هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

تئوري هايي درباره نام كتاب 7


استدلال هايي درباره ي نام كتاب هفتم !!
" تئوري هايي درباره ي نام كتاب 7 " !

بياييد نام كتاب ها رو يه بار مرور كنيم ...

" هري پاتر و سنگ جادو " ( سنگ جادو = شيء )
" هري پاتر و تالار اسرار " ( تالار اسرار = مكان )
" هري پاتر و زنداني آزكابان " ( زنداني آزكابان = شخص )
" هري پاتر و جام آتش " ( جام آتش = شيء )
" هري پاتر و محفل ققنوس " ( محفل ققنوس = مكان )
" هري پاتر و شاهزاده ي دورگه " ( شاهزاده ي دورگه = شخص )

خب من به شخصه حس مي كنم اين سيكل اسم ها ( شيء – مكان – شخص ) نمي تونه اتفاقي باشه .. مهم ترين دليل كه ميشه براي اثبات اين مسئله آورد نام بي ربط كتاب چهارم يعني جام آتشه .. جام آتشي كه شي مهمي در كتاب بشمار نمياد ( برعكس سنگ جادو در كتاب اول يا نام هاي ديگر كتاب ها كه مهم ترين مسئله كتاب بودند و كتاب بر اساس اون ها بود، مثلا كتاب يك با نام سنگ جادو قسمت اعظميش درباره ي يافتن اين سنگ توسط بچه ها بود و همينطور ديگر كتاب ها !! )

ساده تر بگم .. اگه كتاب چهار رو بدون اسم در اختيار شما ميگذاشتن آيا باز هم نام جام آتش رو بره اون انتخاب مي كرديد ؟‌ !
( من كه اين كار رو نمي كردم ! ) ..
اسم هايي مثل بازگشت سياهي – خادم وفادار و ... مي تونست درصد احتمال بيشتري براي انتخاب شماها باشه !!


بگذريم ... فرض مي كنيم اين سيكل كاملا آگاهانه اي از طرف جي كي رولينگ باشه .. پس با اين حساب نام كتاب هفت يك شيء بايد باشه و در واقع چه چيز مهم تر از شيء در كتاب هفت ؟!!!!!
هوركراكسس ها !!
هفت هوركراكسس .. كتاب هفت .. شيء بودن اسم كتاب هفت !!
من كه نميتونم حس كنم اينا اتفاقي باشه !!

يكبار هوركراكسس ها رو با هم مرور مي كنيم !!
(‌دو تا هوركراكسس نابود شده رو بيخيال ) !
1- فنجون هافلپاف !
2- قاب آويز اسلي !
3- يه چيز ريون يا گريف !
4 – نجيني !
5 – خودش !!

طبق تئوري ما خود لرد ولدمورت و نجيني از بين ميرن ( شيء نيستن ) !! ( خداييش مسخره اس اسم اين دو تا اسم كتاب باشه !! )‌ !

مي مونه سه تا ... دو تاي اولم قشنگ نيستن ( تصور كنين .. هري پاتر و فنجون هافلپاف !! ) ..
پس بنظر من اسم كتاب هفت هري پاتر و يه چيز از گريفيندور يا ريونكلائه .. چيزي كه مطمئنا به اين راحتيا نمي تونه به ذهن ما برسه ... پس احتمالا بره ريونكلاس .. ( چون ما از گريفيندور بيشتر اطلاعات داريم تا ريونكلا ! )‌ !!
و چيزيه كه با منتشر شدن نام كتاب ما سريعا نفهميم اسم هوركراكسس باشه ... يه چيز تقريبا بيربط .. ( رولينگ استاد مخفي كردنه .. در عين آشكار كردن موضوعات اونارو از ما مخفي مي كنه و مطمئنا موضوع كتاب مهم هفت رو نمياد با يه اسم تابلو بره ي ما مشخص كنه !! )


مي دونم اين قسمت زيادي احتمال در احتمال شد ولي همونطور كه اولش هم گفتم نمي تونه اين همه نظم اتفاقي باشه !!



با تشكر ..

