هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

اسنیپ تنها یک برگ برنده‌ی جاه‌طلب است!


این مقاله اسنیپ رو از زاویه یه آدم قدرت طلب نگاه میکنه و با توجه به این ویژگی سعی در استدلال بعضی حوادث داره .
توی این سایت و سایت های دیگه، مقالات زیادی در باره اسنیپ نوشته شده . بعضی ها میگن خیانتکاره و بعضی ها میگن که نیست و دلایلی هم میارن که اغلب مورد قبوله . ولی با در نظر گرفتن تمامی این دلایل میتونید نتیجه بگیرید که اسنیپ هم خیانتکاره و هم وفادار . مقاله ای که می خونید دلایل من برای اثبات این قضیه ست .

- خصوصیات اسنیپ :
من فکر میکنم که اسنیپ یه آدم قدرت طلب و جاه طلبه و فقط به فکر منافع خودشه . و اصلا براش اهمیتی نداره که توی کدوم جبهه قرار بگیره . درواقع اون به جبهه ای میپیونده که قدرت بیشتری داشته باشه و بتونه توی اون جبهه ترقی بیشتری داشته باشه . پس اون می خواد که به هدفش برسه . خیانت و وفاداری برای اسنیپ، تنها وسیله ای برای رسیدن به اهدافشه و هیچ کدوم از اون ها هیچ ارزشی برای اسنیپ ندارن : فقط قدرت ! مغز اسنیپ واقعا خوب کار میکنه و تصمیمایی که می گیره تماما از روی فکره . در واقع اسنیپ دو فاکتور مهم داره : سیاست و عقل . اگر خوب فکر نمیکرد، هیچ کدوم از نقشه هاش عملی نمی شدن .به علاوه ممکنه مثل اسلاگهورن یه قدرت بزرگ محسوب بشه و شاید از اسلاگهورن هم توانا تر باشه . همونطور که میدونید اون یه معجون ساز حرفه ایه ( دستورالعمل هایی که در گوشه و کنار کتابش نوشته ) و همچنین در جادوی سیاه و مقابله با اون یه آدم خبره محسوب میشه ( در کلاس هاش . همچنین اون طلسم هم ساخته : سکتوم سمپرا ) . در جادوی معمولی هم مثل آکلومنسی و نفوذ به ذهن افراد همه مون میدونم که ماهره .

- استدلال :
از نظر من اسنیپ هم به دامبلدور و هم به ولدمورت خیانت کرده . من فکر میکنم که در بخش ابتدایی کتاب، توضیحی که به بلاتریکس در مورد زمانی که در جبهه دامبلدور بوده میده، تماما دروغ و ساخته ذهنه و در واقع اصل موضوع چیزیه که شما در کتاب در موردش میخونید نه اونی که اسنیپ میگه . پس همیشه به ولدمورت وفادار نبوده . در مواقعی به دامبلدور و در مواقعی به ولدمورت وفادار بوده .همه ما می دونیم دامبلدور و ولدمورت، افرادی نیستن که به راحتی بشه اون ها رو گول زد و فریب داد . دامبلدور و ولدمورت دو دشمن سر سخت هستن و هردو واسه از بین بردن همدیگه خیلی تلاش میکنن و درواقع هر اشتباه کوچیک یا بزرگ موجب انحراف به سمت شکست میشه . پس ولدمورت و دامبلدور به اسن سادگی ها رو دست نمیخورن و هردو اون ها میدونن که اسنیپ یه همچین شخصیتی داره و به هر دوشون خیانت کرده . ( حالا ممکنه خود اسنیپ فکر کنه که تونسته این کارو بکنه و ممکنه که از واقعیت هم با خبر باشه . اصلا مهم نیست ! )حالا اینجا یه سوال پیش میاد : اگه هر دو میدونن که اسنیپ بهشون خیانت کرده پس چرا سعی در جذب اون دارن و اون رو نابود نمیکنن ؟جواب با توجه به نوشته خیلی سادس : اسنیپ یه برگ برنده ست . برگ برنده ای که پیروزی هر جبهه وابسطه به وجود اون در اون جبه ست . اگر ما اسنیپ رو یه قدرت بزرگ تلقی کنیم، پس هر دو باید سعی در جذبش کنن، با توجه به اینکه اون آدم سستیه و وابستگی قلبی به هیچ کدوم جبهه ها نداره . اسنیپ هم جوانب رو بررسی میکنه و بهترین رو انتخاب میکنه و ممکنه مدتی وابسته بمونه و ممکنه هم با پیشنهاد بهتر به جبهه دیگه بره ( یه چیزی نقل و انتقالات بازیکنای باشگاه ها ) .چند تا مثال : دامبلدور همیشه سعی کرده اون رو پیش خودش نگه داره ؛ اون رو بدون هیچ قید و شرطی به محفل ققنوس راه داد، در سال ششم اون رو معلم دفاع در برابر جادوی سیاه کردو خیلی کارای دیگه . ولدمورتم در سال ششم با ایجاد شرایط بهتر و نقشه قبلی یه همچین کاری رو کرد .
قبلی « هری پاتر و آغاز پایان - فصل 7 Draco Dormiens Nunquam Titillandus : یه ضرب المثل یا یک سرنخ » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
macbon
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۳ ۱۱:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۳ ۱۱:۴۶
عضویت از: ۱۳۴۸/۱۰/۱۱
از: پيش چو !
پیام: 198
 شديدا موافقم !!
شديدا باهات موافقم هرپو جان !!
من شك ندارم كه اسنيپ يك برگ برنده ي جاه طلبه ولي بنظرم در آخر خودش متمايل ميشه به يه سمت !


