هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: کتاب‌ها

کتاب هفت و نحوه نگارش (فيلم هندي)


نظریات من درباره نحوه نگارش کتاب هفت .
سلام، نحوه نگارش کتاب 7 برای خیلی ها مثل من سوال شده . همونطور که اطلاع داریدخیلی از اتفاقاتی که در شاهزاده نیمه خالص به وجود اومده ( مثل مرگ دامبلدور ) نوشتن کتاب 7 رو بری رولینگ خیلی سخت تر کرده .
من قصد دارم که با توجه به شواهد موجود به نتایجی در این زمینه برسم . چیزی که در ادامه مشاهده میکنید حدس های من در رابطه با نحوه نگارش _ و اتفاق های کلی که امکان داره توی کتاب 7 اتفاق بیفته_ هست . امیدوارم لذت ببرید :



کتاب شش شوک بزرگی برای طرفداران هری پاتر بود . هم از لحاظ مرگ دامبلدور و هم از لحاظ هورکراکس ها . رولینگ از ابتدای کتاب دامبلدور رو به صورت آدمی به ما معرفی کرد که هوش خیلی بالایی داره و کارهاش رد خور نداره . و رولینگ در نوشتن کتاب هاش از این هوش و ذکاوت استفاده های زیادی کرده . در واقع چیزهایی رو که اصلا برای خواننده قابل درک نبوده رو با دامبلدور و هوشش توجیح کرده و خیلی از چیزاهایی رو که می خواسته به خواننده بگه با تضمین دامبلدور گفته .
راه دوری نمیریم، اواخر کتاب 6 وقتی که همراه هری برای بدست آوردن گنجینه اسلایترین به اون دریاچه درون غار رفت . توی کت خود من یکی نمی رفت که به همین سادگی فهمیدن که باید خون بپردازن تا بتونن داخل شن و داستان قایق زیر آب و زنجیز و .... . همه اینها امکان پذیز شد به علم اینکه دامبلدور جادوگر ماهریه .
از طرف دیگه قضیه هورکراکس واقعا چیزی نبود که بخواد بعد از گذشت 5 تا از این سری کتاب ها مطرح بشه ( البته شاید دلیلش این باشه کههمون ابتدا به فکرش نرسیده بود ! ) . هدف اول و آخر هری توی همه این کتاب ها چیزیه که پیشگویی گفته ( که البته متوجه شدیم که پیشگویی تاثیری در این قضیه نداره ) : از بین بردن ولدمورت . از نظر من این به یکنواختی و معقولیت کتاب لطمه وارد می کنه که انقدر دیر قضیه هورکراکس ها به هری گفته میشه .
با قضیه سن قانونی موافقم اما انگار رولینگ این رو از یاد برده که هری از ابتدای کتاب در گیر این مسائل بود . انگار از یاد برده که هری با باسیلیک و تام ریدل رو به رو شد، از یاد برده که هری در سه جادوگر شرکت کرده و ... .
