هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: نقد ادبی، تجزيه و تحليل

اصیل زاده ترین خاندان جادوگری


اصیل زاده ترین خاندان جادوگری
کدام خاندان ها بیشتر اصیل‌زادگی خود رو حفظ کردن و با ماگل‌ها وصلت نکردن؟ بیاین لیست خاندان‌های اصیل زاده رو بررسی کنیم و چندتایی انتخاب کنیم!
یکی از غم‌انگیزترین چیزها در دنیای جادویی اینکه برای بعضی افراد نژادشون و نبود خون ماگل ها در نسلشون مهمه و واقعا به اصیل بودن خانوده‌شون می‌نازند. این قضیه مشکلیه که دهه‌ها جامعه‌ی جادوگری با اون دست به گریبان بوده و حتی الان هم کاملا برطرف نشده. و با خیزش جادوگران سیاه، تعصب علیه ماگل‌زاده‌ها و خاندان‌های اصیل‌زاده‌ی خائن به اصل و نسب خود افزایش پیدا می‌کنه.

ولی کدام خاندان ها بیشتر اصیل‌زادگی خود رو حفظ کردن و با ماگل‌ها وصلت نکردن؟ بیاین لیست خاندان‌های اصیل زاده رو بررسی کنیم و چندتایی انتخاب کنیم!

لانگ باتم
نقل قول:
اسنیپ همانطور که به نویل نگاه می‌کرد، گفت:
- اصیل زاده است ولی به سختی می‌تواند پاتیلش را صاف نگه‌ دارد.

هری پاتر و حفره‌ی اسرار آمیز

نویل در یک خانواده‌ی نسل اندر نسل اصیل زاده متولد شده، گرچه درباره‌ی اجدادش اونقدری که درباره‌ی بقیه می‌دانیم اطلاعاتی در دسترس نیست. ولی چیزی که می‌دونیم اینکه هر دو والدینش مثل مادربزرگش اصیل‌زاده بودن.

اما وقتی اعضای خانواده‌ش به جادوگر بودنش شک کردن و ترسیدن که فاقد هر گونه توانایی جادویی یا به طور مصطلح‌تری فشفشه باشد، عموش از مچ پا از بالکن آویزونش کرد به امید اینکه توانایی جادوگریش نمایان شود و از این می‌تونیم نتیجه بگیریم که برخی اعضای خانواده‌ی لانگ باتم نسبت به فکر داشتن عضو غیر جادوگر در خانواده تعصب داشته باشن.

گرچه عموما لانگ باتم‌ها خوش‌ذات و جادوگران سفیدی هستن، اما شواهدی مبنی برازدواجشان با خاندان بلک دیده می‌شه. هرفنگ لانگ 1 باتم که احتمالا یکی از اجداد نویل است در فرشینه‌ی شجره‌نامه‌ی بلک ها به عنوان همسر کالیندورا بلک2 چشم می‌خوره.

بیشتر خاندان‌های اصیل زاده باهم فامیل هستن، بلاخره اونقدرها هم خاندان اصیل وجود نداره و برخی خاندان‌های اصیل ترجیح می‌دن نسلشون منقرض شه اما با غیراصیل‌ها وصلت نکنن.

گانت‌


گشتن دنبال اصیل‌زاده‌ترین خاندان مارو به راحتی به سمت گانت‌ها، نوادگان سالازار اسلیترین و اجداد لرد ولدرمورت می‌رسونه. همونطور که داملدور مشاهده کرد، گانت‌ها مصمم به حفظ اصالت خود و خالصی خونشون و انتقال مهارت‌های خاص سالازار اسلیترین مثل مارزبونی به نسل بعدی‌شون بودن و برای همین ازدواج خانوادگی می‌کردن تا این مهارت‌ها از خانواده خارج نشه. در نتیجه‌ی وصلت خانوادگی، افراد خانواده مثل ماروولو3 و مورفین خشمگین14، از نظر روانی ناپایدار و آزارگرن. از نظر جسمی‌هم ویژگی‌های خاصی دارن که درهمشون به چشم می‌خوره، مثل انحراف چشم.

مالفوی و بلک

خاندان بلک اصالتا فرانسوی بودن، همونطور که در جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها متوجه شدیم، و شعار خانوادگی‌شون، همیشه اصیل که در زبان فرانسه toujours pur گفته می‌شه که به خوبی نماینگر عقایدشونه.

