هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

ساختار داستانی کتاب آخر با توجه به تصاویر روی جلد آن


در این مقاله سعی داریم که با مرتبط کردن مطالبی از کتابهای قبلی، به تصویر خوبی از کتاب آخر برسیم و اتفاقات آن را پیش بینی کنیم!
ساختار داستانی کتاب آخر

در این مقاله سعی داریم که با مرتبط کردن مطالبی که بدون توضیح از کتاب پنجم و ششم بوده اند، به جلوه گاهی از کتاب آخر برسیم.

اولین نکته ای که شما را به آن متمرکز میکنم، آن بخش از کتاب پنجم است که سیریوس به درون آن تاق نما می افتد. اگر فرض کنیم آن تاق نما یک درگاه ارتباطی میان این جهان و شاید دنیای مرگ باشد و یا چیزی مانند این و فرض بتوان به شیوه ای با آن دنیا ارتباط بر قرار کرد و از کسانی که تا به اینجای داستان مرده‌اند به گونه ای کمک گرفت، می‌توان به اسم کتاب آخر که «قدیس های مرده وار» است رسید.

حال سوال پیش می آید که چگونه می توان با آن سوی تاق نما ارتباط  برقرار کرد؟ خیلی ساده است؛ با کمک آینه ای که سیریوس در کتاب پنجم به هری داد. تا به اینجا به این نتیجه می‌رسیم که در کتاب آخر مهمترین اشیا و محور اصلی داستان وابسته به آینه سیریوس و آن تاق نما است و من اعتقاد دارم که داستان در آن تاق نما به پایان می رسد و یا مهمترین اتفاق داستان در تاق نما رخ میدهد.

برای این مطلب میتوان یک مدرک آورد و آن عکس روی جلد انتشارات آمریکایی کتاب آخر است که در آن هری و ولدمورت در یک جایی مانند اتاق آن تاق نما در سازمان اسرار هستند و اگر به کناره های تصویر  توجه کنید، متوجه پرده هایی می شوید که کنار زده شده اند .من معتقدم که این پرده ها، پرده های آن تاق نما است و هری و ولدمورت در آن طرف تاق نما یعنی دنیای مرگ قرار دارند که مانند آیینه ای آن طرف تاق نما را منعکس می کند.

همچنین اگر توجه کنید متوجه میشوید که تاق نما ویران شده است که نشان دهنده ی یک نبرد است؛ شاید آخرین نبرد. به چهره‌ی هراسان ولدمورت و اقتدار هری که دارد کاری را با تمرکز تمام انجام می دهد توجه کنید، کاری که چنین ولدمورت را هراسان ساخته، کاری که او حتی در برابر آن سعی در انجام کاری ندارد؛ و این کار بدون چوب دستی انجام میشود.

هم چنین با توجه به  عکس روی جلد ناشر انگلیسی آن شی ای که پشت سر هری ، رون و هرمانی است چزی نیست جز این تاق نما! من برای این هم دلیل قانع کننده ایی دارم . بنا به تحقیقات من و هم چنین با توجه به کتابی با نام «civilision»  که درمورد تمدن های باستانی است؛ به این نتیجه رسیدم که در گذشته تاق نما ها را به صورتی که در  قسمتی از آن را در بخش  بالایی تصویر می بینید؛  می ساختند. زیرا اینگونه از دوام بیشتری برخوردار بوده و همچنین به راحتی انحنای بالای آن ایجاد می شده. (به علت یک سری دلایل فیزیکی)

 

قبلی « کتاب 6 زیر ذره بین - حوادث کتاب 7 آنچه که قراره توی کتاب 7 رخ بده » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
dadash farzin
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۳/۲ ۲۳:۳۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۳/۲ ۲۳:۳۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۱/۱۸
از: دره گودریک
پیام: 42
 Re: ساختار داستانی کتاب آخر با توجه به تصاویر روی جلد آن
خسته نباشی
ولی یه سوال به نظرت از ایینه شکسته میشه دوباره استفاده کرد و یا ترمیمش کرد و یا از ان سوی تاق نما میشه با این دنیا مرتبط بود؟
vbearn
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۳۱ ۲۱:۰۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۳۱ ۲۱:۰۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۲/۱۰
از:
پیام: 75
 Re: ساختار داستانی کتاب آخر با توجه به تصاویر روی جلد آن
من هم کاملا با این که صحنه ی آخر توی طاق نما اتفاق میفته و آینه ی سیریوس در این ارتباط یه نقشی داره، موافقم. یه نظر هم اینجا دادم به عنوان دلیل که کاملا به مقاله مربوطه. گفتم شما هم بخونید اگه خواستید به عنوان یه دلیل دیگه تو مقالتون بیارید.
و ممنون از زحمتی که کشیدید
felixfelicis
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۲۱ ۱۶:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۲۱ ۱۶:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۸/۱۷
از: اتاق ضروریات
پیام: 18
 Re: ساختار داستانی کتاب آخر با توجه به تصاویر روی جلد آن
عالی بود باریکلا!!!منتظر مقاله ی بعدیم(؟!)
saeed_panahi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۲۰ ۰:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۲۰ ۰:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۲/۳
از: مغازه شوخي‌هاي جادويي برادران ويزلي - كوچه دياگون
پیام: 61
 Re: ساختار داستانی کتاب آخر با توجه به تصاویر روی جلد آن
واقعاً مقاله جالبي بود دستت درد نكنه
2007
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱۹ ۱۸:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۲/۱۹ ۱۸:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۰
از: كنار بر بچ مرگ خوار
پیام: 789
 Re: ساختار داستانی کتاب آخر با توجه به تصاویر روی جلد آن
ایول خیلی جالب بود

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.