هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )


تاپیک بحث در مورد اشکالات و اشتباهات کتابهای هری پاتر
بررسی و توضیح اشکالات و ابهامات کتاب چهار
در این مقاله سوالاتی را که برای خوانندگان کتاب چهارم هری پاتر در تاپیک بحث در مورد اشکالات و اشتباهات کتابهای هری پاتر بوجود آمده اند تحت بررسی قرار داده ام و در آخر از هر نظریه نتیجه گیری شده تا مشخص شود که آیا موارد مطرح شده از اشکالات کتاب به شمار میروند و یا از ابهامات کتاب ؛ در این مقاله اشکالات و ابهامات کتاب 4 ( هری پاتر و جام آتش ) گنجانده میشود .

دسته های اصلی
اشکالات
ابهامات و مجهولات
مشخص شده ها


مورد اول

سوال
چرا مودی تقلبی برای بردن هری نزد لرد سیاه از طریق مسابقات سه جادوگر ( تری ویزاردز ) وارد عمل شد و یکراست هری رو برای لرد نفرستاد ؟

بررسی
این سوال از آن دسته سوالاتی است که برای بسیاری از خوانندگان کتاب چهارم هری پاتر پیش آمده است و اکثریت قریب به اتفاق خوانندگان این سوال و یا این مورد را به عنوان اشتباه و اشکالی که رولینگ مرتکب آن شده است معرفی نموده اند ، در صورتی که چنین نیست ، این سوال جزو ابهامات به شمار میرود ، چرا که هنوز پاسخ آن جواب مشخصی ندارد !

بارتیموس کراوچ پسر یا همان مودی قلابی میتوانست در اولین روزی که تغییر شکل داد و مودی را زندانی کرد ، به صورت کاملا مخفیانه و دور از چشم دیگران هری را به دفترش دعوت کند ، و یا به طور نا معلومی رمزتازی را مقابل هری بگذارد تا او به شیء مورد نظر دست بزند و منتقل بشود ، اینطور هیچ کسی نمیتوانست آلستور مودی ، آرور معروف وزارت خانه را مجرم بشناسد .
ولی او ( مودی قلابی ) باید صبر میکرد ، همانطور که در کتاب اشارات مبهمی شده است ، او باید بطوری هری رو به خدمت لرد اعزام میکرد که این یک مورد عادی به نظر برسد و کسی به این موضوع شک نکند. چون میدانید که انتقال هری بدون هیچ دلیلی کاره عاقلانه ای نیست ، هر چند اگر مودی بصورت نامشخصی او را میفرستاد خدمت لرد دامبلدور متوجه میشد .
ولی او به دستور لرد سیاه صبر کرد که به آرامی و طبق برنامه ، هری در آخرین مرحله مسابقه سه جادوگر به قبرستان ریدل منتقل بشود. در ضمن این مورد احتیاج به صبر داشت ، لرد باید صبر میکرد و خودش را آماده میکرد ، برای اینکه به جسمش بازگردد ، برای اینکه مرگخوارانش را مجددا و بعد از سالهای مدیدی ملاقات کند و ...
پس نمیشد عجولانه تصمیم گرفت .

نتیجه گیری
آلستور مودی قلابی ( بارتیموس کراوچ پسر ) باید طبق نقشه ای که از ماه ها پیش توسط لرد کشیده شده بود عمل میکرد ، تا این مورد کاملا عادی به نظر برسد ولی اگر او یکراست هری را در آغاز سال چهارم نزد لرد سیاه اعزام میکرد ، دامبلدور متوجه میشد و میشد گفت که به او شک میکرد و یقینا مطمئن میشد . همچنین لرد سیاه خود را برای ماه های آینده و آخرین مسابقه سه جادوگر آماده کرده بود که مجددا به جسمش بازگردد و مرگخوارانش را ملاقات کند .

دسته این سوال
ابهامات و مجهولات



مورد دوم

سوال
چرا مودی تقلبی جادوی سیاه را که توسط وزارت جادوگری ممنوع شده بود را به دانش آموز آموزش دهد و بر روی آنان اجرا کند ؟

بررسی
این سوال نیز بدلیل اینکه جواب مشخصی برایش در نظر گرفته نشده است ، جزو ابهامات و یا مجهولات به شمار میرود .