در واقع رولینگ راه هزار شبه رو یک شبه بره و موضوع هورکراکس رو در یک جلد سر و تهشو هم بیاره . و فکر کنم رولینگ که متوجه این قضیه میشه سعی میکنه که چندتا از هورکراکس ها رو نابود کنه . یکی خود دامبلدور، یکی هری ( قضیه هورکراس بودن دفترچه خاطرات ریدل خیلی کلک قشنی بود ) و یکی دیگه توسط آر.ای.بی .
با توجه به نوشته های بالا : از نظر من کتاب هفت از هر جهت مثل یک فیلم هندی می مونه . البته منظورم از فیلم هندی پایان خوششون نیست ! بلکه نحوه اتفاق افتادن حوادثه که خیلی بچه گانه و کشکی پشت سر هم ردیف میشن !
بذارید یک مثال نزدیک تر به مقصودم بزنم . در کتاب جستجوری دلتورا وقتی که کمربند به دست اربابت تاریکی میفته هر کدوم از سنگ های جادویی رو توسط یک اژدها به یک جای غیر قابل دسترس می برن .
و بعد لیف به دنبال پیدا کردن این سنگ ها برای تکمیل قدرت از دست رفته ی شهر دلتورا میره .
اول خواننده فکر میکنه که وای ! حالا چقدر درد سر داره که ببینن هر کدوم از این سنگ ها کجا مخفی شدن . اما بعدش پدر لیف میگه که ما این اژدها ها رو دیدم که به فلان سمت رفتن برای همین یاقوت سرخ در فلان جا قایم شده .
فکر می کنم که با توجه به داستان هایی که درکتاب 6 بوجود اومده، کتاب هفت یه همچین حالتی داره ( من اصلا قصد ندارم بگم که در جستجوی دلتورا کتابیه که سطحش پایینه . نه ؛ در جستجوی دلتورا از ابتدا یه همچین حالتی داشته ولی هری پاتر نه ) . در حالی که ما سه هورکراکس دیگه و خودت ولدمورتو داریم . همچنین دامبلدوری نداریم که بتونه به هری کمک کنه . شاید شاهد یک جهش به چند سال بعد کتاب 6 بزنیم . یعنی اگه هری به هاگوارتز نره ممکنه این اتفاق بیفته که رولینگ داستان رو به چند سال ببره، وقتی که هری کمی یا خیلی بزرگتر شده و محل هورکراکس ها رو پیدا کرده و در حال از بین بردنشونه .
اگر که اینجوری از آب در نیاد، شاید کتاب هفت کتاب پایانی نباشه . ممکنه کتاب هشتی هم در کار باشه . درسته که رولینگ خودش این رو گفته که 7 تا بیشتر نیست، اما همه ما ذهنیتمون اینه که هری هفت سال در هاگوارتز میمونه و واسه همین هفت تا کتاب بیشتر وجود نخواهد داشت . اما اگه هری در هاگوارتز نباشه باز هم این اتفاق میفته ؟
شاید با کش دادن کتاب به این نحو شاهد نوشته معقول تری باشیم .

