هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: فیلم‌ها

همراه با اما واتسون (خلاصه ای از زندگی وی و بازی اش در فیلم های هری پاتر)


تولد:
اما شارلوت دوئر واتسون در15 آوریل سال1990درآکسفورد انگلستان به دنیا آمد.والدین اش،ژاکلین و کریس واتسون هر دو وکیل اند و در حال حاضراز هم جدا شده اند او یک برادر هم به نام الکس دارد که سه سال از خودش کوچکتر است.

کودکی:
اما واتسون همانند یک کودک معمولی در شهر آکسفورد بزرگ شده است.شهر آکسفورد فاصله زیادی از لندن ندارد و شهرتش هم بیشتر به خاطر دانشگاه آکسفورد است.او بیشتر وقتش را با برادرش می گذراند و دو گربه به نام های بابلز و دومینو دارد.
از رفتن به مدرسه لذت می برد(البته از جغرافیا و ریاضی خیلی خوشش نمی آید)و از میان ورزش ها هم به هاکی قایق رانی ،تنیس و بازی به اسم راندر (که شبیه بسکتبال است)علاقه مند است.
اما واتسون به مدرسه ی دراگون که یک مدرسه ی خصوصی است میرود ودوستان زیادی آنجا دارد.او در اکثر نمایش های مدرسهبازی کرده است.از جمله در نقش مورکان لافی در آرتور،سال های جوانی،پرستو در پرستو و شاهزاده،آشپز عصبانی در آلیس در سرزمین عجایب و در نقش اصلی شاهزاده خوشحال.او همچنین در کلاس های استیجکچ که در سراسر انگلستان شعبه دارد یک دوره آموزش بازیگری دیده است.

هرمیون:
واتسون می گوید از پنج سالگی دوست داشته بازیگر شود از بازی کردن در نمایش های مدرسه همیشه لذت می برده،ولی بزرگترین فرصت زمانی که دست اندرکاران فیلم هری پاتر در جای جای انگلستان در جستجوی بازیگر کودک برای اولین فیلم این مجموعه بودند برای او پیش آمد"پدرم اولین و دومین کتاب را برایم خوانده بود و هم زمان با خواندن کتاب سوم در آزمون بازیگری برای نقش هرمیون شرکت کردم.آن زمان یکی از بزرگترین طرفداران کتاب بودم".همه متقاضیان در سالن ورزش مدرسه واتسون جمع شده بودند و بزیگردانان از کارکنان مدرسه می خواستند که دانش آموزان با استعداد را به آنها معرفی کنند. یکی از معلمان هم اما واتسون را به آنها معرفی کرد."اول همه چیز به نظرم یک شوخی آمد.من در اولین آزمون موفق شدم و قرار شد در آزمون بعدی هم شرکت کنم .آزمون دوم جدی تر به نظرم می رسید.در آزمون حتی از بازی من فیلمبرداری هم شد."
پس از موفقیت در آزومون دوم واتسون به استادیوم های لیوسدن در خارج از لندن دعوت شد.سپس او و روپرت گرینت با تهیه کننده فیلم دیوید هیمن،دیدار کردند و او از آنها پرسید که آیا دوست دارند که در نقش های هرمیون و رون بازی کنند یا خیر.
"این یک لحظه ی فوق العاده بود.پدرم بیرون ایستاده بود و فکر می کرد که من باید دوباره در یک آزمون دیگر شرکت کنم."
اما واتسون در ابتدا مطمئن نبود که نقش هرمیون واقعا به او سپرده شده است."در حالی که به یک نقطه خیره شده بودم ،بی حرکت ایستادم .فکر می کنم 5دقیقه بی حرکت ایستاده بودم.باورکردنی نبود."این پیشنهاد نقطه ی عطفی در زندگی واتسون بود.
"ترسناک ترین چیزی بود که تا به حال برایم اتفاق افتاده بود .بزرگترین چیزی بود که تا به حال برایم اتفاق افتاده بود.بهترین چیزی بود که تا بحال برایم اتفاق افتاده بود"



