هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: کتاب‌ها :: کتاب 6

دلایلی در اثبات اینکه اسنیپ طرف دامبلدور است


1- دامبلدور در موقعی که اسنیپ میخواد بکشدش بهش التماس میکنه و به خصوص این در متن اصلی کاملا مشهوده که این کار کاملا با خصوصیات دامبلدور منافات داره. من جدا معتقدم اگه این یه نقشه نباشه رولینگ اینجا بعد از 6 کتاب که به طور مداوم دامبلدور رو یه شخصیت قوی و نترس که به استقبال هر خطری حتی مرگ میره معرفی کرده ( به گفتگوی قبل از اسنیپش با دراکو توجه کنید) دقیقا قبلش معجونی رو که ممکن بود هر خطری براش داشته باشه خورده و حالا یهو با چرخش 180 درجه ای التماس میکنه. این شک برانگیز نیست؟

2- دامبلدور هری رو سنگ کرد ولی بعدش کی هری رو از حالت سنگ شدگی دراورد؟ این یا باید کار اسنیپ باشه یا اینکه ورد دامبلدور بعد از مرگش اثر خودش رو از دست داده باشه. باید رولینگ به این سوال جواب بده که " آیا ورد صادر شده توسط یه نفر بعد از مرگش اثر خودش رو از دست میدهد؟ " اگه جواب این سوال منفی باشه که به نظر من منفیه صد در صد اسنیپ هری رو از سنگ شدگی دراورده و حالا شما بگید اگه اینا نقشه نبوده اسنیپ چرا میاد این کارو بکنه؟

3- این قضیه هورکراکس ها بسیار چیز پیچیده ایه شما فکر کردید که هری چطور باید اون هورکراکسی رو که اصلا معلوم نیست چیه یا مال کدوم گروهه رو پیدا و نابود کنه؟ این چیز کمی نیست دامبلدورم هیچ موفقیتی سر این کار نداشت . رولینگ سر قضیه دراکو و اسلاگ هورن که هری در اولی شکست خورد و در دومی پیروز شد نشون داد که بعضی چیز ها هستند که تا وقتی دقیقا از زبون خود شخص بیرون نیاری نمیتونی با هیچ طلسم و ورد و جادویی بفهمی چین ( من به شدت از این صحنه ها که عجز جادو رو نشون میده و به وفور در کتاب هری پاتر وجود داره خیلی لذت میبرم). در نتیجه اینجا هم باید یه نفر از زبون خود ولدمورت بکشه بیرون که هورکراکسش چیه و چه کسی میتونه این کارو بکنه کسی که کاملا مورد اعتمادش باشه و کسی که بزرگترین دشمنش رو کشته باشه در نتیجه به نظر من این نقشه دامبلدور بوده که با فدا کردن خودش اسنیپ رو به مورد اعتمادترین فرد ولدمورت تبدیل کنه. در ضمن توجه کنید که ( با عرض معذرت) دامبلدور عملا دیگه یه ادم بی مصرف شده بود. اطلاعاتی رو که داشت کاملا برای هری تخلیه کرد چیز جدیدی برای رو کردن نداشت و همه تلاشش رو انجام داده بود آخرین چیزی که داشت همون فدا کردن خودش بود که این کارم انجام داد.

4- موقعی که هری بعد از مردن دامبلدور داره دراکو و اسنیپ رو دنبال میکنه باز به سوال همیشگی میرسیم. چرا اسنیپ همونجا برنگشت و هری رو نکشت تا با افتخار کشتن دو نفر از بزرگترین دشمنان ولدمورت به نزد سرورش برگرده؟ لطفا نگید که این همینجوری الکی برای ادامه پیدا کردن کتاب بوده رولینگ همواره نشون داده که بدون دلیل و الکی چیزی در کتاب هری پاتر اتفاق نمیافته در نتیجه بازم من معتقدم اسنیپ طرف دامبلدوره و اینا نقشه بوده.
اضافه شده از نوشته ارباب تاریکی ها
این که شما میگین گفته بود هری شکار لرد سیاه هست و کسی کاری به کارش نداشه باشه مورد قبول نیست چون اسنیپ می تونست همون موقع با افسون انجماد هری رو خشک کنه و اونو همراه خودش پیش لرد سیاه ببره.
5- اول کتاب در فصل 2 که بلاتریکس داره اسنیپو سوال پیچ میکنه از اسنیپ میپرسه که چطور دامبلدور بهت اعتماد کردو اسنیپ در یک جواب سست و کم مایه و شک برانگیز میگه « من براش یه چیزایی از پشیمانی بی حد و حصرم بافتم و اونم منو در آغوش گرفت و تو نقطه ضعف بزرگ دامبلدورو میدونی اون میخواد همه چیزو خوب ببینه.» در حالیکه این کاملا با خصوصیات دامبلدور منافات داره چطور وقتی تمام افراد در مدرسه ولدمورت رو یه شاگرد خوب میدونستن تنها کسی که ازش خوشش نمیومد و بهش شک داشت دامبلدور بوده ولی اینجا اسنیپ تونسته با اظهار ندامت خامش کنه؟ از نظر من اینکه بگیم دامبلدور که این همه مدت این همه کار های هوشمندانه انجام داده بعدش در کنار اونها با حماقت فراوان به اسنیپ این همه اعتماد کرده اصلا با عقل جور در نمیاد. هوشمندی فراوان در کنار حماقت فراوان برای من پذیرفتنی نیست.

6- در فصل 17 وقتی هری جریان شنیدن حرف های بین دراکو و اسنیپ در جشن کریسمس اسلاگ هورنو میگه دامبلدور سریع حرفو عوض میکنه و میگه که اهمیتی نداره به این دلیل که خودش همه چیزو میدونه و گرنه دامبلدور در کتاب های قبلی همیشه نشون داده که به این موضوعات چقدر اهمیت میده.

7- در فصل 19 هاگرید حرفایی رو که از گفتگوی اسنیپ و دامبلدور شنیده به هری و رون و هرمیون میگه و این گفتگو در نوع خودش بی نظیره:
« من فقط شنیدم که اسنیپ میگفت دامبلدور زیادی به خودش حق میده و شاید اون یعنی اسنیپ نخواد دیگه این کارو بکنه

....
دامبلدور هم رک رو راست بهش گفت که اون قبول کرده اون کارو بکنه و حالا هم باید کارشو انجام بده»
اگه اسنیپ قرار بود چاپلوسی دامبلدور رو بکنه و با چرب زبونی جاسوسی اون رو برای دارک لرد انجام بده چطور به طور صریح داره از دستور دامبلدور سر پیچی میکنه. این فقط میتونه به دلیل احساسی باشه چون اگه به دلیل دیگه ای سرپیچی میکرد که دامبلدور متوجه میشد برای دارک لرد کار میکنه. در نتیجه تئوری من اینه که در اینجا هم باز دارن راجع به قربانی کردن دامبلدور و جلب اعتماد دارک لرد از این طریق بحث میکنن.

قبلی « بررسی ترجمه ها: ویدا اسلامیه - ترجمه گروهی -سمیه گنجی پیش بینی اتفاقات در کتاب 7 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
دیسموند تینی
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۸ ۱۰:۱۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۸ ۱۰:۱۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۲۸
از: زیر زمین
پیام: 24
 اسنیپ خیانتکار نیست
اسنیپ خیانتکار نیست