همانطور که مطرح شد در بالا جواب معینی برای این سوال وجود ندارد ولی میتوان گفت :
هنگامی که هرمیون گرنجر از مودی تقلبی درباره اینکه اجرا و تدریس این ورد ها و افسون ها ممنوع هستند سوال کرد ؛ مودی در جواب به او گفت که دامبلدور میخواهد که دانش آموزان نحوه کار این افسون ها را مشاهده کنند و اطلاعاتی در این باره بدست بیاورند . امکان این که پاسخ این باشد بسیار زیاد است ، چون بارتیموس کراوچ پسر در مواقع لازم با کسب اطلاعات از الستور مودی که زندانی شده بوده است دست به فعالیت میزده است و میتوان گفت برای اجرا و آموزش این ورد ها از قبل مودی با دامبلدور صحبت کرده بوده است ، در غیر اینصورت بی شک دامبلدور متوجه موضوع تدریس مودی قلابی میشده و او را مواخذه میکرده و به او شک میکرده است .
تئوری دیگری که میتوان بیان کرد این است که مودی قلابی با نشان دادن و اجرای آن وردهای سیاه روی دانش آموزان و بالاخص هری در نظر داشته که میزان تحمل و قدرت او در برابر آن افسون ها را متوجه شود تا به لرد سیاه گزارش دهد .

نتیجه گیری
الستور مودی از پیش در نظر داشته که به خواسته دامبلدور نحوه استفاده و توضیحاتی درباره جادوی سیاه به دانش آموزان آموزش دهد و کراوچ پسر ( مودی قلابی ) از او پیروی کرده .
یا
مودی قلابی در نظر داشته که از مقاومت هری در برابر جادوی سیاه آگاهی پیدا کند تا به لرد سیاه ابلاغ کند .

دسته این سوال
ابهامات و مجهولات


مورد سوم

سوال
وقتی لرد ولدمورت جسمش رو از دست داد چوبدستیش رو هم از دست داد ، چطور در کتاب چهار دوباره چوبدستیش رو بدست آورد ؟

بررسی
برای اینکه پاسخ این سوال رو متوجه بشید ، لازم هست که کتاب 1 و 4 رو مجددا مطالعه کنید و یا دست کم به قوه تخیلتون رجوع کنید ! هر موردی رو که جوابش برای ما روشن نشده و یا شده و ما متوجه نشدیم از اشکالات کار نیست !
به طور مستقیم در کتاب اشاره شده که بعد از نابودی لرد ورم تیل ( دم باریک ، پیتر پتی گرو ) تنها کسی بود که در صدد جستجوی لرد سیاه بر آمد و از او مراقبت کرد ، پس یقینا چوبدستی لرد رو هم او پیدا کرده ، همونطور که در کتاب چهار خواندیم ، دم باریک سدریک دیگوری را با کمک چوبدستی لرد سیاه از بین میبرد .

نتیجه گیری
دم باریک در صدد پیدا کردن لرد سیاه بر آمد و او چوبدستی او را پیدا کرد و تا زمانی که لرد نمیتوانست جادو کند در دست او بوده است !

دسته این سوال
مشخص شده ها


مورد چهارم

سوال
مگر هری مرگ سدریک را به چشم خود ندیده بود ، پس چطور در کتاب چهار نتوانست تسترال ها را مشاهده کند ؟

بررسی
برای مشخص شدن این مورد باید کتاب رو دقیق مطالعه کنید ، بالاخص فصول پایانی کتاب چهارم !

مرگ سدریک دیگوری در مرحله نهایی مسابقه سه جادوگر و در اواخر ترم و سال چهارم رخ داد ، بعد از اینکه او از دست لرد سیاه فرار نمود و ماجرا را برای دامبلدور و سیریوس تعریف کرد به خانم پامفری رفت و چند روز را در درمانگاه مدرسه به سر برد ، و بعد از مرخص شدن از آنجا به جشن پایان سال تحصیل رفت و بعد هم که سال به پایان رسید .
تسترال ها همیشه نیستند ، در واقع آنها در اوایل هر سال واگن های دانش آموزان را با خود حمل میکنند ، همانطور متوجه هستید که محل زندگی آنان عمق جنگل ممنوعه میباشد . در سال پنجم هری در سه مکان تسترال ها را مشاهده نمود :
اول سال ، هنگام حمل واگن های چوبی دانش آموزان
اواسط سال ، هنگام تدریس مراقبت از موجودات جادویی
اواخر سال ، هنگام مراجعه به وزارت جادوگری
البته به طور اتفاقی یکبار آنان را در حال پرواز بر روی جنگل ممنوعه مشاهده کرده است . پس نمیتوان گفت که چون مرگ را دیده بود باید حتما همان موقع و در همان سال تسترال ها را میدید !