هری پاتر و سنگ جادو:
سرانجام بازی در نقش هرمیون به اما واتسون واگذار شد.واتسون خیلی زود درگیر فیلمبرداری هری پاتر و سنگ جادو شد.
"بازیگری آنگونه که از دور به نظر می رسد خیلی هم راحت نیست تو مجبوری صبح خیلی زود از خواب بیدار شوی .درست قبل از ساعت 6 به سرعت آماده و سوار ماشین شوی تا سر ساعت 6راه بیفتی.من ترجیح می دهم صبح ها دیرتر از خواب بیدار شوم ودر عوض شب ها دیرتر برگردم.این خیلی بهتر است . بازیگری همچنین به معنای انخام چندین و چند باره ی برخی صحنه هاست.خیلی خسته کننده است که صحنه ای را بیست مرتبه تکرار کنی.بازیگری در حین حال بسیار جذاب هم هست چون هر روز در صحنه ای متفاوت با آدم های متفاوت کسب تجربه می کنی .
"بازی کردن در برخی صحنه ها مثل صحنه ی ترول در هری پاتر و سنگ جادو نیز بسیار مشکل بود.دستشویی دخترانه شش اتاقک داشت و من می بایست به زیرشان می رفتم. گروه یک تشتک ایمنی زیر آنها قرار داد ولی همین کار را سخت تر کرد.فقط 30سانتی متر فاصله وجود داشت و سر من هر بار که می بایست زیر یکی شان بروم به شدت به آنها می خورد.من مجبور بودم حین گریزاز دست ترول زیرکاسه های دستشویی بخزم.خیلی خنده دار بود!"
واتسون از اینکه با کریس کلمبوس کار کرده بسیار راضی است.او به واتسون کمک زیادی کرد تا به یک ستاره ی مشهور تبدیل شود."او خیلی خوب با بچه ها راه می آید و باعث شد که حین فیلمبرداری بیش از حد احساس راحتی کنم.کلمبوس بزرگی است البته کمی هم سختگیر بود وعادت های خاص خود را داشت".واتسون بر خلاف حضور چند ماهه در صحنه ی فیلمبرداری هری پاتر و سنگ جادو مجبور بود مثل دیگران در انتظار نمایش فیلم بماند و پس از تماشای فیلم متوجه شد که از عهده ی نقش هرمیون برآمده است."این احساس را داشتم که آنها درست همان تصورات مرا از کتاب در فیلم به تصویر کشیده اند آخر فیلم دقیقا همان چیزی بود که من تجسم کرده بودم.فکر می کنم همه بازیگران پس از دیدن خودم در فیلم احساسی شبیه همان احساس من(وقتی اولین بار فیلم را دیدم )دارند.هر بازیگر پیش خود می گوید ،وای،آنها بیشتر دیالوگ های مرا حذف کرده اند وای،در این صحنه خیلی بد بنظر می آیم،وای مو هام خیلی افتضاح شده و... من در خلوتم خود را خیلی مورد انتقاد قرار می دهم ،اما وقتی همراه دیگران فیلم را می بینم می گویم فوق العاد است!"



هری پاتر و تالار اسرار:
بازی در فیلم دوم برای واتسون بسیار آسان بود.
"از حضور در صحنه ی هری پاتر و تالار اسرار بسیار بیشتر از اولین فیلم لذت بردم.ما دیگر آموخته بودیم چگونه بازی کنیم، گروه را می شناختیم،با کارگردان دوست شده بودیم و دقیقا از آنچه انجام می دادیم اطلاع داشتیم.من فیلم دوم را بیشتر از فیلم اول دوست دارم وفکر می کنم دومی خیلی بهتر از دومی است".واتسون بازی کردن در نقش هرمیون که هم سرگرم کننده هم آزاردهنده،هم دوست داشتنی و هم دشوار است را دوست دارد."هرمیون خیلی ریاست طلب ،خیلی خر خون وعزیز دردانه استاد ها است".گاهی اوقات دیا لوگ های هرمیون مشکلاتی برای واتسون ایجاد می کرد."فکر می کنم هرمیون هنگام همیشه می گردد تا سخت ترین کلمات را پیدا کند. برخی از این کلمات واقعا قلنبه سلنبه هستند.او همیشه از جملات طولانی وکلمات بسیار پیچیده استفاده می کند . کلماتی که گاهی خودم هم معنی شان را نمی فهمم.با این همه هرمیون دیا لوگ های جالبی دارد البته این دیالوگ هاوقتی مجبور باشی به سرعت ادایشان کنی خیلی سخت تر هم می شوند . هنگام فیلمبرداری باید سعی کنی همه شان را بیاد بیاوری،اما ذهنت انباشته از اطلاعات مختلف است و ممکن است آنچه به یاد می آورت می آید همان دیالوگ ها نباشدولی به هر حال مجبوری بالاخره از جایی شروع کنی .درعین حال سعی کنی در معرض تابش نور قرار تا دوربین تورا ببیند،مانع از دیده شدن بازیگری از پشت سرت و همزمان دیالوگ هایت را تمام و کمال بگویی".
به نظر می آید واتسون خود در زندگی دارای برخی از خصوصیات شخسیت هرمیون باشد.البته باید گفت نه همه خصوصیات ،اوازاعتمادبه نفس بالایی برخوردار است.کاهی عصبانیت دیگران را بر می انگیزد و در عین حال احساساتی وراست گوست.
او حین کار در فیلم های هری پاتر شخصیت هرمیون را خیلی بهتر شناخته و برخی خصوصیات را از او گرفته است.
"من شیوه ی او را خیلی دوست دارم.بازی کردن در نقش او (هرچه جلوتر می روم)برایم جزاب تر می شود.هرمیون بزرگتر شده ورفته رفته مستقل تر می شود.عیب جویی هایش هم دارد کمتر می شود ".بازی در کنار ستارگان مشهوربرای یک بازیگر نوجوان بلند پرواز بی شک بسیار هیجان انگیز می باشد."ملاقات با گلیدوری لاکهارت برای من بسیار هیجان اتگیز بود. خوب باید هیجان انگیز می بود چون ما قرار بود کنت برانا ببینیم او بازیگر فوق العاده ای است او خیلی با مزه وشوخ است .فرو تنی خاص خود را دارد.خلاصه دوست خیلی خیلی خوبی است.



