هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: نقد ادبی، تجزيه و تحليل

اسنیپ: درونی متزلزل، در ورای شخصیتی مرموز


" دیدگاه روانشناسی تنی چند از شخصیتهای هری پاتری (1)"

من در این مقالات قصد دارم تا شما رو با بعد درونی شخصیت های هری پاتری آشنا بکنم. که این میتونه خیلی به پیش بینی اتفاقات یا دلیل اینکه چرا اتفاقاتی افتادند، کمک بکنه.

اسنیپ: درونی متزلزل، در ورای شخصیتی مرموز

اگر بخوایم وجود اسنیپ رو کنکاش کنیم، با توجه به گفته های کتاب میشه نتیجه گرفت که اسنیپ دارای عقده ها و خصائصی هست که از کودکیش بر جای مونده.

1- وقتی که اسنیپ داشت به هری اکلامانسی یاد می داد، هری از سپر مدافع استفاده کرد و تونست قسمتی از کودکی سوروس رو ببینه.
کودکی ای که به شدت اندوهبار و فلاکت بار بود. از این جا میشه اینطور نتیجه گرفت که:
پدر اسنیپ که یک ماگل بوده، کسی که احتمالا در کودکی خیلی اذیتش میکرده. و به چشم سوروس، تمام ماگل ها یا به قول خودش گند زاده ها، در ورای خودشون، شخصیتی مثل پدرش رو دارند. و این عامل هست که باعث میشه تا سوروس از گند زاده خوشش نیاد.

2- اون ممکنه به یک دلیل از گروه سفید خوشش نیاد، و اون اذیتهای گروه جیمز بوده که صرفا به خاطر سرگرمی( یا به دلیلی که رولینگ برای ما مشخص نکرده) اون رو به خاطر موهای چرب و شخصیت عجیب و رنج دیده اش، اذیت میکردند، هست.

3- او علاقه ی زیادی به مرموز و متمایز بودن دارد، چرا که:
3-1- ممکن هست که موهای چرب اسنیپ، در ابتدا به دلیل نداشتن امکانات برای پاکیزه بودن باشد، و بعد از مدتی به سبب اینکه همه او را با موهای چربش می شناختند؛ وسیله ای برای جلب توجه، یا عدم توجه برای او شده است. یعنی اینکه او همیشه موهایش را چرب میکند تا از بقیه متمایز باشد.
3-2- افتخار به گذشته! او به مادرش که یک پرنسس بوده است، به شدت افتخار میکرده است. در انفوان جوانی( زمانی که وقت تحصیل جادوگران است و موقع شکل گیری شخصیت درونی) او خود را از پدر ماگل زاده اش جدا دانسته و نام خود را شاهزاده ی دورگه گذاشته. نامی مرموز و متمایز از سایرین.

4- شخصیت خبیث اسنیپ:
4- 1- یا مادر او، که شاید کتاب معجون سازی از آن او بوده و پا نوشتها، دستخت مادرش بوده( زیرا در جایی نوشته: کافی است فلان چیز را به او نشان بدهی) فرد سیاه و ستیزه جویی بوده است و آن طلسم مرگ آور سکتوم سمپرا را نیز او اختراع کرده. و در خانه نیز سوروس را برای همین امر تربیت میکرده.
4-2- یا خود سوروس آنها را اختراع کرده( هنگام جدال با هری، هری طلسمی از طلسمهای او را بر زبان آورد و اسنیپ به او تشر زد که چرا از طلسهای خودش استفاده میکند و همانجا بود که اعتراف کرد شاهزاده ی دو رگه است.) که این نشان دهنده ی شخصیت پلید درون اسنیپ است. که البته باز هم می تواند تحت تاثیر آزارهای جیمز باشد.

5- شخصیت مغرور اسنیپ. با توجه به اینکه در کودکی، جیمز سوروس را از رفتن به طرف اقامتگاه لوپین نجات می دهد، و او از همان زمان از جیمز بیشتر از همیشه متنفر میشود، می توان نتیجه گرفت که او شخصیتی بسیار مغرور دارد. به طوری که به هیچ عنوان نمی خواهد از دشمن خود طلب مساعده و کمک کند.

از همه ی این صحبتها می توان 3 نتیجه ی زیر را گرفت:
1- از شماره ی 2 میتوان چنین نتیجه گرفت که اسنیپ درونی پاک دارد و مایل به همکاری با محفل ققنوس بوده. به همان علت به مرگخواران می پیوندد و با مرگ جیمز دچار عذاب وجدان شده و واقعا به محفل می پیوندد و جاسوسی ولدمورت را میکند.

