هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: نقد ادبی، تجزيه و تحليل

برخی از عجیب ترین داستان های جادویی


برخی از عجیب ترین داستان های جادویی
بدعنق
البته که طبیعت جادو و دنیای جادویی عجیب و غریب است ولی چندین داستان کوچکتر و عجیب تر از هری پاتر به طور تصادفی چشمم رو گرفته...
البته که طبیعت جادو و دنیای جادویی عجیب و غریب است ولی چندین داستان کوچکتر و عجیب تر از هری پاتر به طور تصادفی چشمم رو گرفته.

مسابقه‌ی کوییدیچی که هر هفتصد خطای شناخته شده در آن رخ داد

به طور طبیعی از هر نظر که نگاه کنین، کوییدیچ امن ترین ورزش دنیای جادویی نیست، به خصوص که درارتفاع چندین متری از سطح زمین و با بازدارنده یا بلاجر هایی که هر لحظه به سمتتون پرواز می‌کنن، انجام می‌شه. ولی عین هر ورزش دیگه قوانین و خطاهای خاص خودش رو داره...یا دقیق تر بگم هفتصد نوع خطا.

در فینال جام جهانی کوییدیچ سال 1473، در جریان یک بازی همه‌ی این هفتصد نوع خطا روی داد! در حقیقت این بازی منشا برخی خطاها بود. مسابقه‌ی مذکور شامل مقداری خشونت، مثلا درگیری حریفان با همدیگه با سلاح سرد و همچنین چندین حادثه‌ی ناشناخته دیگه مثل تله‌پورت شدن یکی از جست‌وجوگران به قطب یا آزاد شدن هزار خفاش خونخوار بود.

گرچه ما شامل چندین مسابقه‌ی طولانی و پر پیمون در سری هری پاتر بودیم ولی برای توضیح دادن وقایع این بازی به یک سری کتاب کامل نیاز پیدا می‌کنیم.

هوای تازه‌ دوباره تازه می‌شود
یکی دیگه از داستان‌های قانون گریزی خلاقانه، این بار حول مد و فشن جادویی. شاید متوجه شده باشین که جادوگرها تمایل به فخرفروشی با لباس ردا مانندشون با رنگ های خاص دارن، مثل اون جادوگر شوخ طبع با ردای بنقش که ورنون دورسلی در روز سقوط لرد ولدرمورت برای اولین بار در خیابان مشاهده کرد.

البته این کار، استفاده از هرگونه پوشش یا وسیله‌ای که خطر افشای هویت جادوگران رو به دنبال داشته باشه در برابر ماگل ها ممنوعه و جرم تلقی می‌شه. این کار برای جلوگیری از برانگیخته شدن حس کنجکاوی و سوظن ماگل ها می‌شه و همون طور که مشاهده کردیم با دیدن ردای بنفش سوظن آقای دورسلی برانگیخته شد.

گفته می‌شه در قرن هفدهم جامعه‌ی جادوگری جذب مدهای قدیمی شده بود و به نظر می‌رسه اساسنامه‌ی جادوگری که برای اولین بار در این زمان تدوین شده، مسبب این قضیه باشه. اساسنامه‌ای که جادوگران رو مجبور کرد از چشم ماگل‌ها پنهان شن. و این جدایی دو جامعه از همدیگه باعث جبهه گیری جادوگران در برابر مدهای مشنگی شد. احتمالا آنها از شلوار جین تنگ متنفر بودن!

البته به دلیل ترجیح ردا و چیزهای پر زرق و برق تر در دهه های بعدی، و قوانینی که جادوگران رو محدود به پوشیدن لباس های ماگلی به خصوص شلوار می‌کرد، باعث نارضایتی جادوگرها شده بود و در این انزجار در حقیقت تا حدی پیش رفت که منجربه تشکیل جنبش هوای تازه دوباره تازه می‌شود1 شد.

به دنبال این جنبش بحثی درمورد شلوار پاچه دار بالا گرفت. اعضای جنبش جریان جادویی با وجود مخالفت ها و قوانین و جریمه‌ها، همچنان به پوشیدن ردا در میان ماگل‌ها ادامه دادن. رهبر این جنبش آرچی ایسملو2 حتی تا حدی پیش رفت که ترکیبی احمقانه از لباس‌های ماگلی می‌پوشید . به این شکل قانون رو زیر پا می‌گذاشت. لباس‌هایی مثل کلاه لبه پهن اسپانیایی با کفش فوتبال!

