هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: اطلس هری پاتر: شخصیت های اصلی

ریموس لوپین


کتاب های هری پاتر
ریموس لوپین یکی دیگر از شخصیت های برجسته و دوست داشتنی کتاب های هری پاتر است .
اين شخصيت در سال سوم تحصيلي هري پاتر كه سالي پر زد و برخورد در خود مدرسه بود به تدريس درس دفاع در برابر جادوي سياه برگزيده شده بود.او يكي از دوستان آلبوس دامبلدور بود.
اين شخصيت طرز ساخت طلسم سپر مدافع رو كه حتي جادوگران بزرگسال هم بعضا اون رو بلد نيستن به هري ياد داد تا در برابر ديوانه ساز ها بتواند مقاومت كند.
در كتاب هفت اين شخصيت با تانكس عروسي كرد و صاحب فرزندي به نام تد شد.البته در نبرد هاگوارتز او و تانكس هر دو مردند و هري پدرخوانده تد شد.
ریموس لوپین

ریموس لوپین یکی دیگر از شخصیت های برجسته و دوست داشتنی کتاب های هری پاتر است .

لوپین یکی از جادوگران برجسته ایست که سنی در حدود 40 سال دارد ، جنسیت او با توجه به جادوگر بودن مذکر است و از مشخصات ظاهری او میتوان به قد نسبتا بلند ، چشمان قهوه ای ، موهای کوتاه و قهوه ای اشاره کرد ، مدت زیادیست که لباسی از دیاگون خریداری نکرده ، به همین دلیل لباس های ماگلی او شامل کت و شلوار قهوه ای و ژنده ای هستند ، و از لباس های جادوگری وی میتوان به ردای بلند و مندرس مشکی اشاره کرد . او جارو سواری نمیکند ولی صاحب جاروی پرنده ای از نوع شهاب 360 است . 

 

اولین بار پای این شخصیت در کتاب سوم باز شد  ، بطوری که آلبوس دامبلدور او را برای تدریس درس دفاع در برابر جادوی سیاه به مدرسه هاگوارتز دعوت کرد ، که این شغل نفرین شده را بپذیرد ؛ بعد از پایان تدریسش در مدرسه و استعفا از تدریس از آنجا بیرون آمد و به فعالیتش در محفل ققنوس ادامه داد .

در واقع او سالها قبل عضو محفل ققنوس بوده و تا به حال فعالیتش را ادامه میدهد ، همچنین زحمات بسیاری برای محفل انجام داده است ، از جمله جلوگیری از حملات مرگخواران ، مبارزه با مرگخواران در وزارت سحر و جادو ، بارها پشتیبانی هری برای رفتن به محفل ققنوس و یا بارو ، مبارزه با مرگخواران در مدرسه هاگوارتز و ... .

 

از خصوصیات او میتوان به گرگینه بودن وی اشاره کرد ، او در کودکی توسط یک گرگینه گاز گرفته شده بود ، این اتفاق باعث شد او نیز ماهی یکبار هنگام کامل شدن قرص ماه به یک گرگینه تمام عیار تبدیل شود ، در واقع هنگام کامل شدن ماه ، کلیه ظاهر او تغییر میافت ، دستها ، پاها ، دهان ، و کلیه چهره او و تبدیل به گرگ میشد . اگر او هنگام گرگینه شدن دانش آموزی را در مدرسه گاز میگرفت او نیز بدون شک به گرگینه تبدیل میشد ، به همین خاطر در سال دوم تحصیلش در هاگوارتز درختی با عنوان بید کتک زن در مدرسه کاشتند و راهی را به یکی از خانه های متروک هاگزمید باز کردند تا بعد از تغییر شکل یافتن به گرگینه به آن جا پناه ببرد و برای دانش آموزان خطری در بر نداشته باشد ؛ مشخص شدن این اصل باعث شد والدین دانش آموزان در سال تدریس او اعتراض کنند که به دانش آموزانشان آموزش بدهد و منجر به این شدند که او استعفا بدهد .  

