هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: مقاله‌ها :: مجله سفسطه باز

اگر هری پاتر جادوگر واقعی بود...


منبع : روزنامه ی همشهری ( دوچرخه)

دستگاه تسلط بر زمان
- هرميون به وسيله يك گردن بند جادويي (ساعت شني) بر زمان مسلط مي شود تا سير حادثه ها را تغيير دهد.
۱-فاصله زمين تا ستاره يا كهكشاني كه ما مشاهده مي كنيم برابر با چندين سال نوري است (مدت زماني كه نور طي مي كند تا به زمين برسد.) در نتيجه، تصويري كه ما از ستاره ها يا كهكشان ها مي بينيم متعلق به زمان گذشته است؛ همچنين تصويري از زمين كه از يك ستاره يا كهكشان قابل ديدن باشد.
۲- متأسفانه ما نمي توانيم هرگز مثل هرميون به گذشته سفر كنيم، زيرا ساختن ماشين زمان غيرممكن است، حتي در تئوري.
اما وسيله اي براي ديدن گذشته وجود دارد كه ستاره شناسان هر روز از آن استفاده مي كنند؛ يعني تلسكوپ. در واقع نوري كه از جسم هاي آسماني به زمين مي رسد مسافتي در حدود ۳۰۰ هزار كيلومتر در ثانيه پيموده است و گاهي ميلياردها سال در حركت
بوده است...!
در نتيجه بسياري از جسم هاي آسماني مشاهده شده، از زمين دور هستند و نوري كه ما از آنها دريافت مي كنيم متعلق به زمان گذشته است. براي ما، فقط زمين متعلق به زمان حال است.
۳- انفجاري در گذشته
هنگامي كه انفجار يك ستاره را در فضا مي بينيم، در واقع پديده اي را مي بينيم كه متعلق به صدها هزار سال قبل است؛ البته به نسبت فاصله اي كه آن ستاره با زمين دارد.




هيپوگريف
اين حيوان افسانه اي در داستان هاي هري پاتر، كه نيم عقاب و نيم شير است، قبل از اين كه به دست هري و هرميون نجات پيدا كند، به مرگ محكوم شده بود.
از ۲۰ سال قبل تاكنون، دانشمندان مي توانند با استفاده از جنين، حيوان هاي عجيبي به وجود آورند، به اين صورت كه ژن هايي كه در سلول جنين يك حيوان وجود دارند برداشته شده از يك حيوان ديگر هستند.
تركيب دو نژاد حيواني، اندام، شكل و ديگر ويژگي هاي حيوان را تغيير مي دهد.
اما يك خبر كاملاً عجيب: دانشمندان با كمك ژن هاي
برداشته شده از يك موش، توانسته اند مگس عجيبي خلق كنند كه چشم هايش روي پاهايش است.
۱- موش درخشان
دانشمندان ژاپني با تزريق دي.ان.اي عروس دريايي (موجودي كه در اعماق درياها زندگي مي كند و شب ها مي درخشد) در سلول مو ش ها، موش هاي درخشان به وجود آورده اند.
۲- موش هاي درشت پيكر
هنگامي كه هورمون رشد انسان به جنين موش ها تزريق شد، اين حيوان ها دو برابر بيشتر از حد معمول رشد كردند.
اين جاست كه پاي حاميان حيوانات به ميان كشيده مي شود. آنان سخت به اين آزمايش ها معترضند. البته با اين آزمايش ها از ديدگاه هاي ديگري نيز مخالفت
مي شود.
جاروي پرنده
جاروي پرنده! همراه هميشگي هري، كه به وسيله آن، ورزش خيلي مهيجي هم انجام مي شود.
۱- موش پرنده
يك دانشمند به وسيله يك پديده شگفت انگيز برقي- حركتي (دستگاهي كه با كمك برق حركت مي كند) دستگاهي فلزي را از روي زمين بلند كرده است. نام اين دستگاه «ليفتر» يا «بالابر» است. موشي به نام ارويل را در مركز اين دستگاه قرار داده اند. اين موش اولين برق نورد دنيا خواهد بود!
۲- توليدات آينده گرا
جاروهاي پرنده متعلق به آينده نيستند، اما بالابرها در فرانسه مورد استفاده قرار گرفته اند تا به توليدات برقي حالت مدرن تر بدهند.
فشار بالايي (بيش از۲۰ هزار ولت) در ميان دو الكترود اصلي جريان دارد كه بر روي بالابر نصب شده است و جريان هوايي الكتريكي توليد مي كند كه باعث بلند شدن دستگاه از زمين مي شود؛ بالابرها روزي خواهند توانست انسان را از روي زمين بلند كنند.




