هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: اطلس هری پاتر: شخصیت های اصلی

شخصیت های اصلی : آلبوس دامبلدور


این مقاله با ترجمه من و ویراستاری دوست عزیزم تانکس تهیه شده تصویر کوچک شده
Picture taken from hp-lexicon


آلبوس دامبلدور Albus Dumbledore


نام کامل: آلبوس پرسیوال ولفریک برایان دامبلدور Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore
نام های دیگر: لرد ولدمورت او را « قهرمان مردم عادی و گندزاده ها و مشنگ ها » خطاب کرده است. (ج.آ.33)
تاریخ تولد: 1840

خانواده
نیاکان: نا شناخته
پدر: ؟
مادر: ؟
پدربزرگ: ؟
فامیل: ؟

برادر: آبرفورث ،او روی بز ها طلسم های نا بخشودنی را اجرا کرد.وی در عکسی قدیمی از محفل ققنوس حضور دارد. او در هاگزهد واقع در هاگزمید متصدی بار است. (ج.آ.24 ، م.ق.9)

مکان رشد در بچگی: ؟
همسر: ؟
فرزند: ؟
حیوان خانگی: فوکس ، ققنوس

ظاهر کلی
رنگ چشم: آبی
رنگ مو: سفید ( سابقا بور )
مشخصات دیگر: « او مرد ی قد بلند و لاغر و با توجه به موها و ریش سفیدش بسیار پیر بود. مو و ریش هایش به قدری بلند بودند که به کمربندش می رسید. او یک شنل بنفش رنگ و بلندی پوشیده بود و ردایش بر خیابان کشیده می شد. چکمه های او پاشنه بلند و سر خمیده بودند. چشم های آبی اش روشن و براق بودند. عینک های نیمه دایره ایش بروی دماغ شکسته اش قرار داشت. دماغش حداقل دو بار شکسته شده بود. » (س.ج.1)

او زخمی به شکل نقشه متروی لندن در بالای زانویش دارد. (س.ج.1)

« پروفسور دامبلدور با وجود کهولت سن مردی پر جنب و جوش بود. مو و ریش بلند و نقره فامش به پایش می رسید، بینی اش عقابی بود و عینکی با قاب نیم دایره ای به چشم می زد. از او همیشه به عنوان بهترین جادوگر قرن یاد می شد اما این علت احترام فراوان هری نسبت به او نبود. همه به آلبوس دامبلدور اعتماد داشتند. » (ز.آ.5)

« نوری که از ماده ی درون قدح بیرون می تابید بر چهره ی دامبلدور افتاد. هری ناگهان متوجه شد که دامبلدور چه قدر پیر به نظر می رسد و جا خورد. او می دانست که سنی از دامبلدور گذشته است اما هیچ گاه او را پیر مرد نمی دانست. » (ج.آ.30)


دامبلدور در هاگوارتز

سال اول: 1851
گروه: گریفندور
دوران مدرسه: « من خودم شخصا از درس تغییر شکل ازش امتحان گرفتم...تو امتحانات N.W.E.T یه کارایی با چوبدستی اش می کرد که من تو عمرم ندیده بودم...» -- گریسلدا مارچبانکس (م.ق.31)

رشته: در سال 1940 استاد تغییر شکل در هاگوارتز بود (ت.ا.17) و رئیس گروه گریفندور، در سال 1970 سمت مدیریت مدرسه را گرفت.

دفتر دامبلدور

از کتاب ها : « دفترش یک اتاق بزرگ و زیبا و دایره وار بود و صدا های عجیبی از آن می آمد. تعدادی وسایل نقره ای رنگ بر روی یک میز باریک وجود داشتند که از آن ها دود خاکستری بیرون می آمد. قاب های عکس مدیر ها و مدیره های سابق بر روی دیوار آویزان شده بودند و همه آن ها در قاب هایشان خیلی آرام خوابیده بودند. یک میز بزرگ که پاهایش به شکل پنجه بود نیز آن جا وجود داشت که بر روی آن یک کلاه قدیمی و پاره شده قرار داشت...کلاه گروهبندی » (ت.ا.12)

ورودی: طبقه دوم، از دری مخفی در پشت یک ناودان بزرگ که از دیوار بیرون می آید. (ج.آ.28) کلمه رمز معمولا شکلات هایی است که دامبلدور به خوردن آنها علاقه دارد. (ت.ا.11 و 12 ، ج.آ.28) وقتی کسی از در وارد می شود توسط یک راه پله چوبی به آرامی به طرف بالا حرکت می کند.

