هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: اطلس هری پاتر: کی به کیه؟

کی به کیه : محفل ققنوس


محفل ققنوس
این مقاله با ترجمه من و ویراستاری دوست عزیزم تانکس تهیه شده  تصویر کوچک شده
 

محفل ققنوس

در دهه 1970، زمانی که ولدمورت برای اولین بار ظهور کرد، دامبلدور عده ای از جادوگران را برای جنگیدن با او گرد هم آورد. این جادوگران خودشان را اعضای محفل ققنوس نامیدند. این اعضا از طبقات مختلف مردم ، از جادوگر تا فشفشه(تردست) ، بودند. این انتخاب دقیقا نشان دهنده ی عقیده ی اصلی دامبلدور می باشد. وی بر خلاف ولدمورت که فقط افراد خون خالص مانند مالفوی ها و بلک ها را قبول دارد، عمل می کرد.
 
محفلی ها در ژوئن 1996 در سازمان اسرار با بعضی از مرگ خواران جنگیدند. گروه دیگری نیز وجود دارد که از دانش آموزان مختلف تشکیل شده که توسط هری رهبری می شوند و نام خودشان را ارتش دامبلدور گذاشتند. این گروه هم در نبرد ژوئن 1996 وجود داشتند و با اینکه چند نفر از این گروه به شدت زخمی شدند ولی خوشبختانه کسی را از دست ندادند.این در حالی است که  بسیاری از اعضای محفل ققنوس در اولین باری که ولدمورت به قدرت رسید ، کشته شدند.
 در ظهور مجدد ولدمورت نیز تا به حال عده ای کشته شده اند. به گفته رولینگ اوضاع بدتر از این هم می شود!


اعضای محفل ققنوس، شماره 12 میدان گریمولد را برای دفتر فرماندهی خود انتخاب کردند. این خانه قدیمی که در یک مایلی ایستگاه کینگز کراس واقع شده است توسط طلسم فیدیلس (راز داری) مخفی شده است. در آگوست 1995 هری برای مخفی شدن و کمک به محفل برای مدتی در این خانه اقامت کرد. (م.ق.3)
 

اعضای محفل ققنوس
 
اسنیپ  سوروس * Snape  Severus  سابقا یک مرگ خوار بود.وی، در چفت شدگی تخصص بسیاری دارد. او در دهه 1970 برای محفل، به قیمت از دست دادن جانش جاسوسی می کرد. هرگز در شماره 12 میدان گریمولد غذا نمی خورد.همچنین  او به هری چفت شدگی درس می دهد. (ج.آ.30 ، م.ق.4 ، م.ق.24)
 
بلک  سیریوس * Black  Sirius   به محفل اجازه استفاده کردن از خانه خودش، شماره 12 میدان گریمولد، را به عنوان دفتر فرماندهی داد. چون وزارت سحر و جادو به دنبال او بود، زیاد از خانه بیرون نمی آمد. او توسط دختر خاله اش، بلاتریکس لسترنج مرگ خوار، در سازمان اسرار کشته شد.
 
پادمور  استرجس * Podmore  Sturgis   جادوگری با چانه ای بزرگ و موهایی بور که دو سال از اسنیپ و والدین هری بزرگ تر است.او، جزو نگهبانان پیشتاز بود که هری را از خانه ی دورسلی ها فراری دادند. وی در 31 آگوست 1995 در ساعت 1 بعد از نیمه شب توسط جادوگر نگهبان ، اریک مانچ، به جرم تلاش برای باز کردن یک در محافظت شده (فوق سری) دستگیر شد. وی از اعتراف در برابر ویزنگاموت یا همان دیوان عالی جادوگران خودداری کرد و در 6 سپتامبر 1995 به شش ماه حبس در آزکابان محکوم شد. (م.ق.3 ، م.ق.14)
 

