هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: نقد ادبی، تجزيه و تحليل

کتاب هفتم،یک نبرد درونی!


حدسیاتی در مورد کتاب هفت که شاید درست از آب در آیند!

عرض شود که :

من یه سری حدس هایی زدم که فکر کردم ممکنه جالب باشه:

 

بیایم فرض کنیم که: ر.ا.ب بیشتر جانپیچ ها رو از بین برده باشه. البته نمیگم همشو چون میدونیم نجینی هنوز هست! اما انگشتر ماروولو و دفترچه ی خاطرات ریدل که از بین رفتن، یک هفتم روحش هم که در خودشه ! میمونه فنجون هافلپاف، قاب آویز و اون یک قسمت آخر.

من فکر نمی کنم که هری توی یک سال به حدی برسه که بتونه جانپیچ های لردسیاه رو از بین ببره. احتمالآ کار قاب آویز و فنجون هافلپاف رو ر.ا.ب می سازه.

البته من شک ندارم که فوکس برمی گرده و در از بین بردن جانپیچ ها از جمله نجینی نقش موثری داره!

اما صحبت من مربوط میشه به خود ولدمورت و اون یک قسمت آخر:

در مورد جانپیچ آخر، من هم همون حدسی رو میزنم که خیلی ها وقتی کتاب ششم رو تموم کردن، زدن! و معتقدم که وقتی ولدمورت اون طلسم نابخشودنی رو به طرف هری فرستاد، اون طلسم به طرف خودش برگشت و باعث شد که اون یک هفتم از جسمش جدا بشه! (که البته هنوز برای من سواله که جنازش چی شد؟( و حالا هری به هر نحوی اون یک هفتم رو به امانت گرفت یا به عبارت دیگه جانپیچ شد!

 برای این موضوع دلایل محکمی وجود داره. و دامبلدور هم در پایان کتاب 2 بهشون اشاره میکنه و میگه: وقتی ولدمورت به تو حمله کرد بعضی از توانایی هاش به تو منتقل شد. یا یه همچین چیزی! توانایی هایی که توی کتابای بعدی مخصوصآ کتاب 2 و5  همگی شاهدشون بودیم. (مخصوصآ توی مقاله‌ی "آخرین جانپیچ" نوشته‌ی  dean thomas،jadoobalad   عین جمله ی دامبلدور رو آورده.)

خب در واقع می تونم اینجوری بگم که نیروی ولدمورت در برابر عشق "لی لی" کم آورد . اجازه بدین بیشتر توضیح بدم:

یادتونه آخر کتاب "محفل ققنوس"، دامبلدور چی می گفت؟ می گفت: "در سازمان اسرار دری هست که درش همیشه قفله، در اون اتاق نیرویی هست که از عقل و هوش انسان فراتره و حتی از همه ی نیروی طبیعت شدیدتره." (ببخشین که عین جملش یادم نیست ولی مضمونش،عشق یا ......... ،بود.) بعدش هم به هری گفت که مقدار زیادی از این نیرو درون تو وجود داره .قطعآ روح علیل و ناقص ولدمورت نتونسته در برابر این نیرو دوام بیاره .

حالا می خوام بگم که اگر این نیرو یک بار تونسته در برابر ولدمورت مقاومت کنه، پس حتمآ دوباره هم می تونه این کارو بکنه! به هر حال ولدمورت هم یک انسانه دیگه، تازه اون از مقام یک انسان خیلی پایین تر اومده. اما این بار باید اول در برابر یکی از هفت قسمت روح ولدمورت ایستادگی کنه! منظورم اینه که هری باید بتونه روی یک هفتم روح لرد سیاه که درونش هست، تسلط پیدا کنه!

که در این صورت دو حالت پیش میاد:

اول اینکه اون رو درون خودش شکست میده. که تقریبآ ماجرایی شبیه ماجرای کوییریل پیش میاد. (منظورم وقتیه که روبروی آینه ی نفاق انگیز، ولدمورت با خارج شدن از بدنش اونو کشت! که البته این قضیه خودش خیلی جای بحث داره.) این حالت خیلی بعید هم هست، چون اگر این یک هفتم با هری سر جنگ داشت زودتر بروز میداد و یا این که اصلآ نمی تونست هری رو تحمل کنه همون طوری که خود ولدمورت نمی تونه!

اما حالت دوم که من خیلی بیشتر ازش خوشم میاد، اینه که دقیقآ همون اتفاقی بیفته که دفعه ی پیش افتاد! یعنی اینکه این خود لردسیاه باشه که کار آخرین جانپیچ خودشو میسازه! و برای این کار ، هری باید کنترل اون یک هفتم رو به دست بگیره و در واقع اون رو سپر خودش کنه!(که این زمینه ساز یک نبرد درونی سنگینه) و ولدمورت، دانسته یا ندانسته، مجبور بشه برای از بین بردن هری از سد خودش رد بشه! در واقع هری باید با این نیرویی که داره اون یک هفتم رو در خودش کنترل کنه!

 

خب ممکنه هیچکدوم از این چیزا درست نباشه ولی تنها چیزی که من به اون اطمینان دارم اینه که:

ما در کتاب هفتم شاهد یک نبرد درونی سخت خواهیم بود.

 

قبلی « هری پاتر و زندانیان تالار ------ فصل سوم! سیاهی شب... » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
khereft2007
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۴/۱۸ ۸:۴۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۴/۱۸ ۸:۴۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۸/۱۷
از: تو دفتر ِ مدیر ِ مدرسه!!
پیام: 544
 Re: کتاب هفتم،یک نبرد درونی!
هو مممم . مجالب بود .
خسته نباشی .
explode
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۴/۱۸ ۵:۵۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۴/۱۸ ۵:۵۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۱/۱۷
از: نا كجا اباد!!
پیام: 420
 Re: کتاب هفتم،یک نبرد درونی!
خیلی جالب بود فوکس عزیز
من که به خیلی از چیزهایی که می خواستم رسیدم

÷س شاید اینم درست باشه که هری با ولدرموت با هم میمیرند هر چی که باشه میشه این حدسم زد مخصوصا به گفته ی اون طراح که گفته بود غم و اندوه های فراوانی در این کتاب وجود داره
مرسی... ... ... ....

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.