هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: کتاب‌ها :: کتاب 7

بحثي در عنوان کتاب هفتم


هر چند تا انتشار کتاب هفتم معناي عنوان آن به طور صد در صد قابليت معنا شدن ندارد اما با معناي آن با توجه به حوادث کتابهاي پيشين ميتوان پيش زمينه اي از اتفاقات کتاب هفتم هر چند حدسي به دست آورد
عنوان کتاب هفتم و بحث درباره آن

عنوان کتاب هفتم
تمامي دوستان از ترجمه برگيزده سايت به عنوان هري پاتر و قديسهاي مرده وار مطلع مي باشند و دليل آنرا به صراحت مي دانند پس در اين مقاله به آن اشاره اي نمي گردد و حتي المقدور سعي در توجيه و امکان پذير بودن عنوان هري پاتر و دره هاي مرگبار مي پردازد
همه ميدانيم که رولينگ گفته شخصيت جديدي به کتاب اضافه نخواهم نمود در ضمن مرگ خوران يا محفل نمي توانند توضيح خوبي براي قديسان آنهم به صورت مرده وار باشند...حتي اينفري ها هم نميتوانند...البته ميتواند به برگشت دامبلدور به نحوي اشاره کند که همانا قديسي است که مرده و به راهنمايي هري مي پردازد و در سر هر هوراکراکس کسي هري را راهنمايي مينمايد...

در انتهاي کتاب دقيقا در دو صفحه آخر کتاب 6 هري گفته که قصد دارد پس از ازدواج بيل و فلور به گودريک هالو برود به لغت هالو توجه کنيد به معناي دره(تپه) گودريک حال اگر چنين مکانهايي براي اسليترين و راونکلاو و هافلپاف که براي ولدمورت هم داراي ارزش تاريخي هستند در نظر بگيريم با وجود بودن هوراکراکس ها در آنها مي توانند بسيار مرگبار باشد...

همه مي دانيم که ولدمودت يکي از هوراکراکس هايش را براي زنده کردن هيولاي اسليترين استفاده نمود و ديگري را در انگشتري در خانه اجداديش قرار داد يکي نيز در غاري که کودکيش را به افتخار در آن سپرده بود يکي ديگر از هوراکراکس هاي خود را گذاشت  پس ميدانيم مکان ديگري براي هوراکراکس هاي اسليترين وجود ندارد پس مي ماند راونکلاو و هافل پاف که هر کدام بايد مکاني تاريخي داشته باشد تا ولدمورت آنحا را به عنوان مخفگياه خود برگزيند...در ضمن چون هري بعضي از استعداد هاي ولدمورت را با خود دارد به نظر مي رسد که او نيز حمل کننده قطعه اي از روح ولدمورت و خود هوراکراکس باشد...(البته اين موضوع چندان به مقاله مربوط نيست و خود جاي بحث بسيار دارد)

همچنين دليل ديگر اين است که در جلد نسخه آمريکايي و نسخه کودکان کتاب هفت به هيچ قديسي يا چيز مشابه آن اشاره نشده در صورتي که در جلد آمريکايي مکاني تاريخي را که هري با ولدمورت مي جنگد را نشان مي دهد که بلاشک مکاني مرگبار است و نيز در کتاب نسخه کودکان اينگيليسي گنجينه هاي بسياري نشان داده شده که باز هم ياد آور مکانهاي تاريخي و گنج هاي مدفون آن است...

در پايان بسي بسيار خرسندم که شما هم نظرات زيباي خود را در اين باره به من مي دهيد

به اميد چاپ سريعتر کتاب هفتم، موفق باشيد

قبلی « آخرین جان‌پيچ چه کسی فرمانده بعدی محفل ققنوس خواهد شد؟ » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
Ginny_w
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱۴ ۱۸:۱۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱۴ ۱۸:۱۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۲/۱۶
از: هاگوارتز
پیام: 32
 قديس‌هاي مرگبار شئ هست!!!!!!!!!!!!!
من اين نظر زير را يك جايي كه يادم نيست خوندم :

«كتاب ها به ترتيب (هري پاتر و----- را حذف كردم):
1- سنگ جادو (كيميا)=شئ
2- حفره‌ي اسرار=مكان
3- زنداني آزكابان=شخص
4- جام آتش=شئ
5- محفل ققنوس=مكان
6- شاهزاده‌ي دورگه=شخص»