فقط همین
nnight
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۱:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۱:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۶
از: هاگوارتز
پیام: 47
 اسنیپ
اسنیپ خیانتکار نیست من در تمامی مقاله هایی که در بارهی اسنیپ است این را گفته ام
tahere
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۸ ۱۶:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۸ ۱۶:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۷
از: سنـــــــت..مانگــــــــــو
پیام: 235
 yes
من حرفهاي hitomi را قبول دارم
paria1087
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۸ ۱۶:۰۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۸ ۱۶:۰۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۷
از:
پیام: 4
 خوب بود.
خیلی جالب بود.من تا حالا به این نکات توجه نکرده بودم.نظرم درمورد اسنیپ عوض شد.ولی به هر حال دامبلدور گناه داشت.نباید میمرد.به نظر من هم دراکو برمیگرده طرف هری.(البته امیدوارم)اسنیپ په جوری دلش اومد مردی به اون گلی رو بکشه؟
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۵ ۸:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۵ ۸:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 خوبه
خيلي خوب بود من مطمئنم كه اسنيپ خيانتكار نيست.
حامد پاتر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۲۷ ۱۱:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۲۷ ۱۱:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۵
از:
پیام: 30
 خوب بود
خب شاید درست باشه البته دامبلدور میتونست برای فریب دادن ولدمورت از راه دیگه ای به جز کشته شدنش استفاده کنه.
Aripotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۱۳ ۱۵:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۱۳ ۱۵:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۶
از: ناکجا آباد
پیام: 400
 Merci
بعضی هاش رو باهات موافقم ولی جای فکر داره
ولی خب بعضی هاش رو هم نه
ولی من یکی که چشم آب نمی خوره اسنیپ طرفدار دامبلدور باشه
واقعا چه بازی پیچیده ایه
MerryPotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۱۳ ۱۵:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۱۳ ۱۵:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۳
از: سوری، لیتل ونیگینگ،ویستریاواک،شماره 12
پیام: 283
 ......
در ضمن یعنی چی کی بعد از دامبلدور هری رو از حالت سنگ شدگی در آورد
در تمام افسانه ها این وجود داره که جادوگری که میمیره تمام جادو هایی ام که کرده بوده از بین میره و اثری از اونها باقی نمی مونه........
مگه ننوشته بود که هر از وقتی که اثر جادو رفت متوجه شد که دامبلدور مرده است؟
MerryPotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۱۱ ۱۱:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۱۱ ۱۱:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۳
از: سوری، لیتل ونیگینگ،ویستریاواک،شماره 12
پیام: 283
 اوه.........نه خیر......
هیچ دلیلی برای اثبات این موضوع وجود نداره................
اسنیپ هری رو طلسم کرد!!
اینم به دستور دامبلدور مرده بوده!!
همه شدید عین رون و هرمیون چرا................
harryj00n
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۰ ۱۸:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۰ ۱۸:۵۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۳۰
از: تالار قحط النساء گریف!
پیام: 1540
 دلایلی در اثبات اینکه اسنیپ طرف دامبلدور است
به نظر قانع کننده میاد!
ونشون میده اسنیپ کمی تا قسمتی خوبه!
هووووووووووم
goli
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۰ ۱۶:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۰ ۱۶:۵۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۶
از: خيابون هاي لندن جا و مكان نداريم ما كارتون خواب ها
پیام: 48
 عالی
عالی بود ولی چرا این رولینگ اینقدر پیچ میده مارو آخه چرا : راستی بابا تو دیگه کی هستی دست شیطونو بستی :bigkiss:
ariyana
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۰ ۶:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۰ ۶:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۱۳
از:
پیام: 3
 Re: man az harry potter ye soal daram
من باهات موافقم. امکان نداره اسنیب ( ب گذاشتم چون p ندارم ) به دامبلدور خیانت کنه . مگه اینکه 2 دلیل داشته باشه : اول اینکه رولینگ از نوشتن خسته شده باشه و بخواد سر و ته داستان هری رو به هم بیاره که بعید به نظر میرسه شاهکارشو اینجوری خراب کنه. من خودم یک نویسنده م و می دونم امکان نداره آدم همچین جنایتی در حق کتاب خودش بکنه و اینطور جذابیتش رو از بین ببره.
به علاوه این جور بایان داستان که اسنیب بعد از این همه ماجرا یه هو خائن از آب در بیاد و به قول دوستمون که بالا نوشته ن دامبلدور اینقدر کودن باشه که خیانت اسنیبو نفهمیده باشه نه تنها بچه گونه و خنده دار به نظر میاد بلکه از رولینگ بعیده! منم که اینجا نشستم میتونم دوست و دشنم رو از هم تشخیص بدم دامبلدور بزرگترین جادوگر قرن فقط باید یه چماق تو سرش خورده باشه تا همچین دروغ مسخره ای رو باور کنه...
دوم این که جذابیت این داستان به اینه که ما رو با هری همراه می کنه / جوری که ما هم مثل اون همه چیز رو تعقیب میکنیم و به همون نتایجی میرسیم که اون رسیده / بعد معلوم میشه حتی هری هم با وجود شجاعتش همه چیزو تمام و کمال نفهمیده بوده.( مثلا سیریوس اول دشمن هری به نظر می رسید یا ...تام ریدل تو حفره اسرار...مودی توی جام آتش همه اول دوستای هری به نظر می رسیدن)
در نتیجه به مرگ خوار بودن سیوروس اسنیب نمیشه اعتماد کرد.
یه جایی تو محفل ققنوس / فکر کنم سیریوسه که وقتی هری شک داره آمبریج مرگ خواره یا نه میگه : اون زن بدجنسیه...ولی دنیا بین آدم های خوب و مرگ خوارهای ولدمورت تقسیم نشده...( اون چیزی که یادم بود نوشتم کتاب دم دستم نیست) اسنیب هم میتونه
طرف دامبلدور باشه ولی از هری بدش بیاد چون با جیمز اختلاف داشته. کی میگه غیر ممکنه؟
من نمیدونم دامبلدور مرده یا نه...دعا میکنم نمرده باشه ولی اونم بعید نیست چون رولینگ کم کم داره ما رو با این واقعیت آشنا میکنه که خیلی از عزیزان هری( و ما!!) در این راه باید کشته بشن وگرنه ولدمورت / دیگه ولدمورت جنایتکار نیست.
در ضمن به نظرم نباید به حرفای رولینگ تو مصاحبه هاشو خیلی جدی گرفت چون اکثرشون کنایه ن...انگار رولینگ داره شیطونی میکنه و سر به سرمون میذاره تا جلد بعدی و یادمون نره که رولینگ استاد غافلگیر کردنه!
با کتاب بعدیش قطعا همه مون حسابی شگفت زده و غافلگیر میشیم.
اووووووووووووووووووووووه ه ه ه ه ه ه ه ه چقدر حرف زدم
matrix_88881
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲۰ ۳:۰۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲۰ ۳:۰۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۶
از: na koja abad
پیام: 4
 WMI
age manzoret az kasi ke engelisi minevise man hastam bayad behet begam ke kampiutere man emkane farsi typ kardan nadare

dar zemn khili khoshhal mishodam age javabe manam midadi
irmtfan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۹ ۱۹:۱۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۹ ۱۹:۱۶
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۰/۱۳
از: پریوت درایو - شماره 4
پیام: 3125
 Re: man az harry potter ye soal daram
اين مقاله اصلا در صدد اثبات مرده بودن يا زنده بودن دامبلدور نيست

مثلا من يقين دارم كه مرده به دلايلي و مهمتر از همه اينكه چون خود رولينگ در مصاحبش اعلام كرده.( البته در اون مصاحبه رولينگ مشكوك حرف زده كه اگه وقت كنم مصاحبه رو ميارم توي فروم براي بحث)

به Hitomi:
نقل قول:
این که چرا اسنیپ هری رو نکشت میشه گفت برای اینه که جیمز یک بار جون اونو نجات دادا حتما میگین اونم تو تالار اسرار جبران کرده ولی اون بر میگرده به ترس از دامبلدور.


اگه اسنيپ رو طرف ولدمورت در نظر بگيريم در نتيجه اگه اسنيپ مديون بودن حاليش بود كه بيشتر از همه به دامبلي مديون بود. و اگه طبق مقاله بگيم اسنيپ طرف دامبليه ديگه دليل نكشتنش واضحه ديگه
توجه كن كه دليل تو مستلزمه اينه كه اسنيپ طرف ولدمورت باشه و در نتيجه ربطي به مقاله نداره

اين دلايل بعضي هاشون در ارتباط با هم تقويت ميشن

به لرد ولدمورت. :

1- چند بار توي كتاب دامبلي التماس كرده بود كه اين دفعه دوم باشه . و نكته اصلي چرا به دراكو التماس نكرد؟

2- هووم كجاي كتاب نوشته شده كه مدت اثر طلسم سنگ شدگي محدوده و اگه محدوده چرا هري تو قطار كه سنگ شده بود مدت سنگ شدگيش محدود نبود ( تانكس رديفش كرد)

3- چيزي كه ما ديديم نا تواني دامبلي در پيدا كردن هوركراكس بود اين چيزي كه شما ميگي به نظرت چند درصد واقعيه؟

4- شما مطماني كه ولدي همچين دستوري داده؟ من كه تو كتاب نديدم و اين قط از زبون اسنيپ خارج شد. به نظر من كه ولدي طبق پيشگويي ميخواست هري پاترو هر چه سريعتر بكشه

5- اگه دامبلدور از كار هاي تام خبر داشت به مدير مدرسه اطلاع ميداد و هاگريد بد بخت نميشد. دامبلي فقط حدس ميزده در ضمن شما داري ميگي دامبلي ولدمورتو كشف كرده ولي نتونسته اسنيپو كشف كنه؟ يعني اسنيپ كارش از ولدي درستتر بوده كه تونسته دامبلي رو خر كنه؟ ( اين سوالو خود ولدي هم بايد ا خودش بپرسه)

6- شما استدلال منو يه بار ديگه بخون اصل اسنيپ وسط نيست اينجا

7- در هر حال چه بترسه يا نترسه وقتي دامبلي دستور ميده بايد عمل كنه اگه نكنه قبول نداري كه اگه اسنيپ طرف ولدي باشه وقتي دامبلي ببينه نميخواد جاسوسي كنه بايد بهش مشكوك بشه؟


به tarane.R:

نقل قول:
اگر کتاب رو دقیق می خوندی می فهمیدی چه طور باطل شد.هری توی درمانگاه به همه گفت که وقتی دامبلدور سنگش کرده فهمیده که دامبلدورمی میره چون اون طلسم تنها با مرگ فرد طلسم کننده باطل می شه


من همچين چيزي در كتاب نديدم ... دوباره كتابو ميخونم و جمله دقيق ميارم

به ارباب تاريكي ها:

نقل قول:
- این که شما میگین گفته بود هری شکار لرد سیاه هست و کسی کاری به کارش نداشه باشه مورد قبول نیست چون اسنیپ می تونست همون موقع با افسون انجماد هری رو خشک کنه و اونو همراه خودش پیش لرد سیاه ببره.