2- از شماره ی 4 میشه اینطور نتیجه گرفت و که اسنیپ واقعا درونی خبیث و پلید داره که حال میتونه تحت تاثیر تربیت مادرش باشه، یا بر مبنای شماره ی 1، واقعا از ماگلها متنفر باشه و دوست داشته باشه اونها رو از بین ببره. به همین علت واقعا یکی از یاران لرد سیاه است و جاسوسی محفل را میکند.
3- با توجه به شماره ی 3 ، اون خودش رو فردی برتر میدونه و دوست داره با نفوذ به هر دو گروه، آنها رو نابود بکنه و خودش قویترین جادوگر اعصار بشه و گروه خودش رو داشته باشه.
4- با توجه به شماره ی 5، اون می خواد تا موقعیتش در هر دو گروه تثبیت شده باشه تا اگه یک کدومشون از بین رفت، در گروه دیگر مقام و منزلتی داشته باشد.

که در نتیجه، با توجه به مقاله ی «اسنيپ خائن يا سمبل شجاعت و وفاداري» میشه گفته که امکان نتیجه ی شماره ی 1 از همه بیشتر هست.

نکته: دلیل اینکه من همه ی این خصائص رو به کودکی اسنیپ مربوط کردم، اینه که:
وقتی هری و سوروس در حیاط هاگوارتز با یکدیگر به جدال می پردازند، هری یکی از طلسمهای شاهزاده ی دورگه رو روی سوروس انجام میده. و اسنیپ با عصبانیت به اون میگه اون هم مثل پدرش طلسمهای اختراعی اون رو استفاده میکنه.
و از اینجا میشه نتیجه گرفت که اسنیپ هیچگاه سختی های دوران کودکی اش را فراموش نکرده و همه ی آنها مثل روز برایش روشن اند.

با تشکر از توجه شما.
منتظر نظراتتون هستم.
قبلی « هری پاتر و ناپدید شدن جای زخم - فصل 7 لوسیوس مالفوی » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
لرد پاتر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۴:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۴:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۲/۱
از: بالای جسد ولدومورت
پیام: 206
 Re: اسنیپ: درونی متزلزل، در ورای شخصیتی مرموز
منم مگم تا اخر کتاب هفتم نمیشه اسنیپ را شناخت چون نمیشه رولینگ را شناخت من مطمئنم که اسنیپ خوبه و حتی کشتن دامبلدورهم یک نقشه بوده که خود دامبلدور کشیده بوده و فقط خود دامبلدور و اسنیپ در جریان بودن پس بی خود اینقدر شخصیت اسنیپ را تفسیر نکنید چون فقط رولینگ میدونه توی سر اسنیپ چی میگذره
miss.zolo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۳:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۳:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۰
از: گودریک هالو
پیام: 313
 Re: اسنیپ: درونی متزلزل، در ورای شخصیتی مرموز
دستت درد نکنه.ولی من هنوزم میگم اسنیپ یه شخصیته یه که نمیشه تا اخر کتاب شناختش
professorsnape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۱/۲۴ ۱:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۱/۲۴ ۱:۴۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۳۰
از: لندن
پیام: 127
 Re: اسنیپ: درونی متزلزل، در ورای شخصیتی مرموز
خیلی جالب بود
یک روانکاوی کامل از شخصیت پیچیده ولی دوست داشتنی سوروس اسنیپ
فاطمه خانوم
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۱/۱۷ ۱۵:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۱/۱۷ ۱۵:۴۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۲۵
از: ناکجا اباد
پیام: 173
 Re: اسنیپ: درونی متزلزل، در ورای شخصیتی مرموز
افرین با همشون موافقم!!!
2007
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۹/۱۲ ۲۳:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۹/۱۲ ۲۳:۲۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۰
از: كنار بر بچ مرگ خوار
پیام: 789
 Re: مرسي!
جالب بود خسته نباشي
raspina snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۲۱:۵۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۲۳ ۲۱:۵۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از:
پیام: 42
 مرسي!
دستت درد نكنه!
خسته نباشي.
aidin.rishoo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۵ ۳:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۵ ۳:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۱۷
از: کنار شومینه(!!!)
پیام: 182
 اسنیپ ، درونی متزلزل....
مرسی آنیتا ! مثل همیشه خوب بود

