هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: مقاله‌ها

اشیاء در دنیای هری پاتر


هفته نامه سينماي روز
در مورد اشيائي است كه در كتاب هاي هري پاتر ديده شده اند.

دسته جارو:

دسته های جارو برای حمل و نقل جادوگران در همه سنین و همچنین برای بازی کوئیدیج به کار می رود. کلیدهای سفر و پودرهای پرواز نیز این گونه اند. همچنین جادوگرانی که به سن قانونی رسیده باشند، میتوانند غیب و ظاهر شوند. جدای این موارد جادوگرانی هستند(عموما جادوگران مشرق زمین) که برای حمل و نقل از قالیچه پرنده استفاده می کنند. اما استفاده از این قالیچه ها به دلایلی مدت زیادی است که در انگلستان تحریم شده است.

دسته های جارو همانند ماشین های دنیای ماگل ها مدل های گوناگونی داند.

پودر پرواز:

پودر پرواز پودری درخشان است که از سوی جادوگران برای سفر و ارتباط از طریق شومینه به کار می رود. آتشی که این پودر به آن اضافه می شود، نوری سبز رنگ از خود ساطع می کند. این پودر توسط ایگنانا والید اسمیت (1227 – 1320) اختراع شد و وی نام آن را با الهام از گذرگاهی که از شومینه تا دودکش ادامه دارد و گازهای بسیاز داغ می توانند از ان خارج شوند انتخاب کرد. برای انجام عمل اننقال یا ارتباط با پودر پرواز، شومینه باید به شبکه‌ی پرواز متصل باشد. جادوگر برای رفتن از یک شومینه به شومینه دیگر پودر را داخل شومینه ریخته و سپس باید داخل آن برود و مقصدش را با صدای بلند و واضح بگوید.

خاواده ویزلی در کتاب دوم با پودر پرواز به کوچه دیاگون می روند. اما هری که با آنهاست نمی تواند کوچه دیاگون را به درستی تلفظ کند و آتش خیال میکند که او گفته Diagonally به معنای به طور مایل.

بنابراین او را مورب انتقال داده داده و وارد مغازه ای تیره و تاریک در کوچه ناکترن می کند.

در کتاب چهارم آرتور ویزلی از موقعیت خود در وزارت سحر و جادو استفاده کرده و برای ارتباط با هری شومینه دورسلی ها را به طور موقت به شبکه‌‌ی پرواز وصل می‌کند. در کتاب پنجم دلوروس امبریج و گروه بازجویی‌اش غیر از ورود و خروج جغد ها تمام شومینه های هاگوارتز، جز مال خود امبریج را بازرسی میکند. بدین ترتیب هری مجبور میشود دست به خطر زده و برای ارتباط با سیریوس از همین شومینه استفاده کند.

قالیچه پرنده:

همانطور که گفته شد استفاده از قالیچه پرنده در اروپا (حداقل در انگلستان) ممنوع است. این اشیاء سحر امیز در واقع قالیچه های ضخیم و پر نقش و نگارند که معمولا در مشرق زمین بافته می شوند و مزیت انها بر دسته جارو این است که به اسانی می توانند چند نفر را روی خود جای دهند. قالیچه ها که سفر روی شان خیلی راحت است، یک مرتبه از سوی انجمن جادوگران مقبول واقع شدند، ولی اکنون به خاطر اینکه جزو مصنوعات مشنگ ها می باشند، توسط دفتر بایگانی اشیاء سحر امیز تحریم اند. البته از زمان اعلام ممنوعیت این اشیاء زمان بسیاری نمی گذرد.

تاجری به اسم علی بشیر همواره در صدد صدور قالیچه های پرنده با انگلستان بوده و از قوانین محلی انجا دل خوشی ندارد. او همیشه در این بازه با ارتور ویزلی صحبت می کند.