بسيار ممنون اينم اضافه ميكنم
نقل قول:
- چند ماه بود که قدح اندیشه دامبلدور دست اسنیپ بود و اگر اسنیپ می خواست می تونست خاطره ای که دامبلدور در اون پیشگویی رو از پروفسور تریلانی شنیده بود رو ببینه و اون رو به لرد سیاه انتقال بده (مگر اینکه دامبلدور اون خاطره خاص رو از اسنیپ دور نگه داشته باشه)


هووم با اين موافق نيستم قدح انديشه دامبلي كجا دست اسنيپ بوده؟ توي اتاق خودش بوده و تصور نكنم اونجا دروازه بوده باشه و هر كسي بتونه بياد و قدح رو دزدكي ببينه. اگه هري دزدكي اين كارو كرده دامبلي خودش خبر داشته

به اشمندريك:
نقل قول:
نکته قابل بحث اینجا است که جه جیز میان اون دو تا بوده وجه اتفاقی بینشون رخ داده که دامبلدور به وفاداری اسنیپ ایمان داره مثل پدری به فرزندش.... دوست دارم اگه کسی نظری داره بگه


اين كه شما ميگي ميشه كتاب هفتم يا بايد يكي بشيه داستان بنويسه از خودش

به:

نقل قول:
به احتمال زیاد وقتی یکی بمیره اثر طلسمش از بین می ره من متن دقیقشو یادم نیست ولی توی ترجمه ای که از اینترنت گرفتم طوری نوشته بدو که انگار یه چیز مسلم بوده که هری باید در اون موقع از حالت قفل بدن درمیومده. فکر می کنم.

احتمالو كه خودمم نوشتم مسلمات رو بگو. دقيقا يادم نيست و اينا رو نميشه راجع بهش بحث كرد لينك بده اثبات كن

نقل قول:
هورکراکس هفتم حتماً مال ریونکلاو

اين بهترين جوابه:

نقل قول:
اما من حدس ديگه اي ميزنم و اونم اينه که چون اون اشيايي از هافلپاف و اسلايترين رو بدست آورده بوده به دنبال رد اشيايي رفته که به گريفيندور و ريونکلاو تعلق داشته باشن
ترجمه اسلاميه فصل 23 صفحه 242