بازیگری و تحصیلات:
بازیگران نوجوان در فیلم بیش از 7 ساعت در روزکار می کنند و مواقعی که سر صحنه نیستند نزدیک معلم خصوصی آموزش می بینند تا درس ها ی مدرسه را فرا موش نکنند ."هر یک از ما جدا گانه آموزش می بیند وتقریبا نصف زمانی که در مدرسه ی عادی حضور داریم،درس می خوانیم.مجبوریم بیشتر درس بخوانیم چون فقط ماییم ومعلم مان.در یک کلاس عادی زمان به سرعت می گذرد.چون معلم با بچه های زیادی سروکار دارد ،ولی در سر صحنه معلم تمام وقتش راصرف ما می کند البته درس خواندن سر صحنه فیلمبرداری مزایای دیگری دارد ما هیچ وقت تکلیف نداریم و این خیلی عالی است هیچ وقت هم جریمه نمی شویم کاین عالی تر است ".واتسون مدرسه رفتن را خیلی دوست دارد و وقتی سر صحنه فیلمبرداری است دلش برای دوستانش خیلی تنگ می شود اما او مانند هرمیون در درس خواندن زیاده روی نمی کند ."کتاب ها ذهن مرا خیلی به خود مشغول نمی کنند، مدرسه و تکالیف آن هم همینطوراست .من هیچ وقت نگران رویا رویی با مشکلات نیستم...
خلاصه من در این موارد شباهتی به هرمیون ندارم و در کنار مطالعه وفعالیت ها ی علمی ،ورزش می کنم در مدرسه بازی می کنم و اغلب پیش دوستانم هستم.در خانه ماندن را خیلی دوست دارم می دانم برای هرمیون هم خیلی سخت است که به دور از خانه در هاگوارتز باشد ".به نظر می رسد که واتسون در برابر دوستانش به خوبی از پس شهرت بر آمده است."9سال است که به مدرسه می روم و دوستان خیلی خوبی دارم آن ها نسبت به کار من خیلی علاقه مند و کنجکاو هستند و رفتار هیچ کدامشان تا به حال با من عوض نشده است من هنوز آن ها را می بینم و همراهشان به سینما می روم .البته تماس با آن ها هنگام فیلمبرداری خیلی سخت است .اما من سعی خودم را می کنم تا رابطه ام با آن ها قطع نشود .



