هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: فیلم‌ها

مصاحبه ای جالب با کریس رنکین ( پرسی ویزلی )


مصاحبه با بازیگر نقش پرسی ویزلی
کارولین هارَپ ( خبرنگار) با کریس رنکین( پرسی ویزلی) مصاحبه کرده، این مصاحبه درحالی انجام شده که رنکین در تور ملی نمایش تئاتر بلندی های بادگیر حضور داره. پرسی در این مصاحبه در بارة انتخاب شدنش برای بازی در فیلم هری پاتر توضیح داده و گفته که چرا اون هنوز خودشو نیشگون می گیره تا باور کنه این موضوع حقیقت داره.
وقتی کریس تصمیم گرفت که به جای درس خوندن سریال همسایه ها رو نگاه کنه، حتی فکرش رو هم نمی کرد که این موضوع چه تأثیری می تونه در زندگی اش میتونه داشته باشه........
ولی به طور اتفاقی اون نشست و تا آخر اخبار بعد از سریال رو هم نگاه کرد و آخرین خبر این بود که سازندگان فیلم هری پاتر دارن برای انتخاب بازیگر تست های عمومی برگزار می کنن.
بازیگر جوان مشتاق، که اون موقع تو شهر نورویچ و در مدرسة راهنمایی درس می خواند، چیزی برای از دست دادن نداشت. برای همین اون تصمیم گرفت توی تست شرکت کنه و بعد از دوتا تست اون موفق شدا نقش ارشد پرشکوه، پرسی ویزلی رو بازی کنه.
کریس22 ساله میگوید: من نمی تونستم باور کنم، در واقع، هنوز هم باورم نمیشه.... الان شش سال از اون موضوع گذشته و من هنوز دارم سعی می کنم این رو تو مغزم فرو کنم!
ما تا دو هفتة دیگه فیلمبرداری رو شروع می کنیم. همیشه یه جوره، من اطرافم رو نگاه می کنم و اون بازیگرای معروف انگلیس رو می بینم، مایکل گامبون (دامبلدور) و جولی والترز (خانم ویزلی). بعد به خودم فکر می کنم و با خودم می گم: "من اینجا چیکار دارم...؟ اینا چرا من رو انتخاب کردن؟ من که تو کلاس تئاتر هم نبودم."
در حقیقت من بیشتر وقتم رو به این فکر می کنم که من نباید اینجا باشم....
مطمئناً گرفتن نقش پرسی، برادر بزرگتر و رییس منشِ رون، برای رنکین یه رویا بوده. تنها تجربة بازیگری اون پا گذاشتن روی صحنة تئاتر با چند تا از بچه های محل بوده و این موضوع باور نکردنیه.