طرح بندی: « یک اتاق بزرگ و دایره وار است » ( ظاهرا در یکی از برج هاست ) این اتاق پنجره نیز دارد.

دکور

×فوکس، ققنوس بر روی جایگاه چوبی اش
×کلاه گروه بندی
×شمشیر گریفندور
×کابینتی که دارای قدح اندیشه است
×قاب عکس های مدیران سابق (م.ق.23) فورتکیو، فیناس نیگلاس، اراماندو دیپت، دیلیز درونت، اورارد.
×میز و صندلی هایی که پایه هایشان به شکل پنجه است
×تعدادی وسایل نقره ای رنگ بر روی یک میز باریک ، که از آن ها دود خاکستری بیرون می آید


زمان بندی

1840
آلبوس دامبلدور به دنیا می آید.
جی کی رولینگ سنی حدوده 150 سال به دامبلدور داده است و چون داستان در دهه 1990 شکل می گیرد بنابراین تاریخ تولد وی را 1840 فرض می کنیم. البته تاریخ و تاریخ دوران مدرسه او ممکنه پنج سال کم یا زیاد هم باشد.

1851
به هاگوارتز می رود و در گروه گریفندور قرار می گیرد. هرماینی گفت: « من از بچه ها پرسیدم و تا حالا ظاهرا گریفندور از همشون بهتره. امیدوارم که من تو گریفندور باشم. شنیدم خوده دامبلدور هم تو گروه گریفندور بوده...البته راونکلاو هم بد نیست...» (س.ج.6) [این تاریخ از تاریخ تولد فرض شده]

1858
از هاگوارتز فارغ التحصیل شد. گریسلدا مارچبانکس از درس های تغییر شکل و وردهای جادویی از او امتحان گرفت. وی در باره دامبلدور به آمبریج چنین گفت: « من خودم شخصا از درس تغییر شکل ازش امتحان گرفتم...تو امتحانات N.W.E.T یه کارایی با چوبدستی اش می کرد که من تو عمرم ندیده بودم...» (م.ق.31) [این تاریخ از تاریخ تولد فرض شده]

1940
استاد تغییر شکل در هاگوارتز می شود. هنوز موهایش بور بود. به تام ریدل، دانش آموز ممتاز بد گمان بود. (ت.ا.13 و 17) [این تاریخ از دوران مدرسه تام ریدل مشخص شده. 50 سال قبل از حوادثی که در سال تحصیلی 1993-1992 اتفاق بیفتد. همچنین در زمانبدنی DVD هم ذکر شده]

1942 ژوئن
مارتیل می میرد. تام ریدل به هاگرید تهمت می زند. هاگرید از هاگوارتز اخراج می شود. دامبلدور به او اجازه ماندن در هاگوارتز را می دهد تا برای کلید داری هاگوارتز آموزش ببیند.

1945
دامبلدور، جادوگر سیاه گریندوالد را شکست می دهد. (س.ج.6 و 13)

1970
مدیر مدرسه هاگوارتز می شود. والدین لوپین گمان می کردند که ریموس به خاطر وضعیتش نمی تواند به مدرسه برود، ولی همه این مسائل با مدیر شدن دامبلدور تغییر کرد.

دهه 1970
محفل ققنوس را تاسیس کرد و با ولدمورت و مرگ خوارانش شروع به جنگ کرد.