اسنيپ به فكر منافع خودشه شايد با كندوكاو زمان كودكيش بشه به يه نتايجي رسيده .. همونطور كه تو كتاب شش راجع به لرد تحقيق شد تو كتاب هفت راجع به اسنيپ .. چرا كه نه ؟!!
325281
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۴ ۹:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۴ ۹:۰۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۶
از: اتاق آبی
پیام: 189
 چی بنویسم؟؟؟
من ترجیح می دم بعد از کتاب هفت نظرم رو بدم.
shadmehr
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۲۳:۰۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۲۳:۰۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۳
از: آمپول می ترسم !!
پیام: 646
 .
يك كلمه :
اسنيپ طرف ولدمورته!
مفهوم شد
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۲۲:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۲۲:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 نه
باهات مخالفم. اسنيپ طرف يكيشونه. يا دامبلدور يا ولدمرت. ولي درصد بيشترش طرف دامبلدوره( خدا رحمتش كنه)
33166655
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۷ ۲۲:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۷ ۲۲:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۱۲
از: هرجايي كه ميشه زنده موند
پیام: 226
 Re: والا حساب که نمیبره ...
خب اين حرفهايي كه ميزنم همش نظرات خيلي محترمانه خودمه
به نظر من اگه اون دو تا رو به قدر كافي ضعيف كنه شايد بتونه خودش رو به عنوان يه قدرت به ملت نشون بده و واسه خودش قدرتي بشه چون اون خيلي باهوشه و هميشه در حال قوي شدن و يادگيري
هرپوی كثيف
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۷ ۲۱:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۷ ۲۱:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۹
از: یونان
پیام: 81
 والا حساب که نمیبره ...
من همون موقعم که داشتم جواب میدادمم میخواستم اینو بگم ولی یادم رفت . به هر حال شرمنده ؛ منظور من از حساب بردن این بود که هر دو بهش نیاز دارن و حاضرن که واسه بدست آوردنش یه کارایی بکنن .
در ضمن شرمنده از دامبل خدابیامرز که دو سه روزیه رو ویبرس !