در ضمن اي كسي كه پينگليش نوشتي من اعصابم مثل ناظرا قوي نيست يدفعه ديدي شناست بسته شدا
matrix_88881
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۶ ۲:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۶ ۲:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۶
از: na koja abad
پیام: 4
 man az harry potter ye soal daram
chera ishon ye maghale ke minevisan dige be soalai ke azashon mishe javab nemidan. alan fek konam ye mah shode bashe ke in maghalaro inja gozashtan . va nazaraye ziadi ham dade shode va ishon hata ye javabe kocholo be in nazara nadadan.
sia
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۵ ۱۲:۴۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۵ ۱۲:۴۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۳
از: میدان گریملود شماره ی 12
پیام: 290
 دلیل
شاید اسنیپ طرفدار دامبلدور باشه
امّا در اینکه دامبلدور مرده شکّی نیست
چون اگه نمرده بود تو دفترش تابلوی اون زده نمیشد
حتماً می دونید که وقتی مدیر مدرسه میمیره عکسش به تابلو های مدیر های دیگه اضافه میشه
و همونطور که می دونید عکس داملدور هم اضافه شده بود پس یعنی که دامبلدور مرده
minerva_mcgonagall
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۳ ۲۰:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۳ ۲۰:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۸
از: هاگوارتز
پیام: 4
 جواب نظر دهنده ها
در جواب دوستمون تدی اسنیپ:
اولآً که هرکس دیگه هم اگه از یه برج به اون بلندی(بلندترین برج هاگوارتز) پرت می شدی پایین خون که هیچی مغزش می ترکید.
دوماً من نمی دونم فاکس چه جوری تونست تو چشمای باسیلیسک نگاه کنه اما تا جایی که من خوندم و می دونم در مورد باسیلیسک نوشته شده: هرکس مستقیم تو چشمای باسیلیسک نگاه کنه در جا می میره. بعدشم کی گفته فاکس یه جانورنمای ثبت نشده ست؟ دامبلدور شاید می تونست به ققنوس تبدیل بشه اما ما دامبلدور و فاکسو در کنار هم تو کتاب دوم که هری می ره تو دفتر دامبلدور دیدیم بنابراین فاکس نمی تونه دامبلدور باشه یعنی دامبلدور نمی تونه فاکس باشه همچنین هری که با دامبلدور رفته بود سراغ اون هورکراکس که تو غار بود و بعد از اونم اومدن مدرسه و هری تمام مدت پیشش بود پس اون که همراه هری بود دامبلدور نبوده که اسنیپ ظاهراً کشته؟ البته منم معتقدم احتمال زنده بودن دامبلدور هست. شاید منظورت اینه که دامبلدور چون می تونه تبدیل به ققنوس بشه - و ققنوس ها که نمی میرند احتمالاً نمی تونن کشته هم بشن- نمرده که خیلی جالب و شگفت انگیزه. شاید دامبلدور...
در جواب تام مارولو ریدل باید بگم ممکنه این درست باشه که دامبلدور نمرده اما در هر صورت چه می خواسته تظاهر به مردن توسط اسنیپ کنه یا قرار بوده واقعاً به دست اون کشته بشه برای جلوگیری از مداخله ی هری که از نقشه خبر نداشته در کار اسنیپ باید اونو خشک می کرده. ولی اگه به فرض محال دامبلدور نمی خواسته بمیره و اسنیپ خائنه چرا هری رو خشک کرده هری تنها کمک اون بوده به نظر من این همه چی رو روشن می کنه.
در جواب ترانه باید بگم که اسنیپ می تونه از ورد های غیر لفظی استفاده و هری رو از طلسم قفل بدن نجات داده باشه درست یادم نیست اما به نظرم تو کتاب نوشته بود اسنیپ یه لحظه به نقطه ای که هری افتاده بود نگاه کرد(و چوبدستیشو به طرفش گرفت.)
یه سؤال:اگه کسی که یه وردو می گه، در صورتی وردش عمل می کنه که بخواد اون اتفاق بیفته یعنی از ته دل راضی باشه اونم برای یه وردی مث اوادا کداورا که پیش نیاز های زیادی می خواد، پس آیا دامبلدور چه طور ممکنه مرده باشه؟ زنده ست؟ یادتونه مودی قلابی می گفت برای این که ورد اوادا کداورا عمل کنه نیاز به شخصیت خیلی قوی داره؟ منظورش این نبوده که باید شخص بتونه از ته دل راضی به مرگ طرف باشه؟
یه چیز دیگه که یکی از دوستان بهش اشاره کردن و خیلی جالب بود اینه که چرا اسنیپ هری رو خشک نکرد و اونو پیش لرد سیاه نبرد؟ اینم یه دلیل دیگه اون وقت بعضی افراد بازم می گن اسنیپ خیانتکاره!
اگه دنبال حقیقتین چرا نمی پذیرین؟ این تعصب نیست؟ اگه نیست پس چیه؟ شاید بعضی ها بدون فکر میان جلو و فقط فکر می کنن همون فکر اولیه شون درسته. امیدوارم ناراحت نشین قصد من توهین نیست من برا خودتون می گم.
در پایان از همه ی دوستان و دوستداران هری پاتر ممنونم واز کسانی که این متن طولانی رو خوندن
پ.ن. این متنو با قلم سبز نامه های هاگوارتز نوشتم
minerva_mcgonagall
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۳ ۲۰:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۳ ۲۰:۳۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۸
از: هاگوارتز
پیام: 4
 از همه متشکرم
هری پاتر عزیز
تلاشت تحسین برانگیزه
مورد 3و 5 وقبول دارم
ولی در بقیه ی موارد من فقط نظر خودمو می گم قصد دیگه ای ندارم امیدوارم انتقادام برات مفید باشه و این مقاله رو کامل تر کنه.
در مورد شماره ی 1 باید بگم که احتمالاً التماس دامبلدور به این معنی بوده که منو بکش چون اسنیپ مکث کرد در اون لحظه ولی به نظر مرگ خوارها این التماس به معنی درخواست برای زندگی بوده. در ضمن اگرم به فرض محال بگیم التماس دامبلدور به خاطر این بوده که نمی خواسته بمیره این با خوردن اون معجون فرق می کنه: اون معجون باید خورده می شد و راه دیگه ای وجود نداشت که به هورکراکس دست پیدا بشه ودر واقع دامبلدور وقتی این خطرو به جون خرید و معجون رو خورد داشته انجام وظیفه می کرده وبرای نزدیک شدن به فنای ولدمورت و در راه هدف اعلی ش این ریسکو کرده ولی این که دامبلدور نخواد بمیره غیر ممکنم نیست چون اسنیپ اونجا داشته مفت و مجانی دامبلدورو می کشته و طبیعیه که صرف نظر از دامبلدور بودنش هرکس دیگه ای بود نخواد به این راحتی بمیره و برای زنده موندنش تلاش (التماس) کنه.
در مورد 2 باید بگم این مسأله مطرح می شه که به احتمال زیاد وقتی یکی بمیره اثر طلسمش از بین می ره من متن دقیقشو یادم نیست ولی توی ترجمه ای که از اینترنت گرفتم طوری نوشته بدو که انگار یه چیز مسلم بوده که هری باید در اون موقع از حالت قفل بدن درمیومده. فکر می کنم. حالا شما که کتابشو دارید برید متنو ببینید. منم می خوام کتابو بخرم (اینو گفتم که بدونین) ولی اگه دامبلدور نمرده باشه خوب چاره ای باقی نمی مونه جز این که اسنیپ این کارو کرده باشه.
در مورد 3: برای من این یه مسأله ی حل شده س که هورکراکس هفتم حتماً مال ریونکلائه چون همه ی گروه ها یه هورکراکس دارن اون وقت تصور کنین چطور ممکنه که هورکراکس هفتم مال ریونکلا نباشه؟ نمی دونم متوجه می شین یا نه امیدوارم متوجه بشین.اگه هورکراکس مال ریونکلا نباشه تعادل داستان یه جورایی بهم می خوره و از ولدمورتم بعیده که از ریونکلا بگذره. البته بازم امیدوارم منظورم رو تونسته باشم برسونم چون نمی تونم احساسمو کامل بیان کنم. در ضمن این مسئله پیچیدگی در پیدا و نابود کردن در مورد همه ی هورکراکس ها صدق می کنه چون حداقلش دوندگی داره؛ اگر هم بشه فهمید کجاست و چه جوری باید نابودش کرد. ولی در مورد کشیدن از زبون ولدمورت شاید حق با شما باشه چون معلوم نیست از کجا باید حتی بفهمیم که هر هورکراکس نماد چیه و به چی ربط داره تا بشه از این طریق جاشو و ماهیتشو شناخت تا بشه نابودش کرد اما با تحقیقم باید بشه کارایی کرد تا یه چیزایی در مورد این هایی که گفتم بفهمیم ولی باز بهترین راهش کشیدن از زبون ولدمورته و چه کسی برای این کار بهتر از اسنیپ که به هری بگه به طور ناشناس یا با معرفی خودش.
آیا هری می خواد بپذیره که اعتماد دامبلدور به اسنیپ درست بوده آیا هری که فکرش مشغول نقشه و نابودی ولدمورته به اینم فکر می کنه که اسنیپ ممکنه دامبلدور و به دستور خود دامبلدور کشته باشه؟ یا محالتر از اون این که دامبلدور نمرده؟ ولی به نظر من محالتر از همه اشتباه دامبلدوره در مورد اسنیپ چون دامبلدور به خاطر جون بچه های مدرسه هم شده هیچ وقت چنین اشتباهی نمی کنه که بذاره یه مرگ خوار تو هاگوارتز برا خودش جولون بده.
از طرف دیگه ولدمورت به عقیده ی من به هیچ کس اعتماد نداره و فقط در حدی اعتماد داره که براش سود داشته باشه پس باید ببینیم اسنیپ چه سودی برای ولدمورت داره. از طرف دیگه چرا ولدمورت باید در مورد هورکراکس به اسنیپ چیزی بگه؟ اون هیچ کسو دوست خودش نمی دونه ولی ممکنه نیاز طبیعی اون-که نیاز طبیعی همه ست- به درد دل کردن و کسی که درک و تحسین ش کنه اونو به این کار واداره و تشویق کنه. بله، ولدمورت با وجود همه ی غیرعادی بودن و بی نیاز بودنش و احساس و خبیث بودنش باز هم نقطه ضعف های زیادی داره. همون طور که تو کتاب چهار قصه ی بدبختی و فراز و نشیب های برگشتن شو بی کم و کاست برای مرگ خوار ها تعریف کرد. شایدم به یه نفر مثلاً اسنیپ مأموریت بده بره سراغ هورکراکسش . به دلایل مختلف مثلاً شاید بخواد طرف بر اثر موانعی که برای دسترسی به هورکراکس گذاشته بمیره. یا بخواد ببینه از پسش بر میاد. برا ولدمورت که جون بقیه مهم نیست فقط جون خودشه که بی نهایت براش مهمه.
شما گفتین کسی که کاملاً مورد اعتمادش باشه و کسی که بزرگترین دشمنشو کشته باشه یادتون باشه بزرگترین دشمن ولدمورت هریه نه دامبلدور با این که دامبلدور از نظر جادوگری از هری بزرگتره ولی این هریه که در نهایت ولدمورتو باید بکشه و می کشه. شاید ولدمورتم این اشتباهو کرده باشه و فکر کنه دامبلدور بزرگترین دشمنش بوده.
در مورد بی مصرف بودن دامبلدورم من ناراحت نشدم ممکنه دامبلدورم یه روز بی مصرف بشه ولی به یظر من هنوز اون روز فرا نرسیده چون به نظر من دامبلدور خیلی چیزها داره که به هری و بقیه یاد بده. وخیلی چیز ها می دونه که اونا نمی دونن و به نظر من هنوز هری خیلی چیزها رو نمی دونه که اون می دونست ولی اگه خود دامبلدور صلاح دیده بود که بره من حرفی ندارم شایدم بی مصرف شده بود یا در غیر این صورت (اگه بی مصرف نشده بود) اگه فکر می کرد هنوز کارهایی هست که تو این دنیا بکنه بازم از زندگی گذشته. چون دیگه مجبور بوده زودتر بمیره و نقشه رو عملی کنه چون نقشه و اجرای به موقع اون مهمتر بوده. البته من اینا رو با در نظر گرفتن احتمال مردنش گفتم ولی ممکنه نمرده باشه.
در مورد شماره 4: که جواب سؤال معلومه: اسنیپ هری رو نکشت چون همون طور که به مرگ خوار ها گفت، پاتر مال لرده. و همه مون می دونیم که این حقیقت داره و ولدمورت به هیچ وجه حاضر نیست کسی غیر از خودش هری رو بکشه. چرا؟ چون طبق پیشگویی - تو پیشگویی گفته بود:«یکی از آنها باید به دست دیگری کشته شود چون یکی باید بمیرد تا دیگری زنده بماند.»- اگر هری ولدمورت را نکشد خود خواهد مرد همینطور ولدمورتم اگه هری رو نکشه و هری به دست کس دیگه ای بمیره دیگه ولدمورت نمی تونه بکشدش پس خودش می میره. چون گفته یکی از آنها باید به دست دیگری کشته شود.
در مورد 5: من کاملاً قبول دارم که دامبلدور هیچ وقت بی خود به کسی اعتماد نمی کنه یا شک نمی کنه ولی سؤالی که پیش میاد این که آیا ممکنه دامبلدور وانمود کرده که به اسنیپ اعتماد داره ولی نداره؟ اگه این طور باشه اون این ریسکو پذیرفته که اسنیپ تو مدرسه راست راست راه بره و آیا دامبلدور ممکنه به یه مرگ خوار اجازه بده که توی مدرسه مانور بده؟ پس نه دامبلدور به اسنیپ اعتماد داشته و حق هم داشته پس بیاید بپذیریم که اسنیپ طرف ماست.
در مورد 6 یادم نیست حرف های اسنیپ و دریکو چی بوده بنابراین نمی دونم اهمیتی داشته یا نه که دامبلدور بش توجه نشون بده.
مورد 7: اون مورد هر چیزی می تونه باشه اما تنها گزینه ای که ما داریم(یعنی از وجودش اطلاع داریم) همین کشتن دامبلدوره. اگر بخواد منظور جاسوسی ولدمورت باشه که دامبلدور بهش مأموریت داده چرا اسنیپ باید ازش سرباز بزنه؟ اون که می دونه ولدمورت مرگ خوار خیانتکارو می کشه پس چرا می خواد خودشو به خطر بندازه؟ دیگه مخم نمی کشه! خفه شدم!
harry.jimes.potter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۱ ۱۰:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۱ ۱۰:۴۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۷
از: روز اول می دونستم ...
پیام: 178
 نظر من در باره ی اینکه اسنیپ طرف دامبلدور است
من با تمام نظر های شما موافقم . نظر من این است که اسنیپ قبل از این که افسون آوداکداورا را بفرسته با یک افسون غ.ل دامبلدور را بیهوش کرده . و این کار باعث شده که افسون آوداکداورا بر او اثر نکنه . و از طرفی دیگر دامبلدور می تواند به هری کمک کند . البته امکان مردن دامبلدور زیاد است و علتش تابلوی مدیر در دفتر مدیران است که در این صورت آن تابلو به بازگشت بزرگترین جادوگر دنیا کمک کنه . ایده های شما عالی بود. :نظر دیگر انکه دامبلدور نمرده همان خونی که دوستمون اشاره کردن و ققنوس یک جان=یچ یا وسیکه ای برای بازگشت دامبلدور
matrix_88881
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۱ ۱:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۱ ۱:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۶
از: na koja abad
پیام: 4
 hich kas ba etminan nemitone nemitone bege dambeldor zendas ya morde
man az hameye onai ke migan dambeldor mikhaste ba mordanesh be harry komak kone ye soal daram onam ine ke be nazare ona vaghan dambeldore morde mitone be harry bishtar komak kone ya dambeldore zende.