میشد گفت تنها مقاله ای بود که من ازش خوشم اومد ! البته لازم به ذکره من خیلی مشکل پسندم ها !
سورس اسنیپ
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۵ ۰:۳۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۵ ۰:۳۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۱۵
از:
پیام: 2
 وکیل مدافع اسنیپ
انیتا جان مطلب خوبی بود ولی فکر نمیکنی یه خورده بیشتر رو بدی هاش فوکوس کردی؟
من که فکر میکنم اسنیپ خیلی خوبه و کسی بوده که حتی اگر دامبلدور به هری شک میداشت به اسنیپ شک نداشت و برای تصدیق این حرف در کتاب جام اتش هری بعد از اینکه از خاطرات دامبلدور بیرون امد به او گفت شما چرا به اسنیپ اعتماد دارین و دامبلدور میگه این یه موضوعیه بین من و اسنیپ.
princesoft
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۴ ۲۰:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۴ ۲۰:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۷
از: یه جای خوب توی هاگوارت
پیام: 95
 بدبخت اسنیپ !
بابا این اسنیپ بدبخت ! چه گناهی کرده ! آآآآآآآآآآآآآآآآا ! دلم به حالش کباب می خواد !
dj_negar
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۴ ۱۳:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۴ ۱۳:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۶
از: یه جای خوب
پیام: 78
 خوبه
من با بعضی از نظراتت موافقم با اینکه اصلا از اون قاتل
خوشم نمی یاد اما یکم دلم برایش سوخت :proctor:
negin.sdh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۷:۵۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۷:۵۱
گریفیندور
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۵
از: عمارت پوگین
پیام: 467
 Re: خيلی عالی بود
با این حال که از اسنیپ دل خوشی ندارم امادلم برای اسنیپ سوخت
من هم با تمام نظریه هات موافقم و ازت تشکر می کنم
harry_blood
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۷:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۷:۰۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۲۲
از: قصر خانواده مالفوی
پیام: 807
 Re: عالي بود
خوب اینم حرفی است....

ولی اسنیپ معلومه که با دامبلدور رو راست بوده دامبلدور به حرفش ایمان داشت.
nodet
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۵:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۶:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۱۵
از: يه جايي زير اين اسمون
پیام: 8
 عالي بود
نظريه ي جالبي بود
erica
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۵:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۵:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۸
از: يه جايي نزديك خدا
پیام: 570
 خوب بود
مقاله ي جالبي بود . معلوم بود كه خيلي روش كار كردي . ولي خب من يه جورايي هم با نظرات بليزهم موافقم . هنوز هم فكر مي كنم كه اسنيپ شخصيتي پيچيده تر از اينها داره كه ما توي كتاب هفت شاهدش هستيم . ولي من حدس مي زنم كه اون هنوز طرفدار دامبلدور باشه .
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۴:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۴:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 هومك
ايول بابا بچم اسنيپ نازي
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۴:۲۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۴:۲۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 اسنيپ
خيلي جالب بود. مرسي
در ضمن: كاملاً مشخصه كه اسنيپ يه بيمار روانيه كه منشاءِ بيماريش دعواي پدر و مادرشه.
nilufar13s
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۳:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۳:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۸
از: تو اتاقم!
پیام: 568
 اسنيپ بدبخت
انيتا جان شما روانشناسي نميخوني
مقالت خيلي قشنگ بود افرين
parsanm
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۳:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۳:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۲۳
از: آنجا که لرد سیاه بگوید
پیام: 44
 آفرین
آفرین چه نظری ... شاید بهتر بود کمی خشن تر باشه ..
gilgamesh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۲:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۲:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۸/۲۷
از: قدح اندیشه
پیام: 1323
 ممنونم از این همه نظر
خب ممنونم از این همه نظر! خیلی خوشحال شدم!
از آملیا، مادام، ریگولوس، پتونیا و بقیه کسایی که تعریف کرده بودند، متشکرم.
اما در جواب بلیز باید بگم که:
1- خب در مورد اسم پرنسس فکر میکنم حق با تو باشه. اما در هر حال، مادر سووروس یک ساحره بوده! و این سووروس رو مجاب میکرده تا بیشتر به نظریات مادرش عمل بکنه تا پدرش که یک موگل بوده!
2- خب بلیز! چرا نباید در نقشه ای از قبل تمرین شده به حرف ولدمورت گوش نکنه و خودش رو مرید لرد نشون نده؟!
3- منم تقریبا موافقم! میتونه خودش درست کرده باشه تا یه جوری بتونه حال جیمز و دوستاش رو بگییره و بلاخره بتونه ثابت کنه که برتره!
خودت هم که دیدی! من نتیجه ی آخر کتاب رو بر مبنای مقاله ی بیل نتیجه گرفتم! امکان بقیه موارد هم هست!
و اینکه بر مبنای کودکی سووروس، میشه گفت که اون واقعا طرف محفله!
خانم بلک عزیز:
درون اسنیپ مسلما بیشتر از این حرفاست، اما همیشه باید توجه داشته باشیم که کودکی افراد، نقش به سزایی در شکل گیری شخصیتی داره!
خرچال، امکان این مورد هم بسیار زیاده! درست میگی.
ها اکتا! حالا یه خفن بازی ای تو این وادی در بیارم!
پانسی عزیز:
ممنون از تعریفت. اما در مورد اینکه ما داریم چوب ندانم کاریهای دامبلدور رو میخوریم، به نظرم اشتباهه!
به یاد بیار که وقتی دامبلدور و هری به غار رفته بودند، دامبلدور به هری میگه که من باهوشم!
فکر نمیکنم یک فرد باهوش، از تحقیق و تفحص پرهیز کرده باشه.
حتما دامبلدور دلایل مهمی برای خودش داشته. چون اسنیپ مسلما شخصی نبوده که دامبلدور بخواد به راحتی قبولش کنه!
و البته شاید هم به نتیجه گیری 4 مربوط میشه!!!