قالیچه های پرنده که می توانند چند متر بر فراز زمین باشند، نخستین باز توسط کیمیاگران و صنعت گران درباره ملکه صبا ساخته شدند و ملکه صبا یکی از ان ها را به نشانه عشق خود برای حضرت سلیمان فرستاد.

قالیچه های پرنده هم مانند قالیچه های معمولی رو دار بافته می شده اند و تفاوت انها با قالیچه های معمولی در مرجله رنگرزی بوده است. صنعت گران درباره ملکه صبا گل مخصوصی به دست امده از چشمه های کوهستان ، کشف کرده بودند که وقتی در معرض حرارت شدید در ظرفی محتوی روغن یونانی قرار میگرفت خاصیت ضد مغناطیسی پیدا می کرد.

این فاصله با توجه به غلظت و میزان گل به کار فته، از یک متر تا چند ده متر می رسید. محورهای مغناطیسی مانند ریل های هوایی عمل می کردند و قالیچه می توانست در امتداد محورهایش پیش رود.

کلید سفر:

کلیدهای سفر نخستین بار در هری پاتر و جام اتش معرفی شدند. این کلیدها به محض این که فعال می شوند، می توانند هر کس که لمس شان کند را به مکان تعین شده انتقال دهند. یا این که در زمانی از پیش تعین شده فعال شوند و هر کسی که ان ها را به طور اتفاقی لمس کند را به ان مکان انتقال دهند. در هری پاتر و جام اتش بارتی کرواچ پسر که به شکل الستور مودی تغییر قیافه داده از جام مسابقات سه جادوگر یک کلید سفر می سازد. کلیدی که لمس کننده اش را مستقیما به سوی لرد ولدمورت روانه می سازد. او امیدودارد این شخص هری باشد، اما وقتی هری و سدریک مشترکاً به ان دست می زنند، به اتفاق هم به انجا می روند و همین باعث کشته شدن سدریک می شود.

زمان برگردان:

یک زمان برگردان، همانطور که از نامش پیداست، وسیله ای است که قابلیت سفر در زمان را فراهم می اورد. هرمیون در کتاب سوم یکی از انها را از پرفسور مک گونگال می گیرد تا به وسیله ان بتواند در کلاس های بیشتری شرکت کند. با اینکه پرفسور مک گونگال از او می خواهد تا قسم بخورد و در این باره به کسی چیزی نگوید اما او در پایان کتاب هری و رون را از وجود ان با خبر می سازد و ان ها به کمک این وسیله سیریوس بلک و کج منقار را از مرگ حتمی نجات می دهند. غیر از این مورد گرچه زمان برگردان ها برای لحظه ای کوتاه در هری پاتر و محفل ققنوس در دپارتمان اسرار دیده می شوند، اما در کتاب های بعدی این مجموعه نقش زیادی ندارند. زمان برگردان هرمیون شباهت بسیاری به یک ساعت شنی اویخته به یک گردن بند دارد.

ذر هری پاتر و شاهزاده دورگه معلوم می شود که منبع زمان برگردان ها از میان رفته و مشخص نیست وزارت سحر و جادو (اگر امکان داشته باشد) چه وقت ان ها را جایگزین خواهد کرد.

کمد ناپدید کننده:

هاگوارتز در کتاب ششم با وجود تمام حفاظت های جادوئی اش در برابر افسون های انتقال، از طریق یک کمد ناپدید کننده مورد هجوم قرار می گیرد. این وسیله اشیائی که داخل اش قرار داده شوند را به جفت دوم اش در مکانی دیگر انتقال می دهد. کمدی شکسته که در هاگوارتز وجود دارد، توسط دراکو مالفوی تعمیر می شود. در اغاز کتاب ششم او را در مغازه بورگین و باکزمی بینیم که در حال خریداری جفت این کمد است. اما هری ، رون و هرمیون نمی توانند کمد را ببیند. دراکو حتی از بورگین برای تعمیر کمد شکسته در خواست کمک می کند. به نظر می رسد این کمد در کتاب دوم، وقتی پیوز ان را از دفتر فلیچ به بیرون پرتاب می کند، شکسته باشد.