بهار 1980 (یا شاید پاییز/زمستان 1979)
با سیبیل تریلانی مصاحبه کرد و شاهد پیشگویی وی در مورد پسری که در پایان ماه جولای به دنیا می آید و قدرت نابودی لرد سیاه را دارد، بود. (م.ق.37)

1980
سوروس اسنیپ را استخدام کرد ولی خواسته وی را برای تدریس دفاع در برابر جادوی سیاه را رد کرد. (م.ق.17)

1981 اکتبر 24
در اجرای طلسم وفاداری برای مخفی کردن پاتر ها و پسر نوزداشان که در 31 جولای 1981 بدنیا آمده بود، شرکت کرد. دهکده گودریک

1981 31 اکتبر - 1 نوامبر
هری پاتر یتیم را نزد دورسلی ها در پریوت درایو گذاشت. (س.ج.1 ، م.ق.37)

1990
بسیاری از مردم از دامبلدور خواستند که وزیر سحر و جادو شود ولی او این وظیفه را نگرفت و این سمت به کورنیلوس فاج واگذار شد. بنا بر مقاله ای در مجله سفسطه باز، که در سپتامبر 1995 منتشر شد، فاج 5 سال پیش وزیر شد که همان 1990 می شود. (م.ق.10)

1995 ژوئن
راهش را از کورنیلوس فاج که بازگشت ولدمورت را باور نمی کند، جدا می کند. بار دیگر محفل ققنوس را جمع آوری می کند تا با لرد سیاه بجنگند. شماره 12 میدان گریمولد را به عنوان دفتر فرماندهی انتخاب می کند.

1995 اگوست 12
از هری در مقابل دیوان عالی جادوگران دفاع می کند.

بهار 1996
برای اینکه هری از هاگوارتز اخراج نشود، مسئولیت بر پا کردن « ارتش دامبلدور » را بر عهده می گیرد و از سمت خود در هاگوارتز کنارگیری می کند.

1996 ژوئن
دامبلدور با لرد ولدمورت در وزارت سحر و جادو می جنگد.



مهارت ها

چوبدستی: ؟
وسائل: قدح اندیشه، آیینه آرزوها، زمان برگردان، لامپ خاموش کن، وسایل نقره ای رنگ بی نام.
جوراب ها: به یک جفت جوراب گرم علاقمند است
غذاهای مورد علاقه: لیمون چکیده شده، شکلات گرم
عضو گروه های: نشان مرلین، اولین درجه و جادوگر اعلی؛ موسس و راز دار محفل ققنوس (م.ق.6)
رئیس کل کنفدارسیون بین المللی جادوگران (موقتا اخراج شد (م.ق.5))
رئیس کل دیوان عالی جادوگران یا همان ویزینگاموت (موقتا اخراج شد (م.ق.5))

مشهور برای: شکست دادن جادوگر سیاه، گرینوالد در سال 1945، پیدا کردن 12 استفاده برای خون اژدها
استعدادها: چفت شدگی، تغییر شکل، ذهن جویی (م.ق.38)، بدون چوبدستی می تواند جادو کند؛ بدون شنل نامرئی می تواند نامرئی شود. (ت.ا.12) ، احتمالا می تواند درون شنل نامرئی را ببیند (ت.ا.14)، می تواند با چوبدستی اش پیغام انتقال دهد (ج.آ)
سپر مدافع: هنگام مسابقه کوییدیچ از آن استفاده کرد ولی شکلش مشخص نشده بود (ز.آ.9) دوباره در جام آتش از آن استفاده کرد و این دفعه به صورت « پرنده شبح مانند » توصیف شده بود. سپس رولینگ تایید کرد که سپر مدافع دامبلدور ققنوس است.
بدترین خاطره/ترس: ؟
بوگارت: ؟
پیش گویی: بر طبق گفته پروفسور مینروا مک گونگال، دامبلدور پایان هاگوارتز را پیش بینی کرده است. (ت.ا.16)
سابقه حبس: دلورس آمبریج سعی می کند دامبلدور را برای تشکیل دادن یک گروه غیر قانونی دستگیر کند ولی موفق نمی شود.
علاقمندی ها: موسیقی چیمبر و بازی بولینگ ده میله ای


اسرار و تصاویر غلط

×بعد از اینکه دامبلدور از سمت مدیریت در سال 1993 و دوباره در سال 1996 بر کنار شد، کجا رفت؟

×بعد از کشته شدن جیمز و لیلی، دامبلدور چطور با چنین سرعتی متوجه مرگ آن ها شد؟ و از کجا می دانست که لیلی از جادوی باستانی استفاده کرده؟ (باید این را می دانست چون به هاگرید گفته بود که هری را به پریوت درایو بیاورد)

×آیا عمر او واقعا 150 سال است؟ هیچ تاریخی در کارتش زده نشده است. اگر او واقعا این قدر پیر است بنابراین مارچ بنکس باید باستانی باشد!

