هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: اطلس هری پاتر: شخصیت های اصلی

شخصیت های اصلی : رونالد ویزلی


این مقاله با ترجمه من و ویراستاری دوست عزیزم تانکس تهیه شده تصویر کوچک شده
Picture taken from nasubionna.net


رونالد بیلیوس ویزلی Ronald Bilius Weasley


« من ششمین بچه ی خانواده م که دارم به هاگوارتز می رم. در واقع از من خیلی توقع دارن. بیل و چارلی دیگه فارغ التحصیل شدن. بیل سرپرست دانش آموزان بود. چارلی هم کاپیتان تیم گریفندور بود. پرسی هم ارشد شده. فرد و جرج هم با اینکه خیلی خلاف کاری می کنند همیشه نمره هاشون خوبه. همه اونا رو دوست دارن چون زیادی شوخی می کنن. همه از من انتظار دارن که مثل بقیه برادرام باشم. تازه اگرم بتونم مثل اونا باشم همچین کار مهمی نکردم چون اونا قبل از من ارشد، سر پرست یا هر چیزه دیگه ای بودن. اگه پنج تا برادر داشتی دیگه هیچ وقت برات چیزی نمی خریدن. من باید ردای کهنه بیل رو بپوشم، چوبدستی قدیمی چارلی رو هم دادن به من. موش پرسی هم به من رسیده. »
-- رون ویزلی (س.ج.6)



رونالد بیلیوس ویزلی ششمین پسر مالی و آرتور ویزلی است. او در حال حاضر به هاگوارتز می رود و صمیمی ترین دوست هری پاتر است. رون به طور کلی شخصی خوش بین نسبت به زندگی است ولی همیشه برای اینکه بتواند توقعات خانواده اش را بر آورده کند در حال تلاش کردن است چون 5 برادرش هر کدام نشانی از خود در هاگوارتز به جا گذاشتند. او همچنین از اینکه آن ها فقیر هستند ناراحت است. « چرا هر چی من دارم آشغاله؟ » او زمانی که فهمید ردا های دسته دومش، نوار توری دارد از تعجب فریاد زد همچنین از اینکه غذای جغد در گلوی جغدش گیر می کند شگفت زده است.

رون و هری بعضی اوقات با هم اختلاف نظر دارند و حتی برای چند هفته با هم حرف نمی زنند ولی رون یک دوست دلسوز است که همیشه به هری کمک می کند. مهارت رون در بازی شطرنج باعث شد که هری از شطرنجی که توسط مک گونگال جادو شده بود تا از سنگ جادو محافظت کند عبور کند. او هنگامی که اسنیپ هری را برای بودن در هاگزمید باز خواست می کرد به او دروغ گفت و اظهار کرد که او شکلات های زونکو را در سفر قبلی اش برای هری آورده بود. (ز.آ.14) بعد از اینکه هاگرید در دادگاه باک بیک، شکست خورد، رون شروع به آماده کردن دفاعیه برای فرجام خواهی شد. در آن زمان هرماینی به خاطر درس های زیادش نمی توانست به هاگرید کمک کند. هنگامی که دادگاه دفاعیه رون را رد کرد، او بسیار عصبانی شد. (ز.آ.16) زمانی که آمبریج به هری مجازات های سنگینی داد، او اصرار کرد که این مجازات های غیر عادلانه را به مدیر مدرسه گزارش دهد.

