هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: نقد ادبی، تجزيه و تحليل

جاذبه های هری پاتر !


در این مقاله توضیحاتی درباره داستان ها مطرح شده و مواردی از هری پاتر که دیگران رو به خودش جذب کرده مطرح شده !
چه چیز هری پاتر ، هری پاتریست ها رو به خودش جذب کرد ؟ برای سوال دیگران مبنی بر اینکه به چی هری پاتر علاقه داری ، جواب داشته باشید !

بنام خدا

 

سلام

 

در مورد هری پاتر در بخش های مختلف سایت زیاد بحث شده ، در این مقاله میخوام که به جای بحث های رسمی و خشک همیشگی هری پاتری ، خیلی دوستانه و واقع بینانه به بحث در مورد جذابیت های هری پاتر بپردازم . شمایی که الان این متن رو مطالعه می کنید ، از طرفداران پر و پا قرص هری پاتر هستید که جذب هری پاتر شدید و یا از افرادی هستید که مایل هستن بدونن که هری پاتر چه جذابیتی داره که خیلی ها رو به خودش جذب کرده .

 

هر کسی که رمان و یا داستانی رو مطالعه میکنه و اون رو به پایان میرسونه ، صرفا به خاطر این هست که توش چیزی دیده که به اون علاقه داره و اون علاقه باعث میشه اون داستان رو تموم کنه . نمیشه گفت :  نه شاید خیلی ها از روی بیکاری داستان میخونن و تنها دلیلشون برای تموم کردن اون داستان این هست که یجوری وقت خودشون رو پر کنن !

 

به طور مثال :  برای تو شجاعت یه اصل مهم یا یه جذابیت محسوب میشه ، و همیشه دوست داری با کسی زندگی کنی یا با کسی آشنا بشی که این اصل برای اون هم حائز ارزش باشه و یا اینکه اون اصل درش وجود داشته باشه . مسلما وقتی برای این اصل ارزش قائلی خواسته هایی هم داری که به نوعی ارتباط دارن باهاش . مثلا همیشه توی ذهنت تصور میکنی که یه آدم خیلی شجاع هستی و رویاهایی برای خودت درست میکنی ؛ مثلا از چیزی ناراحت میشی ، سر فرصت که به اون مورد فکر میکنی ، نا خود آگاه رویای خودت رو با اون چیزی که ناراحتت کرده پیوند میدی . مثلا با خودت فکر میکنی یا توی رویای خودت پرورش میدی که اگر من این آدم شجاع بودم ، وقتی اون این کار رو کرد این کار رو میکردم که هم خودم رو تخلیه کنم و هم اینکه یه اسطوره و یه فرد خیلی شجاع تو ذهن دیگران و اون طرف بسازم .

 

در واقع رویا تنها چیزی هست که به وسیله اون میشه خودمون رو تخلیه کنیم و خواسته ها و غیر ممکن هامون رو توش پرورش بدیم و با اون رویا زندگی کنیم و توسط اون رویا به چیز هایی که هیچ وقت بهشون دست پیدا نمیکنیم دست پیدا کنیم .

 

دوست داری توی مدرسه برترین نفر باشی ، همیشه شاگرد اول باشی ، ابهت و ارزش زیادی داشته باشی ، همه بهت احترام بزارن ، برای نظراتت ارزش زیادی قائل باشن ، مسئولیت های خیلی بزرگ و مهم بهت بدن و از نظر همه یه حد نهایت باشی . تو میتونی توی رویا و ذهنت از خودت همچین چیزی بسازی و خیلی خوب پرورشش بدی و مدت های زیادی باهاش زندگی کنی . این مثال کوچیک  رو زدم چون رایج هست و مسلما خیلی ها تجربش کردن .

 

این ها رو گفتم که وارد بحث اصلی بشم ؛ وقتی داستانی رو شروع می کنی  که یه پسر یا دختر ، یا یه مرد یا یه زن ، دارای چیزایی هستن و یا کارهایی میکنن یا رفتاری دارن که همیشه برات یه اصل بوده و ارزش داشته ، بدون اراده ادامش میدی ، و حتی بدون این که متوجه بشی داستان و کتاب قطوری رو در عرض زمان کوتاهی تموم میکنی . هری پاتر هم این خاصیت رو داره که در کنار هم مواردی رو شامل میشه که برای خیلی ها اهمیت داره و همین موارد باعث میشه که کتاب چند صد صفحه ای رو در عرض چند ساعت بخونی و ازش لذت ببری .