manam daghighan nemidonam che etefaghi oftade vali be nazar man 2 ehtemal vojod dae avalish ine ke dambeldor zende bashe va hame in nagh she bashe .dalilesham ghablan bacheha gotan mesle نقل قول:
aval inke hari fekr kard jan peyj taghalobi be dalil soghot sakht az jib dambeldor biron oftade vali chetor dambeldor khodesh chizish nashode yani chera az zaviyey bad dasto pa ke be elate shekastegi bode harfi zade nashode va mige tori oftade bode goyi khab bode har ensani az on ertefa miyoftad jomjomash mitereki nemiterekid va chiz dege tamame kasani ke va avakadro mordan cheshmaye bazbode vhera cheshmaye dambeldor bastast az on ghesmat ke be khat khon eshare kardin vaghan mamnon

ya inke dambeldor vaghan morde
pancy parkinson
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۰ ۲۱:۲۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۰ ۲۱:۲۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۸
از: kenare draco
پیام: 6
 Re: نظر
aali bood man vaghan behet tabrik migam chon khodam ham hamchin aghide ee dashtam :lol2:
misty lord
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۷ ۲:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۷ ۲:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۱۸
از:
پیام: 23
 نظر
هری پاتر :در مورد نظر 2 باهات موافق نیستم اما خب بقیه منطقی ان.ولی در مرد نظر 3 هم باید اینو یادمون باشه که به هر حال قدرتمند ترین جادوگر قرن دامبلدوره.
تدی: نظر 2 شما فوق العاده بود. واقعا مرسی (من کم اوردم)
tarane.R
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۶ ۱۶:۴۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۶ ۱۶:۴۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۷
از:
پیام: 19
 اشتباهی رخ داده
خیلی ممنون از مقالت
توی نظریه ی دوم گفته بودی که جی.کی.رولینگ باید مشخص کنه اون ورد چه جوری باطل شد .
اگر کتاب رو دقیق می خوندی می فهمیدی چه طور باطل شد.هری توی درمانگاه به همه گفت که وقتی دامبلدور سنگش کرده فهمیده که دامبلدورمی میره چون اون طلسم تنها با مرگ فرد طلسم کننده باطل می شه
Arsess
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۴ ۲۲:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۴ ۲۲:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۴
از:
پیام: 16
 دلیل دیگه
سلام

در مورد وفاداری اسنیپ بجز چیزهایی که دوستان گفتن یه مطلب دیگر هم هست زمانی که هری به دامبلدور بعد از برگشت به هاگزمید میگه که شما رو پیش مادام پامفری ببرم قربان دامبلدور میگه نه اسنیپ کسی که من بهش احتیاج دارم پس دامبلدور میدونسته که چه اتفاقی قرار ه بیوفته و منتظر اسنیپ بوده و این دلیلی دیگه برای زنده بودن دامبلدوره و وفاداری اسنیپ
harrypotter_hm
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۴ ۲۰:۴۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۴ ۲۰:۴۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹
از: لیتل هنگلتون
پیام: 29
 دلایلی برای تکذیب این حرف ها
1-دلیل التماس کردن دامبلدور این هستش که در اخرین
لحظه وقتی می بینه که واقعا" کار از کار گذشته فکر میکنه که اگر بمیره حتما" ولدمورت پیروز می شه برای
همین اخرین تلاشش هم انجام می ده

2-دلیل از بین رفتن طلسم این هستش که مدت اثر اون
تمام شده و این خیلی احمقانس که اسنیپ این کارو
کرده باشه چون موقع طلسم شدن هری اونجا نبودش و
در ضمن هری نامرئ بوده



3-اگر دامبلدور زنده می موند با ادامه ی تحقیقاتش به احتمال زیاد هورکراکس(جاودانه ساز)ششم رو هم پیدا می کرداما فکر نمی کنم که ربطی به اسنیپ داشته
باشه

4-دلیل این که اسنیپ هری رو نکشت این هستش که اگر دقت کرده باشید خود اسنیپ هم می گه که کسی به اون کاری نداشته باشه چون خود ولدمورت میخواد
اونو بکشه واین کاملا" واضحه

5-دلیلش اینه که دامبلدور از کارای تام خبر داشته و بسیاری دلایل دیگر و اسنیپ درست گفته و دامبلدور
وقتی که دیده اسنیپ همه چیزو در مورد خودش گفته
و دیده که اون پشیمونه بهش اعتماد کرده و البته باید اینو
هم در نظر بگیریم که دامبلدور می گه :بزرگترین جادوگران بزرگترین اشتبا ها رو هم می کنن

6-دلیلش اینه که اسنیپ برای جلب بیشتر اعتماد دامبلدور در بعضی موارد جاسوسی می کرده.

7-اسنیپ می خواسته نشان بده که از جاسوسی ولدمورت میترسه.

ولی در کل اگر اسنیپو دامبلدور واقعا" با هم بودن امکان نداشت که اسنیپ دامبلدورو بکشه و از نضر من تنها دلیلی که باعث شد اسنیپ دامبلدورو بکشه پیمان ناگسستنی بود که با نارسیسا بست.

با تشکر
lolokojaey
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۳ ۱۷:۵۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۳ ۱۷:۵۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۱۹
از:
پیام: 123
 mage dambeldor adam nist
khob man bayad begam ke vaghan be nokat rizi eshare kardin khob man ham chand soal daramaval inke hari fekr kard jan peyj taghalobi be dalil soghot sakht az jib dambeldor biron oftade vali chetor dambeldor khodesh chizish nashode yani chera az zaviyey bad dasto pa ke be elate shekastegi bode harfi zade nashode va mige tori oftade bode goyi khab bode har ensani az on ertefa miyoftad jomjomash mitereki nemiterekid va chiz dege tamame kasani ke va avakadro mordan cheshmaye bazbode vhera cheshmaye dambeldor bastast az on ghesmat ke be khat khon eshare kardin vaghan mamnon
mohseni
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲ ۱۹:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲ ۲۰:۱۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۹
از:
پیام: 12
 عالي بود
خيلي ممنون عالي بود.زحمت كشيدي
Aria.k
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲ ۱۹:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲ ۱۹:۰۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰
از: هر جا که روشنایی است
پیام: 20
 سیریس
تام ریدل عزیز
در مورد اسنیپ حرفت درست است . من هم موافقم که دامبلدور زنده است . اما چه طور سیریس زنده است ممنون می شوم اگر مثل دفعه ی قبل دلیل بیاوری .
ارش
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲ ۱۶:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲ ۱۶:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: تو میپرسند !!
پیام: 3737
 نتیجه گیری
پس چرت و پرت نگید دامبلدور که نمرده انقدرم عذا نگیرید به احتمال 90% سیریوس هم زندست
اسنیپ هم طرفدار دامبلدوره.
ارش
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲ ۱۶:۱۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲ ۱۶:۱۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: تو میپرسند !!
پیام: 3737
 دامبلدور نمرده
دامبلدور نمرده
.............................................................................................................
.تمامي اين دلايل براي اثبات اينه كه دامبلدور نمرده و تمام اين اتفاقات نقشه اي بوده كه توسط دامبلدور كشيده شده بود.البته تك تك اين دلايل قانع كننده نيست اما اگه همه را در نظر بگيريم اونوقت...
.1.نااميدي بزرگ دامبلدور
.هري و دامبلدور بالاي برجي بودند كه علامت شوم انجا بود.
.هري شنل نامرئي را به دستور دامبلدور قبل از اينكه وارد بشن پوشيده بود.
.هري صداي پاهايي شنيدو به اطراف نگاه كرد اما دامبلدور به او گفت كه .عقب برود.هري چوبدستي اش را كشيد و به ديوار پشتش چسبيد.
.جالب اينجاست كه اين اتفاقات سريع مي افته و خود هري هم گيج ميشه.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
.چرا دامبلدور هري را منجمد كرد؟هري كه در زير شنل نامرئي در امان بود.
.تنها توجيهي كه مي شه ارائه داد اينه كه دامبلدور از قبل برنامه براي
.مرگ خود كشيده بود تا به نظر بياد كه مرده و نمي خواست كه هري .
.صدمه ببينه براي اينكه هري بايد شاهد ماجرا ميبود و به همه ميگفت
.كه دامبلدور مرده است.
*******************************************************
.شايد هم دامبلدور به اسنيپ قول داده باشه كه هري مداخله نكنه چون هم
.حس هري را نسبت به اسنيپ را مي دونست و هم اينكه ميدونست اسنيپ
.بايد چه كار كند.
.تنها حدسي كه درمورد منجمد شدن هري مي شه زد اينه كه دامبلدور حتي .بدون فكر كردن هري را منجمد كرد...از اينجا ميشود نتيجه كه از قبل .دامبلدور اين برنامه را داشته است.
.هري پيش خود فرض كرد كه دامبلدور اين طلسم را انجام داده است
.واينكه طلسم قوي تر شده بود هنگامي بود كه دامبلدور از برج خارج
.شد.
___________________________________