×آیا دامبلدور می تواند بین قاب عکس هایش حرکت کند؟ آیا او می تواند بین کارت های شکلات قورباغه ای حرکت کند؟ به هر حال وقتی هری برای اولین بار او را در کارت شکلات قورباغه ای دید، بعد از مدتی آن را ترک کرد. و زمانی که او را از تمام گروه ها اخراج کردند به بیل ویزلی گفت، تا زمانی که او را از کارت های شکلات قورباغه ای بر ندارند نگران نخواهد شد.

Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! نظریه های مسخره و مضحکی راجع به تعبیر این کلمات داده شده است. ظاهرا رولینگ فقط از این کلمات برای آشنا کردن ما با شخصیت درونی دامبلدور استفاده کرده و هیچ پیام خاصی در این کلمات وجود ندارد. این کلمات نشانه شوخ طبع بودن دامبلدور است، مثل زمانی که می خواست جکی را برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی 5-1994 تعریف کند یا وقتی که در جشن یول بال با ایگور کارکاروف درباره مثانه پرش صحبت می کرد. بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که پیغام خاصی در میان این کلمات وجود ندارد چون داستان کلی چنین چیزی را نشان نمی دهد.

×معنای مارهای در هم پیچیده که از وسایل نقره ای رنگ بیرون آمدند، چیست؟

×دامبلدور با نیکلاس فلامل در مورد سنگ جادو همکاری نکرده است یا اگر دقیق تر بگوییم او سنگی را که فلامل را 600 سال زنده نگه داشته را به وجود نیاورده است چون او در آن زمان به دنیا نیامده بود. کارت او فقط می گوید که دامبلدور با نیکلاس فلامل شریک هستند و اشاره ای به همکاری دامبلدور برای به وجود آوردن سنگ با فلامل نمی کند.


سوالات

×به نظر دامبلدور چه چیزی از مرگ بد تر است؟
×اگر دامبلدور قوی ترین جادوگر قرن است، بعد از او چه کسی قوی تر است؟
×محتوای نامه ی دامبلدور به پتونیا دورسلی چه بود؟