این نوشته تمام فرضیات من بود و امیدوارم که رولینگ راهی به غیر از این دوتا پیدا کنه و کتاب خوبی در پیش رو داشته باشیم .
قبلی « قسمتهاي حذف شده كتابها گرداب فصل 2 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
hooman_derby
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۳ ۱:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۳ ۱:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۲/۲
از: derby
پیام: 12
 good`
aliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiia yani alie damet garm
miss.zolo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۷:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۷:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۰
از: گودریک هالو
پیام: 313
 Re: کتاب هفت و نحوه نگارش (فيلم هندي)
خیلی قشنگ نوشته بودی ممنون
فاطمه خانوم
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۵:۵۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱۲/۲ ۱۵:۵۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۷/۲۵
از: ناکجا اباد
پیام: 173
 Re: کتاب هفت و نحوه نگارش (فيلم هندي)
قشنگ بود مرسی!!!!!!!!!
raspina snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۸ ۰:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۸ ۰:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از:
پیام: 42
 كتاب 7
من هم اميدوارم از 7 تا بيشتر بشه چون قضيه جان پيچ ها دير مطرح شد.
اصلا" خوب نيست كتابي مثل هري پاتر پايان كشكي اي (!) داشته باشه.
raspina snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۸ ۰:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۸ ۰:۳۶
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از:
پیام: 42
 Re: توجه
به نظر من ولد مورت اصلا " معلم محبوب نداشته چه برسه به اسلاگهورن كه رفتارش بر عكس رفتار آدم هايي مثل اسنيپ يا خود ولدمورته(حتي وقتي توي پرورشگاه زندگي مي كرد)
ولدمورت فقط به خاطر يه دليل دور و بر اسلاگهورن مي پلكيد:اطلاعات پيشرفته اي درباره ي جادوي سياه مي خواست(مثلا" جان پيچ ) و اسلاگهورن زودتر و راحت تر از بقيه خر مي شد و اطلاعات رو بهش مي گفت.
mitra_harry
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۰ ۱:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۰ ۱:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۲۸
از:
پیام: 36
 خوب بود
ما كه هممون از خدامونه كتابهاي هري پاتر 8 تا بشه. ولي به هر حال درسته كه هر نسخه از كتابها شرح حال يك سال تحصيلي مربوط به هريه اما من مطمئنم كه كتاب 7 شرح حال بيش از يك ساله چون مطمئنن اگه رولينگ تو يك سال تمومش كنه قضيه به قول شما هندي از آب در مياد ولي با مخي كه از رولينگ سراغ داريم جاي جاودانه سازها و از بين بردنشون و كشتن ولدمورت و حقيقت انكارناپذير جاودانه ساز بودن هري و يه عالمه سؤالي كه بايد رولينگ جوابشون رو بده حتي تو 2 سال هم نميتونه توضيحشون بده.پس خدا كنه كتابها 8 تا بشن. شما هم دعا كنيد. چون انتظار كشيدن براي كتابهاي هري خيلي عاليه تا انتظارهاي ديگه.
ميترا پاتر
profosor esneip
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۹ ۱۸:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۹ ۱۸:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۹
از:
پیام: 41
 احتمال داره
به نظر من شايد دامبلدور يك هوركراسس داشته باشه. چون در قديم جادوگر بدجنسي رو كشته.در مورد كتابهاي هري پاتر همه چيز احتمال داره چون رولينگ خواستار متعجب كردن ماست.
profosor esneip
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۹ ۱۴:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۹ ۱۴:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۹
از:
پیام: 41
 توجه
به نظر من اسلاگهورن مي تونه به هري كمك كنه چون تنها كسيه كه از هوركراكسس ها خبر داره و روزي معلم محبوب ولدمورت بوده و خود ولدمورت درباره ي هور كراكسس ها از اون پرسيده.اسلاگهورن مي تونه به اساتيد ديگه هم توضيح بده و اونا هم به هري كمك كنن.
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۸ ۱۵:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۸ ۱۵:۰۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 آره
خيلي جالب بود. ممنون.
325281
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۸ ۹:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۸ ۹:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۶
از: اتاق آبی
پیام: 189
 ؟!.
بله!به نظر من هم ممکنه که رولینگ بخواد کتاب ها رو به 8 تا برسونه و اما درباره ی متنت باید بگم که دست رولینگ در کتاب هفت بسیار خالیست.او هیچ کس را ندارد که بتواند جانشینی برای دامبلدور کند.او تمام پل ها را از پشت سرش خراب کرده و با کشتن دامبلدور حماقت بزرگی کرد.اون هری رو در این آشوب بی یار و یاور تنها رها کرده!
shadmehr
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۱۶:۴۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۱۶:۴۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۳
از: آمپول می ترسم !!
پیام: 646
 نظر من
به نظرم كتاب رولينگ از هفتا بيشتر نمي شه چون در غير اين صورت رولينگ خودشو ضايع كرده ..... ولي ممكنه كتاب آخرو به طرز عجيبي بسيار بلند بنويسه و توي اون قضيه ي هوركراكس ها رو بگه در ضمن نبايد ابرفورث برادر دامبلدورو فراموش كنيم .
koodak4
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۱۶:۲۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۱۶:۲۰
مرگخواران
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از: یخچال خانه ریدل
پیام: 1708
 Re: توضیح
امکان نداره رولینگ از اون اول ایده هورکراکس ها رو داشته صددرصد خالی بسته . اینکه شیوه نوشتن رولینگ در کتاب پنجم به بعد تغییر کرده غیر قابل انکاره و به عبارتی تابلوئه ( البته به نظر من ) و به نظر من این شیوه در کتاب ششم باز بیشترم شده .

