هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: فیلم‌ها

نگاهی به موجودات جادویی آقای اسکمندر


نگاهی به موجودات جادویی آقای اسکمندر
ماگل نت
حالا که جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها بزودی برای همه ی ما در دسترس خواهد بود، چه زمانی بهتر از همین حالا برای آشناییِ نزدیک تر با شش تا از جانوران شگفت انگیزی که در فیلم به ما معرفی خواهد شد!
حالا که جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها بزودی برای همه ی ما در دسترس خواهد بود، چه زمانی بهتر از همین حالا برای آشناییِ نزدیک تر با شش تا از جانوران شگفت انگیزی که در فیلم به ما معرفی خواهد شد!

اول از همه، ما اینجا یک "نیفلِر" داریم. اولین باری که چشممان به این جانور افتاد، در تریلر فیلم ها بوده است. شاید از خودتان بپرسید یک نیفلر ممکن است چه فکری با خودش بکند.

"هی! نگاه کن! یه چیزِ براق!"

این جانورِ اسرار آمیز، بنظر می رسد ترکیبی باشد از راسو و یک پلاتیپوسی که بیش از حد نوک اردکی باشد، و خیلی همینطوری، عاشقِ هر چیزی است که می درخشد.
نیفلر با کنجکاویِ نابود کننده ای جواهرات و سکه ها را شخم می زند، و هر چیزی که بنظرش یک گنج برسد را در کیسه ی کانگوروییِ شکمش حمل می کند، که آن هم-درست مثل کیف دستی هرمیون-بسیار جا دار تر از چیزی ست که در نگاه اول ممکن است باشد.

مسئول جلوه های ویژه ی جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها، کریستین منز، منبعِ الهام بخشِ این موجود را افشا می کند.

"ما چند تا تصویرِ بسیار بزرگ دیدیم از یک سمور که با اشتهای سیری ناپذیری برای غذا، به سوی خانه ی کسی حمله ور می شد و هیچ چیز نمی توانست جلویش را بگیرد."

تصویر کوچک شده



پس از آن، ما بوتراکل را داریم. دنبال کردنِ این جانورِ بهاری با چشم در یک مکان طبیعی می تواند سخت باشد و گفته شده که نیوت اسکمندر در حال حاضر در حال پرورش و نگهداری از چهار تا از این جانوران می باشد.

"بوتراکل ها فقط و فقط حشرات را می خورند و می توان گفت موجودات بسیار خجالتی و شیرینی هستند. اما در عین حال بشدت وفادارند و حمل کردنشان هم آسان است."

انتخابِ شکل و شمایلِ بوتراکل ها برای فیلم، جزو سخت ترین پروژه های تیم تصویر پردازی جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها بوده است، بطوریکه پیش از تصمیم گیریِ شکل نهایی آن، تقریبا دویست شکلِ دیگر را هم کشیده بودند. ادی ردمین، کسی که نقش نیوت اسکمندر را بازی می کند، گفته که یک بوتراکل بنام "پیکِت"، جانور مورد علاقه اش در فیلم است.

"پیکِت کمی مشکل دارد، اما نیوت با اینکه می داند نباید نور چشمی داشته باشد عاشق این است که پیکت در جیب بالایی پیراهنش بنشیند. کمی دلم برای این جانور می سوزد."

تصویر کوچک شده



جانورِ بعدی، یک پرنده است! یک... هواپیما است! یک مرغِ طوفان است...؟!
ما با این جانور هم در تریلر آشنا شدیم و تقریبا همه ی ما بلافاصله عاشقش شدیم چرا که ما را به یاد هیپوگریف عزیزمان، کج منقار می انداخت.

"مرغ طوفان یک پرنده با منشِ شاهانه است که بطور طبیعی در آب و هوای خشکِ آریزونا یافت می شود. سرش سرِ یک عقاب است و یا در دنیای جادویی می توان گفت که سرِ یک هیپوگریف است. بال های قدرتمندش، بنظر می رسد که طرح های پیچازی دارند و یک بال زدنش می تواند طوفان به پا کند."


