هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: نقد ادبی، تجزيه و تحليل

آیا نارنیا می تواند الهام بخشی بر هاگواتز بوده باشد؟!


آیا نارنیا می تواند الهام بخشی بر هاگواتز بوده باشد؟!
نارنیا
www.mugglenet.com
رولینگ بارها ایده ها و اسطوره هایی از کتاب های موردعلاقه اش قرض گرفته و طبق گفته ی خودش، نارنیا کتاب موردعلاقه ی زمان کودکی اش بوده است.
آیا خانواده ی پونسی الهام بخش چهار بنیانگذار بودند؟
شاید شما هم متوجه شباهت بین چهار شخصیت اصلی نارنیا و بنیانگذاران هاگوارتز شده باشید.
خود رولینگ هم در مصاحبه ای تایید کرد که نارنیا مجموعه ای مورد علاقه اش در هنگام کودکی بوده است.

در واقع، ویژگی های شخصیتی خانواده ی پونسی دقیقا شبیه بیانگذاران است. آیا بچه های پونسی الهامی برای رولینگ بودند؟

لوسی پونسی: هلگا هافلپاف

لوسی نمونه ی یک هافلپافی کامل است؛ مهربان و بخشنده. در کل مجموعه او مهربان ترین قلب را داشت و هرکه او را می دید از آقای توماس گرفته تا خانواده ی سگ آبی تحت تاثیر این محبت او قرار می گرفت.

بهترین ویژگی لوسی بخشندگی سریع و بی منتش بود. او به راحتی شانس دوباره ای به مردم می داد. نسبت به نارنیا و اصلان ایمان و اعتقادی تنزل ناپذیر داشت، حتی وقتی سوزان و دیگران نارنیا را از یاد برده بودند او همچنان باورش را حفظ کرده بود.

لوسی به طرز باورنکردنی شجاع بود به طوری که لقب "دلیر" را گرفت. شجاعت او اما از نوع هافلپافی است؛ برخلاف پیتر که به امید پیروزی و با تیکه بر شانس سریع وارد میدان جنگ می شود، لوسی توسط مردمی که به او نیاز دارند تقویت شده و انگیزه می گیرد.

سوزان پونسی: روونا ریونکلاو

سوزان یک ریونکلاوی عاقل و اهل عمل است. او محتاط ترین فرد در گروه چهار نفره شان است. همیشه می خواهد همه اطلاعات را بدست بیاورد و هرکاری را با برنامه پیش ببرد.

برخلاف لوسی، سوزان برای باور کردن هرچیزی به مدرک نیاز دارد و همیشه نسبت به چیزهایی که با آنها رو به رو می شوند، از بقیه شکاک تر است. در کتاب، سوزان از باور به نارنیا دست می کشد چون با اصول منطقی که در دنیای واقعی تجربه کرده است، همخوانی ندارد.

پیتر پونسی: گودریک گریفندور

پیتر یک گریفندوری شجاع و سرسخت است، جنگنده و رهبری مادرزاد.
به عنوان بزرگترین فرزند، او به مسئول بودن عادت دارد با اینکه در بیشتر مواقع هیچ برنامه ای قبلی برای روبه رو شدن با مشکلات ندارد. غرور و افتخار می تواند او را کور کند و هرکسی که به غرورش لطمه بزند، بهایش را می پردازد. او حتی به عنوان هدیه ی سال نو از بابانوئل شمشیری مانند شمشیر گریفندور گرفت.

ادموند پونسی: سالازار اسلیترین

ادموند مانند اسلیترینی ها شخصیت پیچیده ای دارد که در نگاه اول به چشم نمی آید. شبیه به دعوای اسلیترین با دوستانش، ادموند در ابتدا با خواهر و برادرانش به ویژه پیتر (گریفندور) مشکل داشت.

جاه طلبی اسلیترینی اش برای قدرت و شهرت به جادوگر سفید اجازه داد تا به راحتی او را تحت تسلط خود در بیاورد وبه خواهر و برادرهایش خیانت کند. ولی در پایان دوباره با خانواده اش متحد شده و تاپایان به آنها وفادار ماند. ادموند برای رسیدن به هدفش اگر نیاز باشد پنهان کاری یا جدا گانه کار می کند.

شباهت بچه های پونسی و چهار بنیانگذار غیرقابل انکار است و شاید خانواده ی پونسی منبع الهام رولینگ بودند.
قبلی « قدرت عشق و مفهوم "روح" در هری پاتر چرا هرمیون ریونکلاوی نیست؟ » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.