هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: نقد ادبی، تجزيه و تحليل

شش دلیل برای اینکه چرا به هافلپافی بودن افتخار می کنم.


شش دلیل برای اینکه چرا به هافلپافی بودن افتخار می کنم.
هافلپاف
www.mugglenet.com
شاید این کمکی به شهرت و آوازه ی گروه هافلپاف نبود که اولین توضیح راجب این گروه در مجموعه کتاب های هری پاتر، از دهان دراکو مالفوی طعنه گو بیان شد؛ اما من به سرعت یادگرفتم که به دراکو و حرف هایش بهایی ندهم. الان از اینكه خودم را یك هافلپافی بنامم، بسیار مفتخرم، و معتقدم که گروه من بخشی جدایی ناپذیر از ارزش ها و شخصیت من شده است.
هافلپاف
هافلپاف

شاید این کمکی به شهرت و آوازه ی گروه هافلپاف نبود که اولین توضیح راجب این گروه در مجموعه کتاب های هری پاتر، از دهان دراکو مالفویِ طعنه گو بیان شد:

نقل قول:
- فکر کن بیافتی تو هافلپاف...در اون صورت من که اینجا رو ترک می‌کنم، شما نمی کنین؟(سنگ جادو، ص77)



البته که من به سرعت یادگرفتم که به دراکو و حرف هایش بهایی ندهم. الان از اینكه خودم را یك هافلپافی بنامم، بسیار مفتخرم، و معتقدم که گروه من بخشی جدایی ناپذیر از ارزش ها و شخصیت من شده است. اما برای کسانی که هنوز از خودشان می پرسند: هافلپاف دیگر چیست؟ بگذارید بگویم واقعا ما چگونه ییم.


ما خشمگینیم!

حیوان گروه ما، گوركن، احتمالا نزدیک ترین به ماهیت ما بین سه حیوان نمادین دیگر است؛ حیوانی سرسخت، مطیع و آرام اما در عین حال خشمگین كه تجسم واقعی یك هافلپافی است.


در مواقع عادی، ما صلح طلبیم و با کسی سر جنگ نداریم اما بعضی وقت ها مجبور می شویم با چنگ و دندان از خودمان و مردمی که دوستشان داریم محافظت کنیم، این جور مواقع بله، ما خشمگین هستیم! با توجه به صبر بیش از اندازه و رفتار عمدتاً دوستانه مان، خیلی تلاش لازم است تا یک هافلپافی از کوره به در شود، اما ما به هیچ وجه تو سری خور نیستیم.

بهتر است ما را در کنار خود داشته باشید تا در رو به رویتان!

ما فروتنیم.

حتی بعد از درخشش فارق التحصیلات هافلپافی در جوامع مختلف و نمایان شدن استعداد های زیاد آنان، هنوز عده ای بر این باورند كه اعضای این گروه كم هوش و خنگ هستند.


ما بیشتر از همه طرفدار زندگی آرام هستیم اما به یقین خصوصیاتی مانند شجاعت، هوش، بلندپروازی را به مقدار قابل توجه و نه كمتر از دوستانمان در باقی گروه ها را هم داریم.

به سادگی، ما ترجیح می دهیم انرژی خود را صرف مشارکت دادن استعدادهایمان در دنیا کنیم به جای آنکه بر روی تبلیغ از خودمان و خودپسندی به هدرش بدهیم. اینجا خبری از گلیدروی لاكهارت نیست! اولویت ما سخت كوشی است و نه شهرت.


ما نجیبیم.

هافلپافی ها مطمئنا جزو بهترین افرادی هستند كه تا به حال در هاگوارتز دیده اید.

ما معمولا رفتاری دوستانه داریم و تمام تلاش خود را برای کنار آمدن با همه ی افراد به کار می بریم.

ما عدالت، انصاف و شایستگی افراد را ارزش می دهیم و هرگز این ارزش ها را به چیز دیگری نمی فروشیم.

ما از قوانین بازی پیروی می كنیم و کار درست را انجام می ذهیم. حتی اگر قانونی غیرمنصفانه بود، آن را به چالش می كشیم!

ما خائن نیستیم و دین خود را همیشه ادا می كنیم و مسئولیت كارمان را به عهده می گیریم.

متاسفانه ما معمولاً به داشتن افراد خوب ذکر نمی شویم، قابل توجه است كه اینکه ما میزبان كمترین جادوگران سیاه در طول تاریخ هاگوارتز بودیم نادیده گرفته می شود. بدترین ما زاخاریاس اسمیت بوده!

ما قهرمان پروریم!

اكثرا گریفندور افتخارات را به خود اختصاص می دهد اما ما هم در این زمینه حرفی برای زدن داریم!

دانش آموختگان ما در دنیای جادویی معروفند؛ سدریك دیگوری، و نمیفادورا تانکس، نیوت اسکمندر، هنگیست هیزم شکن (موسس دهکده ی هاگزمید)، و تازه، این ها گزیده ای از ما هستند.


شجاعت ما شجاعتی آرام و بی هیاهو است كه اغلب در كتاب ها نادیده گرفته می شود ولی شایستگی شناخته شدن را دارد؛ شجاعت انجام كار درست در هر شرایطی و پدیدار و ثابت قدم ماندن حتی در بحبوحه ی سیاهی.

ممکن است که همه ی دنیا مدیحه ی رشادت های هری پاتر را بخوانند، اما در نظر داشته باشید كه به جز گروه خودش گریفندور، در آخرین نبرد هافلپافی ها بیشترین میزان مشارکت را داشتیم، كنارش بودیم و برای هاگوارتز جنگیدیم. پروفسور اسپراوت به مرگخوارن صف اول گیاه مندارکس پرتاب می کرد، ارنی مک میلان با درست کردن به موقع سپر مدافع جان هری را نجات داد، و سوزان، جاستین و هانا همه در کنار او جنگیدند. بله هافلپاف هم قهرمان دارد.

ما مهربانیم.

جدا از همه ی دلائل بالا، هافلپافی ها به مهربانی بهای زیادی می دهند.

ما تلاش می كنیم همواره همدل، بی ریا، صمیمی و دلسوز باشیم.

نامهربانی و شكسته قلب آدم ها كار ساده ایست و ما درك می كنیم كه نادیده گرفته شدن چه احساس بدی به وجود می آورد، بنابراین تمام سعی خود را برای مهربان بودن با همه و الگو شدن به كار می گیریم.


و این بیشتراز هر چیز، چرایی هست كه من به هافلپافی صدا كردن خودم افتخار می كنم و همان چیزی است که هافلپاف را گروه مورد علاقه ی جی. کی. رولینگ می کند.


ما یابنده های خوبی هستیم.

این متن را جالب و آموزمده یافتید؟ با نكات بالا موافقید و فكر می كنید دارای آنان باشید؟

سخت كوش و مهربان هستید؟

اگر جوابشان مثبت است، تبریك می گویم! شما یك جای اختصاصی پیش ما در تالار هافلپاف دارید!
قبلی « پنج دلیل برای اینکه چرا به اسلیترینی بودن افتخار می‌کنم. گیاه شکارچی یا کوزه ای » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.