مواد دارويي
معلم هري، آقاي لوپين، بعد از حمله مرگ آورها، شكلات مخصوص را به هري مي دهد كه ضعف او را جبران مي كند.
ما مثل هري نمي دانيم در هنگام بيماري بايد چه دارويي مصرف كنيم تا با بيماري مقابله كند، اما بيماري هري شبيه به نوعي بيماري «ضدمصونيت» است كه سوءتغذيه عامل آن است.
پزشكان براي مقابله با سوءتغذيه، داروهايي به شكل پودر تجويز مي كنند كه حاوي مواد غني شده ميكروسكوپي است، شامل ويتامين ها، مواد معدني، تركيب هاي شيميايي و ديگر مواد مورد نياز
بدن.
همچنين پزشكان از سال ها قبل مواد غني شده و مغذي را آزمايش كرده اند، به اين صورت كه سرم بعد از عمل جراحي يا شوك به بيمار تزريق مي شود و نتيجه رضايت بخشي هم داشته است.
۱- معجون قابل اشتعال
بعضي از داروها به بيماري كه از سوءتغذيه رنج مي برد انرژي فوق العاده اي مي بخشد؛ (درست مثل انفجار) و بر روي گلبول هاي سفيد خون نيز تأثير مي گذارد.
اسيدهاي آمينه و پروتئين ها
كاركرد: براي بهبود طرز كار و افزايش سلول هاي دفاعي بدن ضروري هستند.
اسيدهاي چرب




از روغن ماهي گرفته مي شوند.
كاركرد: داراي انرژي و اثر ضدالتهابي هستند.
نوكلئوتيدها قطعه اي از دي.ان.اي هستند.
كاركرد: نظارت بر تعداد سلول هاي دفاعي و طرز كار آنها.



--------------------------------------------------------------------------------


تازه هاي هري پاتري!



اما واتسون


علي مولوي
حالا كه فيلمبرداري قسمت چهارم داستان هاي هري پاتر، يعني «هري پاتر و جام آتش» تمام شده است و سه، چهار ماه ديگر مي تواني تازه ترين
قسمت هري پاتر را ببيني، بد نيست بداني بازيگران فيلم چه مي كنند و چه كساني در اين فيلم هري پاتر بازي مي كنند.
هري پاتر براي هميشه!
دانيل جاكوب رادكليف در ۲۳ جولاي ۱۹۸۹ در فولهام انگلستان متولد شد. بازي در «هري پاتر و سنگ جادو» سومين حضور او در عرصه سينما بوده و پيش از اين، در فيلم هاي «خياط پاناما» (۲۰۰۱) و «ديويد كاپرفيلد» (۱۹۹۹) بازي كرده بود. شايد همه منتظر هستند كه ببينند آيا او در «هري پاتر و فرقه ققنوس» هم بازي خواهد كرد يا نه؛ اما دغدغه اصلي او، آن جوري كه خودش گفته است، اين نيست، بلكه منتظر است كتاب ششم هري پاتر، يعني «هري پاتر و شاهزاده دورگه» را سريع تر تمام كند!
حتماً يادتان هست كه نگارش كتاب «هري پاتر و شاهزاده دورگه» تمام شده است و زمان چاپ آن جولاي ۲۰۰۵ اعلام شده است.