رون از هری، زمانی که او از رابطه ذهنی خودش با ولدمورت بستوه آمده بود، پشتیبانی زیادی می کرد. سوالاتی که رون از هری بعد از تمرین کوییدیچ پرسید نشان داد که تا چه اندازه هری می تواند اطلاعات راجع به ولدمورت به دست بیاورد. در آن زمان رون نصیحت های عاقلانه ای به هری داد ولی هری به آن ها عمل نکرد. (م.ق.18) او نسبت به بیدار کردن هری، زمانی که وی در حال دیدن کابوس بود،اقدام کرد و همچنین از هری محافظت کردم تا این پیش بینی های هری زبان زد بقیه دانش آموزان نشود. (م.ق.24 ، م.ق.26)

ظاهرا به نظر می رسد که رون نسبت به هرماینی علاقمند است و حتی شاید او را دوست داشته باشد. اما در حال حاضر آن ها در سطح بحث و جدل و اذیت کردن همدیگر هستند. او از اینکه هرماینی با کرام در جشن یول بال شرکت کرد بسیار دلخور بود، ولی با این حال خودش از هرماینی دعوت نکرد که همراهش باشد و بالاخره با پادما پاتیل به جشن رفت. ولی آن چنان به هرماینی و کرام اخم کرده بود که وقت رقصیدن با همراهش را نداشت به همین خاطر پادما پاتیل برای رقصیدن با عده ای از پسر های بوباتون ، او را ترک کرد. این موضوع اصلا برای رون اهمیتی نداشت.

رون طرفدار کوییدیچ دو آتشه ای است: اتاق کوچک او در « بارو » از پوسترهای تیم مورد علاقه او، چادلی کانونز، پوشیده شده است. دسته جاروی رون، مثل بقیه ی چیز هایی که دارد از براردانش به او رسیده بود و از نوع « شوتینگ ستار » است که معمولا « پروانه ها هم ازش جلو می زنن ». (ت.ا.3) در اگوست 1995 ، چون او یک ارشد شده بود مادرش برای هدیه یک « کلینسویپ 11 » به او داد. پاییز آن سال او خود را به تیم گریفندور معرفی کرد و دروازه بان تیم شد. (م.ق.13)

برادران بزرگ تر رون، به خصوص فرد و جرج اغلب اوقات او را اذیت می کنند. زمانی که رون در آخرین سال دو قلو ها به عنوان ارشد انتخاب شد، فرد و جرج دوباره با زبان کودک با او شروع به صحبت کردند، این کاری بود که مدت ها انجام نداده بودند. آن ها برای مدتی به او متلک می انداختند و می خواستند ببینند که آیا او به ایشان مجازات می دهد یا خیر، ولی هرماینی به طرز غیر مستقیمی مانع این کار شد.

وقتی رون سه ساله بود ، جاروی اسباب بازی فرد را شکست. فرد نیز برای انتقام عروسک خرس او را هنگامی که آن را در بغل داشت، به یک عنکبوت تغییر کرد. از آن وقت به بعد رون از عنکبوت ها می ترسید. البته او از عنکبوت های مرده ای که در ساختن معجون از آن استفاده می شود ترسی ندارد. (ت.ا.9) بعد از رویارویی با آراگوگ در جنگل ممنوعه، او به قدری ترسیده بود که در جالیز کدو حلوایی هاگرید، استفراغ کرد.

رون به اتفاق هرماینی و عده ی دیگری از دانش آموزان با هم یک گروه تشکیل دادند تا با رهبری هری دفاع در برابر جادوی سیاه را یاد بگیرند. او به عنوان عضو ارتش دامبلدور، نامی که بر گروه خودشان گذاشته بودند، در نبرد سازمان اسرار جنگید و به شدت زخمی شد و برای چندین روز در درمانگاه بستری شد. (م.ق.35)


رونالد ویزلی

مو: قرمز آتشین
چشم: ؟
ویژگی خاص: به غیر از موهای قرمز آتشینش، لاغر و قد بلند، با کک و مک، و یک بینی تقریبا کشیده (س.ج.6)
گروه: گریفندور
محل سکونت: « بارو » زمانی که در هاگوارتز نیست
اسم میانی: بیلیوس
علاقمندی ها: کوییدیچ، شطرنج
تاریخ تولد: 1 مارس، 1980
چوبدستی:
اولین چوبدستی او،چوبدستی قدیمی چارلی بود.
دومی اطلاعات ضد و نقیض است - بنا بر «زندانی آزکابان» 14 اینچ ، از درخت بید، دارای یک موی دم تک شاخ ولی بر طبق سایت رسمی جی کی جنس چوبدستی از درخت زبان گنجشک است.
حیوان خانگی: اسکابر تا سال 1994 - سپس پیگویجن
دسته جارو: « شوتینگ ستار » تا 1995 ، سپس « کلینسویپ » تا کنون


