين حرفشششششش!!!!
ولدمورت هر كي هست يه انسانه و هيچ كي حق نداره همچي حرفي دربارش بزنه حتي اگه دامبل خودمون باشه ...

اگه دامبلدور هنوز زنده بود بهش ميگفتم كه ممكن بود خودشم در اثر شرايط مختلف اين طوري بره تو جادوي {مقدس} سياه

يه داستاني هم در اين مورد يادم اومد ... اگه وقت كنم واستون مينويسم
پري دريايي
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ ۱۸:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ ۱۸:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۳
از: خيلي دور خيلي نزديك(درياچه ي نقره اي)
پیام: 144
 خوب بود
خوب راستش مقالتون شخصيت ولدمورت را خوب بيان كرد ولي هري هم در بچگي با خانوادش بزرگ نشد پس چطور الان اينطوريه؟
دامبلدور هم حق داشت همچنين حرفي رو بزنه چون ولدمورت هم به خودش و هم به هري ظلم كرد
shadi.
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۴:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۴:۲۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۱۰
از: بالای سر جسد ولدی!
پیام: 993
 شاید
خوب شاید ولدمورت به دلیل تنهایی به بدی ها رو آورده و معروف شدن و مورد توجه قرار گرفتن تو آدم کشی پیدا کرده و این شاید به دلیل نداشتن راهنما بوده اما هر کس اگه به خواد کاره بدی انجام بده یا آدم بکشه تو شیشه هم که بذاریدش کار خودشو انجام می ده و این به ذات ولدمورت برمیگرده و فقط رولینگ می دونه ذات اون چه جوریه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pishi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۴
از: nashenakhteh
پیام: 169
 inkeh nashod dalil
bebakhshida oon mogeh baid harry ham mesle
ولد مورتmishod :
niloofar radcliffe.
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۶ ۱۵:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۶ ۱۵:۰۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۱
از: تالار اصلي اسليترين كنار پنجره ي غم
پیام: 191
 Re: عالی
be nazare man tam khodesh doost dashte bad bashe be hamin dalil esmesh ro avaz kard tori khodesh jelve dad ke mardom betarsan oon az aziat , azar , badjensi , bi ehsasati , va kolan zeshti va kasifi khoshesh miad
doost dare gerye ye bacharo darare va lezat mibare
niloofar radcliffe.
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۶ ۱۴:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۶ ۱۴:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۱
از: تالار اصلي اسليترين كنار پنجره ي غم
پیام: 191
 Re: عالی
do halat dare ya voldomort khoob mishe ke albate omri ya nabood mishe
jenny2006
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۹ ۱۸:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۹ ۱۸:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۱۶
از: sweden
پیام: 57
 Re: بماند
درسته به ولدمورت خوب نرسيدن اما اينكه دليل نيست
اقا از وقتى كه كوجيك بودن قاتل بودن هميشه اطرافيانش مى ترسوند اين دليل نيست كه جون بهش محبت نشده بياد عالم به هم بريزه.بكين به من تا قبل از اينكه هرى به هاكوارتز بره كى به اون محبت كرد خاله بتونيا يا عمو ورنون هان هان هان
lordvoldemort_tom
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۷ ۱۵:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۷ ۱۵:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۶
از:
پیام: 15
 Re: عالی
قبل از اینکه ولدرمورت هارکرکس ها یا جان پیچ ها شو درست بکنه که آدم معمولی بود . در ضمن فکر نمی کنین که ولدرمورت وقتی توی پرورشگاه بوده همه به دید آدم عجیب بهش نگاه میکردن ؟؟؟؟
saraa4
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۶ ۲۱:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۶ ۲۱:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۸
از:
پیام: 31
 Re: عالی
دامبل هم حق داره که ولدمورت رو آدم حساب نکنه خوب می دونیم که دامبل از وجود هورکراکس ها خبر داشت، ولی خب ولدمورت هم حق داره، کسی نبوده راه خوب رو نشونش بده، ولی آیا همه ی بچه های پرورش گاهی باید این طوری از آب در بیان،
lordvoldemort_tom
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۵ ۱۱:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۵ ۱۱:۴۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۶
از:
پیام: 15
 عالی
