هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: نقد ادبی، تجزيه و تحليل

ارجاع های «جنایات گریندل والد» به هری پاتر


ارجاع های «جنایات گریندل والد» به هری پاتر
تست
تریلر دوم «جانوران شگفت انگیز:جنایات گریندل والد» اخیرا منتشر شده است. که این تریلر، بیشتر از فیلم اول، اشاره به سری «هری پاتر» دارد ...
تست
تریلر دوم «جانوران شگفت انگیز:جنایات گریندل والد» اخیرا منتشر شده است. که این تریلر، بیشتر از فیلم اول، اشاره به سری «هری پاتر» دارد.

دامبلدور و گریندل والد

مشخصا این فیلم و احتمالا فیلم های آینده ، اطلاعات بیشتری از رابطه ی گریندل‌والد و دامبلدور را ارائه خواهند داد. چیزی که مختصرا در هری پاتر و یادگاران مرگ به آن اشاره شد و سپس به سرعت از آن رد شد.

لولوخورخوره

ابتدای تریلر دوم مرا به یاد سکانسی از «هری پاتر و زندانی آزکابان» انداخت؛ چرا که در هر دو فیلم صفی از دانش آموزانِ آماده برای روبرو شدن با لولوخورخوره دیده می شود. این سکانس نیز همان نشاط و غافلگیری موجود در زندانی «آزکابان» را دارد. من تصور می کنم چون دامبلدور استاد تغییرشکلِ لوپین بود، احتمالا زمینه هایی را در امر تدریس به لوپین داده است.

آینه ی نفاق انگیز

این صحنه وسعت احساسات دامبلدور را در مورد گریندل والد نشان می دهد. مسلما دامبلدور پیر و جوان وقتی در آینه نگاه می کنند چیزهای متفاوتی را می بینند، اما این هنوز هم برای شناختن دامبلدور عالی است.

نیکولاس فلامل

با اینکه هیچ وقت فلامل را در سنگ جادو ندیدیم ولی نقش بزرگی در «هری پاتر و سنگ جادو» ایفا کرد. ولدمورت سنگ جادو را می خواست تا قدرت خویش را، وقتی برای زنده ماندن ناچار به تسخیر جسم دیگری بود، برگرداند. حضور فلامل در این فیلم تعجب برانگیز است.

هاگوارتز

تریلر با یک نمای هوایی از هاگوارتز که با صحنه هایی از راهروهای آشنای هاگوارتز دنبال می شود، آغاز می گردد. مدت زیادی است که ما فیلمی از هاگوارتز نداشته ایم و برگشتن به عقب حس فوق العاده ای دارد.

خاموش کن

در هر دو تریلر،می بینیم کسی از «خاموش کن» دامبلدور استفاده می کند تا چراغ های خیابان را خاموش کند. اولین فیلم هری پاتر به این شیوه آغاز شد و یادآوری از هری پاتر برای ما لذت بخش است.

یادگاران مرگ

در انتهای تریلر بخش کوتاهی از نماد های یادگاران مرگ وجود دارد، و همان طور که به یاد داریم، آنها نقش بزرگی را در فیلم «یادگاران مرگ» بازی کردند.
با چهار فیلم بعدی «جانوران شگفت انگیز»، خوشبختانه، ما ارتباط دامبلدور و گریندل والد با یادگاران مرگ را با عمق بیشتری متوجه خواهیم شد.
قبلی « چرا هرمیون ریونکلاوی نیست؟ ده چیزی که اسنیپ واقعا به آن‌ها علاقه داشت » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.