پیگویجن
این جغد کوچک قهوه ای رنگ که اسم مخففش « پیگ » است یک جغد پر سر و صدا و بسیار فعال است. البته رون به او علاقه زیادی ندارد. پیگ هدیه سیریوس بلک به رون بود. هدویگ نسبت به او رفتار تحقیر آمیزی دارد چون به نظر هدویگ، پیگ مثل یک جغد نامه رسان واقعی رفتار نمی کند. جینی اسم پیگ را برای او انتخاب کرد. رون می خواست که این اسم را عوض کند ولی دیر شده بود و او به جز این اسم به چیز دیگری جواب نمی داد.

فیلم ها
راپرت گرینت نقش رون ویزلی را در فیلم ها بازی می کند.

قبلی « شخصیت های اصلی : سوروس اسنیپ شخصیت های اصلی : هرماینی گرنجر » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
miss.zolo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۱/۱۷ ۱۹:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۱/۱۷ ۱۹:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۰
از: گودریک هالو
پیام: 313
 Re: شخصیت های اصلی : رونالد ویزلی
خوب به نظر مطلب خوبی نوشته بودی. ممنون
rabinhood
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲ ۹:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۳۱ ۲۳:۳۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۵
از:
پیام: 94
 Re: مرسي
ممنون از زحمتتون جالب بود.
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۶ ۸:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۶ ۸:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 مرسي
بازم تشكر ولي عكس قشنگتر از اين نبود؟ رون بيچاره كجاش اينطوريه!؟!
2000
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۱۰:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۱ ۱۰:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۳۰
از: همان جا
پیام: 88
 رونالد
خوب بود اما عکسش یکم .....
sorena
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۳ ۱۱:۴۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۳ ۱۱:۴۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱
از: اتاق خون محفل
پیام: 3113
 جالب بود.
عالیییی بود.رون هم جالبه
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱ ۵:۵۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱ ۵:۵۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 جالبه
مرسي بابا
نگار اسدالهی
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۳۰ ۲۰:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۳۰ ۲۰:۳۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۸
از:
پیام: 231
 Re: رون ويزلي
بابا ایول
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۲۳:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۲۳:۵۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 رون ويزلي
من يكي از طرفدارهاي رون هستم چون كپ خودمه دستت درد نكنه عالي بود
Ivana
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۱۰ ۱۲:۱۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۱۰ ۱۲:۱۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۳۱
از: تالار خصوصی گریفیندور!
پیام: 246
 رنگ چشم رون
راستی رنگ چشم رون آبیه....

رولینگ تو یکی از مصاحبه هاش گفته.
فرد ويزلي
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۱۹ ۲۲:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۱۹ ۲۲:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۳
از: بارو
پیام: 271
 Re: ##عالی##
ديگه چي بگم...
عالي بود...
tonks
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۵ ۱۴:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۵ ۱۴:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۵
از: همونجایی که دلبر خونه داره
پیام: 149
 ##عالی##
عالی بود
خسته نباشی
Comwow
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۳۱ ۲۰:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۳۱ ۲۰:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۲۰
از: برزخ
پیام: 375
 Re: ال ول
خیلی خوب و مفید بود ! ولی کاش یه عکس جالب تر پیدا می کردی!
لگولاس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۵ ۱۳:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۵ ۱۳:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۲
از: سیاه بیشه شمالی
پیام: 176
 ال ول

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.