قبلی « تئوري در باره جان پيچ و راب راز زنده ماندن هري و نكشتن ولدمورت توسط دامبلدور » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
dan & emma
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۰ ۱۴:۴۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۰ ۱۴:۴۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۱۴
از: کتابخانه هاگوارتز
پیام: 43
 Re: اسم كتاب.....
یه جورایی پیچیده بود ولی منم با strider موافقم ناسلامتی رولینگ نویسنده است و اون می تونه هر جوری دلش خواست کتاب رو تغییر بده اما باز هم ممنون.
gognus
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۰ ۱۰:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۰ ۱۰:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۷
از: در صحرا و بیابان:جای دور از دست رس
پیام: 40
 اسم كتاب.....
سلام
ممنون از مقاله ات اما اين نظريه مال يكي ديگه بوده.
يه سر به اون خبري كه مي گفت اسم كتاب 7 پاداش مار زبان و افشاي بزرگ هست بزنين تو نظرات بچه ها مي بينين اين مقاله ميتونست مال يكي ديگه باشه!!!

اما من با زابيني موافقم و رولينگ مي تونه به راحتي اين قاعده اي رو كه شما گفتين بشكنه نا سلامتي اون نويسنده س نه شما و دستش بازه.
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۷:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۷:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 وا
اينم عين اون يكي مقاله پيچ در پيچ بود. ولي دستت درد نكنـــه
mina3110_3110
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۲۰:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۲۰:۳۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۹
از: تهران
پیام: 44
 Re:خوف بود
به نظر منم اسم کتابا اتفاقی نیست
بخواطر زحمتت ازت تشکر میکنم
در ضمن کارت عالی بود
omidp7
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۳:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۳:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۴
از:
پیام: 3
 من میدونم
من میدونم اسم کتاب هفت چیه
هری پاتر و شمشیر خُرضوخان
تينا ساساني
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۳:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۳:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۱
از: there isn't any answer
پیام: 157
 ابهام در ابهام
خوب بود ولي ديگه به نظر من اصلا لازم نيست راجع به اسم كتاب 7 حرف بزنيم حالا چرا؟ بگذريم از نويسنده خوب اين مقاله هم متشكرم
koodak4
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۰:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۰:۵۵
مرگخواران
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از: یخچال خانه ریدل
پیام: 1708
 Re: تئوري هايي درباره ي نام كتاب 7
خوب اینم یه نظریه هست و قابل توجهه به هر حال یکی از امکاناته . ولی من که داشتم فکر میکردم دیدم از یه نوع ترتیب دیگه هم میشه به اینا نگاه کرد .

اگر از کتاب سنگ جادو و حفره اسرار آمیز چشم پوشی کنیم میبینیم که اسم بقیه کتاب ها یه جورین که آدم بعد از خوندن عنوان نمیتونه حدس درست رو بزنه . مثلا سیریوس که در تمام کتاب سوم همه فکر میکردن یه قاتله و بعد دیدیم نیست در صورتی که اگر رولینگ میخواست موضوع داستان رو روشن کنه میتونست بنویسه زندانی بی گناه ( که البته تمام مزه داستان میپرید ) .
یا جام آتش رو در نظر بگیرید . شما هر جور فکر کنید نمیتونید بفهمید آخر جام آتش چه اتفاقی می افته . مگر اینکه به پیشگویی تریلانی در کتاب سوم توجه کرده باشید .
محفل ققنوس و شاهزاده نیمه اصیل هم همینطور .

من خودم به شخصه اینجور فکر میکنم که اسم کتاب هفتم باید یه پیچیدگی داشته باشه که مثل بقیه کتاب ها خواننده رو گمراه کنه . مثلا اسم هورکراکسس ها سریع به ما نشون میده که موضوع بعدی در چه موردیه . در صورتی که معمولا کتاب های رولینگ اینجوری نیستن .

از طرفی من فکر میکنم چون این کتاب آخره امکان داره رولینگ این قواعد رو زیر پا بزاره . فکر میکنم احتمالا باید یه اسمی باشه که هیچ کدوم از واقعیات کتاب رو مشخص نکنه .