.2. بياييد همه با هم مرگ را بازي كنيم.
.هنگامي كه دامبلدور با دراكو صحبت ميكرد به او راه جالبي نشان داد.
.دامبلدور پيشنهاد داد كه از ماد دراكو تا هنگامي كه پدرش لوسيوس در
.زندان است محافظت كند.
.اين خيلي جالبه كه دامبلدور ميگه كه راهي رو بلده كه نشون بده دراكو .مرده در حالي كه چنين نيست ايا اين همان راهي نيست كه دامبلدور برنامه
.انرا داشت؟
افشاگري بزرگ__نسخه انگليسي قسمت مهمي از متن را ندارد.
.نسخه انگليسي قسمتي از متن كه براي دلايل ما بسيار مهم ميباشد را ندارد.
.ميتوانيد برويد و هردو متن را مطالعه كنيد و مطمئن شويد.
.هردو متن اين مفهوم را مي رساند كه دراكو بايد از ديد ولدمورت مخفي بشه
.انگار كه مرده است.
.ايا امكان دارد كه رولينگ اين متن را در نسخه اصلي اورده باشه و بعد .متوجه شده كه اشتباه كرده و دليل خوبي به ما داده و اين قسمت را حذف
.كرده باشه ولي اتفاقي در نسخه امريكايي چاپ شده باشه؟
____________________________________
.3.فوكس هيچ تلاشي براي محافظت از دامبلدور نكرد.
.ماديديم كه فوكس در اخرين لحظات به كمك هري امد ودر تالار اسرار هري .را نجات داد. و همچنين دامبلدور را.
.مي دونيم كه فوكس در اطراف برج بوده چون بعد از مرگ دامبلدور خود را
.نشان داد.پس چرا اين بار به كمك دامبلدور نيامده بود تا جونش را نجات بده؟
.من فكر مي كنم كه دامبلدور خودش نمي خواست كه زندگي اش حفظ شود
.واين حرف تئوري اي را كه همه ي اينها نقشه دامبلدور بوده را تائيد ميكنه.
.يعني او خودش مي خواست كه اون شب بالاي برج بميره.
_____________________________________
.4.طلسم اواداكداورا
.وقتي كه بطور دقيق قسمتي كه اسنيپ دامبلدور را مي خواندم يه چيز تو
.ذهنم بود كه زياد بهش توجه نكردم...اما بعدش اين اولين قسمتي بود كه
.باعث شد فكر كنم كه دامبلدور نمرده.
.ما در قسمت هاي قبل ديديم كه طلسم اواداكداورا باعث مرگ اني و افتادن
.فرد روي زمين مي شه.
.به هرحال وقتي اسنيپ از اين طلسم عليه دامبلدور استفاده كرد او به هوا
.پرتاب شد و از برج پايين افتاد.
.چرا اين طلسم نسبت به دفعات قبلي كه ان را ديديم متفاوت بود؟
.شايد طلسمي كه اسنيپ به كاربرد متفاوت بود.توجه داشته باشيد كه كل .اشاره كتاب روي طلسمهاي بي كلامه. پس ممكنه كه اسنيپ گفته باشه
.اواداكداورا اما طلسمي كه در ذهنش بوده اين نبوده فقط طلسمي بوده
. كه باعث مي شده دامبلدور مرده به نظر بياد. همين طور كه عنوان
.فصل هم مشكوك به نظر مياد:برج صاعقه زده .واين همون چيز بد
.شگوني بوده كه تريلاني در صفحه 543 در فصل بيست و پنج به اون
.اشاره كرده پس اسنيپ در اين قسمت از اواداكداورا استفاده نكرده بود
.بلكه طلسمي بوده كه نور سبز ايجاد مي كرده.
____________________________________
.5. اتفاقي نمي افته مگر اينكه بخواهي.
.پس حتما اسنيپ نميخواسته كه دامبلدور ببينه بلكه مي خواسته اون
.مرده به نظر برسه يا زخمي بشه.
_____________________________________
پايان قسمت اول
. برگرفته از سايت:پرشين لرد
.(جايگزيني كلمات و تايپ و ويرايش توسط:ارش خلج خودم)
اشمندریک
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲ ۱:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۲ ۱:۴۴
عضویت از: ۱۳۸۳/۹/۲۸
از:
پیام: 15
 چرا
با سپاس از تمام دوستان شکی نیست اسنیپ به دستور دامبلدور اون کار و کرد.ولی به نظر من نکته قابل بحث اینجا است که جه جیز میان اون دو تا بوده وجه اتفاقی بینشون رخ داده که دامبلدور به وفاداری اسنیپ ایمان داره مثل پدری به فرزندش.... دوست دارم اگه کسی نظری داره بگه
alialiali
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱ ۱۰:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱ ۱۰:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۳
از: چون اسمشو نبر دنبالمه ، نمیتونم بگم!!
پیام: 99
 ؟؟؟!
انقدر نظر دادن که آدم نمیتونه چیز جدیدی بنویسه !!
حتی پرفسوری به پیری من!!!!؟؟
lordofdarkness
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱ ۱۰:۰۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱ ۱۰:۰۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹
از: سرزمین ناشناخته سیاه
پیام: 20
 دلایلی دیگر برای وفاداری سیوروس اسنیپ
1- این که شما میگین گفته بود هری شکار لرد سیاه هست و کسی کاری به کارش نداشه باشه مورد قبول نیست چون اسنیپ می تونست همون موقع با افسون انجماد هری رو خشک کنه و اونو همراه خودش پیش لرد سیاه ببره.
2- چند ماه بود که قدح اندیشه دامبلدور دست اسنیپ بود و اگر اسنیپ می خواست می تونست خاطره ای که دامبلدور در اون پیشگویی رو از پروفسور تریلانی شنیده بود رو ببینه و اون رو به لرد سیاه انتقال بده (مگر اینکه دامبلدور اون خاطره خاص رو از اسنیپ دور نگه داشته باشه)
koodak4
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۲۳:۲۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۲۳:۲۳
مرگخواران
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از: یخچال خانه ریدل
پیام: 1708
 قبول ندارم !!!
خب دلایل به ظاهر قانع کننده بودن ولی خب من همیشه گفتم دامبی مرده و اسنیپم خیانتکاره . هر کس وقتی کتاب رو بخونه هر جور ممکنه از مسائل برداشت کنه و آنها رو به هم ربط بده ولی من فکر میکنم دلایل کافی دارم برای اینکه ثابت کنم اسنیپ خیانتکاره . ولی چون قبلا شاید دهه ا بار توی سایت در مورد این موضوع پست زدم راستش حوصله ندارم .
فقط در مورد اینکه طلسم بدن هری باطل شد بگم که احتمالا طلسم به این دلیل اثرش از بین رفت چون دامبلدور در اون لحظه کشته شد و چون طلسم به وسیله دامبی به وجود آمده بود با مردن دامبلدور طلسم هم از بین رفت
AAAAA
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۲۲:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۲۲:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۲
از:
پیام: 13
 !!!
baba khaste nabashi kheyli zahmat keshidi.
nazaret ghabele tahsine
be karat edame bede
فلینت ویک
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۹:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۹:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۹
از: هاگوارتز
پیام: 2
 اسنیپ!
manam bad az khondan ketabe 6,bazi karahaye snip to ketabe panjesh vasam ghabele tojih nabod,
merc az in dalayele bahal,ghane konandebod onam hesabi !
D-Y-Z-2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۶:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۶:۰۳
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۱۵
از: مریخ
پیام: 241
 بماند
من به عنوان یه هری پاتریست که از اسنیپ متنفز بود می تونم به صراحت اعلام کنم که قانع شدم. این مقاله واقعا جالب و تحسین بر انگیز بود اما:
به هر حال اسنیپ یه آشغاله.
harrypotter_hm
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۵:۴۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۵:۴۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹
از: لیتل هنگلتون
پیام: 29
 دلایلی برای تکذیب
1-دلیل التماس کردن دامبلدور این هستش که در اخرین
لحظه وقتی می بینه که واقعا" کار از کار گذشته فکر میکنه که اگر بمیره حتما" ولدمورت پیروز می شه برای
همین اخرین تلاشش هم انجام می ده

2-دلیل از بین رفتن طلسم این هستش که مدت اثر اون
تمام شده و این خیلی احمقانس که اسنیپ این کارو
کرده باشه چون موقع طلسم شدن هری اونجا نبودش و
در ضمن هری نامرئ بوده



3-اگر دامبلدور زنده می موند با ادامه ی تحقیقاتش به احتمال زیاد هورکراکس(جاودانه ساز)ششم رو هم پیدا می کرداما فکر نمی کنم که ربطی به اسنیپ داشته
باشه

4-دلیل این که اسنیپ هری رو نکشت این هستش که اگر دقت کرده باشید خود اسنیپ هم می گه که کسی به اون کاری نداشته باشه چون خود ولدمورت میخواد
اونو بکشه واین کاملا" واضحه

5-دلیلش اینه که دامبلدور از کارای تام خبر داشته و بسیاری دلایل دیگر و اسنیپ درست گفته و دامبلدور
وقتی که دیده اسنیپ همه چیزو در مورد خودش گفته
و دیده که اون پشیمونه بهش اعتماد کرده و البته باید اینو
هم در نظر بگیریم که دامبلدور می گه :بزرگترین جادوگران بزرگترین اشتبا ها رو هم می کنن

6-دلیلش اینه که اسنیپ برای جلب بیشتر اعتماد دامبلدور در بعضی موارد جاسوسی می کرده.