رنکین که در نورویچ با مادرش که دبیر زبان انگلیسیه زندگی می کنه می گه: من یه جورایی یه بچة کاملاً خجالتی بودم و از بازیگری استفاده کزدم تا به خجالتی بودنم غلبه کنم. من فهمیدم که وقتی آدم با بقیه فیلم بازی می کنه اعتماد به نفس پیدا می کنه. ولی هیچوقت تصور نمی کردم کار به اینجا بکشه!
با توجه به ازخودراضی بودن پرسی، مطمئناً رنکین سهم کافی در فیلم داره. از همون روز اول اون با مقام ارشدی اش شروع به رئیس بازی می کنه. حالا در فیلم هری پاتر و محفل ققنوس، که سال دیگه منتشر می شه، نقش پرسی کمی منفی می شه وقدرت یه کمی دست اون می آید.
رنکین گفت: با توجه به پیشروی فیلم نقش پرسی از یه ارشد مغرور تبدیل به یه مقش منفی تر می شه. اشن شخصیت تو فیلم قبل نبود ولی حالا که تو این فیلم بر می گرده، نقش خیلی منفوری می شه. تو این مرحله اون برای وزارت جادو کار می کنه و اون تشنة قدرت شده و حاضره برای اینکه به جای دلخواه خودش برسه، روی هر چیزی و هر کسی پا بذاره. و البته وزیر جادو، آقای کراوچ، هم به این موضوع خیلی کمک می کنه!
مشخصاً رنکین یه بایگانی راجع به اتفاقات مضحکی که در جریان فیلم می افته داره.....
مثلاً یه بار دانیل رادکلیف موبایل رابی کولترین( هاگرید) رو به زبان ترکی در آورده بود و اون نمی تونست اون رو به زبون اصلی برگردونه، چون نمی تونست راهنمایی ها رو بخونه!
یه موضوع دیگه اینکه یه بار دوقلو ها، یعنی جیمس و اولیور فلپس ( فرد و جرج) یواشکی نقش خودشون تو فیلم رو عوض کردن، بدون اینکه کسی متوجه بشه!
رنکین می گوید: مسخره به نظر می آد؟ ولی ما یه خونوادة بزرگ و خوشحالیم. ما همه همدیگه رو می شناسیم، از تهیه کننده گرفته تا کسی که چایی درست می کنه. یادم می آد روز اول فیلمبرداری که ماشین اومد من رو ببره، عقب ماشین اما واتسون نه ساله به طور مساوی هم هیجان زده بود و هم وحشت زده.
از اون موقع من با اما و دانیل و روپرت آشنا شدم..... و قتی آدم چند هفته پشت سر هم تو استودیو گیر می افته، بالاخره وقت زیادی رو با بقیه صرف می کنه. من فکر می کنم که اونا همه بازیگرای با استعدادی هستن و خیلی خوب با شهرت کنار اومدن. به عنوان برادر بزرگه توی فیلم، خیلی بهشون افتخار می کنم.
با وجود همه نوع پیشنهاد رشوه شامل چند جور تهدید، رنکین حاضر نمی شه هیچ چیزی راجع به پایان داستان بگه. در واقع اون می گه دست اندرکاران فیلم هم مثل مردم عادی از آیندة کتاب خبر ندارند.
رنکین می گه: چند باری که جی کی رولینگ رو دیدم خواستم با پاچه خواری و چرب زبونی از زیر زبونش بکشم بیرون، ولی انصافاً اون به ما چیزی نمی گه. مشخصه که به خاطر نقشم، دوست دارم بد شدن پرسی ادامه پیدا کنه و در آخر اون ولدمورت دوم یا یه چیزی تو این مایه ها بشه. با این وجود ما هم مثل بقیه باید صبر کنیم و ببینیم چی می شه.
جای تعجب نداره که بعد از فیلم هری پاتر، سیل پیشنهاد ها برای رنکین فرستاده شده. سال گذشته او نقشی رو در سریال درام بی بی سی، به نام باشگاه روتر (the Rotter's Club)، بازی کردکه این سریال از پر فروش ترین کتاب جاناتان کو اقتباس شده بود. به تازگی هم اون تو یه فیلم طنز به نام ، یه همچین روزهایی (Days like this) ، این فیلم از نویسندة "اخبار ساعت ده نه!" است. اون توی آشپزخانة جهنم، لبخند، SMTV ، وزارت درگیری، پیتر آبی، CBBC Xchange ، Newsround ، هم نقش بازی کرده.
در کار تئاتر اون چند نقش غیرکلیدی داره، شامل شرکت فیلمسازی خودش به نام تئاتر اسب رنگ شده، که اون رو در سال 2004 تأسیس کرده. به علاوه اون در چند نمایش پانتومیم هم شرکت داشته. و حالا او در جدیدترین کارش، یه کار تئاتری جدید رو دارهکه از اثر معروف امیلی برونته، بلندی های بادگیر، گرفته شده و به صورت یک تور ملی اجرا می شه.
رنکین می گه: خیلی جالبه، همون شبی که به من راجع به بلندی های بادگیر خبر دادن، من متوجه شدم که برای دو فیلم بعدی هری پاتر هم انتخاب شدم. لازم نیست بگم که اون شب یه جشن کوچولو گرفتیم.
اون می گه عاشق بازی کردن تو این کار ادبی کلاسیکه...... با این که نقش قهرمان افسانه ای داستان رو بازی نمی کنه. نقش اون، ادگار لینتون، کسیه که با کتی ازدواج می کنه.
رنکین می گه: ادگار بیچاره که ضعیفه و یه جورایی آدم بیماریه، به شدت عاشق کتی می شه.در مقابل، کتی یه دختر شلوغ و جالبه که شبها توی دشت پرسه می زنه.نقش من بالاخره می میره، چون قلبش شکسته و متوجه شده که کتی دیگه بهش اهمیت نمیده و کتی واقعاً عاشق هیثکلیف شده. خلاصه این یه داستان عاشقانة فوق العاده است.... البته متاسفانه برای نقش من این طور نیست!
این تور تا ماه آگوست ادامه پیدا می کنه و رنکین به فیلم هری پاتر بر می گرده و تمام وقتش رو به صحنه های اون فیلم اختصاص می ده.
خوب بعد از اینکه این چیزها تموم بشه، آینده چه چیزی رو برای اون رقم می زنه؟
رنکین میگه: خیلی کارها هست که دوست دارم انجام بدم. خیلی دوست دارم که بیشتر توی تئاتر و تلویزیون کار انجام بدم و بعدش هم واقعا دوست دارم یه بار خودم رو توی کارگردانی امتحان کنم. من خیلی خوش شانسم که فرصت بازی در هری پاتر رو داشتم و تا وقتی که توی این کار هستم خوشحالم.