هرميون گرنجر
اما واتسون در ۱۵ آوريل ۱۹۹۰ در آكسفورد شاير انگلستان، در خانواده اي مرفه به دنيا آمد. بر عكس دانيل رادكليف، او تاكنون فقط در چهار قسمت فيلم هري پاتر بازي كرده است و به جز اين، فقط در دو مستند سينمايي با نام هاي «هري پاتر: ماوراي جادو» (۲۰۰۱) و «هري پاتر و اتاق وحشت» (۲۰۰۲) به عنوان بازيگر نقش هرميون حضور داشته است.
پسري از خانواده اي مو قرمز!
روپرت گرينت در ۲۴ آگوست ۱۹۸۸ در هرت فورت شاير به دنيا آمده است و اگر به تاريخ تولد او توجه كرده باشيد، از دانيل رادكليف و اما واتسون
بزرگ تر است.
روپرت گرينت در طي اين چهارسال بيكار ننشسته و جدا از هري پاتر، در فيلم «آسمان غرنبه» (۲۰۰۲) در نقش آلن اي آلن بازي كرده است و در فيلم تلويزيوني «تولدت مبارك پيترپن» (۲۰۰۵) هم به جاي شخصيت پيترپن حرف زده است.روپرت گرينت پسر مهرباني است و بين اهالي هرت فورت شاير محبوب است.


دانيل رادكليف و روپرت گرينت


كارگردان مهربان
مايكل نيوِال در ۲۸ مارس ۱۹۴۲ در هرت فورت شاير انگلستان به دنيا آمد. او كه از سال ۱۹۶۴ تاكنون ۷۲ فيلم سينمايي، فيلم و سريال تلويزيوني را كارگرداني كرده است، مأمور ساخت چهارمين قسمت ماجراهاي هري پاتر يعني «هري پاتر و جام آتش» شده است.
از جمله فيلم هاي مهم او مي توان از «لبخند موناليزا» (۲۰۰۳)، «ژو» (۲۰۰۲)، «ماجراهاي ايندياناجونز جوان: صورتك شيطان» (۱۹۹۷)، «پدر خوب» (۱۹۸۵)، «مردي با نقاب آهنين» (۱۹۷۷) و «لغت جديد» (۱۹۷۳) نام برد. وي تا به حال تهيه كننده هشت فيلم سينمايي نيز بوده است.
گريه كن، گريه كن، ميرتل گريان!
هيچ فكرش را مي كردي بازيگر نقش ميرتل گريان حسابي براي خودش اسم و رسمي به هم بزند؟ «شرلي هندرسون» در ۲۴ دسامبر ۱۹۶۵ در فايف اسكاتلند متولد شده است و اكنون ۴۰ سال دارد، اما در «هري پاتر و جام آتش» نقش ميرتل گريان را بازي مي كند. او بعد از «هري پاتر و حفره اسرار» كه اولين حضور وي در مجموعه هري پاتر بود، تا به امروز در عرض سه سال در ۱۱ فيلم سينمايي بازي كرده است كه مي توان از «چارلز دوم» (۲۰۰۳) نام برد.
شرلي گفته است: «از اين كه نقش ميرتل گريان هنوز در دست من است خيلي خوشحالم، چون احساس كودكي هايم را دوباره به دست مي آورم.»




سيريوس، سيريوس عزيز!
گري اولدمن ۴۷ ساله، بازيگر
نقش سيريوس بلك، را كه به خاطر داريد. او برعكس بيشتر بازيگران سرشناس فيلم هري پاتر در طي فاصله زماني ساخت «هري پاتر و زنداني آزكابان» و «هري پاتر و جام آتش» فقط در يك فيلم «بتمن شروع مي شود!» (۲۰۰۵) در نقش جيمز گوردن بازي كرده است. او در يكي از مصاحبه هايش گفته است: «بيشتر انرژي خودم را روي سيريوس و اجراي آن گذاشته ام، اما از صميم قلب اميدوارم جي.كي. رولينگ فكري به حال مرگ سيريوس بكند!»
آوازه خوان!
شايد بتوان به جاي بازيگر، به او لقب «آوازه خوان» داد. فيل سل وي در ۲۳ مارس ۱۹۶۷ در همينگفورد گري انگلستان متولد شد.
او در «هري پاتر و جام آتش» نقش يكي از اعضاي گروه خواهران عجيب و غريب را دارد كه مشهورترين گروه موسيقي در جامعه جادوگري اند! «هري پاتر و جام آتش» اولين تجربه بازيگري او به شمار مي رود، اما پيش از اين، در فيلم هايي مثل «هيچ كجا » (۱۹۹۷)،« آسمان وانيلي» (۲۰۰۱)،«عهد شكن» (۲۰۰۲) و«يك تذكر» (۲۰۰۴) در نقش آهنگساز و خواننده ظاهر شده بود. بايد ديد آيا فيل سل وي در« هري پاتر و جام آتش» هم زير آواز خواهد زد يا نه؟!
بارتي كراوچ پسر
ديويت تنانت، بازيگر نقش كاسانوا در سريال تلويزيوني«كاسا نوا»، قرار است نقش بارتي كراوچ پسر را بازي كند.
بارتي كراوچ پسر در جواني به جادوي سياه متهم شد و با حكم پدرش، بارتي كراوچ پدر، به زندان رفت. او به كمك مادر خود از زندان آزاكابان خارج شد و به دستور لرد ولدمورت به مدرسه هاگوارتز رفت و در آخر هم به دست مرگ آورهاي زندان آزكابان نابود شد.