گربه‌های خانم فیت
فهمیدن حقیقت درباره‌ی خانم فیگ، همسایه‌ی بی آزار و شیفته‌ی گربه‌های هری که سال‌های زیادی کنارشون زندگی می‌کرد همه رو شگفت زده کرد. خانم فیگ در اصل آشنای معتمد دامبلدور بود که دورادور دامبلدور را در جریان اوضاع هری قرار می‌داد.اما شگفت انگیزتر همکاری گربه‌هاش در این کاره، چیزی که من بیشتر مشتاقم درموردش بدونم.

در کتاب سوم بعد از اینکه دو دیوانه‌ساز در محله‌ی خانواده‌ی دورسلی ظاهر شدن، سروکله‌ی خانم فیگ با گربه‌هایی به اسم آقای تیبلز3، برفی4، پاوز5 و تافی6 پیدا شد. بعدا متوجه شدیم که این گربه‌ها معمولی نیستن و خانم فیگ از نگهداری از حیوانات جادویی در اوقات فراغتش لذت می‌برد. این گربه‌ها قطعا ماموریت‌های معتددی رفتن که به شخصه کنجکاوم درموردشون بیشتر بدونم!

ماگل‌هایی که سلستینا واربک رو دیدن
هرچه قدرم که قوانینی تدوین شن که از برخورد ماگل ها با جادو جلوگیری کنن، از بعضی رخدادهای ناجور نمی‌شه جلوگیری کرد. جمعی از ماگل‌های سگ دار وقتی که سگ هاشون با رمزتازی برخورد کردن که به شکل مربی سگ در اومده بود تا طرفداران مشتاق رو به کنسرت سلستینا واربک7 منتقل کنه و یک راست به کنسرت مجانی رفتن. و حتی برخی از ماگل‌ها به همراه او روی صحنه رفتن و در کمال تعجب با وجود افسون‌های فراموشی‌ای که اجرا شد هم بعضی‌ آهنگ‌های عاشقانه نزدیک به آهنگ معروف سلستینا بعدا در دنیای ماگل‌ها مشهور شد.

عجیب‌ترین وزرای جادو
کورنلیوس فاج8 قطعا جایگاه خودش رو داره ولی طی سالیان متعدد چندین وزیر هستن که می‌تونن با فاج رقابت کنن. لورکان مک لایرد9 رو در نظر بگیرین که تنها دوسال در دهه‌ی بیست وزیر بود و به خاطر استفاده از دود برای برقراری ارتباط شناخته می‌شد.

و بعد نوبی لیچ10 ماگل زاده که متهم به دخالت در نتیحه‌ی جام جهانی 1996 انگلیس است. پریسلا دو پونت11 با تبدیل وسایل داخل جیب های خود به قورباغه نسخت وزیر ماگل‌ها رو می‌ترسوند. و در آخر ملیفیسنت باشکوه12 است که به جادوگران و جامعه‌ی جادوگری اجازه داد تا آشکارا سقوط لردولدرمورت رو جشن بگیرن.

تلاش‌ برای اخراج بدعنق از هاگوارتز

قبل از زمان تحصیل هری درهاگوارتز، بدعنق سابقه‌ی دور و درازی با اخراج از مدرسه داشت. معروف ترین ماجرا مربوط به سال 1876است. در این سال بدعنق باعث تخلیه‌ی کل مدرسه شد. او با انواع اسلحه ها سعی کرد به قلعه حمله کنه و این قضیه منجر به ایستادگی سه روزه دربرابرش شد. در نهایت هنگامی که مدیر وقت، ایپراکسیا مول13 قبول کرد که بدعنق هفته‌ای یکبار در توالت پسران شنا کنه و یه کلاه جدید دست ساز از مزون مادام بونهابیل14 در پاریس بخرد، کوتاه آمد.
***

1.The Fresh Air Refreshes Totally
2.Archie Aymslowe
3.Mr Tibbles
4. Snowy
5. Mr Paws
6. Tufty
7. Celestina Warbeck
8. Cornelius Fudge
9. Lorcan McLaird
10. Nobby Leach
11. Priscilla Dupont
12. magnificent Millicent Bagnold
13.Eupraxia Mole
14. Madame Bonhabille
قبلی « چه می‌شد اگر نویل پسر برگزیده بود؟ اصیل زاده ترین خاندان جادوگری » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.