7-اسنیپ می خواسته نشان بده که از جاسوسی ولدمورت میترسه.

ولی در کل اگر اسنیپو دامبلدور واقعا" با هم بودن امکان نداشت که اسنیپ دامبلدورو بکشه و از نضر من تنها دلیلی که باعث شد اسنیپ دامبلدورو بکشه پیمان ناگسستنی بود که با نارسیسا بست.

با تشکر
lordofdarkness
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۲:۲۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۲:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹
از: سرزمین ناشناخته سیاه
پیام: 20
 اسنیپ وفادار
البته که اسنیپ در جبهه ی سفید بوده و هست.
در اون وقتی که اسنیپ به جمع محاصره کنندگان دامبلدور پیوست در همان ابتدا دامبلدور را نکشت و دامبلدور با صدا کردن نام او به او چیزی فهماند یا خود دامبلدور اجازه داد اسنیپ با استفاده از ذهن جویی این موضوع رو بفهمه که باید دامبلدور رو بکشه که وفادارترین خادم لرد سیاه بشه و از موقعیت جان پیچ ها با خبر بشه (مخصوصا آخرین جان پیچ که خود دامبلدور هم نمی دونست که چیه)
و دیگر اینکه اسنیپ می تونست هری رو قبل از فرار کردن بکشه ولی این کار رو نکرد و حتی آخرین آموزش خود رو در لحظه ی آخر به او داد که شاید روزی در مقابله با لرد سیاه و مرگ خوارانش به درد هری بخورد و آن این است که اسنیپ بعد از تلاش بیهوده ی هری برای طلسم کردن او و خنثی شدن آن جادو ها اسنیپ به مرگ خواران دیگر دستور فرار داد و وقتی تقریبا با هری تنها بود بعد از متوقف کردن جادوی آخر او به او گفت :
((متوقف شد باز هم میشه و بازهم. اون قدر متوقف میشه تا یاد بگیری دهنتو بسته نگه داری ذهنتو ببندی پاتر!))
و این نشون میده که اسنیپ می خواسته به هری یاد بده که باید در موقع استفاده از جادوهاش اونارو به طور غیر لفظی به کار ببره و ذهنشو هم ببنده .....

نکته دیگر اینکه تنها کسی که می تونه حقیقت رو برای ما روشن کنه کسی نیست جز پروفسور سیبل تریلانی.
زیرا او در فصل پیشگویی لو رفته با بر زبان آوردن کلمه ی برج صائقه زده این اتفاق رو که دامبلدور خواهد مرد از قبل پیشگویی کرده بود رو به ما فهموند و همچنین دامبلدور هم به پیشگویی او اعتقاد داشت و می خواست که این اتفاق بیفتد.
bloodybaron
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۲:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۲:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۸
از: خوابگاه دختران گریفیندور مدرسه جادو وجادوگری هاگوارت
پیام: 37
 دلایل......
خوب من نظر همه رو خوندم و از هری پاتر و harry potter kochoolooواقعا ممنونم ولی درمورد این که چرا اسنیپ هری رو نکشت میشه گفت برای اینه که جیمز یک بار جون اونو نجات دادا حتما میگین اونم تو تالار اسرار جبران کرده ولی اون بر میگرده به ترس از دامبلدور.همون طور که اول کتاب 6 اسنیپ به نارسیسا میگه اون برای این که دامبل دور بهش اعتماد کنه و به امید برگشت لرد سیاه نمی تونسته بزاره هری جلوی اون بمیره و باید ازش مراقبت میکرده.ولی مشه این دفعه گفت که اون زیر دین جیمز بوده.

راستی کسی فهمید کی هورکراس رو برداشته.

اهان در مورد آنیماگوس بودن دامبلدور باید بگم اگه بود هرمیون میدونست مگر تو کتاب 3 اینو نگفت شاید هم دامبلدور یه آنیماگوس ثبت نشده باشه
bloodybaron
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۱:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۱:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۸
از: خوابگاه دختران گریفیندور مدرسه جادو وجادوگری هاگوارت
پیام: 37
 ff
خواهش میکنم فارسی بنویسین
ژان
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۰:۲۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۱۰:۲۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱۲
از:
پیام: 433
 اسنیپ سفید
خیلی جالب بودن من خودم هم از اول بر این بودم که اسنیپ طرف دامبلدوره دلایل کاملا منطقی هستن و طبق شناختی که از رولینگ داریم می تونیم از اون به عنوان یه غافلگیر کننده به تمام معنا یاد کنیم چون تو کتاب های قبلی هم مشابه این غافلگیری ها زیاد بوده ( مثلا کتاب زندانی ازکابان ) .اگه اسنیپ طرف دامبلدور نباشه کتاب هفت زیادی لوس میشه چون رسیدن هری به هوراکسس های دیگه بدون وجود یه منبع برای کمک غیر ممکنه حتی اگه رون و هرماینی در کنارش باشن . خلاصه اینکه تشکر می کنم از هری به خاطر این مقاله که احتمالا شک خیلی ها رو به یقین تبدیل میکنه
matrix_88881
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۳:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۳:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۶
از: na koja abad
پیام: 4
 salam harry
omidvaram halet khob bashe.ghabl az harchi az in ke farsi typ nemikonam az hame mazerat mikham.fek konam ye haftei bashe ke ozve saite jalebeton shodam.
نقل قول:
دامبلدور رو یه شخصیت قوی و نترس که به استقبال هر خطری حتی مرگ میره معرفی کرده ( به گفتگوی قبل از اسنیپش با دراکو توجه کنید) دقیقا قبلش معجونی رو که ممکن بود هر خطری براش داشته باشه خورده و حالا یهو با چرخش 180 درجه ای التماس میکنه. این شک برانگیز نیست؟

darbare in nazariat bayad behet begam ke dambeldor be harry mige man foran nemimiram age in majon khatarnakam bashe chon voldemort mikhad kasio ke ta inja pish omade ro bebine .ama ghabol daram ke khatar karde bod.vali ghabol kon dambeldor baraye inke be harry va donya jadogaran komak kone dost dashte zende bemonedar zemn in khili dardnake adam bedaste kasi koshte beshe ke be on etemade kamel dashte pas aslan ajib nist ke eltemas kone .dar zemn dambel dor faghat ba lahne eltemas amizi mige snip hamin [to vaghan manzoret az eltemas kardan faghat hamin bod ya man eshte bah fahmidam]
ama dar morede nazare 2 vomet ke goftiنقل قول:
آیا ورد صادر شده توسط یه نفر بعد از مرگش اثر خودش رو از دست میدهد؟

to ketab be tor mostaghim be in nokte eshare mikone ke telesme yek jadogar bad az margesh batel mishe.نقل قول:
این قضیه هورکراکس ها بسیار چیز پیچیده ایه شما فکر کردید که هری چطور باید اون هورکراکسی رو که اصلا معلوم نیست چیه یا مال کدوم گروهه رو پیدا و نابود کنه؟ این چیز کمی نیست دامبلدورم هیچ موفقیتی سر این کار نداشت . رولینگ سر قضیه دراکو و اسلاگ هورن که هری در اولی شکست خورد و در دومی پیروز شد نشون داد که بعضی چیز ها هستند که تا وقتی دقیقا از زبون خود شخص بیرون نیاری نمیتونی با هیچ طلسم و ورد و جادویی بفهمی چین ( من به شدت از این صحنه ها که عجز جادو رو نشون میده و به وفور در کتاب هری پاتر وجود داره خیلی لذت میبرم). در نتیجه اینجا هم باید یه نفر از زبون خود ولدمورت بکشه بیرون که هورکراکسش چیه و چه کسی میتونه این کارو بکنه کسی که کاملا مورد اعتمادش باشه و کسی که بزرگترین دشمنش رو کشته باشه در نتیجه به نظر من این نقشه دامبلدور بوده که با فدا کردن خودش اسنیپ رو به مورد اعتمادترین فرد ولدمورت تبدیل کنه. در ضمن توجه کنید که ( با عرض معذرت) دامبلدور عملا دیگه یه ادم بی مصرف شده بود. اطلاعاتی رو که داشت کاملا برای هری تخلیه کرد چیز جدیدی برای رو کردن نداشت و همه تلاشش رو انجام داده بود آخرین چیزی که داشت همون فدا کردن خودش بود که این کارم انجام داد.