ممنون از همه ی کسایی که وقت گذاشتن تا این مقاله رو بخونن!
و یه عذر خواهی میکنم اگه بعضی وقتها مطالب رو درست از کتاب ننوشتم. چون من همه ی کتابا رو فقط یه بار خوندم و دیگه از روی کتاب چک نمی کنمشون!
سانی بودلر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۱:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۱:۵۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۲۸
از: V.F.D
پیام: 125
 بیچاره اسنیپ!
آخه. دلم واسه ی اسنیپ سوخت.
خیلی خوب و جالب بود . ممنونم.
pendar mohajeri
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۹:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۹:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۱۴
از: دارقوز آباد !
پیام: 916
 عالی بود !
عالی و بسیار قشنگ بود خیلی خوب می نویسی .
sanaz xxx
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۸:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۸:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۰
از: قلعه گمشده
پیام: 14
 Re: .
نظریه جالب و قشنگی بود
325281
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۷:۵۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۷:۵۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۶
از: اتاق آبی
پیام: 189
 اسنیپ:درونی متزلزل،در ورای شخصیتی مرموز
خب در کل مقاله ی پر باری بود.تئوری های بی نهایت جالبی بود و معلوم بود خیلی روش کار کردی که شده این.
اما درباره ی متن مقاله باید بگم که جز این هم نبود.اسنیپ یه جورایی هم به گذشتش افتخار می کنه و هم از گذشتش بدش می آید.چیزی که مشخصه اینه که اون واقعا دو روست.اما درباره ی جاه طلبی اون و اینکه اون می خواد خودش قدرت رو بدست بیاره... به نظرم ممکنه.اما به نظرم همه در این کتاب دارن چوب ندونم کاریهای دامبلدور رو می خورن.اون نباید بدون تحقیق درباره ی گذشته ی اسنیپ می گذاشت اون به هاگوارتز بیاد.هر چی باشه اون یه مرگ خوار بوده و این ثابت می کنه کم کمش یه مدت تفکرات ولدمورت رو قبول داشته.خب اون می خواسته از جانب دامبلدور قدرت رو بدست بیاره اما نتونست.اما ولدمورت هنوز هم هست.حالا تنها مشکلی که داریم اینه هری پاتر بعدی کی ظهور می کنه!
hoort18
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۲۲:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۲۲:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۳
از: از یه جهنم دره ای میام دیگه!
پیام: 283
 Re: :wink:
باب انیتا تو هم؟
من فکر نمی کردم تو تواین جور وادی ها باشی!
ولی مقاله خوبی بود.به نظر منم پرنس فقط اسم مادر اسنیپ بوده ودلیل اصلی اینکه چرا اسنیپ لقب شاهزاده دورگه رو واسه خودش انتخاب کرده تو کتاب 7 معلوم میشه.
مورد بعدی اینه که من میگم اسنیپ طرف محفل ققنوسه. و هنوز از وفاداریش به دامبلدور ذره ای کاسته نشده!
و در پایان آنت بازم از این جور مقاله ها بزن!
aftab jan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۲۲:۳۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۲۲:۳۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۵
از: توي قفسم ، هر جايي كه رون باشه
پیام: 43
 Re: تكبر شناسي
مقاله ي جالبي بود من با نظر شماره ي 4 موافقم چون با اين اتفاقاتي كه توي كتاب شيش افتاد قطعا ميگم كه اسنيپ به هيچ وجه طرف محفل نيست و از طرفي اگر طرف ولدمورت بود هيچ وقت اسرار مهم ولدمورت رو براي محفل فاش نمي كرد در كل اين اسنيپ يه موجود دوروئه كه هيچ كس جز خودش نمي دونه اون داره چه كار مي كنه
تينا ساساني
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۲۱:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۲۱:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۱
از: there isn't any answer
پیام: 157
 تكبر شناسي
خيلي ممنون از نويسنده اين مقاله مقاله ي خوبي بود
atefehshan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۲۰:۲۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۲۰:۲۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۱
از: خانه ی بلک ها
پیام: 68
 اسنیپ
سلام!!
باحال بود!!!
البته من مطمئنم درون شخصیت اسنیپ خیلی بیشتر از این حرفاست!!یعنی اسنیپ اینجوری بدبخت نیست!!
tahere
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۹:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۹:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۷
از: سنـــــــت..مانگــــــــــو
پیام: 235
 ممنـــــــــــــــــــــون
مرسي..
جالب بود..
من يه عيب پيدا كردم كه بليز بهش اشاره كرد..
مرسي..
ممنـــــــــــــــــــنون
keira
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۹:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۹:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۵
از: تالار هافلپاف
پیام: 457
 خيلی عالی بود
من تقريباً با تمام نظريه هات موافقم و از خوندنشون واقعاً لذت بردم،متشکرم.
koodak4
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۸:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۸:۵۸
مرگخواران
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از: یخچال خانه ریدل
پیام: 1708
 Re: mer30
سلام .
در مورد نتیجه مقاله نظر خاصی ندارم جز اینکه بگم اسنیپ دیگه طرف محفل نیست امیدوارم روزی برسه که اینو باور کنید .