 

خیلی ها میگن که این کتاب یک کتاب جادویی هست  و رولینگ جادوش کرده که همه رو وادار کنه سریعتر تمومش کنن ،  بی توجه به پرداختن به این که چه چیزی در کتاب وجود داره که باعث میشه همه رو وادار برای به اتمام رسوندنش کنه ، آیا به خاطر پسر جادوگر یتیمی به نام هری پاتر هست یا نه دلیل خاصی داره .

به نظر من باید گفته بشه که رولینگ این کتاب رو با جادو نوشته و مواردی رو توش به کار برده که هر کسی رو وادار میکنه که سریعتر مطالعش کنند و یا حتی چند بار از اول بخونن اون رو .

 

شاید توی خانواده شما هم افرادی هستند که وقتی شما رو میبینن ، با لحن تمسخر آمیزی میگن : هری پاتر چطوره ؟ هنوزم میخونی ؟ عجب بیکاری هستیا ! آخه از چیه اون پسره عینکی خوشت اومده ؟

 

 

همه ما کما بیش میدونیم که به یکی از مواردی که توی سری کتاب های هری پاتر هست علاقه مند شدیم ، ولی هیچ وقت با خودمون تجزیه و تحلیلش نکردیم که اون مورد چی میتونه باشه . من میخوام اینجا به ذکر چند مورد بپردازم که شاید یکی از اونها دلیل علاقه خودم یا شما به هری پاتر باشه .

 

 

فیلم :

تنها جذابیتی که در فیلم های هری پاتر وجود داره و باعث میشه طرفداران بی صبرانه منتظر دیدن اونها باشن این هست که ببینن مثلا هری پاتر چه شکلی هست ، کسی که مدت ها با اون زندگی میکردند و در همه وقایاع باهاش همراه بودند چقدر به تصور خودشون نزدیک هست و به کمک این فیلم ها ، وقتی کتاب رو بخونید ، میتونید چهره همون بازیگران رو تصور کنید و این جذابیت کتاب رو هم دوچندان میکنه . مثلا شما الان فیلم های هری پاتر رو دیدید و با دنیل رادکلیف آشنا شدید ؛ وقتی کتاب رو میخونید و اسم هری پاتر رو میشنوید ، بدون اراده چهره دنیل در نظرتون میاد و یا وقتی بحثی درباره سرسرای ورودی هاگوارتز میشه ، دقیقا سالنی که در فیلم ها بوده و به عنوان سرسرای ورودی ازش استفاده می شده به ذهنتون میرسه و این باعث میشه که با کتاب ارتباط بهتر و زیباتری برقرار کنید .

 

 

 

کتاب :

 

جادو

بدون شک یکی از مهمترین و بزرگترین مواردی که باعث میشه خیلی ها جذب کتاب بشن ، وجود جادو توی اون هست . میشه این مورد رو به یکی از رویاهای خودمون پیوند بدیم ، مثلا تو همیشه توی رویات این بوده که بتونی به وسیله جادو کارهای خارق العاده بکنی .

وقتی چیزی از دستت میفته به خودت بگی کاش می شد که دوباره مثل اولش درستش کنم ؛ یا وقتی کسی واقعا میرنجونه تو رو ، بخوای شکنجش بدی ؛ یا وقتی انتظار کار یا اطلاعاتی از کسی داری ، خیلی راحت بتونی اون رو در اختیار خودت بگیری و کاری کنی که خواستت رو بر آورده کنه .

هری پاتر باعث میشه که این میل ها و خواسته ها به واقعیت بپیونده برای ما . اون میتونه چیز شکسته شده رو با طلسم ساده ریپارو مثل اولش کنه یا با ورد کروشیو ، بدترین شکنجه ها رو روانه کنه یا با طلسم ایمپریوس کارس هر کسی رو در اختیار خودش بگیره .

 

 

مشهور بودن

نمیشه این رو انکار کرد که هر کسی به نوعی مایل هست مشهور باشه ، یکی تو محیط اینترنت ، یکی توی محل زندگی خودش ، یکی توی شهر خودشون یا کشور ، یا کل جهان ! هری پاتر این اصل مورد نظر رو هم در بر داره ؛ اون خیلی مشهور هست ، طوری که وقتی اسمش به وسط میاد همه سکوت می کنند یا وقتی قراره باهاش ملاقات داشته باشن ، دست و پاشون می لرزه ؛ کسی که همه نگاه ها و نظر ها متوجهش هست !