شهرت:
واتسون پس از اکران هری پاتر و سنگ جادو در سال 2001 مبدل به چهریه ی بسیار مشهوری در عالم سینما شد.موفقیت هری پاتر و تالار اسرار در 2002 نیز پیش از پیش بر این شهرت افزود."مردم در خیابان جلوی مرا می گیرند و اغلب می گویند سلام هرمیون.من هم سلام می دهم و بر می گردم .اما این ترسناک است خیلی ترسناک است که فقط تو را روی پرده ی سینما دیده باشند و بعد همه چیز را درباره ات بدانند . تو همیشه در حال تماشا شدن هستی .
بعضی ها خیلی خوبند اما برخی دیگر فقط به تو زل می زنند درست مثل اینکه تو یک تابلوی نقاشی هستی نه یک آدم معمولی با احساساتی عادی ".
اکنون طرفداران واتسون نامه های زیادی برای او می فرستند که بعضی شان برای او خشایند است."روز تولدم یک خرس بزرگ عروسکی سفید برایم فرستادند خیلی بزرگتر از خودم بود.آن ها آن را از طریق پست فرستاده بودند!خیلی برام عجیب بود آن ها هیچ وقت مرا ندیده بودند ".بازی کردن در یک فیلم بزرگ دستمزد بسیاری نیز به همراه دارد. البته اما واتسون به این جنبه کارش اهمیت چندانی نمی دهد.والدینش پول را برای او در بانک گذاشته اند و او می گوید در سن 21 تصمیم خواهد گرفت با آن چه کند . به نظر می رسد بازیگری زندگی او را چندان تحت تاثیر قرار نداده باشد او هنوز مثل یک انسان معمولی زندگی می کند.
"من هنوز بیشتر وقتم را با برادرم می گذرانم در همان رختخواب قبلی ام می خوابم دوستان قدیمی ام را می بینم و سعی می کنم یک زندگی عادی داشته باشم باید بگویم تنها تغییری که کرده ام این است که سرم شلوغ تر شده و باید هروز کارهای زیادی را انجام دهم".



سرگرمی و علایق
واتسون با اصرار می گوید گر چه کتاب و مدرسه رفتن را دوست دارد اما مثل هرمیون خوره کتاب نیست.او خرید کردن را خیلی دوست دارد بزرگترین جایزه اش پس از بازی در فیلم هری پاتر این بود که پدر و مادرش به او اجازه دادند در لباس خریدن ولخرجی کند."من موقع مدرسه رفتن روپوش می پوشم اما شلوار پاچه گشاد هم دارم. شلواری که مادرم از آن اصلا خوشش نمی آید".واتسون به موسیقی پاپ علاقه دارد به عنوان یک بازیگر سعی می کند از بازیگرانی چوب جولیارابرتز،ساندرا بولاک،جان کلیز و گلدن هاون الگو بگیرد.واتسون امید وار است که در سن 18 سالگی یک بورس تحصیلی برای تحصیل در رشته هنر در دانشکده به او تعلق بگیرد.


وای خدا مردم

قبلی « ترجمه ی مصاحبه با دن و اما و روپرت هری پاتر و مار آتشین 2 - فصل 12 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
dr alban
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۴ ۹:۰۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۴ ۹:۰۸
عضویت از: ۱۳۸۶/۷/۲۶
از: لندن
پیام: 15
 عالي بود
دمتون گرم واقعا گل كاشتيد بازم ميگم اما جيگرمه عشقمه
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۷ ۱۵:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۷ ۱۵:۲۱
عضویت از:
از:
پیام:
 Re: همراه با اما واتسون (خلاصه ای از زندگی وی و بازی اش در فیلم های هری پاتر)

خيلي توپ بود
خسته نباشي
از اين مطالب زياد بگذار چون همه طرفدار هرميون هستن
من خودم كه عشق اما هستم
ali_karimikia
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۷ ۱۴:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۷ ۱۴:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۲/۱۴
از:
پیام: 28
 Re: جالب بود
سلام مطلب جذابی بود
اگه میتونین مطالب بیشتری از اما تو سایت بزارین
موفق باشید
rabinhood
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲ ۹:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲ ۹:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۵
از:
پیام: 94
 Re: هوووم
ممنون زحت کشیدن.همیشه مطالب مرتبط با اما واتسون
طرفدارای خاص خودشو داشته و خواهد داشت.
sorena
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۷ ۰:۴۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۷ ۰:۴۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱
از: اتاق خون محفل
پیام: 3113
 هوووم
جالب بود.دستتون درد نکنه.
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۵ ۲۳:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۵ ۲۳:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 تكراري بود
ولي به خاطر زحمتي كه كشيدي ممنون
zzpater
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۹ ۱۹:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۰/۹ ۱۹:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۲/۲۴
از: در آغوش سلنا
پیام: 254
 باحال بود
خيلي توپ بود
p03342546437
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۸/۲۱ ۱۵:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۸/۲۱ ۱۵:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۵
از:
پیام: 369
 جالب بود
خیلی جالب بود

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.