منبع :
http://icsurreyonline.icnetwork.co.uk ... rry-potter-name_page.html
قبلی « نامة اما واتسون به یکی از طرفدارانش ( بهار 2006) مصاحبه با جی کی رولینگ » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
ارش
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۹/۱۹ ۲:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۹/۱۹ ۲:۰۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: تو میپرسند !!
پیام: 3737
 برو !
لودو بگمن برو کنار بابا ، راهو باز کن که اصلی اومد !

خوب خوب میبینم که در مورد من دارید بحث میکنید ! چی ؟ من فقط شناسشو دارم ؟
نخیر گیر ندید دیگه !

در هر صورت خوشم نمیاد بگید از پرسی خوشم نمیادا !
shadmehr
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۵ ۰:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۵ ۰:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۳
از: آمپول می ترسم !!
پیام: 646
 خوب بود
جالب بود مخصوصا اين كه پرسي گفته بود متعجبه كه براي اين كار انتخاب شده .
1990
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۲۲ ۲۳:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۳/۲۲ ۲۳:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۲
از: هافلپاف
پیام: 809
 Oh My God
با اينكه از پرسي و بازيگرش فوق العاده بدم مياد . اما جالب بود....
afshinsheatoon
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۷ ۱۱:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۷ ۱۱:۰۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۷
از: پناهگاه شیراز
پیام: 86
 Re: خوبه
خوب بود دست درد نکنه
ولی چقد کار جیمز و الیور جالب بوده دنیل هم که ضایع شده بود
erica
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۳ ۲۳:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۳ ۲۳:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۸
از: يه جايي نزديك خدا
پیام: 570
 خوبه
جالب بود . ولي چرا انقدر طولاني بود ؟!؟
shyma
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۰ ۱۶:۱۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۰ ۱۶:۱۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۲۵
از: TeHrAn / ShAhRaKe GhArB
پیام: 61
 Re: مصاحبه به پرسی!!
هاه
شه ژالب
alialiali
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۰ ۱۰:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۲۰ ۱۰:۳۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۳
از: چون اسمشو نبر دنبالمه ، نمیتونم بگم!!
پیام: 99
 مصاحبه به پرسی!!
دستت درد نکنه . خوب بود.
ولی بهتر نبود مصاحبه یکی دیگه رو می گذاشتی ؟
sajjadhashemi69
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۹ ۲۱:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۹ ۲۱:۰۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۸
از: اهواز
پیام: 22
 رابطه مصاحبه با پرسی و نامة اما واتسون....!!!
از نظراتتون ممنونم. همین که نظر می دید خیلیه، حالا چه تشکر چه انتقاد. من به عنوان نویسندة مطلب فکر می کنم نامة اما هم حد اقل به زیبایی این مصاحبه باشه، حالا مصاحبه با رولینگ و فرد و جرج زیاد جالب نیست ولی بهتون پیشنهاد می کنم نامه اما رو بخونید.
mccartney_felton
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۹ ۱۸:۴۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۹ ۱۸:۴۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۲۸
از: خونمون( قصر مالفوی ها)
پیام: 196
 پرسی
اون اوایل از شخصیت پرسی خوشم می اومد ولی از وقتی که جاه طلب شده دیگه خوشم ازش نمیاد !
اون که تو فیلم 4 نبود کم کم هم نقشش داره کم رنگ میشه !
مصاحبه بازیگرهای معروف تر فیلم مثه تام فلتونو بذارید بهتره !
به هر حال مرسی !
33166655
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۹ ۱۷:۲۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۹ ۱۷:۲۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۱۲
از: هرجايي كه ميشه زنده موند
پیام: 226
 جالب بود
خيلي جالب بود مرسي
nama
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۹ ۱۵:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۹ ۱۵:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۲۲
از: اگه گفتی؟!
پیام: 36
 دستت درست!!!
جالب بود . خسته نباشی !
MerryPotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۹ ۱۵:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۲/۱۹ ۱۵:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۳
از: سوری، لیتل ونیگینگ،ویستریاواک،شماره 12
پیام: 283
 مصاحبه به پرسی!!
جالب بود
ممنون
در ضمن اما واتسون در فیلم اول 9 سالش بود یا 11 سالش؟

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.