هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: اطلس هری پاتر: شخصیت های اصلی

شخصیت های اصلی : مینروا مک گونگال


این مقاله با ترجمه من و ویراستاری دوست عزیزم تانکس تهیه شده تصویر کوچک شده
Picture taken from this link



مینروا مک گونگال Minerva McGonagall



مو: سیاه، به صورت گل پشت سرش جمع شده
چشم: چشمانی ریز و گرد، عینک با قاب مستطیل شکل
ویژگی خاص: انیمایگس یا همان جانور نما،به اراده خود می تواند به شکل یک گربه در بیاید. به ندرت لبخند می زند.
تاریخ تولد: 4 اکتبر (جی کی)
سن: متولد حدودا سال 1925
گروه: گریفندور
تخصص: تغییر شکل
دفتر: طبقه اول، بالای راه پله، انتهای راهرو
علاقمندی ها: وی به کوییدیچ علاقه شدیدی دارد. او لباس هایی با طرح پیچازی(شطرنجی) می پوشد. حتی لباس های خواب و شنلش هم پیچازی است.


مک گونگال معاون اول مدرسه علوم و فنون جادویی هاگوارتز است. وی یکی از طرفداران پر و پا قرص دامبلدور می باشد. پروفسور مک گونگال یک ساحره عبوس و سخت گیر است که اصلا تحمل افراد بی نظم را ندارد. بعد از اینکه مسئولین مدرسه، به خاطر حملات متعدد یک هیولای ناشناخته به دانش آموزان ، دامبلدور را به طور موقت از سمت خود کنار زدند وی برای مدتی مدیر هاگوارتز شد. (ت.ا.14)

پروفسور مک گونگال از امتیاز کم کردن از گروه خودش گریفندور هراسی ندارد حتی اگر این کار باعث از دست دادن جام گروه های مدرسه شود. در حقیقت به خاطر تعصبش وی امتیاز های بیش از اندازه ای از گریفندور کم کرده است (مثال: وقتی گریفندوری ها شب هنگام در مدرسه می چرخیدند او 50 امتیاز از گریفندور کم کرد در حالی که از یک اسلیترینی فقط 20 امتیاز کسر کرد. دانش آموزی که همان تخلف را کرده بود.) گریفندوری ها آرزو دارند که مک گونگال به همان اندازه که اسنیپ طرفدار اسلیترین است، به گریفندوری ها توجه و مرحمت کند. (س.ج.8)

مک گونگال یک انیمایگس یا جانور نماست. او می تواند هر وقت که بخواد خودش را به یک گربه راه راه تغییر شکل دهد. وقتی به شکل گربه است، اطراف چشمانش خطوطی مثل زمانی که عینک می زند، وجود دارد. (س.ج.1) پروفسور مک گونگال استاد کلاس های تغییر شکل در هاگوارتز است. به عقیده ی وی، فرم های دیگر جادو از زیبایی و پیچیدگی کمتری برخوردار هستند. پروفسور مک گونگال به دادن تکالیف زیاد مشهور است. (س.ج.8)

شباهت های زیادی بین مک گونگال و هرماینی وجود دارد، به طور مثال تعصب داشتن در پیروی از قوانین. هر دوی آن ها به عنوان با هوش ترین ساحره ها توصیف شده اند. پروفسور مک گونگال تدارکات لازم را دید تا هرماینی برای گرفتن کلاس های اضافی در سال سوم، بتواند از زمان برگردان استفاده کند. (ز.آ.5)

برخی اوقات مک گونگال چهره مهربانش را نشان می دهد. وقتی هری و رون به او گفتند که برای ملاقات هرماینی، که در آن زمان به سنگ تبدیل شده بود، راهی درمانگاه هستند، در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود به ایشان اجازه داد. (ت.ا.16) همچین زمانی که شنید جیمز و لیلی کشته شدند گریه کرد. (س.ج.1) وقتی خیال می کرد که پیتر پتی گرو برای گرفتن سیریوس بلک کشته شده است، از اینکه به او سختگیری می کرد احساس گناه کرد. (ز.آ.10)

مینروا مک گونگال شنل سبز زمردی رنگ می پوشد. (س.ج.7) لباس شبانه اش طرح پیچازی است و از تور سر استفاده می کند. وی با «خاکی»(خودمانی) شدن اصلا موافق نیست، با اینکه در جشن کریسمس 1991 یک کلاه گل دار به سر گذاشته بود و هنگامی که هاگرید گونه هایش بوسید خندید و صورتش از خجالت سرخ شد. (س.ج.12) همچنین در جشن یول بال، او یک ردای قرمزی با طرح پیچازی به تن داشت و با گل های خشک زشتی لبه کلاهش را تزئین کرده بود. او با لودو بگمن رقصید. (ج.آ.23)

مک گونگال یک طرفدار واقعی کوییدیچ است. او مشوق پر انرژی تیم کوییدیچ گریفندور می باشد. زمانی که هری یاد آورنده ی نویل را در هوا گرفت، او بلافاصله هری را جستجوگر تیم کوییدیچ گریفندور کرد و با اینکه این بر خلاف قوانین مدرسه است، برایش یک دسته جارو فراهم کرد. (س.ج)


مک گونگال در فیلم ها

بانو مگی اسمیت نقش پروفسور مینروا مک گونگال را در فیلم ها بازی می کند.
قبلی « شخصیت های اصلی : هری پاتر شخصیت های اصلی : آلبوس دامبلدور » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
مک گونگال
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۵ ۸:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۵ ۸:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۲/۲۳
از: هاگوارتز
پیام: 895
 Re: مک گونگال
متشکرم.
راجع به عکس بگم که کلی عکس از شخصیت پروفسور وجود داشت ولی چون منم خیلی مخلص « بانو مگی اسمیت » هستم ترجیح دادم این عکس رو برای شخصیت پروفسور مک گونگال انتخاب کنم.

به نظر من بانو مگی اسمیت واقعا این شخصیت رو به بهترین صورت ممکن بازی کرده.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.