من دو نکته رو مطمئنم که رولینگ تغییر شیوه داده :

1- تغییر رفتار اسنیپ از کتاب پنجم به ششم
2- این که ایده هورکراکس ها تازه از کتاب پنجم به ذهن رولینگ رسیده .
یکی دیگم هست که البته براش دلیلی ندارم ولی فکر میکن حق با من باشه اونم کشته شدن دامبلدوره .

به هر حال . به نظر من در کتاب قسمتهای زیادی هست که در مورد این دو مورد که گفتم حرفمو ثابت میکنه و به طور کلی هم تقریبا اطمینان دارم که رولینگ این قسمتها رو بعدا اضافه کرده .

به هر حال از بحث خارج نشیم . من فکر میکنم سیوروس اسنیپ در از بین بردن چندتا از جان پیچ ها نقش عمده ای داشته . ولی نه بخاطر وفاداری به دامبلدور بلکه بخاطر نقشه های خودش .
و در آخر هم امیدوارم هری پاتر مثل فیلم های هندی نشه که دیگه .....
هرپوی كثيف
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۱۵:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۱۵:۰۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۹
از: یونان
پیام: 81
 توضیح
سلام
مرسی از اونایی که خوندن و کامنت دادن

نقل قول:
پاتریشیا : هميشه حدسيات درست نيست به نظر من با حدس هامون داريم ذهن همديگرو مسدود مكنيم

خب آره حدسا که 90 درصدش کشکی بیش نبید و آتیشیو که به پا می کنیم رولینگ میاد با یه آفتابه کارشو تموم میکنه . اما خب تا کتاب هفت بیاد ما باید یه سرگرمی چیزی داشته باشیم .

نقل قول:
اریکا : معتقدم كه رولينگ هفت تا كتاب بيشتر نمي نويسه .

من هم موافقم اما همونجور که گفتم ما همه واسه این فکر می کنیم که کتاب 7 آخریشه چونکه سال 7 آخرین سالیه که ملت تو هاگوارتز درس میخونن . شاید با شکسته شدن این سد رولینگ هم تغییر عقیده بده .
نقل قول:
كتاب هفت رو هم اين رولينگ با اين هوش و خلاقيتي كه داره يه جوري سرو و ته موضوع رو جمع مي كنه

به جواب مک بون مراجعه کن .
نقل قول:
تازه اساتيد ديگه اي مثل مك گونگال هم هستم كه ممكنه غير مسقيم بهش كمك كنن

چه کسایی از قضیه هورکراکس ها خبر دارن ؟ اگرم یکمی این غیر مستقیم رو واضح تر معنا کنی ممنون میشم .

نقل قول:
استابی : ولی رولینگ نمی تونه به این راحتیا کتابارو بیشتر کنه چون بدجوری بهش حمله میشه

کاملا موافقم ... بعد از پایان کتاب هفت باید بره خودشو یه مدت گم و گور کنه تا آب ها از آسیاب بیفته . به هر حال هر جوری کتابو تموم کنه بازم یه عده ناراضین . ( درضمن خدا میدونه چند تا بچه بعد از کتاب 7 افسردگی بگیرن و برن خودشونو بکشن ! )

نقل قول:
بلیز : فکر میکنم که حتما باز هم از اونا نابود شدن

آره فکر کنم رولینگ این کارو میکنه . اما خب باز هم این روند از یه ور موجب میشه کتاب با حالتری در پیش داشته باشیم و از یه طرف دیگه از هندی شدنش کم نمیکنه .
اگه بیشتر از اینا هورکراکس ها نابود شده باشن خب هری وقت بیشتری برای پیدا کردن بقیه داره و رولینگ میتونه از این صرف نظر کنه که خیلی ساده و راحت هورکراکس ها بدست هری بیان . و از طرف دیگه این خودش خیلی قضیه رو هندی میکنه که همینجور الکی به دست یه افرادی این هورکراکس ها به راحتی از بین برن !