در هری پاتر و تالار اسرار سرنیکلاس دومیمسی پورینگتون، پیوز را قانع می کند ان را از دفتر ارگوس فلیچ بیرون اندازد، در هری پاتر و محفل ققنوس، فرد و جرج مونتاگ کاپیتان تیم کوئیدیج اسلیترین را وارد ان می کنند و در هری پاتر و شاهزاده دورگه، مالفوی تصمیم می گیرد به کمک این کمد مرگخواران را وارد هاگوارتز کند.

نامه ها:

جادوگران می توانند به وسیله چوبدستی هایشان کلمات را در اسمان بنویسند. مثلا دامبلدور در اولین کتاب، اشعار اواز مدرسه هاگوارتز را در هوا می نویسد و تام ریدل در پایان هری پاتر و تالار اسرار، این کار را برای نشان دادن (من ولدمورت هستم)‌ همان تحرین نام تام مارولو ریدل انجام می دهد.

نشان سیاه:

نشان سیاه نماد لرد ولدمورت بوده و وقتی یکی از پیروان وی کسی را به قتل برساند در اسمان پدیدار می شود. این نشان همچنین به صورت جادوئی(درست مثل خالکوبی) رو بازوی چپ مرگخواران دیده می شود و شامل نقش یک جمجمه است که مار بزرگی در دهان دارد. بر طبق گفته اسنیپ نشان مرگخواران هنگام فراخوانی ولدمورت باعث داغ شدن و سوزش این نشان روی بازوهای ان ها می شود. او برای این کار چوبدستی خود را مقابل بازویش و یا در اسمان قرار می دهد و ورد مورس موردر را می خواند.

مغازه جادوئی ویزلی:

شامل وسایل زیر می باشد.

کلاه سربریده:

این کلاه باعث می شود بخشی از سر پوشیده نشود.

گوش های گسترش پذیر:

اگر این گوشهای صورتی رنگ را روی گوش هایتان قرار دهید می توانید صداهایی که از شما دورند را به خوبی بشنوید. بیشتر برای جاسوسی به کار می روند.

جعبه خوراک های جیم شونده:

جعبه ای پر از شیرینی و شکلات های گوناگون که اگر خورده شوند، علائمی چون بالا اوردن یا خون دماغ شدن که مربوط به برخی بیماری هاست را نشان می دهد. نیمی از این شکلات ها که بیشتر برای فرار از کلاس کاربرد دارند، به یک رنگ است و نیمی به رنگ دیگر. یک نیمه باعث بیماری می شود و نیمه دوم پادزهر ان بیماری است. برخی از انها عبارتند از هوس هوش بر، فاج (نوعی شیرینی) تب، نوقا (نوعی شیرینی بادامی) خون دماغ، پاستیل استفراغ، تافی زبان درازکن، خمیر قناری (شخص خورنده اش را به یک قناری بزرگ تبدیل می کند).

جعبه وسایل اتش بازی:

شامل جعبه وسایل اتش بازی معمولی با اثرات جالب و خنده دار است.

باتلاق قابل حمل:

وقتی نیاز باشد یک باتلاق پدید می اورد. در کتاب پنجم فرد و جرج یای از انها را در راهروی مدرسه ایجاد کردند.

پودر تاریکی فوری پرویی:

وقتی در هوا پاشیده شود، فضای تاریک و غیر قابل رسوخی ایجاد می کند. مالفوی هنگام حمله مرگخوارها به هاگوارتز ان را به کار برد.

کلاه های محافظ:

این کلاه هنگام استفاده سپری نامرئی روی سر فرد ایجاد می کند و باعث می شود طلسم و جادوها به سوی کاربرشان بازگردد. غیر از کلاه های محافظ، شنل ها و دستکش های محافظ هم داریم.