هممم .... در ضمن، به نظرت با ضعیف کردن اونا سودی بهش میرسه ؟ یکم روشن پلیز.
33166655
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۶ ۲۳:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۶ ۲۳:۳۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۱۲
از: هرجايي كه ميشه زنده موند
پیام: 226
 Re: عجب داستانی داره این اسنیپ !
بله اسنيپ يه قطب سومه اما هنوز خيلي كوچيكه به همين خاطر سعي ميكنه كه دو طرف رو ضعيف كنه و نقشه هاشونو لو ميده اما نميتونم باور كنم كه دامبل (روحش شاد) يا ولدي ازش حساب ميبردن احتمالش زير صفره اسنيپ تو كتاب چهارم از مودي ميترسيد چطور دامبل يا ولدي ازش حساب ميبردن؟ درسته كه اون تا آخر كتاب كتاب 6 خيلي قوي تر شده بود اما فكر نكنم به پاي اونا برسه
هرپوی كثيف
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۶ ۲۳:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۶ ۲۳:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۹
از: یونان
پیام: 81
 عجب داستانی داره این اسنیپ !
HARRY POTTER
من همونطور که توی مقاله گفتم فک میکنم که اسنیپ یه قطب سومه و این احتمالم وجود داره که دامبل و لرد ازش حساب ببرن !
مثلا وقتی که اسنیپ در مورد ولدمورت با نارسیسا حرف میزد به نظر خیلی خونسرد می رسید . یا مسئله بخشوده شدن اسنیپ واقعا چیزه تابلویی بود ! ولدمورت با اون ابهتش به همین سادگی از قضیه اسنیپ گذشت .
درسته ؛ کاملا درسته که لرد سر خیانتکارا رو میکنه زیر آب، ولی همونجور که گفتم از سر قضیه اسنیپ خیلی راحت گذشت . پس شاید وجود اسنیپ برای لرد خیلی مهمه .
در ضمن رولینگ هم بار ها گفته که کتاب 6 مقدمه کتاب هفته . ( کتاب 6 درمورد اسنیپ بود دیگه، پس حتما اسنیپ توی کتاب 7 یه نقش اساسی بازی میکنه )

بلیز
نقل قول:
دامبلدور و ولدمورت اسنیپ رو پیش خودشون نگه داشته بودند چرا که هر کدومشون فکر میکردند شخصیت واقعیه اسنیپ رو شناختن .

من یکم مخم تعطیله ... اگه میشه زیر دیپلم !
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱ ۵:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱ ۵:۵۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 ا ي
بابا ذهنم باز شد
oldaten
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۵ ۸:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۵ ۸:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۱
از: هاگوارتز
پیام: 122
 Re: جالب بود
خوب بود بعید نیست واقعا این طوری باشه
33166655
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۰ ۱۹:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۶ ۲۳:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۱۲
از: هرجايي كه ميشه زنده موند
پیام: 226
 Re: اسنیپ خیانتکار نیست!
اميلي فاويست عزيز فكر ميكنم اگه دومين پست من تو اين قسمت رو بخونين متوجه خيانتكار بودن اسنيپ ميشيد
نگار اسدالهی
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۰ ۱۵:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۷ ۱۸:۰۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۸
از:
پیام: 231
 اسنیپ خیانتکار نیست!
به نظر من اسنیپ خیانتکار نیست!
اگر هم باشه دامبل خیلی ضایع میشه چون قسم
می خورد که به اسنیپ اعتماد کامل داره.
hichkas
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۵ ۱۳:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۵ ۱۳:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۱۵
از:
پیام: 1
 شايد!
من با هری پاتر موافقم <br />اين ايده کلّن جالب بود ولی مگه اسنيپ کی هست که بخوان اونو به طرفه خودشون بکشن؟(مورچه چيه که کله پاچش چی باشه؟)اونم دو تا جادوگر مثل ولدمورت و دامبلدور!<br />من ميگم اسنيپ بچه ی باحاليه و به دستور دامبلدور اونو کشت تا بتونه اعتماد ولدمورت و جلب کنه. آخه ولدمورت هيچ وقت به هيچکس اعتماد نميکنه مگه نه؟
harrypotter1449
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۴ ۱۷:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۴ ۱۷:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۱۰
از: کوهستان اشباح
پیام: 217
 Re: چند فروند توضیح
من فکر میکنم که این نقشه ی دامبلدور برای رسیدن به ولدمورت باشه
koodak4
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۳ ۲۲:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۳ ۲۲:۳۶
مرگخواران
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از: یخچال خانه ریدل
پیام: 1708
 Re: چند فروند توضیح
هرپو جان در مورد اینکه طرفین سعی دارند اسنیپ رو به سمت خودشون جذب کنن کاملا مخالفم .

دامبلدور و ولدمورت اسنیپ رو پیش خودشون نگه داشته بودند چرا که هر کدومشون فکر میکردند شخصیت واقعیه اسنیپ رو شناختن .