ama rajebe in nazaret bayad begam ke avalan kol jazabiate ketabe 7 be ine ke harry chetori mikhad in karo kone dovoman ike barha to ketab be in nokte eshare shode ke lorde siah adame takroi va dostdare hamishe tanha bashe pas dalili nadare ke ghaziaro be snip bege 4 snip age ghaziyaroham be farz befame fek mikoni mitone be hary bege masalan mikhad bege man dambeldoro ke mitonest bishtarin komake momkenaro be to bekone koshtam chon fek mikardam shayad lord siah ghaziyato be man mige on vaght harryam harfasho bavar mikone .hamontor ke mibini in riske besyar ahmaghanehi bode 5 az hame bishtar midoni man az kojaye in maghalat tajob kardam ! inke gofti dambeldor bi masraf shode va mikhad ba fada kardane khodesh akharin komako kone.dar zemn dambeldor sare ghazie jan pichha besyaram mofagh bode chon tedade ona hamchenin in ke on che chizhai hastan va bazham dar ike lorde siah onaro az koja avorde va koja gozashte ham
mofagh bode.

موقعی که هری بعد از مردن دامبلدور داره دراکو و اسنیپ رو دنبال میکنه باز به سوال همیشگی میرسیم. چرا اسنیپ همونجا برنگشت و هری رو نکشت تا با افتخار کشتن دو نفر از بزرگترین دشمنان ولدمورت به نزد سرورش برگرده؟ لطفا نگید که این همینجوری الکی برای ادامه پیدا کردن کتاب بوده رولینگ همواره نشون داده که بدون دلیل و الکی چیزی در کتاب هری پاتر اتفاق نمیافته در نتیجه بازم من معتقدم اسنیپ طرف دامبلدوره و اینا نقشه بوده.

dar morede in ghaziam behet pishnahad mikonam ketabo dobare bekhoni javabe in ke chera snip harryo na kosht khili sadast .dalilesh ine ke lorde siah khodesh mikhad harryo nabo kone ino khode snip mige vaghti yeki az marg khara be harry hamle mikone .be on mige ba harry kari nadashte basht on male lorde siast
ama rajebe inke chera dambeldor be snip etemad dare bayad behet begam ke inam to ketab barha omade ke dambeldor dost dare be hame ye forsate dobare bede.va in ghaziye etemade kamele dambeldor be snip az on soali ke hanoz javabe dorosti behesh dade nashode.dar morede nazare 6 ham bayad begam ke dambeldor jai ke dare ro borj ba derako sohbat mikone behesh mige man baraye in bahat kari nadashtam chon midonestam age lorde siah ke zehn joye maherie befame ka man be to shak kardam mikoshtatet barye haminam az in mozo sari migzare cho nemikhaste harry ham to in mozo dekhalat kone chon age lorde siah mifahmid kasi be malfoy shk karde bazam ono mikosht. dige az harf zadan khaste shodam fek konam hmin ghad kafi bashe. vali dar akhar mikham nazaramo rajebe snip begam be nazare man snip ye khaene.vali man ye moshkel ba in ghaziye khaen bodane snip daram avalish ine ke age snip khaene chera to jelde 5 azaye mahfelo vaghti bache ha raftan [ke tanaha dalili ke be zenam mirese rajebe in matlab ine ke snip mikhaste ba in karesh kare baghiye margkhararo kharam kone ta khodesho be lorde siah nazdik kone]albate in faghat ye nazare va ehtemalan eshtebahe.harry jan dar akhar mikham ino begam manam mesle to dost dashtam dambeldor zende mimond va tamame harfai ke zadam nazare khodam rajebe in mozo bod va ghaste tohin be kasio na dashtam.baz ham dar akhar az saite khobi ke dorost kardi mochakeram
masoud_patronus37
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۰:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۳۰ ۰:۳۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۲
از: دهکده ی هاگزمید
پیام: 418
 نظر
دلایل جالبی بود
البته شاید دامبلدور زنده باشه
ولی فکر نکنم بود ونبودش کمکی به ماجرا بکنه
من هم تمام دلایل رو قبول دارم ولی یه مشکلی وجود داره و اون اینه که رولینگ تو هیچ کدوم از 5 کتاب قبلی به این شکل سوتی نداده .
این یه کم شک برانگیزه که رولینگ بیاد این همه سوتی بده
و به نظر میرسه قصد پیچوندن هری پاتریست ها رو داره
shadi.
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۲۳:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۲۳:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۱۰
از: بالای سر جسد ولدی!
پیام: 993
 خیلی باحال بود
لذت بردم واقعا جالب بود.
ولی من هنوز قانع نشدم.شاید اصلا اسنیپ طرف کسی نباشه و آخرش هر کی که برنده شه طرف اونو می گیره.و اصلا اون برای خودش برنامه هایی داره که به خاطر اونا دامبلدورو کشت و شاید تو کتاب هفت ولدمورتو هم بکشه و خودش به قدرت برسه.
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
shima_korn
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۲۱:۰۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۲۱:۰۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۲۹
از: جایی که در ذهن نمی گنجد!
پیام: 111
 دلایلی در اثبات اینکه اسنیپ طرف دامبلدور است!
خیلی عالی نوشتین من فکر می کنم 1 و 2 و 3 و 5 عالی ترینن!
لرد مخوف
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۱۷:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۱۷:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۶
از: خانه رایدل
پیام: 125
 بی گناهی اسنیپ
دلایل خوبی بود قانع کنندس.حتما مختو حسابی بکار گرفتی!
dainasor
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۱۷:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۱۷:۵۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۱۲
از: یه جای خوب
پیام: 67
 عالی بود
به نظر من خیلی خوب بود.
من هم دلایلی دارم که نشون می ده دامبلدور نمرده
1:طلسم مرگ هیچ اثری بر جا نمی ذاره. به رشته ی خونی که از گوشه ی لب دامبلدور ریخته بود توجه کنید.این به نظر شما عجیب نیست؟
2: در کتاب دوم فاکس تونست چشمای باسیلیسک رو از بین ببره و برای این کار باید به چشماش نگاه می کرده. چون خانوم نوریس با دیدن باسیلیسک خشک شده بوده پس باید همین اتفاق برای فاکس می افتاد . تنها جواب اینه که چشمای باسیلیسک روی جادوگرای اصیل اپر نمی کنه و چون فاکس یه جانور نمای ثبت نشده ست پس دامبلدور می تونسته باشکل فاکس از مدرسه بره اون ققنوسی رو که از روی تابوت دامبلدور بلند شد یادتون میاد؟در ضمن تابوت به شکل غیر معمولی آتش گرفت این شما رو یاد چیزی نمیندازه؟
هری از مقاله ت متشکرم.
niloofar radcliffe.
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۱۷:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۱۷:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۱
از: تالار اصلي اسليترين كنار پنجره ي غم
پیام: 191
 Re: دلایل بی گناهی اسنیپ
ali bood afarin manam bahat movafegham
bloodybaron
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۱۶:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۱۶:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۸
از: خوابگاه دختران گریفیندور مدرسه جادو وجادوگری هاگوارت
پیام: 37
 دلایل بی گناهی اسنیپ
ای ول هری عزیز خوشم اومد حال کردم . :bigkiss: منم شک کرده بودم ولی خوب........
حالا که اینو خوندم باورم شد.
ولی کارت درسته واقعا که زحمت زیادی کشیدی
چند شبانه روز فسفر سوزوندی تا فهمیری. :joke: :fan:
baba damet garm vali lotf kon be pm ha javab bede ta zaye nasham mersi
Arious
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۶:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۶:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۰
از: دفتر پيام امروز
پیام: 111
 اسنيپ
باورش سخته ولي بايد قبول كرد كه رولينگ بي خودي اسنيپ رو نياورده تو داستانش و آخرش معلوم ميشه اسنيپ خوب بوده
aneityum
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۴:۳۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹ ۴:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۲/۲۹
از: گودریک هالو
پیام: 823
 عالی بود
خیلی عالی بود بسیار دیدنی
من با نظریه شماره 1 و شماره 6 خیلی حال کردم مخصوصا توی شماره 1 که گفته شده دقایقی قبل معجونی رو میخوره که واسش خطرناکه بعد میاد برای جونش در برابر اسنیپ التماس میکنه
منم معتقدم که اسنیپ خائن نیست چون رولینگ هیچ وقت برای شخصیتی که 5 سال تمام تو کتابش اون رو یه مرگخوار پشیمان شده معرفی میکنه بعد یدفعه تو فصل 2 کتاب 6 بیاد بدون دردسری خرابش کنه یکمی با عقل جور نمیشه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.