تپانچه انفجاری:

شیئی کوچک و شاخ مانند که وقتی روی زمین انداخته می شود، مسافتی را طی کرده و سر و صدای گیچ و کر کننده ای ایجاد می کند.

تلسکوپ فشاری:

وقتی فشارش بدهید، یک چشم سیاه به شما می دهد. هرمیون این وسیله را در رختخواب فرد و جرج پیدا کرد.

خوراکی های سیاه:

هر کس ان را بخورد بیمار می شود.

بمب کود حیوانی:

وقتی بترکد بوی بسیار متعفنی ایجاد می کند.

قرص متعفن:

این قرص ها پس از خورده شدن بوی ناخوشایندی متصاعد می کنند و بیشتر برای گیچ کردن معلمان به کار می روند.

دیسک های دندان دار:

دیسکی که وقتی انداخته شود، با تمام قدرت پرواز می کند و هر چیزی که مقابل اش باشد را گاز می گیرد.

قورباغه های شکلاتی:

قورباغه شکلاتی را می توان تنها در دنیای هری پاتر پیدا کرد، قورباغه هایی که از شکلات ساخته شده اند و چون جادویی اند به این سو و ان سو می جهند.

این شکلات ها معمولا همراه با یک کارت بسته بندی می شوند. کارتی که زندگی نامه جادوگر مشهوری (متعلق به دنیای هری پاتر و یا حتی در برخی مواقع متعلق به دیگر دنیاهای جادوئی) روی اش نوشته شده است. مثل اگریپا، پتولمی، البوس دامبلدور، مورگانا، البریک گرانیون، سیرسه، پاراسلسوس، مرلین، کلاایاندا، ادوارد استروگر و ... .

اولین بار در هری پاتر و سنگ جادو، وقتی هری در قطار هاگوارتز در حال رفتن به ان جاست، با این شکلات ها اشنا می شویم.

هری یکی از انها را باز می کند و قورباغه به بیرون پنجره می پرد. او بعد تر می بیند که روی کارت همرا با شکلات در باره البوس دامبلدور نوشته است. از قورباغه های شکلاتی در دیگر داستانهای مجموعه نیز می توان اثری یافت. برخی از طرفداران هری پاتر حدس می زنند اعضای محفل ققنوس از این کارت ها برای ایجاد ارتباط استفاده می کنند. جی. کی. رولینگ همه این گفته ها را تکذیب کرده است.

نامه فریاد کش:

این نامه ها معمولا به رنگ قرمز روشن هستند که بابت رنجش و عصبانیت از سوی فرستنده به گیرنده ارسال می شود. طرز کار این نامه هم بدین صورت است که فریاد فرستنده به محض بازشدنش از ان خارج شده و پس از مدتی محو می گردد. ولی اگر باز نشود با صدای بلند منفجر خواهد شد. در هری پاتر و تالار اسرار خانم ویزلی بعد از اینکه رون برای رفتن به هاگوارتز همراه هری ماشین طلسم شده پدرش را می دزد، یک نامه فریادکش برایش می فرستد. درهری پاتر و محفل ققنوس وقتی عمو ورنون می خواهد هری را از خانه بیرون بیندازد، دامبلدور نامه فریاد کشی به پتونیا می فرستد و از او می خواهد که هری در پریوت درایو زندگی کند.

آینه تبعید جیمز و سیرویس:

در هری پاتر و محفل ققنوس، سیریوس به هری اینه ای می دهد که پیش تر وقتی در زندان بود از ان برای ارتباط با جیمز پاتر استفاده می کرده است. هری تا زمان مرگ سیریوس از این اینه استفاده نمی کند.