در صورت اینکه به نظر من این ایده که اسنیپ طرف هیچ کدومشون نیست و تنها دونبال منافع خودشه و این کار رو با دو رو بازی بدست میاره.
فکر میکنم این نوع دیدگاه مناسب تره .

البته من تازگیا به این نتیجه رسیدم اسنیپ ارزش فکر کردن نداره
بهتره دعا کنیم آخر سر به طرز فجیعی کشته بشه
33166655
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۳ ۲۱:۳۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۳ ۲۱:۳۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۱۲
از: هرجايي كه ميشه زنده موند
پیام: 226
 Re: چند فروند توضیح
اخلاق ولدمورت رو يادت باشه اون اگر احتمال بده كه كسي شايد بتونه در آينده مزاحمش بشه حتما" اونو در اولين فرصت ميكشه {يه نمونش همين هري خودمون}
هرپوی كثيف
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۳ ۱۳:۳۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۳ ۱۳:۳۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۹
از: یونان
پیام: 81
 چند فروند توضیح
HARRYPOTTER ،
اگه که ما اسنیپ رو یه قطب سوم ( دامبلدور، ولدمورت، اسنیپ ) در نظر بگیریم که پیروزی هر جبهه وابسته به اونه رسوندن اسنیپ به سزای اعمال کشکی بیش نیست !
در واقع دو جبهه باید سعی در جذب اسنیپ داشته باشن نه دفع اون .

رابرت جون !
اتفاقا موضوع از این چیزی که فکر می کنیم هم پیچیده تره . اگر به این سادگی بود دیگه ما لازم نبود که این همه فرضیه بسازیم !

مونتاگ،
اینکه یه چیزه طبیعیه ما با این فرضیه های که میسازیم قصد داریم که اون رو ساده ترش کنیم .

اکتاویوس ،
از نظر من اسنیپ همیشه وابسته به یک جبهه نیست بعضی از مواقع سفید بعضی مواقع هم سیاه . حالا بر طبق شرایطی که داره مجبوره یه سری کار هایی رو هم در قبال اون جبهه انجام بده .