شرلي هندرسون


ايموس ديگوري
جف راول ۵۶ ساله در هري پاتر و جام آتش «نقش ايموس ديگوري» پدر سدريك ديگوري، را بر عهده گرفته است كه يكي از اعضاي وزارت سحر و جادو است و در آخر اين قسمت پسرش، يعني سدريك، را از دست مي دهد.
كارگردان جديد
پس از كش و قوس هاي بسيار و كارگردان هاي پيشنهادي مختلف، بالاخره گويا شركت برادران وارنر تصميم خود را گرفته و ديويد ياتس، كارگردان فيلم «سرجوخه» (۲۰۰۲) و هشت فيلم سينمايي و تلويزيوني ديگر را براي كارگرداني پنجمين قسمت فيلم هاي هري پاتر، يعني «هري پاتر و فرقه ققنوس» (۲۰۰۷) انتخاب
كرده است. با اين اوضاع، خدا مي داند فيلم پنجم چه از آب در مي آيد!


قبلی « پيش گفتار سيرك عجايب ،سرزمين اشباح هری پاتر و شاهزداه ی تاریکی _فصل اول(نجات سیریوس) » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
rory
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۶ ۱۵:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۶ ۱۵:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۱۳
از: پيش نويل
پیام: 21
 مي زنمتون
براي چي همشهري در شكلات دادن من به هري دخالت مي كنه
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۴ ۱۵:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۴ ۱۵:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 عنوان
دوچرخه ي ماه من من اين مقاله هه رو خيلي دوست نداشتم
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۴ ۶:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۴ ۶:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 اسنيپ
اسنيپه عزيز كارت عالي بود فقط در تيپ اين مقاله اينقدر به خودت مقرور نشو ولي از اينكه اينقدر زحمت كشيدي واين مقاله رو تايپ كردي ممنون
فرد ويزلي
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۶ ۱۱:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۶ ۱۱:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۳
از: بارو
پیام: 271
 Re: خوب بود!
خيلي خوب بود...
Gary Shotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۲۹ ۱۱:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۲۹ ۱۱:۳۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۳
از: ایالت گَریفورنیا
پیام: 84
 روزنامه ی همشهری را باید خورد!
ای خدا بگم چیکارت کنه همشهری...
Comwow
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۲/۱۳ ۱۷:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۲/۱۳ ۱۷:۰۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۲۰
از: برزخ
پیام: 375
 Re: خوب بود!
خیلی ممنون از نظراتون
SOOOSK
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۱۳ ۲۱:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۱۳ ۲۱:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۴
از: چاه فاضلاب
پیام: 715
 Re: خوب بود!
ماشاء الله! خوب بود ولي زيادي شلوغش كردي... يك مشت مطلب خوب و بي ربط كه از شاهنما هم طولاني تر بود! ولي دمت گرم! :bigkiss:
فلوردلاكور
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۲/۳۰ ۱:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۳/۱۲/۳۰ ۱:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۳/۴/۷
از: پاریس
پیام: 929
 خوب بود!
یک بیوگرافیه تقریبا خوب من که خوشم امد ولی اون اولی که درباره سیاره و اینا بود خب هیچ وقت ممکن نیست انسان به گذشته برگرده مگر در رویا و خیال که خودتونم خوب می دونید هری پاتر یک مجومعه ی خیالیه و خیلی از نشدنی ها می شه مثل جارویه پرنده که به نظر من موشه اصلا به پایه جارو نمی رسه!
هری غیر ممکن هارو ممکن کرده این نظر منه که یک رویا و خیال رو آوردن رو کاغذ رولینگ قوه ی تخیل بالای داره اینکه دیگه معلومه
اینا نظر من بود فقط همین

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.