این موجودات، خطر را نیز به خوبی احساس می کنند. پس از آنکه یکی از آنها از دست قاچاقچیانِ مصری نجات یافت، نیوت به او قول داد که او را به زیستگاه طبیعی اش در آریزونا بر خواهد گرداند، و نام او را فرانک گذاشت. بعلاوه ی تمام این ها، مرغِ طوفان علامتِ رمزیِ یکی از گروه های چهارگانه ی دانش آموزان در مدرسه ی جادوگری است.

تصویر کوچک شده



جانورِ بعدی، شیطانِ لغزنده (عجب اسمی، هوم؟!)، بنظر می رسد که نقطه تقاطعِ خزندگان و نوعی پروانه ی غول پیکر باشد.

"در هنگام استراحت، این موجود در پیله ی ظریف و سبز رنگِ خود زندگی می کند. اما زمانی که بال های رنگارنگ و خیره کننده اش را باز می کند، بطرز هشدار دهنده ای زیبا می شود؛ و این تا زمانی خطرناک است که این جانور تواناییِ این را دارد که مغز شما را به بیرون بمکد (ایش!)."


ولی در مقابل، زهرِ این جانور اگر به درستی رقیق شده باشد، می تواند به خوبی برای پاکسازیِ خاطرات بد کمک کند.

تصویر کوچک شده



جانورِ یکی مانده به آخرِ این لیست، به دمیگویز مشهور است. این جانور از راسته ی پستاندارانِ نخستین پایه است که یک اورانگوتان با موهای نقره ای را به تصویر می کشد که چشمانِ سیاه رنگِ محزونی دارد.

" او دارای تواناییِ خارق العاده ای برای نامرئی شدن است و تواناییِ پیشبینیِ حرکاتِ بعدیِ مهاجم را دارد، بنابرین تنها راهِ گیر انداختنِ او این است که کاری کاملا غیر قابل پیشبینی انجام دهید. او اساسا یک جانورِ آرام است، اما زمانی که تحریک شود یا احساسِ خطر کند واکنشِ چندان جالبی از خودش نشان نمی دهد."

متاسفانه موهای بلند، نقره ای رنگ و ابریشمینِ دمیگویز می تواند به دور شنل های نامرئی تنیده شود و این باعث می شود که پوست و پشمِ آنها بسیار با ارزش باشد.

تصویر کوچک شده



و بالاخره، به "اوکامی" می رسیم. تصویرِ زیر اولین تصویرِ نیمه روشنِ ما از این جانورِ بسیار کلیدی است که تا به اینجای کار تقریبا گمنام مانده است.

"اوکامی یک جانورِ پر دار، دو پا و بال دار است با بدنی مار مانند، که باعث می شود بنظر بیاید که او نقطه ی تقاطعِ اژدهایان و پرندگان است. او تخم گذار است و پوستِ شکسته ی تخم هایش بسیار بسیار با ارزش، به این دلیل که از خالص ترین نقره ساخته شده است."


زیستگاه طبیعی اوکامی شرقِ دور و هند است، و اندازه ی لانه یا محل زندگی ای که برایش در نظر گرفته میشود بسیار مهم است چرا که اوکامی یک جانورِ کوراناپتیکسیک است-یعنی او جمع میشود یا رشد می کند تا اندازه ی لانه اش باشد.

تصویر کوچک شده



مسلما همه ی ما بی صبرانه منتظرِ اکرانِ جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها در تاریخِ هجده نوامبر هستیم، تا بیشتر و بیشتر درباره ی هر یک از این شش جانور شگفت انگیز اطلاعات کسب کنیم.
قبلی « خانواده گانت، خلاء بزرگ فیلم ششم بازیگرانی که تا مرز ایفای نقش در فیلم‌های هری پاتر پیش رفتند! » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.