سه مورد به فکرم رسید که شما بهش نوجه نکردید و خواستم بهتون بگم .

1- مادر اسنیپ پرنسس نبود بلکه فقط اسمش این بود و همونطور هم که هری گفت هیچ زنی تا به حال چنین مقامی نداشته .

2- در مورد اینکه اسنیپ از مرگ جیمز متعصبش ده و رفته سمت محفلی ها بگم که در کتاب ششم اسنیپ در جواب بلاتریکس گفتش که اون به دستور لرد با یه نقشه از قبل تمرین شده به سمت دامبلدور رفته . به عبارتی ولدمورت به اسنیپ دستور این کار رو داده بوده .

3- اسنیپ گذشته بسیار متزلزلی داشته . با این حال به نظر من تمام اون طلسم ها رو خودش اختراع کرده .

کلا تمام نکاتی که گفتی خوبه ولی نتیجه آخرت به نظر من غلطه . به نظر من تمام اینا یه پیامه از نحوه عملکرد اسنیپ در کتاب آخر . نه به سود دامبلدور نه به سود ولدمورت !

با تشکر از مقالت .
taban
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۸:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۸:۲۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۹
از:
پیام: 11
 mer30
kheyli khoob bood. bashomareye 5 ham kheyli movafegham . baz ham az in ha beferest.
shadmehr
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۸:۲۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۸:۲۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۳
از: آمپول می ترسم !!
پیام: 646
 Re: ایول
نظريه ي جالبي داشتي و با دليل بود ولي خب آدم نمي تونه هر مقاله اي رو كه با دليل باشه قبول كنه . :
voltan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۷:۱۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۷:۱۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۷
از: 127.0.0.1
پیام: 1391
 ایول
آنیتا دستت در نکنه خیلی جالب بود
باز هم از این ها بزن
mina3110_3110
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۶:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۶:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۹
از: تهران
پیام: 44
 Re: @
نظریه ات بد نبود
dan & emma
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۶:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۲ ۱۶:۲۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۱۴
از: کتابخانه هاگوارتز
پیام: 43
 Re: .
می شه گفت تقریبا نظریه هات درست اما نه به طور کامل. اسنیپ شخصیتی مرموز هست اما نه اون طور که تو گفتی...

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.