شنل نامرئی کننده:

شنل نامرئی کننده همان گونه که از نامش پیداست پوشنده اش را نامرئی می کند. هری که یکی از این شنل ها را از پدرش به ارث برده از ان برای گشت مخفیانه اش در مدرسه و اطراف ان استفاده می کند. شنل هری انقدر بلند است که رون و هرمیون هم برای همراهی با او زیرش جا می گیرند اما هر چه انها بزرگتر می شوند، این کار هم سخت تر می شود. شنل های نامرئی کننده بسیار نایاب و گران قیمت اند و از پوست خام دمی گایزها، حیوانات جادوئی گیاهخواری که در خاور دور زندگی می کنند، ساخته می شود.

نقشه غارتگر:

این نقشه توسط ریموس لوپین، پیتر پتی گرو، سیریوس بلک و جیمز پاتر برای دفع شرارت تهیه شده است.

ان ها که هنگام تغییر شکل به حیوان (بلک، پتی گرو و پاتر حیوان نما بودند و لوپین گرگ نما) و ماجراجویی ها و گشت های شبانه شان در هاگوارتز به اطلاعات بسیار گران بهائی از این مکان دست یافته بودند، تصمیم به تهیه این نقشه گرفتند. نقشه نام های ان ها را ان گونه که یکدیگر را می شناختند در بر می گیرد.

نقشه غارتگر در نگاه نخست به سادگی قطعه ای کاغذ پوستی به نظر می رسد. اما وقتی کاربر پس از گفتن عباراتی اماده استفاده از ان می شود، خطوط روی اش جان گرفته و نقشه هاگوارتز(حتی راهرو های مخفی) و مکان قرار گرفتن افراد مختلف را نشان می دهد.

این نقشه همچنین اطلاعاتی در باره چگونگی باز شدن مخفی گاه در اختیار کاربرش می گذارد. تنها مکان هائی که روی نقشه نشان دیده نمی شود اتاق اسرار امیز دامبلدور و اتاق ضروریات است.

نقشه غارتگر توسط فرد و جرج ویزلی که ان را اتفاقی در دفتر فلیچ پیدا می کنند، به هری داده می شود و پس از ان که اولین بار در زندانی ازکابان رویت می گردد در سایر قسمت های مجموعه نیز حضور دارد.

آینه ایریزه:

اینه ایریزه اینه اسرار امیزی است که هری در هری پاتر و سنگ جادوگر ان را در یکی از راه روهای پشتی مدرسه هاگوارتز پیدا می کند. روی این اینه به صورت برعکس نوشته شده است: من نه چهره است، بلکه امیال قلبیت را نشان می دهم. بر طبق سخن دامبلدور این اینه دست نیافتنی ترین امیال قلب را نمایان می سازد. این اینه واقعا اینه ارزوهاست.

واژه ارزو به صورت برعکس می شود و هری والدینش و خودش را در کنار انها در اینه می بیند. رون خودش را در ان می بیند که کاپیتان کوئیدیج شده و جام این بازی را در دست دارد و دامبلدور می گوید خودش را در حال دریافت جوراب به عنوان هدیه کریسمس در ان می بیند!

قدح اندیشه:

قدح اندیشه کاسه سنگی است که با نقش و نگارهای عجیب و غریب که، داخل اش پر از ماده ای است در عین حال هم گاز و هم مایع. جادوگران به خصوص در مواقعی که غرق در فکرند، قادرند ان ها را از ذهن خود بیرون اورده و در ان قرار دهند. هر کس می تواند وارد این افکار شود و دنیای مجازی جادوئی را تجربه کند. دفتر خاطرات تام ریدل هم همین شکل از واقعیت مجازی را داراست.

این که استفاده کنندگان این وسیله به طرز غیر عادی افکار را از دید دانای کل، یعنی سوم شخص می بیند و نه فقط دید اول شخص، سوالاتی را ایجاد می کند. مثلا این که چگونه یک نفر می تواند تصاویر چیزهائی پش سر خودش را ثبت کند؟ رولینگ به این پرسش این طور پاسخ داده است که افکار موجود در جام به بیننده اجازه می دهد که جزئیات چیزهائی که اتفاق افتاده اند حتی ان هائی که شخص متوجه شان نشده و یا به خاطرش نمی ایند را ببیند و توضیح می دهد که همین خاصیت است که ان را قدح اندیشه ساخته است.