نقل قول:
وجدان و مک بون : رولينگ از اول قضيه هوركراكسس بوده تو ذهنش

شاید ؛ من نمیدونم حدس زدم که ممکنه اینجوری باشه . اما یه جورایی برام قابل باور نیست که توی سال 97 همه چیز توی ذهنش بوده . اصلا توی کتاب های دنباله دار از نظر من یه همچین چیزی امکان پذیر نیست .

نقل قول:
مک بون : رابطه با جهش اصلا موافق نيستم !

اتفاقا از نظر من این یه راه معقولانه س . با این کار هم به قضایای تکراری کتاب یه رنگ و لا آبی میده ( من شخصا خیلی دوست دارم که داستان هری رو در بزرگ سالیش هم دنبال کنم ) و هم اون قضیه هورکراکس رو ردیف میکنه . حالا ممکنه جهش خفنی نداشته باشه، اما شاید هورکراس ها رو توی یه سال پیدا نکنه و مثلا توی دو سه سال پیدا کنه .

در بازم میگم امیدوارم چیزایی که گفتم درست از آب در نیاد و یه کتاب فوقالعاده در پیش داشته باشیم !
dj_negar
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۱۳:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۱۳:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۶
از: یه جای خوب
پیام: 78
 خوبه
مقاله ات بد نبود من هم با جولیا بلک موافقم
Arious
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۶:۳۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۶:۳۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۰
از: دفتر پيام امروز
پیام: 111
 شايد
مقاله ات قابل تامل بود. ممنون
ashy
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۰:۴۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۰:۴۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۱۳
از:
پیام: 122
 موافقم
مقاله جالبی بود و من هم باان موافقم
دست شما درد نکنه... :

macbon
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۱۹:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۱۹:۳۲
عضویت از: ۱۳۴۸/۱۰/۱۱
از: پيش چو !
پیام: 198
 هرپو
بازم يه مقاله ي زيبا از هرپوي كثيف عزيز !!
من هميشه حرفاي تو رو قبول داشتم مخصوصا اونموقع كه گفتي اسنيپ يه برگ برنده ي جاه طلبه كه شديدا باهات موافقم و شايد يه مقاله هم من راجع بهش بنويسم !!

ولي ايندفه نه !!
1- رولينگ از اول قضيه هوركراكسس بوده تو ذهنش ( نمي گم رولينگ بنابر گفته ي خودش از سال 1997 كل داستان تو ذهنشه، اتفاقا عمرا اينجور باشه، رولينگ كلي تغييرات تو داستانش ميده حالا هر جور، با كمك فن نويساي هري پاتر و الخ ) !
2- همه كتاباي هري پاتر يه سري اتفاقن كه پشت سر هم رديف شدن !!! ( البته نه كشكي !! ) !!
ولي در رابطه با جهش و يا وجود كتاب هشت اصلا موافق نيستم !!
خداييش خيلي مسخره ميشه ..

3-و اما يه نكته كه منم جلب كرد اينه كه هوركراكسس ها راحت تر از اوني كه ما الان فكر مي كنيم مياد دست هري .. بقول بليز اگه نخواد راحت بياد كلي طول مي كشه !
نمي دونم چجوري ..ولي به هري كمك ميشه توسط يه جدوگر قدرتمند شايد اسنيپ !!