حالا بايد نتيجه گرفت كه اين قديس‌هاي مرگبار «شئ» هست كه مي‌شه گفت اسم جان‌پيچ آخره.
kalin
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۵ ۱۴:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۵ ۱۴:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۴
از: لندن-یه عکاسی موگلی نزدیک کوچه دیاگون
پیام: 704
 Re: بحثي در عنوان کتاب 7
من را اين ادريسي عزيز واقعا شرمنده مي نمايد همي آفرين به اين شجاعت با اينکه کسي نظرت را نپرسيد آن را اعلام ميداري...گرچه من از نظرت تشکر مي نمايم...
kalin
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۵ ۱۴:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۵ ۱۴:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۴
از: لندن-یه عکاسی موگلی نزدیک کوچه دیاگون
پیام: 704
 Re: بحثي در عنوان کتاب 7
من را اين ادريسي عزيز واقعا شرمنده مي نمايد همي آفرين به اين شجاعت با اينکه کسي نظرت را نپرسيد آن را اعلام ميداري...گرچه من از نظرت تشکر مي نمايم...
aliedrisi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۴ ۳:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۴ ۳:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۱۵
از: از کنار هرمایون جونم
پیام: 468
 نه, من موافق نیستم!
هیچکس نظر من رو درباره عنوان کتاب هفتم نپرسیده و اگر هم می پرسید می گفتم که به نظر من "هری پاتر و قدیس های مرگبار" بهترین عنوانه!

من شخصا معتقدم "قدیس های مرگبار" ارتش جدید لرد سیاه هستند.
kalin
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۴ ۱:۴۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۴ ۱:۴۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۴
از: لندن-یه عکاسی موگلی نزدیک کوچه دیاگون
پیام: 704
 Re: آفرين بچه ي گل
هوووم از تمام دوستان تشکر مي نمايمي اين نوشته منبعي نداشت و خودم منبعش بودم...هوووم در ضمن اين هيلاري داف خودش فکر کرده که چند سالش است که به من گفته آفرين بچه گل!( ممنون مادربزرگ)
parastoo_mohajer200
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۲ ۲۱:۳۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۲ ۲۱:۳۳
عضویت از: ۱۳۸۶/۱/۲۷
از: يه جاي دوووووووووور
پیام: 4
 آفرين بچه ي گل
خيلي جالب بود
خلي
ممنونم
A_M_IT2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۲۲:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۲۲:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۱۹
از: کافه هاگزهد
پیام: 514
 Re: بحثي در عنوان کتاب هفتم
جالب کالین.
با خوندن این مقاله یه چیزی به نظرم اومد :
ماجرا از دره گودریک شروع شده (نمردن هری )، پس جالبه که همونجا تموم بشه
پس دره مرگبار هم میتونه درست باشه.
البته از نظر معنی لغات نه ، از نظر روند داستان
arvinzakeriyan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۱۶:۰۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۱۶:۰۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۲/۱۱
از: گودریک هالو
پیام: 17
 Re: بحثي در عنوان کتاب هفتم
بسیار جالب بود
به نکات جالبی اشاره کردی
ممنون
rasras111
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۱۳:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۱۳:۵۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۲۹
از:
پیام: 3
 Re: بحثي در عنوان کتاب هفتم

با تشكر ولي يك اشتباه بزرگ مرتكب شده اي
hollow : قديس
hallow : دره
شما در حرف دوم اشتباه كرده ايد و O را A خوانده ايد
rezaonline
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۱۲:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۱۲:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۱
از: مغازه ویزلی ها
پیام: 683
 Re: بحثي در عنوان کتاب هفتم
مقاله جالبی بود شیخ.


ای شیخ می توانی منبا مقالت را بگوئی تا ما هم از ان بهره مند شویم؟

شاید دوباره مثل کتاب 4 کسائی که بدست ولدمورت کشته شدن به کمک هری برن.
role
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۱۱:۰۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۱۱:۰۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۲۴
از:
پیام: 486
 Re: بحثي در عنوان کتاب هفتم
جالب بود چون همه این جان پیچ ها به نوعی عتیقه هستن!
javidan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۶:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۶:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۱/۳
از: New york
پیام: 8
 Re: بحثي در عنوان کتاب هفتم
jaleb boud mamnounam
2007
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۲:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱ ۲:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۰
از: كنار بر بچ مرگ خوار
پیام: 789
 Re: بحثي در عنوان کتاب هفتم
ای شیخ بسیار زیبا و آسلامی بود
باید بگم که به نظر من اون مکان مرگبار که میگی اخرین مبارزه بین هری و ولدمورت هست جایی که کتاب تموم میشه .و اینکه با نظرت در مورد جان پیچ بودن هری هم موافقم

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.