هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

شنل یادگاران مرگ در برابر طلسم مرگ


شنل یادگاران مرگ در برابر طلسم مرگ
شنل نامرئی کننده
شاید کمی دور از ذهن به نظر بیاد که شنل نامریی کننده ی یادگاران مرگ بتونه جلوی طلسم مرگ رو بگیره، ولی بیاید از چیزهایی که بدون هیچ دلیل منطقی پذیرفتیم کمی فاصله بگیریم و این موضوع رو با یه دید منطقی تر ببینیم. لطفا تا قبل از خوندن کامل این متن، نتیجه گیری نکنید، و بعد از خوندن، قبل از نتیجه گیری، یکم روی این موضوع فکر کنید.

برای این کار، قبل از هر کار، به خصوصیات شناخته شده ی هرکدوم از این دو میپردازیم و اون ها رو یادداشت می کنیم.
شاید کمی دور از ذهن به نظر بیاد که شنل نامریی کننده ی یادگاران مرگ بتونه جلوی طلسم مرگ رو بگیره، ولی بیاید از چیزهایی که بدون هیچ دلیل منطقی پذیرفتیم کمی فاصله بگیریم و این موضوع رو با یه دید منطقی تر ببینیم. لطفا تا قبل از خوندن کامل این متن، نتیجه گیری نکنید، و بعد از خوندن، قبل از نتیجه گیری، یکم روی این موضوع فکر کنید.

برای این کار، ابتدا به خصوصیات شناخته شده ی هرکدوم از این دو میپردازیم و اون ها رو یادداشت می کنیم.

خصوصیات شنل نامریی کننده ی یادگاران مرگ:
1. تنها شنل نامریی که به وسیله ی زمان فرسوده نمیشه و نامریی بودن اون ابدیه.
2.مقاوم در برابر طلسم فراخوان (آکیو).
3.مصونیت از هر نوع پارگی، سوراخ شدگی و بریدگی؛ چه با استفاده از طلسم ها و چه از راه های فیزیکی.
4.مصونیت در برابر هکس ها، جینکس ها (Hexes and Jinx) و طلسم های دیگری که به شنل آسیب میزنن یا نامریی بودن اون را به خطر میندازن.

نکته: طلسم هایی مانند طلسم بدن بند که تنها شخص زیر شنل را مورد حمله قرار میدن رو شامل نمیشه.

خصوصیات طلسم مرگ:
1. مرگ سریع و بدون درد در صورت برخورد با یک موجود زنده.
2. تنها روش متوقف شدن طلسم به وسیله ی یک طلسم دیگه، اینه که هردو طلسم تقریباً در یک زمان فرستاده بشن و طلسم ها در یکدیگه قفل بشن.
3. در صورت برخورد با یک جسم بی جان، انفجار یا آتش سبز رنگی جسم طلسم شده رو فرا میگیره.
4. بهترین راه برای مقابله با اون، مسدود کردن مسیر طلسم به وسیله ی یک چیز دیگه یا جای خالی دادن از طلسمه.

توی داستان سه برادر، گفته شده که شنل، صاحب اون رو از دیدِ مرگ پنهان میکنه. ما سه هدیه داریم که توسط مرگ به سه برادر داده شده. اولینِ اونها، چوبدستی که در قدرت مانندی نداره. دومینشون، سنگیه که مردگان رو [احتمالا به شکل روح] به دنیای زندگان بر میگردونه. اگرچه به دنیای زندگان تعلق پیدا نمیکنن، ولی این هم کار خیلی بزرگیه!

بعد از اون دو، به سومین هدیه میرسیم. شنل نامریی. شنلی که پاره نمیشه و تا ابد نامرییه. از نظر من، این دو خاصیت، هنوز برای افسانه ای شدن این شی جادویی کافی نیست! توی داستان، ما خوندیم کسی که این شنل رو میپوشه از دید مرگ ناپدید میشه. ممکنه این جمله به این معنی باشه که این شنل، توانایی محافظت از اربابش در برابر قدرتمندترین طلسم، یعنی طلسم مرگ رو داشته باشه؟!

برای دفاع از این ادعا، خصوصیت سوم طلسم مرگ رو با خصوصیت سوم و چهارم شنل، مورد بررسی قرار میدم. اگر طلسم مرگ به یه جسم بی‌جان (شنل) برخورد کنه، یا آتش سبز رنگی از خودش متصاعد میکنه، یا انفجاری رو به وجود میاره.

با توجه به خصوصیت سوم و چهارم، میدونیم که شنل، به هیچ وجه از بین نمیره. چه توسط هرگونه طلسم آتشین، چه انفجار. پس میتونیم نتیجه بگیریم که پس از برخورد، اتفاق خاصی برای شنل نمی افته و با توجه به اینکه طلسم مرگ از حالت اصلی خودش به یه طلسم انفجاری یا آتشین [احتمالا آتشین] تغییر کرده، پس میتونیم نتیجه بگیریم که شنل، ممکنه بتونه مانع مرگ سریع اربابش توسط طلسم مرگ بشه و این چیزیه که میتونه اون رو به عنوان یه شی جادویی قدرتمند، خواستنی کنه.
قبلی « چرا و چگونه باید هری پاتر بخوانیم چرا از انتشار فرزند نفرین شده هیجان زده نشدیم؟ » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.