عکس ها:

عکس های جادوئی درست شبیه عکس های ماگل ها هستند. البته با این تفاوت که موضوعات درون شان تکان می خورند یا حتی بعضی اوقات ان را ترک می کنند!

برای اینکه یک عکس جادوئی بدست اید کافی است فیلم یک دوربین معمولی در معجونی مخصوص قرار داده شود. جادوگران علاقه بسیاری دارند که عکس هایشان را در البوم یا دفتری مخصوص نگه دارند.

مثل همانی که هاگرید با عکس جیمز و لیلی پاتر برای هری ساخته است. گفتیم که موضوعات عکس ها می توانند مثل موضوعات نقاشی ها برای رفتن به یک عکس دیگر و صحبت با موضوع عکس هایی دیگر از ان خارج شوند، اما چگونه این کار را انجام می دهند معلوم نیست.

نوربرنده:

نوربرنده وسیله ای است خیلی شبیه به فندک معمولی و در چهار کتاب از هفت کتاب دیده شده است.در کتاب های هری پاتر و سنگ جادو، دامبلدور از این وسیله برای خاموش کردن چراغ های خیابان پریوت درایو در محل زندگی دورسلی ها استفاده می کند. جائی که او منتظر هاگرید است تا هری کوچک را دم در خانه دورسلی ها بگذارد. این وسیله به هاگرید اجازه می دهد که با امنیت بیشتری به انجا برود. امنیتی که حیاتی است. چرا که شب قبل اش والدین هری توسط لرد ولدمورت کشته شده اند. در هری پاتر و محفل ققنوس، دامبلدور این وسیله را به الستور مودی قرض می دهد تا از ان، هنگام انتقال هری از خانه دورسلی ها به مرکز فرماندهی ققنوس استفاده کند. دری هری پاتر و شاهزاده دورگه نیز خود دامبلدور برای گزفتن نور چراغ ها از ان استفاده می کند و در کتاب هری پاتر و قدیس های مرگبار دامبلدور نوربرنده را برای رون به ارث می گذارد. نوربنده خاصیت دیگری نیز دارد و میتوان از ان به عنوان کلید سفر نیز استفاده کرد.

ابزار و وسایل کويیدیج:

ابزار و وسایل سحر امیزی بسیاری برای بازی کوئیدیج مورد نیاز است که مهمترین نشان دسته های جارو هستند. توپ های بازی نیز بدین قرارند: اسنیچ طلایی به همان شیوه که اسنیدگت طلایی پرواز می کند، برای پرواز در زمین بازی و نه خروج از ان افسون شده است. بلاجر طلسم شده که در زمین پرواز کرده و سعی کند بازیکنان را از روی دسته جاروهایشان به وسیله مدافعان به پايین بیندازد. البته یک بلاجر بی جهت دنبال یک بازیکن خاص نمی رود.

گوی یاداوری:

یک کره کوچک و شفاف است که اگر صاحبش چیزی را فراموش کند به رنگ قرمز در می اید. اما متاسفانه نمی تواند بگوید که او چه چیزی را فراموش کرده است. در هری پاتر و سنگ جادو یک گوی یاد اوری به نویل لانگباتم که خیلی فراموش کار است از طرف مادر بزرگش به او داده می شود اما نوبل خیلی زود ان را گم می کند.

ورقهای بازی خود - بر:

در تالار اسرار به یک دسته از این کارت ها به عنوان یکی از چیزهائی که در کف اتاق رون پخش و پلا شده اشاره می شود.