پ.ن : اسنيپ شبيه ايوانا در كتاب هاي دارن شانه ... كي با من موافقه !!
1385
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۱۶:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۱۶:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۵
از: درون تام
پیام: 101
 تا حدودی
تا حدودی باهات موافقم ولی در مورد اینکه رولینگ قضیه ی جاودانه ساز ها رو دیر به ذهنش رسیده نه.چون در همون اول داستان ولدمورت نمرد و هیچ کس دقیقاً نمی دونست چی شده.که رولینگ می دونست.در کتاب چهارم هم رولینگ میگه من راه رسیدن به جاودانگی رو طی کردم که این هم اثباتی برای وجود جاودانه سازهاست.
koodak4
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۱۴:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۱۴:۳۵
مرگخواران
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۵
از: یخچال خانه ریدل
پیام: 1708
 اینم حرفیه !
نظریه جالبیه . من خودم در مورد جانپیچ ها فکر میکنم که حتما باز هم از اونا نابود شدن . و تعدادشون از اینم کمتره . چون اگر دقت کنید میبینید که دامبلدور با این هوشش سر پیدا کردن هر کدوم از این جان پیچ ها یه سال وقت گذاشته تازه با توجه به این مسئله که دامبلدور از توی خاطرات محل جان پیچ ها رو پیدا کرده .

من فکر میکنم در کتاب هفتم ر.آ.ب به کمک عده ای دیگر خیلی از این جانپیچ ها رو از پیش رو برداشتن . چون یه کتاب گنجایش این همه مطلب رو نداره .

من فکر میکنم هری در کتاب هفتم از یه طریقی مثلا از طریق نامه به این موضوع پی میبره و بعدشم که میره ولدمورت رو بکشه .
1390
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۸:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۸:۵۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۱۰
از:
پیام: 13
 جالب
مقاله ی جالبی بود
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۷:۲۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۷:۲۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 خوبه
خيلي جالب بود. :banana:
mortimer
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۱:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۱:۵۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۵/۴
از: یه جای کاملا سری.
پیام: 19
 Re: هندي يا بريتيش
من به طرز شديدي با پاتريشيا استيمپسن موافقم.
ghiozila
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۱:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۱:۲۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۱
از: بالاتر از دست راست !
پیام: 291
 جالب بود
در مورد نظرت در مورد بیشتر لودن کتابها موافقم
خسته نباشی
ولی رولینگ نمی تونه به این راحتیا کتابارو بیشتر کنه چون بدجوری بهش حمله میشه
tahere
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۷:۳۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۷:۳۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۷
از: سنـــــــت..مانگــــــــــو
پیام: 235
 ممنون
جالب بود..مرسي
erica
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۷:۲۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۷:۲۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۲۸
از: يه جايي نزديك خدا
پیام: 570
 خوبه
مقاله ي جالبي بود . ولي من هنوز هم معتقدم كه رولينگ هفت تا كتاب بيشتر نمي نويسه . كتاب هفت رو هم اين رولينگ با اين هوش و خلاقيتي كه داره يه جوري سرو و ته موضوع رو جمع مي كنه .
در ضمن درسته دامبلدور مرده . ولي از كجا معلوم يه شخصيت جديد توي كتاب هفت نباشه كه به هري كمك كنه ؟
تازه اساتيد ديگه اي مثل مك گونگال هم هستم كه ممكنه غير مسقيم بهش كمك كنن . در هر صورت هري تنها نمي مونه .
تينا ساساني
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۶:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۶:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۱
از: there isn't any answer
پیام: 157
 هندي يا بريتيش
خيلي ممنون جالب بود نظرهاي خوبي ارائه كردي ولي من كه ديگه نميدونم چي بگم هميشه حدسيات درست نيست به نظر من با حدس هامون داريم ذهن همديگرو مسدود مكنيم
Aripotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۶:۰۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۵ ۱۶:۰۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۱۶
از: ناکجا آباد
پیام: 400
 بد نیست.
خب خوب بود.
در مورد اون که گفتی خیلی داره قضیه رو سرو تهش رو هم میاره موفقم.
به نظر من هم یه کم باید زود تر بهش می رسید.
ولی خب ...
نمی دونم
به نظر من که رولینگ عزمش و جزم کرده تا کتاب هفت خوب از آب در بیاد.
کاترین

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.