یک چیزی هم من یام رفت که توی مقاله بنویسم ؛
اگر شما این فرضیه رو قبول کنید، به یکی از سوال هایی هم که از اول کتاب تا حالا در گیرش هستید جواب دادین : دامبلدور چرا اسنیپ رو اخراج نمیکنه و همیشه سعی داره که اون رو پیش خودش نگه داره ؟
که دیگه احتیاج به توضیح نداره .
به هر حال از کامنت هاتون ممنونم
( درود بر کوییرل ! : هرپو نه هرپوی )
shadi.
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۲ ۱۳:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۲ ۱۳:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۱۰
از: بالای سر جسد ولدی!
پیام: 993
 دقيقا!
من از اول هم همين نظر رو داشتم و مطمئنم قطعا همين طوره! اسنيب عقلش كمبود كه نداره كه بره يه طرفه كه أخرش هم كشته بشه! دو طرف رو داره و هركدوم برنده شدن جانب همون رو ميكيره و به نظر من اين يك سياست كاملا منطقيه! با herpoy موافقم!
erica
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۱ ۲۳:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۱ ۲۳:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۸
از: يه جايي نزديك خدا
پیام: 570
 That's interesting
دلايلت جالب بود و تا حدودي قابل قبول و اينكه از يه بعد ديگه به قضيه نگاه كرده بودي اون هم جالب بود . اما من هنوز هم بر سر عقيده م استوارم كه اسنيپ به دامبلدور خيانت نكرده . ولي خب هيچ چيزي از اين رولينگ بعيد نيست . پس بهتره منتظر كتاب هفت باشيم .
33166655
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۰ ۲۳:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۰ ۲۳:۱۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۱۲
از: هرجايي كه ميشه زنده موند
پیام: 226
 Re: تا حدودی موافقم
من واسه كشته شدن دامبلدور به دست اسنيپ و التماس دامبل دو تا احتمال ميدم يكي اينكه اسنيپ نميخواسته دامبل رو بكشه و دامبل التماس كرده كه بكشتش يكي هم اينكه اسنيپ ميخواسته دامبل رو بكشه و دامبل التماس كرده كه نكشتش { كه بنظر من در اين حالت دامبل ميخواسته زنده بمونه تا بتونه به هري در نابودي ولدي كمك كنه و واسه جونش التماس نميكرده } در مورد اين كه اسنيپ جنگل رو زير و رو كرد واسه پيدا كردن هري ميتونيم بگيم كه دروغ ميگه اون فقط به محفل خبر داد و اگر اينكار رو هم نميكرد خيلي تابلو ميشد در مورد خيانت اسنيپ من ميگم اون يه جاسوس دو جانبه بود چون ولدي بهش گفته بود جاسوسي دامبل رو بكنه دامبل هم گفته بود جاسوسي ولدي رو بكنه و يه جاسوس نميتونه هيچ نوع نقشه اي رو لو نده پس اون بايد هر چند وقت نقشه هايي رو از دو طرف لو ميداده تا بتونه بعنوان جاسوس باقي بمونه و هيچكدوم از اين نقشه هايي كه لو ميداده با هماهنگي ولدي يا دامبل نبوده چون تو اون شرايط حساس هيچ كدوم راضي نميشدن كه يك بار هم شكست بخورن در اخر ميخوام بگم من تايپ فارسيم خيلي ضعيفه و پدرم در اومد تا اينو زدم و العان قيافم اينجوري شده
hoort18
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۰ ۱۲:۱۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۰ ۱۲:۱۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۳
از: از یه جهنم دره ای میام دیگه!
پیام: 283
 تا حدودی موافقم
من با بعضی از حرفات موافق و با بعضی از اونا مخالفم.
اینکه میگی اسنیپ ادم قدرت طلب و جاه طلبیه کاملا درسته ولی همون طور که یکی ازکاراکترا در کتاب 3 گفت(فاج)وقتی پای هری پاتر به میون میاد همه در تصمیم گیری دچار استثناهایی هم میشن حتی اسنیپ.این اسنیپ جاه طلب با اینکه از هری و پدرش متنفر بود ولی در کتاب سنگ جادو جون هری رو نجات داد.همین اسنیپ در کتاب محفل ققنوس وقتی میخواست چفت شدگی رو به هری یاد بده با اینکه کمی کوتاهی هم کرد ولی اگه خوب به مفهوم جملات تو اون قسمت توجه کنید متوجه میشید که اسنیپ از ته دل میخواد که هری زنده بمونه. همین اسنیپ قدرت طلب و باهوش در اواخر کتاب 5 هم کل جنگل ممنوعه رو واسه پیدا کردن هری زیر و رو کرد.(اگه تو این قسمت با من مخالفی میتونم واست تو ضیح بیشتری بدم.)
حالا میرسیم به اون مسئله که من میگم اسنیپ به دامبلدور خیانت نکرده.کسانی که فکر میکنن اسنیپ چون دامبلدور رو کشت خیانتکاره باید بگم که در اشتباهن.وقتی دامبلدور در فصل 26 کتاب 6 به اسنیپ التماس کرد اگه شما نیمه دیگه لیوان رو هم ببینید این موضوع رو میفهمید که دامبلدور خودش از اسنیپ خواهش میکرد که بکشتش.خوب به این نکته توجه کنید که اگه اسنیپ واقعا طرف لرد سیاه بود میتونست خیلی زود تر از اینا دامبلدور رو بکشه.اون طور که خود دامبلدور در کتاب 6 گفت وقتی که انگشتر ماروولو گونت رو پیدا کرد اگه استعداد ذاتی خودش و کمک به موقع اسنیپ نبود اون الان مرده بود.در حالی که اسنیپ میتونس زودتر از اینا دامبلدور رو همون موقع بکشه هرچند که لرد سیاه این وظیفه رو به دراکو سپرده بود ولی از اینکه دامبلدور به دست کس دیگه ایم کشته بشه خوشحال میشد.
ببخشید که طولانی شد.
sara sadeghi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۰ ۹:۱۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۰ ۹:۱۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۳
از: گروه گريفيندور
پیام: 8
 Re: افرین هرپوی
منم فكر ميكنم رولينگ توي كتاب هفتم همه رو غافلگير ميكنه مثل همين اتفاقاتي كه توي كتاب ششم افتاد پس فعلاً بايد منتظر بمونيم
zohreh_perave
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۹ ۲۰:۱۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۹ ۲۰:۱۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۱۸
از: لندن
پیام: 90
 افرین هرپوی
سلام به همه
افرین استدلال جالبی بود من با مونتاگ عزیز موافقم این رو لینگ سعی در گمراه کردن ما داره کاری که همیشه انجام داده مثلا"اون ما رو امیدوار به برگشت دامبلدور و پدرم کردو بدونید هیچکدوم برنمی گردن
حتی یه وقت دیدین اخرش معلوم شد اسنیپ دایی هری بوده
koodak4
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۹ ۱۵:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۹ ۱۵:۴۵
مرگخواران
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از: یخچال خانه ریدل
پیام: 1708
 گووودودودودووووو !!!
مقاله جالبی بود .
کلا این ایده که اسنیپ رو به عنوان قطب سوم مطرح کنیم ایده جالبیه . ولی دلایلتون به حد کافی قانع کننده نبودن .
کلا انقدر هر کسی در مورد این موضوع یه نظر میده آدم نمیدونه باید از کجا شروع کنه چون که هرچی بگه یکی دیگه میخواد مخالفت کنه ولی کلا اگر قبول داشته باشیم که اسنیپ به این دلیل دامبلدور رو کشت چون خیانت کار بود . میتونیم در کنارش به ماجرای وزارت خونه هم اشاره کنیم که در اون ماجرا اسنیپ کاملا طرف دامبلدور بود و فقط بخاطر اون شد که این همه اتفاق افتاد چون اسنیپ بود که اعضای محفل رو در جریان گذاشت .
در هر حال دو رو بودن اسنیپ رو هم میشه به عنوان یکی دیگر از احتمالات در نظر گرفت .
voltan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۹ ۷:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۹ ۷:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۷
از: 127.0.0.1
پیام: 1391
 سلام
اول از همه از شما متشکرم