دامبلدور در فیلم ها

ریچارد هریس نقش دامبلدور را در دو فیلم اول بازی کرد. وی بعد از فیلم دو در گذشت و از آن پس مایکل گامبون جای وی را گرفت.
قبلی « شخصیت های اصلی : مینروا مک گونگال کی به کیه : هافلپاف » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
Reza Torabi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۸/۳ ۱۴:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۸/۳ ۱۴:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۲۶
از: بيمارستان سنت مانگو
پیام: 219
 دمت گرم
خيلي با حال بود. دمت گرم. حال كردم. دستت درد نكنه.
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۶ ۸:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱۶ ۸:۰۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 آخي
دستت درد نكنه
ولي...آخي الهي خودم براي دامبل بميرم كه اسنيپ گنديده كشتش
professor_snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۹ ۱۷:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۹ ۱۷:۵۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۱
از: خانه ی شماره ی12 گریمولد پلیس
پیام: 127
 مرثی
عالی
professor_snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۹ ۱۷:۵۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۹ ۱۷:۵۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۱
از: خانه ی شماره ی12 گریمولد پلیس
پیام: 127
 Re: مرثی
وا قعا" استفاده کردیم
professor_snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۹ ۱۷:۴۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۹ ۱۷:۴۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۱
از: خانه ی شماره ی12 گریمولد پلیس
پیام: 127
 مرثی
واقعا" خسته نباشی
مرثی
shadmehr
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۸:۴۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۸:۴۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۳
از: آمپول می ترسم !!
پیام: 646
 ايول
خوب بود و هم از تانكس و هم از مك گونگال عزيز تشكر مي كنم
MerryPotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۶:۲۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۶:۲۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۳
از: سوری، لیتل ونیگینگ،ویستریاواک،شماره 12
پیام: 283
 خیلی خوبه
خیلی خوبه و در جواب اون سوال آخر باید بگ به نظرم بعد از دامبلدور هری پاتر بهترین جادورگ بشه.
البته خوب این نظر منه.
دیگران هم ممکنه نظرشون فرق بکنه
از تدوینگران این مقاله متشکرم.
خسته نباشید
مری
Aripotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۶:۱۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۶:۱۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۶
از: ناکجا آباد
پیام: 400
 خوب باید بگم عالیه
خیلی خوبه جدی می گم محشره دمتون گرم مخصوصا اون عکسی که از دامبلدور دارین خیلی باحاله
من که حال کردم
مرسی
harrypotter1449
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۵:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۵:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۱۰
از: کوهستان اشباح
پیام: 217
 Re: دامبلدور
خیلی جالب بود. تانکس واقعا" زحمت کشیدی
2000
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۳:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۰ ۱۳:۰۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۳۰
از: همان جا
پیام: 88
 دامبلدور
جالب بود ممنون
sorena
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۲ ۲۳:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۲ ۲۳:۰۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱
از: اتاق خون محفل
پیام: 3113
 دامبل
عالییی بود.دستتون درد نکنه
mahdis1212
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۷ ۲۳:۲۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۷ ۲۳:۲۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۱۹
از: خوابگاه دختران گريفيندور
پیام: 21
 Re: آلبوس دامبلدور
با اينكه به خودم زحمت ندادم نظراتتون رو بخونم ولي عالي بود وبا همتون موافقم
abz
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۷ ۱۶:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۷ ۱۶:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۶
از: هاگوارتز
پیام: 17
 اخرشه
حرف نداشت
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۲۳:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۲۳:۳۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 البوس دامبلدور
عالي بود
shnhp
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۲۲ ۰:۵۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۲۲ ۰:۵۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۲/۱۱
از: میدان گریمولند
پیام: 15
 اگه من بودم نمره کامل به این میدادم
باید بگم بسیار عالی بود مثل بقیه موارد و مقاله ها
پروفسور عزیز
فرد ويزلي
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۱۹ ۲۲:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۱۹ ۲۲:۵۴
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۳
از: بارو
پیام: 271
 Re: خوبی

EXELENT
tonks
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۵ ۱۴:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۵ ۱۴:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۵
از: همونجایی که دلبر خونه داره
پیام: 149
 خوبی
خیلی خوب بود
خسته نباشی
Comwow
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۱۰ ۱۴:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۱۰ ۱۴:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۲۰
از: برزخ
پیام: 375
 Re: h
بــــــــــــــــســــــــیـــــــــــــار عـــــــــا لــــــــیِ بــــــــــــــود.
لرد امیر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۲/۲ ۲۰:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۲/۲ ۲۰:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۲۷
از: جمهوری خودمختار غولاباد
پیام: 175
 Re: h
همه می دونن که نظر من همیشه مخالف ولی اینبار باید بگم : محشره!!
evans_le
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۷ ۲۱:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۷ ۲۱:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۹/۵
از: اطراف کوچه ماگنوليا
پیام: 197
 h
دمت گرم
مک گونگال
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۵ ۸:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۵ ۸:۲۹
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۲/۲۳
از: هاگوارتز
پیام: 895
 Re: آلبوس دامبلدور
ممنون از نظرهاتون

برادر دامبلدور زنده س بابا! آبرفورث! نا سلامتی وب مستر سایت ما هم هست...

یه چی میگی ها

حالا دور از شوخی بله زنده س و جی کی خودش گفته که تو هاگزهد کار می کنه
فلوردلاكور
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۴ ۲۲:۲۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۴ ۲۲:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۳/۴/۷
از: پاریس
پیام: 929
 Re: آلبوس دامبلدور
خیلی خوب بود آخر شما هم نفهمیدید این وسیله نقره ای چیه؟
راستی محل کار برادر دامبلدور رو مطمعنید؟ مطمعنید زنده است؟
martianboy
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۴ ۲۱:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۴ ۲۱:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۱/۱۴
از: مشکوکستان
پیام: 325
 عالی بود!!
هر چی فکر کردم، دیدم نمی‌تونم امتیازی کمتر از 10 به کار ارزشمند شما پروفسور عزیز بدم.
لگولاس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۴ ۱۴:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۴ ۱۴:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۲
از: سیاه بیشه شمالی
پیام: 176
 آلبوس دامبلدور
ای ول

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.