حرفات رو کاملا قبول دارم . حتی خود دامبلدور که این همه ادعای خوبی میکنه تا بحال شده به ولدرمورت به چشم یک انسان نگاه کنه ! و به آقای سدریک دیگوری باید بگم که ولدرمورت راه بد رو انتخاب کرد چون کسی نبود که راه خوب رو بهش نشون بده ! با زندگی دردناکی که اون داشته چه انتظاری دارین ؟ فرشته ی نجات بشه ؟ الان 4 سال دارم سعی می کنم این مطب رو به مردم بگم ....
ندا
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۴ ۲۲:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۴ ۲۲:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۲۷
از: هاگوارتز
پیام: 12
 .............................
ها يه ذره چرت وپرت گفتي
ندا
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۴ ۲۲:۲۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۴ ۲۲:۲۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۲۷
از: هاگوارتز
پیام: 12
 ................
هان يه ذره چرت و پرت گفتي
D-Y-Z-2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۲ ۱۸:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۲ ۱۸:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۱۵
از: مریخ
پیام: 241
 بماند
ببین جگر محترم من این حرفهایی که زده بودی کامل خوندم. تو یه قسمتهایی باهات موافقم تو یه قسمتهایی نه.
ببینم هری از دماغ فیل افتاده؟ خیلی بهش محبت شده؟ دردونه باباست؟ یا مامانش صبح میاد بالای سرش بهش میگه بیا آب پرتغالت رو بخور؟ حالا اگه آب آناناس بود هم چه بهتر.
اما به هر حال خود شما هم یه طرفه قضاوت کردی. ولده مورت به قول معلم اجتماعی من شاید درست ارزشها رو درونی نکرده بود اما انشان هماوره میتونه آدم بشه.
okhart
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۲ ۱۵:۵۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۲ ۱۵:۵۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۱۰
از: ازكابان
پیام: 78
 لرد والد مورت
بعضي مسائل هست كه كاملا رو شنه مثل اين
severus_s
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۲۳:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۲۳:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱
از:
پیام: 12
 شما دیگه کی هستین
بابا بی خیال این حرفا چیه؟؟؟
مگه این شما نبودین که تا زجر کشیدن هری رو می دیدین می گفتین مرده شور ولدمورت رو ببره
حا دارین ازش دفاع می کنین
اگههر بچه ای که بدون پدرو مادر بزرگ بشه بخواد ادم بکشه که دیگه هیچکس نمی مونه
(بد می گم؟؟؟)
830988
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۲۰:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۲۰:۴۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۷
از: گریفیندور
پیام: 2
 ok
درسته ذات هیچ کس از اول بد نیست.
تا ادمهای بد نباشن ادم خوب معنی نداره. یعنی اگر اسمشو نبر ..... نبود هری پاتری هم نبود.
به خاطر وجود هری از ولدمورت ممنونم!!!!!!!
zzpater
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۲۰:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۲۰:۰۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۲/۲۴
از: در آغوش سلنا
پیام: 254
 BAD
اگه به كسي محبت نشه بايد دنيا رو بهم بزنه ......
آدم بكشه .......
Artabanus
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۱۹:۰۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۱۹:۰۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۳/۲۴
از: جهنم
پیام: 329
 Re: ولدمورت خوب یا بد؟؟
مگه کسی بود که به هری پاتر عشق بورزه؟!!

البته تا حدوی هم درسته منتها ولدمور از همون اول هم شرارت میکرد و از قبل فاش شدن هویت جادوگریش، همین صفات رو داشت.
بهرحال اونهم با آشکار شدن هویت خانوادگیش و بعضی چیزای دیگه عقده‌ش بالا اومد و باین راه کشیده شد.
ژان
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۱۵:۲۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۱۵:۲۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱۲
از:
پیام: 433
 کوتاه بیا
بابا کوتاه بیا ینی تو میگی هری هم میشد ولدمور دوم نباید کسی بش ایراد میگرفت چون کسی بش عشق نورزیده و این حرفا ؟؟؟؟
Arious
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۰
از: دفتر پيام امروز
پیام: 111
 لرد
فقط يه لحظه است لحظه ي تصميم گيري اينكه خوب باشي يا بد و لرد ولده مورت دومي رو انتخاب كرد جداي از نقاب هاي روي صورت ها لرد خيلي ...

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.