 

 

صمیمیت

احتمالا صمیمیتی که توی کتاب ها هست ، برای خیلی از شما جالب باشه ؛ دوستیه قوی ای بین دو پسر و یک دختر هم سن و سال برقرار هست . صمیمیتی که بین هری و دامبلدور یا خیلی های دیگه هست ، علاقه ای که همه به هم دارن و صمیمیتی که بر جو هاگوارتز و دانش آموزان اون حاکم هست .

 

 

نیروهای خیر

خوبی و سپیدی و وجود نیروهای خیر همیشه در صحنه وجود داره و غیر قابل انکار هست . فعالیت های جرگه محفل ققنوس و مبارزه ، اعضایی که جون خودشون رو برای حمایت از دیگران کف دستشون گذاشتند ارزش زیادی داره .

 

 

نیروهای شر

شاید شما از طرفداران پر و پا قرص سیاهی و پلیدی باشید ؛ نیروهای شر هم جزو عوامل همیشه حاضر در صحنه هست ! در واقع نیروی شر یکی از مواردی هست که باعث میشه داستان از به اصطلاح بچه گانه بودن در بیاد و یا داستانی نباشه که صرفا به خوبی اهمیت بده و به نوعی فضای خشکی پدید بیاره . وجود افرادی که جون افراد براشون اهمیتی نداره و به راحتی کشته کشتار راه میندازن و یا فقط در پی مقام بالا و چاپلوسی هستند جذابیت خاصی به داستان میبخشه .

 

 

مرگ

میشه گفت یکی از مواردی که جو دوست داشتنی توام با ترغیب حس انسان دوستی پدید میاره ، مرگ هایی هستند که در داستان وجود دارند . در واقع وجود نیروهای خیر و شر در کنار هم همیشه با مرگ هایی مواجه هستند که به نوعی چاشنی داستان هستند و خواننده رو بیشتر وارد فضای احساسی میکنی و از فضایی که فقط خوبی اون رو احاطه کرده و در بر داره خارج میکنه .

 

 

درگیری ها

درگیری هایی که در داستان بین نیروهای خیر و شر وجود داره ، یکی از جالب ترین و جذب کننده ترین بخش ها هست ، البته اینکه نویسنده چطور درگیری ها رو توصیف کنه و هیجان انگیز نمایش بده تاثیر مستقیمی داره .

 

 

اتفاقاتی که با زندگی روزمره ما یکی هستند

مهمترین بخشی که خواننده رو جذب کتاب میکنه ، اتفاقاتی هست که شخصیت های داستان باهاش مواجه هستند و دست و پنجه نرم میکنند . در واقع وقتی کتاب هری پاتر رو میخونی ، متوجه میشی که خیلی از اتفاقاتی که برای شخصیت ها از جمله هری پاتر میفته ، با اتفاقاتی که در زندگی خودت رخ میده شباهت زیادی داره ، حالا این اتفاقات ممکنه با اتفاقاتی که در کتاب هری پاتر افتاده یکی باشه و یا به نوعی دیگه در کتاب مطرح شده باشه . وقتی خواننده میبینه شخصیت داستانی که میخونه ، شباهت های زیادی باهاش داره و اتفاقاتی که براش میفته به نوعی یکی هستند  ، بیشتر خودش رو به اون شخصیت نزدیک میکنه و خیلی راحت تر باهاش ارتباط برقرار میکنه

 

 

من در این جا سعی کردم کوچک ترین جذب کننده های کتاب رو در ساده ترین قالب مطرح کنم ، موارد خیلی زیادی هستند که میشه به عنوان جذب کننده هری پاتر مطرح کرد .

 

در هر صورت مطالبی که در ذهنم بودن رو فکر کنم تونستم همونطور که میخواستم مطرح کنم ، شاید به نظر شما این مطالب طنز ! باشن ولی وقتی دقیق مطالعه کنید متوجه میشید که شما هم با اون ها سر و کار داشتید ولی دقیق بهشون نپرداخته بودید .

 

اطلاعات من در این مورد کافی نیست و به ذکر چند مورد پرداختم ، اگر شما هم مورد و یا مواردی مد نظرتون هست که میتونه یکی از دلایل ایجاد علاقه به هری پاتر باشه در بخش نظرات این مقاله قرار بدید و یا برای من از طریق پیام شخصی بفرستید تا با اسمتون در مقاله قرار بدم ، خوشحال میشم .

