هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: نقد ادبی، تجزيه و تحليل

شش دلیل برای اینکه چرا به گریفندوری بودن افتخار می‌کنم.


شش دلیل برای اینکه چرا به گریفندوری بودن افتخار می‌کنم.
گریفیندور
www.mugglenet.com
شما ممکن است بگویید که همین‌جوری هفت کتاب به افتخارات گریفندور اختصاص داده شده است. چرا ما باید ارزش‌های گریفندور را گرامی بداریم درحالی که آنان بهره‌ی عظیمی در برشمرده شدن داشته‌اند؟ گریفندور یک عنصر اساسی در سری کتاب‌های هری پاتر است و افراد زیادی را ترغیب کرده است تا بهترین ویژگی‌های هرماینی گرنجر، هری پاتر و رون ویزلی را سرمشق خود قرار دهند.
گریفندور
گریفندور
شما ممکن است بگویید که همین‌جوری هفت کتاب به افتخارات گریفندور اختصاص داده شده است. چرا ما باید ارزش‌های گریفندور را گرامی بداریم درحالی که آنان بهره‌ی عظیمی در برشمرده شدن داشته‌اند؟ گریفندور یک عنصر اساسی در سری کتاب‌های هری پاتر است و افراد زیادی را ترغیب کرده است تا بهترین ویژگی‌های هرماینی گرنجر، هری پاتر و رون ویزلی را سرمشق خود قرار دهند. بی‌باکی، شجاعت و جوانمردی همه از ویژگی‌های بی‌نظیری هستند که گریفندور را متمایز می‌کنند. در اینجا شش دلیل برای اینکه از افتخار به گریفندور غرش می‌کنم را برمی‌شمرم.

گریفندوری‌ها از دیگران محافظت می‌کنند.

اگر شما جسارت به خرج دادید و موجب ناراحتی دوستان یا اعضای خانواده‌ی یک گریفندوری شدید، بهتر است که یک اسپری ضد شیر تهیه کنید! گریفندوری‌ها به شدت به عزیزانشان اهمیت می‌دهند و برای محافظت از آنها تا پای جان می‌جنگند. چه ما به دوستی دردمند دلداری بدهیم و یا سپر بلای آنها در برابر آسیب دیدن شویم، ما گریفندوری‌ها هوای هم را داریم.

گریفندوری‌ها بر سر اعتقاداتشان راسخ می‌مانند.
گریفندوری‌ها از به چالش کشیدن بی عدالتی بیمی ندارند. شخصیت‌های فراوانی مانند مینروا مک‌گونگال، آلبوس دامبلدور و هری پاتر، در برابر کینه ورزی‌های علیه اعتقاداتشان، تکانی نخوردند. در حالی که تمام دنیای جادوگری در رمان هری پاتر و محفل ققنوس، حرف‌های هری را باور نمی‌کرد، هری با تمام توان برای گسترش آگاهی از بازگشت ولدمورت تلاش کرد. مشابه همین، هرماینی متوجه ایرادات سیستم سلطه طلبی جادوگران شد و علی‌رغم همه‌ی مخالفت‌های دلسرد کننده‌ای که دریافت کرد، برای حق و حقوق جن‌های خانگی از طریق تاسیس ت.ه.و.ع جنگید.

گریفندوری‌ها با آغوش باز می‌پذیرند.
گریفندوری‌ها برخورد مترقیانه‌ای در برخورد با پیش‌داوری‌ها از خود نشان می‌دهند. گریفندوری‌ها و اسلیترینی‌ها در موارد زیادی با یک‌دیگر تقابل پیدا می‌کنند (مانند تعصب به گروه خودشان) اما برای هزاران سال، عامل اصلی اختلاف بین این دو گروه در برخورد با مشنگ‌ها و مشنگ‌زاده‌ها نهفته است )خوش‌بختانه این مسئله در بیست سال اخیر تغییر کرده است). گروه گودریک گریفندور بر آرمان‌های موسسش پایبند مانده است: با مشنگ‌ها باید مانند هر آدمیزاد دیگری، به صورت مساوی برخورد کرد، نه اینکه به آنها به چشم شهروندان درجه‌ی دوم نگاه کرد. گریفندور تفاوت‌ها را می‌پذیرد و از قضاوت بر اساس رتبه‌ی خونی و ثروت افراد خودداری می‌کند.

گریفندوری ها زور بازو و ذکاوت را باهم توامان دارند.
گریفندور می‌تواند گروه اهل ورزشی حساب شود، در این صورت خود بنده به طور حتم نمره‌ی پایینی می‌گرفتم. اما در گریفندور هم برای هرماینی گرنجر و هم الیور وود جا هست. به چه طریق دیگری ممکن است که آنها هر سری برنده‌ی جام هاگوارتز باشند؟ گریفندور از یک رشته شخصیت‌های متفاوت تشکیل شده است که هرکدام شور و اشتیاق خودشان را به گروه می‌آورند. مایلید تا کوییدیچ بازی کنید؟ آیا همانطور که دامبلدور می پسندد، دانش آموز با ذکاوتی هستید؟ آیا مانند فشنگ از مقابل غلاف‌های اسنارگلاف جا خالی می‌دهید؟ درست آمدید!

گریفندوری‌ها به یکدیگر عشق می‌ورزند.
گریفندوری‌ها نه تنها برخوردی جوانمردانه دارند، بلکه قلبی بزرگ هم دارند! درست مثل مالی ویزلی، گریفندور دوستی‌های معرکه‌ای می‌سازد. به جای دوستی‌های گذرا، گریفندوری‌ها برای مدت‌های مدید با هم در ارتباط می‌مانند. دوستان ما خانواده‌ی ما هستند و ما هم به همان صورت با آنها برخورد می‌کنیم.

گریفندوری‌ها با شهامتند.
گرچه شهامت ریشه‌ی بسیاری از ارزش‌های گریفندور است، خود به تنهایی ارزش یک مقدار ستایش شدن بیشتر را دارد. شهامت در بسیاری از شرایط سخت روزمره اهمیت دارد. من شاید فردی خجالتی باشم، اما شهامت پنهانم در مواقعی که به آن نیاز است هویدا می‌شود. شهامت می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. می‌تواند جنگیدن برای آرمانی باشد. می‌تواند پایان بخشیدن به یک رابطه‌ی نادرست و می‌تواند قدرت تغییر دادن خود در جهت بهتر شدن باشد. گریفندوری‌ها افراد با انگیزه‌ای هستند که شهامتشان را در راستای کمک و حمایت کردن از دیگران به کار می‌گیرند.
قبلی « جانور خارق العاده پیدا شد! آراگوگ، این بار در دنیای واقعی! پنج دلیل برای اینکه چرا به اسلیترینی بودن افتخار می‌کنم. » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.