هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

چرا احتمالا نیوت از هاگرید خوشش نمی‌آید؟


چرا احتمالا نیوت از هاگرید خوشش نمی‌آید؟
نیوت اسکمندر و روبیوس هاگرید
www.mugglenet.com
می‌‌دانیم که هر دوی نیوت اسکمندر و روبیوس هاگرید عاشق جانوران هستند. اما آیا این نقطه اشتراک باعث می‌شود که نسبت به هم احساس خوبی داشته باشند؟ برخورد متفاوت آن دو در مواجهه با جانوران جادویی، احتمالا باعث می‌شود که نیوت آن‌قدرها هم که در ظاهر به نظر می‌آید از هاگرید خوشش نیاید...
آیا امکان دارد که ارتباط قوی‌ای میان نیوت و هاگرید با به اشتراک گذاشتن شیفتگیشان به جانوران جادویی شکل بگیرد؟ شباهت‌های قابل توجهی میان نیوت و هاگرید وجود دارد. هر دو در هاگوارتز احساس بیگانگی می‌کردند، هر دو از مدرسه اخراج شدند و هر دو فکر می‌کنند که جامعه‌ی جادوگری برداشت اشتباهی از زیبایی جانوران جادویی کرده است.

از آنجایی که اکثر ما با هری پاتر بزرگ شده‌ایم، سرگرمی جالبیست که ارتباطی میان کتاب‌های هری پاتر و فیلم جانوران شگفت‌انگیز پیدا کنیم. در حالی که بسیاری از طرفداران دوست دارند که نیوت با هاگرید جوان در جانوران شگفت‌انگیز برخوردی داشته باشد، من فکر نمی‌کنم که آن‌ها نظر مشابه و مشترکی درباره‌ی رویکردشان در برخورد با جانوران داشته باشند. علاوه بر این من فکر می‌کنم که نیوت از بسیاری از رفتارهایی که هاگرید با جانوران جادویی در کتاب‌های هری پاتر داشته است نا امید و آزرده می‌شود.


تصویر کوچک شده

از آنجایی که ما اولین بار نیوت را در فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها شناختیم، فن‌ها تئوری‌ای ارائه داده‌اند که نیوت همان مسافر "از جایی دور" است که آراگوگ را به هاگرید داده است. با این حال این تئوری بسیار بعید به نظر می‌رسد.

با وجود اینکه نیوت هنگامی که جانورانش توسط ماکوزا مصادره می‌شدند فریاد می‌زند که آن‌ها خطرناک نیستند، اما قطعا وقتی نوبت به جانوران خطرناک می‌رسد، او درک بهتری نسبت به هاگرید دارد. در رتبه‌بندی جانوران جادویی در کتاب جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها، نیوت آکرومانتیولاها را در رده‌ی XXXXX قرار داده است که به معنای "اهلی یا رام کردن آن‌ها غیر ممکن است" می‌باشد. هم‌چنین در کتاب آمده است که "تخم آکرومانتیولاها در دسته‌ی کالاهای غیر قابل خرید و فروش توسط سازمان ساماندهی و نظارت بر امور جانوران جادویی مشخص شده است، که به معنای آن است که برای واردات یا فروش آن‌ها مجازات در نظر گرفته شده است." پس به نظرم نیوت خشمگین خواهد شد اگر زمانی بفهمد که هاگرید، آراگوگ را خریداری کرده است.

حالا که صحبت از دسته‌ی کالاهای غیر قابل تجارت شد، باید اشاره کرد که نیوت هرگز با دانستن این که هاگرید برای مدتی کوتاه نوربرت، اژدهای دندانه‌دار نروژی را بزرگ کرد، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. (اتفاقا هاگرید بعنوان کسی که ادعا می‌کند عاشق اژدها است، نتوانست تشخیص دهد که نوربرت، یا در واقع نوربرتا، اژدهایی مونث است.)

اژدها در دسته‌ی سخت‌ترین جانورانی است که بتوان پنهانش کرد و یک ریسک بزرگ برای نمایان ساختن جامعه‌ی جادوگری در چشم ماگل‌هاست. طبق گفته‌ی رون ویزلی، "وزارت سحر و جادو وظیفه دارد که آن‌ها را مخفی نگه دارد". آن‌ها باید طلسم فراموشی بر روی ماگل‌هایی که اژدهایی را دیده‌اند اجرا کنند. بعنوان رئیس بخش جانوران در سازمان ساماندهی و نظارت بر امور جانوران جادویی در وزارت سحر و جادو، نیوت بدون داشتن نگرانی در مورد افرادی مثل هاگرید _که به صورت غیر قانونی سعی در رام کردن اژدها دارند_ نیز به اندازه‌ی کافی مشکلات دارد.


تصویر کوچک شده

در کتاب جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها آمده است که "اژدهای دندانه‌دار نروژی این روزها یکی از کمیاب‌ترین نژادهای اژدها است". از همان فیلم اول جانوران شگفت‌انگیز برایمان واضح است که نیوت به صورت جدی سعی در حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض دارد.
وقتی جیکوب برای اولین بار به داخل چمدان نیوت پا می‌گذارد و با گرافورن‌ها (Graphorn) مواجه می‌شود، نیوت می‌گوید، "آن‌ها آخرین جفت از نژادشان هستند که وجود دارد. اگر من برای نجات آن‌ها اقدام نمی‌کردم، احتمالا پایانی برای گرافورن‌ها می‌شد... برای همیشه".

نیوت احتمالا نا امید می‌شد اگر می‌فهمید هاگرید بعنوان کسی که ادعا می‌کند جانوران را دوست دارد، خودخواهانه سعی دارد جانوری در معرض خطر را بعنوان حیوان خانگی نگه دارد. علاوه بر این، بخش "درباره‌ی نویسنده" از کتاب جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها بیان دارد که افتخار آمیزترین دستاورد نیوت جلوگیری از پرورش تجربی جانوران است که در سال 1965 به تصویب رسید. پس فکر می‌کنم نیوت صحبت‌های حساب‌شده‌ی کمی برای گفتن به هاگرید داشت اگر می‌فهمید او یک دم‌انفجاری اسکاتلندی (Blast-Ended Skrewts) را پرورش می‌دهد.

در نهایت، نیوت و هاگرید نگرش‌های مختلفی در برخورد با جانوران جادویی دارند. در فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها، در صحنه‌ای که برای اولین‌بار ارتباط و رفتار نیوت با فرانک برای ما نمایش داده می‌شود، همه چیز را در مورد شخصیت نیوت نشان می‌دهد. این اولین صحنه‌ای در فیلم است که نیوت را در قالب خود واقعی‌اش(ذات او) می‌بینیم. نیوت فرانک را هنگامی که در مصر قاچاق می‌شد نجات داده بود.
در حالی که نیوت به دور از هرگونه خودخواهی‌ای زندگی‌اش را وقف حمایت و حفاظت از جانوران جادویی می‌کند، به نظر می‌رسد که هاگرید بیشتر به دلایل خودخواهانه جانوران خطرناک را بعنوان حیوان خانگی نگه می‌دارد.


آیا شما هم با مطالب این مقاله موافق هستید؟ یا به نظرتان در اینجا به هاگرید سخت گرفته شده است و نیوت از دیدن کسی با چنین عشقی به جانوران بسیار هم خوشنود می‌شد؟
قبلی « 7 سوالی که باید در مورد جانوران شگفت انگیز:جنایات گریندل والد پرسید جود لا دامبلدور من نیست! » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.