در واقع بلک ها تلاش زیادی برای دور نگه‌داشتن افراد غیر اصیل از خانواده‌شون کردن، تا حدی که اسم افراد خائن به اصل و نسب خانواده رو از فرشینه‌ی شجره‌نامه‌شون با سوزاندن پاک می‌کنن. معمولا این تنبیه شامل کسایی می‌شه که با دورگه یا مشنگ زاده‌ها وصلت کرده باشن. اما به طور کلی مجازات عمومی برای هرکسی بود که به آرمان‌های خانواده پشت کنه، عین سیریوس.

در این بخش ما دو خانواده‌ی بلک و مالفوی رو باهم قرار دادیم چون دو طایفه به طور جدایی ناپذیری بهم وصلن؛ تلاشی دیگر برای خالص نگه داشتن خونشون. نارسیسا بلک قابل توجه ترین و شناخته شده ترین ارتباط این دو خانواده است. و به این ترتیب، اجداد دراکو به وضعیت خون خود و ثروتی که باهاش اومده افتخار می‌کنن. همچنین یه سابقه‌ای از بی رحمی نسبت به ماگل‌ها توشون دیده می‌شه، مثلا نیکلاس مالفوی5 که بر اساس شایعاتی، ماگل‌های زیادی رو تحت عنوان مرگ سیاه کشته.

این خانواده همچنین اکثرا در اسلیترین گروهبندی شده، چیزی که مایه‌ی افتخارشونه. با اینکه دراکو خودش این سنت رو حفظ کرد و همسر اصیل زادهش آستوریا هم اسلیترینی بود و پسرش هم در همون گروه افتاد، اما احتمالا به خاطر نظر غیرافراطی‌ش نسبت به سایر خانواده رگه‌هایی از تلطیف رو نمایان کنه.

لسترنج
همونطور که پیش تر گفته شد، لسترنج‌ها ارتباط تنگاتنگی با مالفوی و بلاک ها دارن. در واقع بلاتریکس بلک با خاندان لسترنج به طور خاص به خاطر حساسیت زیادشون روی خون اصیل وصلت کرد. در جنایات گریندل والد ما با نسل قبلتری از لسترنج ها آشنا می‌شیم؛ لتا 6که تاریخچه‌ی خانوادگی‌شون هم بهمون نشون می‌ده. خانواده‌ی فرانسوی بلک با رگه‌هایی از رازهای تاریک و سیاه گره خوره. در نگه‌داری از اصالتشون خیلی متعصبن و تقریبا هرکاری براش انجام می‌دن. برای مثال کرویوس لسترنج7 با پیمان ناگستتنی یکی‌از اعضای خاندان کاما8 که اصیل زاده بودن رو مجبور به ازدواج با خود کرد.

ویزلی

نقل قول:
به خاطر نوع رفتارشون نمی‌تونین تشخیص بدین ویزلی ها اصیل زادن.

هری پاتر و تالار اسرار

با خانواده‌ای این مقاله رو تموم می‌کنیم که از نظر فنی اصیل زاده و خون خالص هستن اما توسط هم‌سنگان خود خان به اصل و نسب شناخته می‌شن، چیزی که ظاهرا به اون افتخار می‌کنن. این درواقع مهربانی و خوش اخلاقی ویزلی‌هاست که منتهی به ازدواج چندین تن از خاندانشون با دورگه ها یا ماگل زاده‌ها و ایجاد خانواده‌ای با عشق و مهربانی و قطعا نه اونقد خون خالص شده. برای مثال به زوج هرمیون و رون نگاه کنین!

و همچنین آرتور ویزلی9 رو داریم که شیفته‌ی مشنگ‌ها و سبک زندگی‌شونه و علاقه‌ی وافری بهشون داره. حتی کارش رو هم بر اساس این علاقه در بخش سواستفاده از وسایل مشنگی انتخاب کرد. تنها دندون خراب ویزلی‌ها شاید عمه موریل باشه که خیلی از وضعیت خونی هرمیون رضایت نداشت. ویزلی ها شاید خالص خون ترین خاندان جادوگری نباشن اما قطعا خالص قلبترینن.

***

1.Harfang Longbottom
2.Callidora Black
3.Marvolo Gaunt
4.Morfin Gaunt
5. Nicholas Malfoy
6.Leta
7.Corvus Lestrange
8.Kama
9.Arthur Weasley
قبلی « برخی از عجیب ترین داستان های جادویی بدترین تنبیهات هاگوارتز » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.