مرئی کننده:

در هری پاتر و تالار اسرار هرمیون سعی می کند کلمات دفترچه خاطرات تام ریدل را اشکار سازد، این وسیله دیده می شود که شبیه یک پاک کن به رنگ قرمز روشن است، اما می تواند خطوط جوهری را مرئی سازد.

دشمن یاب:

وسیله ای جادوئی است که برای ردیابی جادوگرهای سیاه از ان استفاده می شود. در واقع شیئی گرد است که وقتی خطری در کار باشد سر و صدایی خیلی تیز از خود ساطع می کند. مثلا وقتی شخصی غیر قابل اعتماد در حال امدن است و یا اتفاقی بد در شرف وقوع. این ابزار اولین بار در کتاب سوم معرفی می شود. وقتی رون یکی از انها را به عنوان هدیه روز تولد سیزده سالگی به هری می دهد. البته ابتدا به نظر می رسد که خراب باشد چون بدون هیچ دلیل واضحی مدام در قطار هاگوارتز سر و صدا راه می اندازد.

کلاه گروه بندی:

کلاه گروه بندی در هاگوارتز تصمیم می گیرد که دانش اموزان تازه وارد در کدام یک از چهار گروه مدرسه، گریفیندور، هافلپاف، ریونکلا و اسلیتیرین قرار گیرند. بدین صورت که هنگام خوانده شدن نام این دانش اموزان در جشن اغاز سال تحصیلی، این کلاه به نوبت روی سر هر کدام قرار می گیرد و پس از چند لحظه گروهش انتخاب می شود. کلاه گاهی دانش اموزی را در گروهی قرار می دهد که ظاهرا به نظر می رسد متعلق به ان نیست و گاهی اجازه می دهد دانش اموزان خود بگویند دوست دارند در کدام گروه باشند. مثل وقتی که هری درخواست کرد او را در گروه اسلیتیرین نگذارد. در حقیقت کلاه به انتخاب فرد توجه می کند. این کلاه، در اصل متعلق به گودریک گریفیندور بوده است.

چوبدستی:

چوبدستی ها معمولا برای انجام جادو به کار می روند. جادو بدون چوبدستی نیز ممکن، اما خیلی مشکل است. هر جادوگر چوبدستی مخصوص خودش را دارد. با این حال جادوگران می توانند از چوبدستی های دیگران هم استفاده کنند. هری هنگام انتخاب مال خودش، چوبدستی های زیادی را امتحان کرد تا اینکه دست اخر چوبدستی را دید که وقتی تکانش می داد جرقه می زد. ساختمان یک چوبدستی غیز از مغزش معمولا از چوب ساخته می شود.

شطرنج جادويی:

شطرنج جادويی دارای همان قطعات و قوانین شطرنج ماگل هاست. البته با این تفاوت که قطعات غول پیکرش قابلیت تحرک دارند. در هری پاتر و سنگ جادو هری، رون و هرمیون با یکی از انها برخورد می کنند

 

قبلی « اسرار زندگی سوروس اسنیپ بازخرید یک هدیه: وقتی پاترمور هم پولی می شود! » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
dombldor
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۸/۱۰/۲۳ ۱۸:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۸/۱۰/۲۳ ۱۸:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۸/۹/۲۸
از: هاگوارتز
پیام: 109
 Re: اشیاء در دنیای هری پاتر
واقعا عالیه ممنون از زحماتتون .

من نمیدونستم قدح اندیشه چیه ولی حالا میدونم.
A_M_IT2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۳/۱ ۱۹:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۳/۱ ۱۹:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۱۹
از: کافه هاگزهد
پیام: 514
 Re: اشیاء در دنیای هری پاتر.
بابا ایول جرج.
ترکوندی برادر.
واقعا خسته نباشی. گل کاشتی.
rezaonline
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۳/۱ ۱۰:۱۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۳/۱ ۱۰:۱۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۱۱
از: مغازه ویزلی ها
پیام: 683
 Re: اشیاء در دنیای هری پاتر.
سلام.