 

قبلی « پیشگویی تریلانی تحلیل پایان کتاب هفتم هری پاتر » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
روژیا.پاتر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۸/۵/۴ ۲۰:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۸/۵/۴ ۲۰:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۸/۵/۳
از: از نا کجا آباد شهر رویا
پیام: 102
 Re: جاذبه های هری پاتر !
خیلی خوبه
به نظر من تویه داستان های هری پاتر قدرت عجیبی وجود داره یعنی انگار مثل خود داستان جادویی هست و ادم رو به خودش جذب می کنه .
من خودم به شخصه کلی داستان خوندم ولی هیچکوم را تا آخر تمام نکردم چون قدرت جذب ندارند
elnaz vakili
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۰ ۰:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱۲/۱۰ ۰:۰۳
عضویت از: ۱۳۸۶/۱/۱۲
از: دهکده ی هاگزمید
پیام: 33
 Re: جاذبه های هری پاتر !
مقاله یخالصی بود خیلی خوشم اومد
ولی یک دلیلی جذابیت ومحبوبیت داستان هری پاتر توی ذهن من از یک کمبود نشئت میگیره اینکه من همیشه دوست داشتم یک مدرسه شبیه هاگوارتز یک قدرت شبیه جادو یکسری درس مثل گیاهان جادویی و.....یکسری معلم مثل مک گوناگال وروابطی مانند روابط داخل کتاب
مشغله های فکری شبیه مشغله های فکریه ی توی داستان و.........................
که متاسفانه معقول ترین وعادی ترین اونهارو هم ندارم
اینارو نوشتنی هم گریم گرفت هم اعصابم خرد شد
dr alban
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۲۴ ۸:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۲۴ ۸:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۶/۷/۲۶
از: لندن
پیام: 15
 Re: جاذبه های هری پاتر !
عالي بود پرسي
باب معمار
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۲۶ ۴:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۲۶ ۴:۴۴
عضویت از: ۱۳۸۶/۵/۱۵
از: مگه فرقیم میکنه؟
پیام: 49
 Re: جاذبه های هری پاتر !
خيلي ممنون مقاله عالي بود.دستت درد نكنه.
dadash farzin
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۲۵ ۲۲:۴۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۲۵ ۲۲:۴۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۱/۱۸
از: دره گودریک
پیام: 42
 Re: جاذبه های هری پاتر !
اول از همه تشکر کنم به خاطر مقاله ی خوبت و زحمتی که کشیدی
باید بگم تمام این جاذبه هایی که گفتی با خیلی های دیگه یه مجموعه ای برام میسازه به نام هری پاتر
از نکاتی که به نظرم میرسه اینه که قهرمان های داستان سنشون به خیلی های ما نزدیکه و شاید ما بتونیم یه شخصیتی پیدا کنیم که اخلاق و رفتارش به ما نزدیک باشه و این میتونه خیلی جذابیت داشته باشه
یه چیزی هم که برام خیلی جالبه اینه که میتونیم حدسهایی رو بزنیم در مورده داستان و بشینیم ببینیم چقدر از حدسهامون به واقعیت نزدیک بوده
در کل چیزهای زیادی رو میشه گفت مثلا شجاعت و صمیمتی که تو داستان وجود داره و ....
بازم از مقاله ی خوبت ممنون
روونا
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۸ ۳:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۸ ۳:۰۶
عضویت از: ۱۳۸۶/۲/۴
از: ل مزل زوزولـه .. گاو حسن سوسولـه!
پیام: 553
 Re: جاذبه های هری پاتر !
آفرين.آفرين.
خيلي خوب بود.
h_razban
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۶ ۱۸:۴۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۶ ۱۸:۴۹
عضویت از: ۱۳۸۶/۵/۱۱
از: از یه جای خیلی دور!
پیام: 72
 Re: جاذبه های هری پاتر !
مقاله ی واقعآ خوبی بود هری پاتر جذابیت های پنهان زیادی برای من داره اما هیچ وقت بهشون فکر نکرده بودم حالا تو زحمت فکر کردنو ازم گرفتی یا شایدم آسونش کردی دستت درد نکنه

آفرین آفرین بازم از این کارا بکن
ارش
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۵ ۱۹:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۵ ۱۹:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: تو میپرسند !!
پیام: 3737
 Re: جاذبه های هری پاتر !
نقل قول:
ترشی نخوری یک چیزی میشی ... مقاله خوبی بود ...بسی حالیدم باهاش ... ولی خجالت نمی کشی با این مقاله ها وقت ملت و میگیری ... بوقیده ؟

جالب بود ... دمت گرم .