در این مورد توی تالار اصلی و تالار اصرار زیاد بحث شد
ولی نتیجه از نظر من
رولینگ طوری درباره ی اسنیپ نوشته که ما تا آخر کتاب هفت متوجه نمیشیم اون طرف کیه

البته حرف های شما کاملا درسته ولی من از حرف های شما هم همین نتیجه رو میگیرم
Arious
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۹ ۴:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۹ ۴:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۰
از: دفتر پيام امروز
پیام: 111
 اسنيپ
فكر نكنم موضوع به اين پيچيدگي باشه. البته رولينگ حالا كه ميدونه همه فهميدن اسنيپ خيانتكار نيست ميخواد باز غافلگيري كنه تو كتاب هفت و يه موضوع ديگه پيش مياد. ولي من كه فكر نمي كنم اسنيپ به دامبلدور خيانت كرده باشه
afshinsheatoon
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۸ ۲۲:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۸ ۲۲:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۷
از: پناهگاه شیراز
پیام: 86
 Re: جالب بود
جالب بود چون همه را با دلیل گفتی قانع کننده ی گفتی . اسنیپ وقتی ولدمورت قدرتش از دست داد به طرف دامبلدور رفت و وقتی ولدمورت برگشت و با دیدن که هری خیلی قوی نیست رفت طرف ولدمورت.
1385
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۸ ۲۰:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۸ ۲۰:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۵
از: درون تام
پیام: 101
 Re: جالب بود
منم با HARRY POTTER موافقم ولدمورت ادم هایی رو که قصد خیانت داشته باشن میکشه ولی به هر حال استدلال جالبی بود.و جدید :-D
33166655
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۸ ۱۹:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۸ ۱۹:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۱۲
از: هرجايي كه ميشه زنده موند
پیام: 226
 جالب بود
درست ميگي من با تو موافقم البته تا يه جاهايي اسنيپ به هر دو خيانت ميكنه اما به ولدمورت ادمي نيست كه بخواد واسه اسنيپ يه همچين كاري بكنه اون اگه ميدونست اسنيپ ممكن خيانت بكنه اونو ميكشت اسنيپ هم با اين خصوصيات در جهت باد حركت نميكنه اون نميخواد شخص دوم باشه اون با سياست و بسيار قدرتمند در جادوه و تمام كارهاش حساب شدست اون ميخواد مثل دامبلدور يا ولدمورت يه قدرت مهم تلقي بشه و گروه خودش رو داشته باشه چون ادم هايه قدرتمند نميتونن تماما" از دستورات پيروي كنن ميخوان خودشون دستور بدن

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.