نتیجه گیری
هری در اواخر سال چهارم مرگ را دیده بود و همچنین فرصتی برای رفتن به محوطه مدرسه و یا جنگل ممنوعه پیش نیامده بوده است که او بتواند تسترال ها را مشاهده کند .

دسته این سوال
مشخص شده ها

مورد پنجم

سوال
چرا در هنگام ایجاد جادوی قبل پیش شبح پدر هری زودتر از مادر او از چوبدستی لرد ولدمورت خارج شد ؟

بررسی
این مورد یکی از اشکالات رولینگ در کتاب چهارم هری پاتر است که هیچ گونه دلیلی برای توجیه کردن آن وارد نیست ! جالب اینجاست که تا بحال جی کی رولینگ اقدامی برای تصحیح و عذرخواهی از خوانندگان خود نکرده است . البته همانطور که رولینگ بار ها و بارها بر خلاف نظر ما دست به اقدامات متفاوتی زده است میتوان گفت که شاید در کتاب هفت ( کتاب نهایی ) توضیحی برای این مورد داشته باشد و به نحوی شگفت انگیز اشتباهش را توجیه کند . در هر صورت تا آمدن کتاب آخر نمیتوان به طور حتمی آن را اشکال طلقی کرد !

من این توضیحات رو دادم که متوجه بشید ، در واقع این اشتباه از رولینگ نبوده و چاپخانه که کتابهای هری پاتر رو در دست چاپ داشته این مشکل رو پیش آورده که بعد از اینکه تعداد زیادی از کتابها بیرون رفتن اصلاح شدند .

نتیجه گیری
در واقع این اشتباه از رولینگ نبوده و چاپخانه که کتابهای هری پاتر رو در دست چاپ داشته این مشکل رو پیش آورده که بعد از اینکه تعداد زیادی از کتابها بیرون رفتن اصلاح شدند .

دسته این سوال
اشکالات



مورد ششم

سوال
چرا هنگامی که لرد سیاه به دم باریک دستور کشتن سدریک دیگوری را داد ، او با استفاده از چوبدستی لرد او را کشت ، مگر خود چوبدستی نداشت ؟

بررسی
این مورد به هیچ وجه اشتباه نیست ، ابهام هم نیست چون کاملا مشخصه ، فقط با کمی مطالعه میتوان به جوابش دست یافت .
اول باید جواب این سوال را پیدا کنید :
دم باریک برای چه مواردی از چوبدستی لرد سیاه استفاده میکرد ؟
به این جواب میرسید که او برای کشتن برتا جورکینز ، کشتن فرانک ، کشتن سدریک دیگوری و ... از آن استفاده کرد ، این کارها مربوط به چه کسانی هستند ؟ بله لرد سیاه !
دم باریک برای کارهایی که مربوط به لرد سیاه میشدند از چوبدستی او استفاده میکرد ولی در جایی از کتاب گفته نشده که پیتر برای تمام کارها از چوبدستی او استفاده میکرد و شاهدیم که وقتی لرد به جسمش بازگشت چوبدستی رو به او باز گرداند .
در واقع عده کمی از هری پاتریست ها به این موضوع توجه کافی داشته اند ، وقتی که سیریوس به اتهام کشتن دم باریک به زندان رفت ، وزارت جادوگری بزرگترین چیزی که از بدنش باقی مانده بود ، یعنی انگشتش را به همراه چوبدستی او تحویل مادرش داده بودند . همچنین او مدت زیادی بصورت موش زندگی میکرده و نیازی به چوبدستی نداشته است و هنگام نیاز از چوبدستی دیگران بهره میگرفته است .
در اواسط کتاب سه دم باریک برای اینکه هری را افسون کند به سراغ چوبدستی پروفسور لوپین میرود که بعد ناموفق میماند .
میتوان گفت تا زمانی که لرد جسم نداشته است او از چوبدستی او بهره میگرفته است .


نتیجه گیری
چوبدستی دم باریک به همراه انگشت دو نیم شده اش را به مادر دم باریک تحویل دادند و اظهار داشتند که او مرده است ، او هم همواره از چوبدستی های افراد مختلفی استفاده میکرده است ؛ تا قبل از جستجوی لرد که بصورت موش زندگی میکرده است که نیازی به چوب جادوگری نداشته و تا زمانی که لرد سیاه جسم نداشته از چوب جادوگری او استفاده مینموده است .