به هر حال خیلی ممنون از مقالتون . ایده قابل تاملی بود . تا صبر کنیم ببینیم چی پیش میاد
sadegh16
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۰:۰۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۰:۰۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۹
از: Everland
پیام: 17
 تئوري هايي درباره ي نام كتاب 7
جالب و جدید بود .....
mitra_harry
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۲:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۲:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۲۸
از:
پیام: 36
 ممنون
اين ترتيب اسامي كتابها رو قبلا تو يه مجله خونده بودم. كارت درسته كه به مجله ها هم مقاله مي فرستي. اما به نظر من شايد ديگه اين فرضيه از زماني كه رولينگ تو حموم مخش به كار افتاد و اسم كتاب رو عوض كرد باطل شده باشه.
مرسي مخت خوب كار مي كنه.
ميترا پاتر
ninajoon
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۲:۲۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۲:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۸
از: kermanshah
پیام: 2
 Re: جالب بود
be nazare man vaghean fekre jalebi bodkhili deghat mikhad ey val esme ketabe 7 nemitonam hads bezanam chon khili sakhte
ghiozila
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۱
از: بالاتر از دست راست !
پیام: 291
 اهههههههههههههههههههه
من دارم 1 سال به همه میگم هری پاتر خودش هوراکسسه کسی گوش نمیده اسم کتاب هفت میتونه این باشه
هری پاتر و خر مش قادر
D-Y-Z-2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۲۱:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۲۱:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۱۵
از: مریخ
پیام: 241
 بماند دیگه.
عالی. چیزی که این روز ها توی سایت کم مشاهده میشه. موفق باشی.
hsn_az
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۷:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۷:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۹
از: زیر سایه ی ارباب لرد ولدومرت کبیر
پیام: 329
 حدس
به نظر من اسم کتاب 7 غیر قابل حدس زدنه
tahere
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۷:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۷:۰۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۷
از: سنـــــــت..مانگــــــــــو
پیام: 235
 مرسي
اين خبر يه ذره تكراري ميزنه..
من ت يه تاپيك همچين چيزي روخونده بودم..
ولي نه انقدر وسيع
مكي ممنون
narenji
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۶:۳۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۶:۳۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۳
از: دریاچه ی سکوت
پیام: 62
 aaali bood
vaghan fekret khoob kar mikone!!hads jalebi bood!!
Aripotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۶:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۶:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۶
از: ناکجا آباد
پیام: 400
 جالب بید
خب خیلی جالب بود.
منظورم اون قسمت شی.مکان...
تئوری جالبیه ..
من خوشم اومد..
تا ببینیم چی میشه..
مرسی
کاترین
1385
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۶:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۶:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۵
از: درون تام
پیام: 101
 goood
جالبه به نظر منم اسم کتاب ها نمی تونه اتفاقی باشه.دقت خوبی داری
keira
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۵:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۵:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۵
از: تالار هافلپاف
پیام: 457
 Re: جالب بود
منم نگفتم با نظريه ت درباره ی اينکه اسم کتاب هفت اسم يک شيئه موافقم!
macbon
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۵:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۵:۱۰
عضویت از: ۱۳۴۸/۱۰/۱۱
از: پيش چو !
پیام: 198
 جالب بود !
دوست عزيز ..من شنيدم كتاب هفت كلا با كلمه ي زخم تموم ميشه نه اسم كتاب !!

ولي تئوري جالبي بود !!

ولي زخم شيء نيست ؟ هست ؟
macbon
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۵:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۵:۱۰
عضویت از: ۱۳۴۸/۱۰/۱۱
از: پيش چو !
پیام: 198
 Re: جالب بود
دوست عزيز ..من شنيدم كتاب هفت كلا با كلمه ي زخم تموم ميشه نه اسم كتاب !!

ولي تئوري جالبي بود !!

ولي زخم شيء نيست ؟ هست ؟
keira
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۴:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۴ ۱۴:۳۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۵
از: تالار هافلپاف
پیام: 457
 جالب بود
اگه اين شايعه که میگن اسم کتاب هفت با کلمه «زخم» تموم ميشه درست باشه و به قول اين دوست عزيزمون اسم کتاب هفت اسم يکی از جان پيچها باشه اونوقت حدس يه دوست عزيز ديگه مون که گفته بود ممکنه زخم هری جان پيچ باشه به حقيقت نزديکتر ميشه(چقدر دوست عزيز داريم )

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.