 

از دیگر گروه هایی که او به عضویت در آنان پرداخته بود میتوان به گروه غارتگران اشاره نمود ، غارتگران تشکیل میشدند از : جیمز پاتر ، سیریوس بلک ، ریموس لوپین و پیتر پتی گرو . تاریخچه تشکیل این گروه این است که بعد از اینکه سه دوست ریموس متوجه شدند که او یک گرگینه است به طور غیر قانونی تغییر شکل میافتند و به همراه او به درون خانه متروک هاگزمید میرفتند ، دلیل جانور نما شدن دوستانش این بود که گرگینه شدن ریموس خطری برایشان نداشته باشد و گاز گرفتن او باعث نشود آنها نیز گرگینه شوند .

بعدها نیز این چهار غارتگر تصمیم گرفتند برای اینکه آزادانه به فعالیت های خود در هاگوارتز بپردازند نقشه ای طراحی کنند که تمام بخش ها و دانش آموزان درون محوطه قلعه را نشان دهد ، تا آنان متوجه شوند که زمان نیاز به کجا مراجعه کنند ، و یا افراد مورد نظر خود در قلعه را به راحتی با کمک نقشه بیابند . آنها برای اینکه هنگام پیدا شدن نقشه توسط فرد دیگری دردسر و مشکلی برایشان پیش نیاید برای خود القابی از جمله : پانمدی ( سیریوس بلک ) ، شاخدار ( جیمز پاتر ) ، مهتابی ( ریموس لوپین ) و دم باریک ( پیتر پتیگرو ) انتخاب کردند و برای نشان داده شدن نقشه رمزی گذاشتند تا بعد از گفتن آن رمز محتویات نقشه نمایش داده شود و بعد از گفتن رمز پایانی مشخصات محو شوند ، رمز آغاز عبارت بود از : رسما قسم میخورم که کار بدی انجام بدم ؛ و رمز پایان عبارت بود از : شیطنت تموم شد . به این ترتیب فقط خودشان میتوانستند از نقشه بهره ببرند . البته سال ها بعد از توقیف نقشه توسط فیلچ ، فرد و جرج توانستند نقشه را بدزدند و بالاخره در اواسط سال سوم آن را نزد هری گذاشتند .

 

نیمفادورا تانکس عاشق لوپین است و با اینکه او از این مورد اطلاع دارد ، اصرار میورزد تا تانکس همسر ثروتمند و جوانتری برای خودش انتخاب کند .

قبلی « داستان تالاب مرگ (فصل دوم) آخرین جان‌پيچ » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
hilda
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۳/۳۱ ۱۸:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۳/۳۱ ۱۸:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۲۷
از: نا كجا اباد
پیام: 134
 Re: ریموس لوپین
مقاله ات خيلي توپ بود، مرسي از زحمتت
A_M_IT2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۲۸ ۲۲:۱۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۲۸ ۲۲:۱۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۱۹
از: کافه هاگزهد
پیام: 514
 Re: ریموس لوپین
پرسی ترکوندیا....
مقاله هات حرف نداره.
فقط یک مورد رو نگفته بودی :
1. سال تولد لوپین
خسته نباشی.
موفق باشی
2007
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۲۸ ۱۹:۱۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۲۸ ۱۹:۱۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۰
از: كنار بر بچ مرگ خوار
پیام: 789
 Re: ریموس لوپین
کارت خیلی درسته پرسی من که خدایی خیلی خوشم اومد
ارش
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۲۷ ۲۰:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۲۷ ۲۰:۵۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: تو میپرسند !!
پیام: 3737
 Re: ریموس لوپین
سلام

بله

به این خاطر که ترجمه زیاد جالب در نمیاد و خواننده نمیتونه ارتباط لازم رو باهاش برقرار کنه ، متنی رو ترجمه نمیکنه ، درباره شخصیت ها مطالب رو مطالعه میکنم ، چکیدش رو که متوجه شدم در قالب مقاله مینویسم !
اینطوری هم درکش راحت تر هست و هم اینکه خواننده ارتباطی رو که با کتاب برقرار کرده ، برقرار میکنه !

موفق باشید
sorena
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۲۷ ۱۹:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۲۷ ۱۹:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱
از: اتاق خون محفل
پیام: 3113
 Re: ریموس لوپین
پرسی جان خوندم تا اگر مشکلی بود بهت بگم درست کنی ولی چیزی ندیدم و کامل بود.

راستی اینا را ترجمه میکنی یا خودت جستجو میکنی از کتاب؟!

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.