دسته این سوال
مشخص شده ها


مورد هفتم

سوال
مگر دامبلدور در آغاز سال چهارم به دانش آموزان نگفت که مسابقه سه جادوگر یک قرن پیش انجام گرفته است ، پس چطور هاگرید گفت باورم نمیشه که دوباره مسابقه رو میبینم ؟

بررسی
امکان این هست که رولینگ در کتاب آخر ابهامات خوانندگان را با شیوه خود حل و فصل کند ، ولی تا آن موقع این موضوع یک اشتباه به حساب می آید .
البته میتوان گفت که شاید هاگرید مسابقه سه جادوگر را در قدح اندیشه و یا در خاطرات شخصی که در گذشته بوده ولی مرده است دیده باشد !
موارد زیادی را میتوان به عنوان فرضیه دانست .

نتیجه گیری
یکی از اشکالات کتابهای رولینگ است که امکان دارد در کتاب هفتم به طرز نامعلومی این گفته رولینگ توضیح داده شود .

دسته این سوال
اشکالات


مورد هشتم

سوال
چرا سیریوس به هری ، رون و هرمیون گفت شما سه تا و دامبلدور تنها کسانی هستید که میدونید من جانور نما هستم ، مگر دم باریک و لوپین نمیدانسته اند ؟

بررسی
این سوال نیز بی شک یکی از اشکالات در کتاب چهارم است که توسط رولینگ رقم خورده است ، شاید او پیتر و ریموس را که جزو صمیمی ترین دوستانش بوده اند را حساب نکرده و یا به خاطر نیاورده است ، ولی در هر صورت این مورد اشتباه محض بشمار میرود .

نتیجه گیری
یکی دیگر از اشکالات کتاب چهارم هری پاتر است که توجیهی ندارد به جز اینکه سیریوس پیتر و ریموس را که جزو صمیمی ترین دوستانش بوده اند را به شمار نیاورده است و یا به خاطر نداشته !

دسته این سوال
اشکالات


مورد نهم

سوال
چرا رولینگ درباره مرگ بارتی کراوچ پدر چیزه خاصی نگفت ؟

بررسی
این مورد ، اشکال نیست و فقط رفع ابهام هست برای شما !
مرگ بارتی کراوچ یکی از موارد اصلی و حساس در کتاب چهارم نبوده پس احتیاجی به این مورد نیست که جی کی رولینگ مرگ رو کش بده و به صورت طولانی و ... برای نمایش بگذاره .
در واقع ساده هم از کنارش نگذشت ، اول که حرفهای مهم و مبهمی درباره لرد سیاه زد ، بعد که هری رفت برای کمک دامبلدور رو خبر کنه ، ویکتور کرام را بیهوش نمود ؛ بعد هم که کشته شد توسط پسرش به تکه ای استخوان تغییر شکل داد و جستجو های بسیاری برای یافتنش شد و وزارت جادوگری تلاش های زیادی برای یافتن او نمود و بازجویی های بسیاری بعمل آورد . پس این موضوع هم شگفت انگیز بود و جالب !

نتیجه گیری
چون این مورد یکی از موارد اصلی کتاب چهارم نبوده ، رولینگ وقت زیادی براش صرف نکرده و موضوع را کش نداده ! البته تا آنجایی که مقدور بوده مرگ او و جستجویش را شگفت انگیز به تصویر کشیده است !

دسته این سوال
مشخص شده ها


مورد دهم

سوال
مگر در کتاب چهارم هری خواب لرد سیاه را نمیدیده است ، پس چرا زخم او شروع به سوختن نمود ؟

بررسی
دقیقا این مورد اشکال نیست و موردی هست که قبلا مشخص شده !
اول باید بگم که این صرفا یک خواب نبوده ، بلکه یک غیب بینی و یا چنین چیزی بوده است . چرا که به واقع وجود داشته است .
همانطور که بارها گفته شده است ، زخم هری هنگامی که لرد سیاه نزدیک او باشد و یا احساس عمیقی داشته باشد ( خوشحال باشد و یا ناراحت ) زخم او شروع به سوختن میکند .

نتیجه گیری
هر گاه که لرد سیاه به هری نزدیک باشد و یا احساسی مانند شادی و یا عصبانیت داشته باشد ، زخم هری شروع به سوختن میکند .