تانکس  نیمفادورا * Tonks  Nymphadora  کارآگاه تازه کار. در 1995 مدرک کارآگاهی را گرفته است. او جوان (شاید فقط 6 سال از هری بزرگتر باشد) و دست و پا چلفتی (باعث افتادن همه چیز در سر راهش می شود و وردهای ساده ای مثل اسکورجیفای را هم نمی تواند اجرا کند) است ولی استعداد زیادی در تغییر شکل و جاسوسی دارد چون یک دگرگون نما است و می تواند خود را به شکل هر کس که بخواهد در بیاورد. او جوان تر از آن است که بتوان او را جزو اعضای محفل ققنوس سابق دانست. وی جزو نگهبانان پیشتاز بود که هری را از خانه ی دورسلی ها فراری دادند و عامل اصلی برای جاسوسی در داخل وزارت سحر و جادو ، برای محفل ققنوس است. در نبرد سازمان اسرار توسط بلاتریکس به شدت زخمی شد. (م.ق.3 ، م.ق.38)
 

جونز  هستیا * Jones Hestia  ساحره ای با مو های سیاه و گونه های قرمز که جزو نگهبانان پیشتاز بود.وی عضو جدید محفل ققنوس می باشد.
 
دیگل  دیدالوس * Diggle  Dedalus   جادوگر و  جزو نگهبانان پیشتاز، که هری را از خانه ی دورسلی ها فراری دادند. ظاهرا وی قبلا هم به صورت مخفیانه از هری مراقبت می کرده است.او یک کلاه سیلندری سبز رنگ به سر می گذارد ولی چون همیشه هیجان زده است، کلاهش از سرش می افتد. (س.ج.2 و 5 ، م.ق.3)

داج  الفیاس * Doge  Elphias  یک جادوگر پیر که صدای نازک و موهایی سفید دارد.وی جزو نگهبانان پیشتاز بود که هری را از خانه ی دورسلی ها فراری دادند. او در محفل ققنوس سابق نیز عضو بود و در آن زمان یک کلاه مسخره به سر می گذاشت. (م.ق.3 و 9)
 
دامبلدور  آبرفورث * Dumbledore  Aberforth   تنها زمانی که مودی آبرفورث را دید، هنگامی بود که اعضا می خواستند یک عکس دسته جمعی بگیرند، حدودا اواسط آگوست 1996 (م.ق.9)
 
دامبلدور  آلبوس پرسیوال ولفریک برایان * Dumbledore Albus Percival Wulfric Brian  مدیر مدرسه علوم و فنون جادویی هاگوارتز. موسس و رازدار محفل ققنوس. ناجی نبرد در سازمان اسرار (م.ق.3 و 37)
 
شکلبولت   کینگزلی * Shacklebolt  Kingsley  جادوگری با مقام و قدرت های عالی که مامور اصلی وزارتخانه برای ردیابی سیریوس بلک بود و همین خاطر توانست با کمک آرتور ویزلی این قضیه را منحرف کند تا از سیریوس محافظت کند. کینگزلی توسط فاج برای رسیدگی به « ارتش دامبلدور » و دستگیری دامبلدور انتخاب شده بود و عامل اصلی جلوگیری از اخراج هری از هاگوارتز به شمار می رود.وی جزو نگهبانان پیشتاز بود که هری را از خانه ی دورسلی ها فراری دادند. ظاهرا او با جیمز پاتر آشنایی داشته چون به اسم او در خانه ویزلی ها اشاره می کند. اشاره ای به اینکه وی جزو محفل سابق بوده نشده است. او در نبرد سازمان اسرار جنگید و دوئل سیریوس و بلاتریکس لسترنج را ادامه داد ولی بلاتریکس از چنگ وی فرار کرد. (م.ق.7 و 23 و 36)
 
 فیگ   آرابلا دورین * Figg Arabella Doreen   فشفشه (تردست) که با گربه هایش در ویستریا واک، دو خیابان دور تر از پریوت درایو، زندگی می کند. وی زمانی که هری در نزد دورسلی ها ست از طرف دامبلدور مراقب اوست. روزی که دیمنتور ها به هری در پریوت درایو حمله کردند او با ماندانگاس فلچر همکاری می کرد. (م.ق.2)

