هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

حدس هايی در مورد کتاب ۷(بخش ۱-جان پيچ ها)


لرد ولدمورت با درست کردن جان پیچ ها همان طور که خود می گوید، نزدیک ترین شخص به جاودانگی است.
جان پیچ های او عبارتند از:
1(.دفترچه ی تام ریدل(نابود شده
2.حلقه ی ماروولو گونت(نابود شده)
3.فنجان هلگا هافلپاف
4.قاب آویز سالازار اسلایترین
5.نجینی
6.احتمالا چیزی از ریونکلاو یا گریفندور
7.بخشی از روح ولدمورت که در بدن خودش قرار دارد

الف) بحث اصلی در حال حاضر بر سر قاب آویز است که توسط ر.ا.ب. ربوده شده.اون طور که خیلی ها احتمال می دن این شخص ریگولس بلک برادر سیریوس بلکه که در کتاب 5 اشاره ی کوچکی به او شد.تا جایی که حتی سایت اطلس هری پاتر اعلام کرد که ر.ا.ب. از حرف اول کلمات ریگولس آرکتوس بلک که ستاره ای است در آسمان گرفته شده.این حدس به این دلیل است که سیریوس و بلاتریکس هم هر دو از نام ستاره هایی در نزدیکی همین ستاره و در یک صورت فلکی گرفته شده اند.نکته ی دیگه این که همون طور که ر.ا.ب. میگه اون هم مرگخوار بوده و می دانسته که کشته خواهد شد.و یه نکته ی خیلی جالب دیگه هم اینه:در کتاب 5 وقتی هری و دیگران مشغول تمیز کردن قرار گاه محفل ققنوس هستند به بعضی از اشیاء عجیب و مرموزی که آنها به شون بر می خورند اشاره میشه که یکی از اونا اینه: [1](هری پاتر و محفل ققنوس-جلد اول-ترجمه ی ویدا اسلامیه-کتابسرای تندیس-فصل 6-صفحه ی ۱۶۸)و این با احتمال خیلی زیاد ممکنه همون قاب آویز جان پیچ باشه که ریگولس قبل از مرگش و با اطلاع از این که ولدمورت بالاخره خواهد فهمید اونو به خانه ی والدینش آورده.و اما یه احتمال دیگه که ممکنه به نظر عجیب و مسخره بیادوممکنه شمام منو مسخره کنید که خاهش دارم نکنید(ولی باید همه چیز رو از رولینگ انتظار داشت)اینه که ر.ا.ب. ممکنه پروفسور بینز باشه.چرا که ما اسم کوچک اونو نمی دونیم و این که تا حالا نقش مهمی در کتاب ها نداشته و از همه مهم تر مرده و احتمالا می دونسته که می میره و حالا موقعیت مناسبیه تا نقش پررنگی رو در هدایت هری ایفا کنه.

قاب آویز احتمالا نخستین جان پیچی خواهد بود که هری در کتاب 7 به دنبال آن خواهد رفت و نابودش خواهد کرد.چون اطلاعات زیادی در مورد اون وجود داره.

ب)در داستان ها تا حالا هیچ اشاره ای به شی ئی از ریونکلاو نشده اما از گریفندور شمشیرش رو دیده ایم که البته دامبلدور در رابطه با اون گفت که جان پیچ نیست.اما آیا ممکن نیست اشتباه کرده باشه؟و یه چیز دیگه آیا ممکنه کلاه قاضی ساخته ی گریفندور و یا ریونکلاو و یا حتی هر دوی آنها باشه؟

و ما یه چیز دیگه این که ممکنه هری یه جان پیچ باشه،چون ممکنه به هنگام حمله ی ولدمورت به او در یک سالگی،بخشی از روحش به او منتقل شده باشد(که شده) چرا که همون طور که دامبلدور گفت در زمان حمله ی ولدمورت به خانه ی پاترها هنوز یکی از جان پیچ ها مونده بود.و همین طور ممکنه جای زخم هری به جای خود اون جان پیچ باشه.و اون موقعه که در پایان کتاب 7 هری مجبور خواهد بود که خودشو بکشه (یا کشته بشه) تا در تهایت شخص دیگری ولدمورت رو که دیگه هیچ جان پیچی نداره رو از بین ببره.

پيوست ۱: يه نفر به من خبر داد که رولينگ در جايی گفته کلاه قاضی جان پيچ نيست.

نظر یادتون نره
Anjelina!15/2006
یادداشت ها
  1. .......در قفسه قاب آويزی بود که هيچ يک نتوانستند آن را باز کنند،........
قبلی « کارآگاه پاتر - فصل 3 هري پاتر و دروازه زمان - فصل 2 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
hoort18
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۸ ۲۲:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۸ ۲۲:۲۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۳
از: از یه جهنم دره ای میام دیگه!
پیام: 283
 Re: هوم!
خوب بود!

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.