دسته این سوال
مشخص شده ها

توجه : در صورتی که مشکلی در این مقاله مشاهده نمودید در قسمت نظرات همین مقاله به آن اشاره نمایید تا تصحیح گردد .
قبلی « دنيل رادكليف بر صحنه ي نمايش" Equus" ظاهر مي شود بررسی نکات مبهم شش سال تحصیلی هری پاتر » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
pendar mohajeri
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۳ ۱۳:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۳ ۱۳:۵۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۱۴
از: دارقوز آباد !
پیام: 916
 Re: بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )
مقاله ي بسيار روشنگري بود . متشكرم .
2007
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۲۲:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۲۲:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۰
از: كنار بر بچ مرگ خوار
پیام: 789
 Re: بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )
خب پرسی جان من نگفتم نمیشه من گفتم رولینگ می تونست اینطوری بگه.
در ضمن اگه با طلسم جمع اوری بشه که دیگه هیچی نمی مونه همه چوب دستی هارو مرگ خوار ها کش میرن مثلا چوبدستی دامبلدور یا هری رو کش برن اونوقت بکشنش

در مورد سومیشم تو از کجا میدونی
ارش
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۴:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۴:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: تو میپرسند !!
پیام: 3737
 Re: بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )
باید در جواب تئودور عزیز بگم که :
چرا کی گفته توی هاگوارتز نمیشه رمزتاز یا همون پورت کی درست کرد ؟ خیلی چیزها از اونجا منع شده ولی درست کردن پورت کی نه !
مثلا آپارات ، پرواز با جارو و ... منع شده ولی درست کردن رمزتاز نه ، در اواسط کتاب پنجم میخونیم که دامبلدور برای فرستادن هری و ویزلی ها به خانه سیریوس ( میدان گریمولد ) پورت کی درست میکنه و با استفاده از اون که کتری خاک گرفته ای هم بوده اونها رو منتقل میکنه !

پیدا کردن چوب جادوی لرد برای یه مرگخوار مشکلی نیست ، به هر طوری ، حتی با افسون جمع آوری !

درباره نظرت که کسی با اونها اونجا بوده ، یقینا جواب نه هست !
miss.zolo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۳:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۳:۵۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۰
از: گودریک هالو
پیام: 313
 Re: بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )
ممنون از خبری که نوشتی
333444
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۲۲:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۲۲:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۹/۲۴
از: دریای محبت
پیام: 134
 Re: بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )
وای پرسی سرم گیج رفت! با چه حوصله ای نوشتی! خیلی جالب بود
2007
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۲۱:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۲۱:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۰
از: كنار بر بچ مرگ خوار
پیام: 789
 Re: بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )
خب اولین نظریت می تونست رولینگ بگه که در کل هاگوارت نمیشه پورت کی کرد اما در مسابقات سه جادورگر میشه
مورد سومت هم
این که چوب ولدمورت رو باید توقیف می کردن تازه چطور ورمیتل اون پیدا کرد اون که الیواندر نیست که چوب ها رو بشناسه
من میگم تو اتاق بجز پاتر ها و ولدمورت شخص دیگری هم بوده
فاطمه خانوم
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۱۶:۱۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۱۶:۱۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۲۵
از: ناکجا اباد
پیام: 173
 Re: بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )
خیلی دقتت بالا هست افرین!!!!
azarakhsh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۱۵:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۱۵:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۷
از: جايي كه عشق , غم رو در اعماق زمين دفن مي كند
پیام: 27
 Re: بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )
مقاله ی خوبی بود من که از دقتت خیلی خوشم اومد
آفرین
negin.sdh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۱۴:۲۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۱۴:۲۵
گریفیندور
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۵
از: عمارت پوگین
پیام: 467
 Re: بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )
مقاله بسیار خوبی بود....خیلی دقیق بررسی شده بود
از تلاشی که برای تهیه این مقاله کشیدی ممنون
ارش
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۱۳:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۱۳:۴۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: تو میپرسند !!
پیام: 3737
 Re: بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )
سلام

خوب دوستان عزیزی که در کتاب چهارم اشکال ، سوال و یا ابهامی براشون وجود داره میتونن به من پی ام بزنن اون مورد رو تا من دربارش بحث کنم و این مقاله رو ویرایش کنم .
توجه کنید که فقط موضوعات مبهمی رو اشاره کنید که مربوط به کتاب چهارم هستند بقیه موارد در مقاله های بعدی !

با تشکر
ترنج
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۰:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۱ ۰:۵۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۹/۲۴
از: جزیره رابینسن کروزوه
پیام: 12
 Re: بررسی اشکالات و ابهامات کتاب چهار ( زیر ذربین )
ممنون پرسی عزیز یک سری از مطالب برای من سوال شده بود.اما من فکر می کنم رولینگ با این که نویسنده ای بسیار دقیق است یک جاهایی هم سوتی داده.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.