هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

چرا اسنیپ در سال ششم معلم دفاع در برابر جادوی سیاه شد؟


اسنيپ در ترم ششم تحصيلي هري پاتر در هاگوارتز معلم دفاع در برابر جادوي سياه شد..شغلي كه آرزوي آن را داشت!چرا دامبلدور اين درس را به او سپرد؟از اين كار هدفي داشت؟

در اين مقاله سعي كردم كه دلايل مختلف معلم شدن اسنيپ را بررسي كنم! اميدوارم كامل باشد...در هر صورت اگر مشكلي بود در بخش نظرات بگوييد تا بعدا رسيدگي شود.


1- چون دامبلدور در كتاب پنجم به اشتباه خود، براي سستي در انتخاب معلم براي اين درس عبرت گرفته بود و نميخواست كه هرگز دوباره وزارت خانه در كارش دخالت كند...پس در صدد آمد كه يك معلم به جمع استادان هاگوارتز اضافه كند. ولي حالا يك سوال اينجا است،آيا براي درس تغيير شكل هم معلم ديگري نبود؟در واقع بهتر نبود مك گوناگل كه مورد اعتماد بيشتري در نظر دامبلدور بوده است،اين درس را بر عهده بگيرد؟

2-ميخواست اعتماد خود را به اسنیپ بيشتر كند..او زماني كه ديد لرد ولدمورت برگشته است،احتمال داد كه اسنيپ دوباره وسوسه شود و به او بپيوندد..پس در واقع سعي كرد اين درس را رشوه قرار دهد براي اسنيپ كه نشان بدهد به او اعتماد كامل دارد!

3-بخاطر اسلاگهورن که میخواست به خاطر قضیه جاودانه سازها اون رو به هاگوارتز بکشونه و از طرفی نمیخواست اسنیپ از هاگوارتز بره برای همین او رو معلم دفاع در برابر جادوی سیاه کرده!مورد ديگر هم خطر جاني هست كه اسلاگهورن را تحديد ميكرد..او نميخواست كه شخصيتي كه خيلي او را به جان پيچ ها نزديك ميكند از بين برود و مطمئن بود لرد امكان حمله به اسلاگهورن را در نظر دارد!

4-دامبلدور با اين كار ميخواست شخصيتي كه خودش پر از اطلاعات در مورد جادوي سياه است را به كمك هري بفرستد..با اين كار ميخواست شايد تنفر هري از اسنيپ مقداري كم شود كه البته موفق نبود!از طرف ديگر اسنيپ در ساخت معجون ها استاد بوده است و تركيب جادوي سياه و معجون ها ميتوانست براي يافتن جان پيچ ها كمك بزرگي باشد!

5-اگر دامبلدور یک نفر رو معلم درس دفاع در برابر جادوی سیاه بکنه دلیل بر این نیست که به او اعتماد نداره چنانچه دامبلدور لوپین و مودی رو نیز معلم کرد. پس دلیل نمیشه دامبلدور به مودی و لوپین اعتماد نداشته .در ضمن دامبلدور اينقدر آدم باهوشي است كه براي بيرون انداختن يك شخصيت از اين روش استفاده نكند.

6- توی کتاب محفل ققنوس هم دامبلدور میخواست اسنیپ رو معلم درس دفاع در برابر جادوی سیاه کنه ولی آمبریج اومد و خودش معلم شد اگر کتاب رو با دقت خونده باشید یک جا بود که آمبریج برای مصاحبه به کلاس اسنیپ اومده بود كه به شكل زير بود:

 

آمبریج : شما سالهای متوالی میخواستید که معلم درس دفاع در برابر جادوی سیاه بشید
اسنیپ : بله!
آمبریج : پس چرا تا به حال موفق نشده اید؟ ا
سنیپ در حالی که دندانهایش را به هم میفشرد گفت : برای اینکه شما اومدید و معلم شدید.
آمبریج : آه بله..!

این متن ثابت میکنه که دامبلدور حتی از سال پیش هم مجبور بوده که اسنیپ رو برای این درس انتخاب کنه بعضی وقتها آدم از روی اجبار باید یک نفر رو برای یک کاری انتخاب كند. اگر مدرسه معلم دفاع در برابر جادوی سیاه نداشت بهتر بود یا اینکه اسنیپ معلم میشد فوقش سال بعد دوباره میرفت معلم معجون ها میشد ديگه!

7-دامبلدور کاملا اتفاقات رو پیش بینی کرده بود. خودش نقشه کشیده بود که توسط اسنیپ کشته بشه...و مطمئنا در اونصورت اسنیپ هم نمیتونست تو هاگوارتز بمونه!
دامبلدور خودش میدونست که DADA نفرین شدست...شرط میبندم میخواست نقشه خودشو قویتر کنه که احتمال اینکه کشته بشه زیاد باشه...
در هر حال اسنیپ اخر سال یجوری میرفت...حالا چه دامبلدور کشته باشه یا نه...شاید میخواست اسنیپ کار خاصی براش انجام بده... مثلا کمک به هری( با در نظر گرفتن اینکه اسنیپ وفادار به دامبلدور بوده)

قبلی « چرا مودی در سال پنجم معلم دفاع در برابر جادوی سیاه نشد؟ حدس ها ، احتمال ها و پیش بینی ها در مورد کتاب هشت(اگر کتاب هشت نوشته بشه) » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
فرستنده شاخه
$$$
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۶/۳۰ ۱۱:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۱/۶/۳۰ ۱۵:۲۵
عضویت از: ۱۳۹۱/۶/۱۴
از: وزارت سحر و جادو
پیام: 300
 پاسخ به Re: چرا اسنیپ در سال ششم معلم د...
سلام
به نظر من تمام ابعاد داستان خانم رولینگ از پیش طراحی شده بوده است و او چاره ای جز این کار نداشته.
Biganeh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۱۲/۱۰ ۱۷:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۱۲/۱۰ ۱۷:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۱۰
از: بعد از پل, دست راست دومين كوچه
پیام: 182
 Re: چرا اسنیپ در سال ششم معلم دفاع در برابر جادوی سیاه شد؟
شخصا فکر میکنم رولینگ چنان با برنامه ام نمی نوشته! من نمیتونم قبول کنم که کسی تمام اهداف و نتایج کتابش رو!! اونم 7 جلد بدونه و بررسی شده بنویسه!
لذوما خیلی جاها زیر حرفای قبلیش میزنه! اگه اینطور نباشه هیچ لذتی نداره نوشتن! من که حوصله ام نمیاد یه چیزی که تهش رو میدونم بنویسم دوس دارم باهاش جلو برم
الان سریال های معروف هم داستان زیاد از پخش جلو نی!
dr alban
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۲۴ ۸:۱۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۲۴ ۸:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۶/۷/۲۶
از: لندن
پیام: 15
 Re: چرا اسنیپ در سال ششم معلم دفاع در برابر جادوی سیاه شد؟
خوب حتما دلش خواسته معلم بشه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.