خودتو داخل ملت حساب میکنی جدیدا ؟ میبینم که جدیدا با وقت و اینا هم آشنا شدی ، آفغَین ( آفرین به فرانسوی )
قربونت ، چشمات جالب میبینه ولی نظر که میدی آدم انرژی میگیره ، دمت گرم



نقل قول:
بابا ایول .
خیلی جالب بود.
تراوشات ذهنیت خیلی با کیفیته.
اگه نخوام بگم بی نظیر بود ، ولی واقعا کم نظیر بود .
جامع و کامل ( کامل چون موضوعات کلی رو گفتی)


ممنون مرسی ، نه اونطوری که شما میگی نیست ، لطف داری

نقل قول:
کارت عالی بود و تموم حرفات حساب شده و دقیق . اما نکته ی دیگه جاذبه ی هری پاتر آسیب پذیری اوناست یعنی اونا بیمار میشن و درد رو احساس میکنن چه روحی چه جسمی یا به قول خودت همون عامل مرگ و درگیریها . ولی در کل معرکه بودی


ممنون ، لطف دارید شما به من


نقل قول:
ایول ایول
خیلی جالب بود و تقریبا کامل.


به به قربونت داداش ، ما چاکریم ؛ البته تراوشات ذهن حقیره دیگه ، انتظار کامل بودن نمیره

نقل قول:
استفاده درستت از علامت تعجب ها،منو کشته


دقت کن داداش ، این مقاله رو ماه قبل فرستادم ، راجر انقدر سرش شلوغ بود که دیروز تائید کرد ، در نتیجه من هنوز آموزش علائم نگارشی رو شروع نکرده بودم قربونت


در نهایت اینکه باز هم ممنونم ، لطف دارید همگی
ashwinder
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۵ ۱۶:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۵ ۱۶:۵۸
عضویت از: ۱۳۸۶/۳/۱۵
از: گاراژ اجاس
پیام: 130
 Re: جاذبه های هری پاتر !
ایول ایول
خیلی جالب بود و تقریبا کامل.
یه جمله ای بود بدین شکل:اگر فانتزی نبود زندگی ما را نابود میکرد(خز کردم این جمله رو از بس بیانش کردم )
واقعا هری پاتر برای من،حکم یک اتاق را داشت که در زمان های لازم،به درونش میرفتم و استراحت میکردم و به نوعی خودم را از مشکلات زندگی بیرون میکشیدم.
باز هم دستت درد نکنه.
استفاده درستت از علامت تعجب ها،منو کشته


این شکلک هم چون جدیده میزنم.تا شاد بشی
gandom
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۵ ۲:۱۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۵ ۲:۱۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۵
از: نیست درجهان
پیام: 9
 Re: جاذبه های هری پاتر !
کارت عالی بود و تموم حرفات حساب شده و دقیق . اما نکته ی دیگه جاذبه ی هری پاتر آسیب پذیری اوناست یعنی اونا بیمار میشن و درد رو احساس میکنن چه روحی چه جسمی یا به قول خودت همون عامل مرگ و درگیریها . ولی در کل معرکه بودی
A_M_IT2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۴ ۲۳:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۴ ۲۳:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۱۹
از: کافه هاگزهد
پیام: 514
 Re: جاذبه های هری پاتر !

بابا ایول .
خیلی جالب بود.
تراوشات ذهنیت خیلی با کیفیته.
اگه نخوام بگم بی نظیر بود ، ولی واقعا کم نظیر بود .
جامع و کامل ( کامل چون موضوعات کلی رو گفتی)

بازم ایول. به وزیر سفارشتو میکنم خقوقتو بیشتر کنه و پست بالاتری در وزارتخونه بهت بده.
komeil_4lifee
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۴ ۱۷:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۴ ۱۷:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۱/۲۲
از:
پیام: 433
 Re: جاذبه های هری پاتر !
جالب بود پرسی

آلزایمر داشتی ... ای ووووووووو ... هی میخواستی بنویسی یادت میرفته ؟

ترشی نخوری یک چیزی میشی ... مقاله خوبی بود ...بسی حالیدم باهاش ... ولی خجالت نمی کشی با این مقاله ها وقت ملت و میگیری ... بوقیده ؟

جالب بود ... دمت گرم .
ارش
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۴ ۱۶:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۶/۱۴ ۱۶:۰۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: تو میپرسند !!
پیام: 3737
 Re: جاذبه های هری پاتر !
سلام


باید بگم که این مقاله مدت ها تو ذهنم بود ، تا اینکه کاملا اتفاقی نشستم و گفتم اون چیزی که مد نظرم هست رو بنویسم ، شاید یک سری موافق و یک سری مخالف باشن !

در کل اینکه آخرین تراوشات ذهن حقیره منه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.