اول از همه ممنون كه اومدن نظر دادن.

باب از اين ريموس بوقي بپرسين كه من تايپم چه جوري!!

من قبلا عضو حلقه يگانه بودوم و عضو گروه تايپش!

پارسال تابستون كه زياد تايپم خوب نبود ميتونستم 5 ورق a4 رو در 1 ساعت تايپ كنم. الان اين مقاله رو 2 صفحه هستش تو 3 روز تايپ كردم.

حالا حساب كنين كه من وقت دارم يا نه!!

پرسي باشه! ممنون كه گفتي!

فكر ميكردم اين مقاله استقبال خوبي ازش بشه!
جیمزسیریوس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۳۰ ۲۱:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۳۰ ۲۱:۲۱
محفل ققنوس
عضویت از: ۱۳۸۶/۷/۱۳
از: طلا گشتن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید.
پیام: 1531
 Re: اشیاء در دنیای هری پاتر.
زحمت زیادی کشیدی دایی... تدی راس میگه ، تو که اینقد وقت داری چرا برنمیــــــــــــگردی !
ارش
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۳۰ ۱۷:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۳۰ ۱۷:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: تو میپرسند !!
پیام: 3737
 Re: اشیاء در دنیای هری پاتر.
سلام


هوووم ، مقاله خوبی بود و مطمئنا وقت زیادی برای تایپش صرف کردی ( هه ، هنوز تایپت اندازه من تند نشده که ) ولی خوب یه چند مورد دیدم که اگر برطرفشون کنی عالی میشه .

اولا عنوان مقاله رو ویرایش کن و اون نقطه رو از آخرش بردار ، آخر جمله نقطه میزارن ، نه هر چیزی ! بعدم اون عنوان های اصلی رو آ بزار ، یعنی به جای اینه ، بنویس آینه !

و اینکه ئ ها رو هم بردار ، کوئیدیچ غلطه ، کوییدیچ درسته ! یا جادوئی غلطه ، جادویی درسته !

موفق باشی
دوکاسنیپ
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۳۰ ۱۳:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۳۰ ۱۳:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۶/۸/۱۸
از: کنار لیلی لونا پاتر
پیام: 270
 Re: اشیاء در دنیای هری پاتر.
عمو جون گاد دمت ، دمت گرم خیلی چیز با حالی بود ،واقعاً قشنگ جالب و خوندنی بود ،خداییش زحمتی بس زیاد کشیدنی تا نوشتنی و فرستندندی ، من هم تشکرندندی تا خسته نباشندندندندی ،
ممنون .
harryj00n
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۳۰ ۱۲:۰۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۳۰ ۱۲:۰۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۳۰
از: تالار قحط النساء گریف!
پیام: 1540
 Re: اشیاء در دنیای هری پاتر.
وه !
مرسي واقعا، اطلاعات خيلي خوبي بود، چقدر وقت گذاشتي تايپ كني ؟!؟!
خسته نباشي ! ... من كه كم كم داشت يادم ميرفت واقعا اين وسايلا رو !!
تدلوپین
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۲۹ ۱۹:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۲۹ ۱۹:۳۵
محفل ققنوس
عضویت از: ۱۳۸۶/۷/۱۰
از: دور شبیه مهتابی‌ام.
پیام: 1495
 Re: اشیاء در دنیای هری پاتر.
جرج عزیز واقعا" وقت گذاشتی و زحمت کشیدی، فقط نمیدونم تو که این همه اوقات فراغت داری چرا کم پیدا شدی؟ هان؟
h_razban
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۲۹ ۱۷:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۲/۲۹ ۱۷:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۶/۵/۱۱
از: از یه جای خیلی دور!
پیام: 72
 Re: اشیاء در دنیای هری پاتر.
دستت درد نکنه خیلی خوب بود من اون چیزی رو که جی.کی درباره ی افکار توی قدح اندیشه گفته بود اصلا نمی دونستم

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.