 فلچر  ماندانگاس "دانگ"  * Fletcher  Mundungus  Dung   بعضی اوقات به درد می خورد ولی کسی نیست که بتوان روی او حساب کرد. وی جزو محفل ققنوس سابق نبوده است. (م.ق.5)
 
 لوپین  ریموس * Lupin  Remus  گرگینه، جزو نگهبانان پیشتاز بود که هری را از خانه ی دورسلی ها فراری دادند. وجود او ضروری بود چون او تنها کسی بود که هری او را می شناخت و به او اعتماد داشت. به دلیل اینکه لوپین به خاطر وضعیت فعلی خود (گرگینه) نمی تواند کار عادی داشته باشد ، به طور تمام وقت مشغول انجام کارهای محفل است. او در شماره 12 میدان گریمولد زندگی می کند و در نبرد سازمان اسرار جنگید.

 مک گونگال  مینروا * McGonagall  Minerva  انیمایگس ( جانور نما )، استاد تغییر شکل و معاون اول مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز
 
مودی  الستور "مد آی"  * "Moody  Alastor "Mad-Eye  کارآگاه، وی اکنون بازنشسته است ولی به یکی از بهترین کارآگاه های زمان در وزارت سحر و جادو معروف است. او جزو محفل ققنوس سابق نیز بود. با اینکه وی حق استفاده از طلسم های نابخشودنی را داشت ولی هرگز شخصیت خودش را به اندازه مرگ خواران تنزل نداد و همیشه تا جایی که امکان داشت سعی میکرد آن ها را زنده دستگیر کند. او زخم های مختلفی برای اثبات این امر دارد! یکی از یادگاری هایی که مودی نگه می دارد، یک عکس قدیمی از اعضای محفل ققنوس سابق است. او جزو نگهبانان پیشتازی که هری را از خانه ی دورسلی ها فراری دادند نیز بود. وی در نبرد سازمان اسرار جنگید. (ج.آ.19 ، ج.آ.27 ، م.ق.3 ، م.ق.35)
 
 وینس  امیلین * Vance  Emmeline  یک ساحره باوقار. جزو نگهبانان پیشتازی که هری را از خانه ی دورسلی ها فراری دادند بود. (م.ق.3)

 ویزلی  آرتور Weasley  Arthur   به طور مخفیانه در داخل وزارت سحر و جادو افرادی را برای پیوستن به محفل ققنوس جمع میکند و اطلاعاتی هم برای محفل بدست می آورد. او توسط مار ولدمورت، هنگام مراقبت شبانه زخمی شد. (م.ق.5 و 21)
 
 ویزلی  بیل * Weasley  Bill   یک کار اداری در گرینگوتز در لندن گرفت تا بتواند در مواقع ضروری به محفل کمک کند. او با جن ها صحبت کرده و سعی می کند که تشخیص دهد آن ها طرفدار کدام جبهه هستند.
 
 ویزلی  چارلی * Weasley Charlie  با اژدهاها در رمانی مشغول به کار است و همچنین برای محفل ققنوس عضو جمع می کند.
 
 ویزلی  مالی * Weasley  Molly  مسئولیت مرتب کردن خانه شماره 12 گریمولد را بعد از اینکه محفل در آن جا ساکن شد، عهده دار شد.

هاگرید   روبیوس * Hagrid  Rubeus  نیمه غولی که با مادام ماکسیم به سراغ غول ها در کوه ها رفت.


اعضای محفل ققنوس در دهه 1970
 
کسانی که در بالا به آن ها اشاره نشد:
 
 بونز  ادگار * Bones Edgar  به همراه اغلب اعضای خانواده اش کشته شد. هاگرید آن ها را یکی از بهترین خانواده های جادویی می دانست.
 
 پاتر  لیلی و جیمز * Potter Lily and James  هر کدام به اندازه ای قدرتمند و مهم بودند که ولدمورت شخصا با آ نها مقابله کرد ولی توانستند سه بار از دست او فرار کنند. آ نها بدست شخص ولدمورت در 1981 در دهکده گودریک کشته شدند. (س.ج.1 ، م.ق.38)

 پتی گرو  پیتر * Pettigrew  Peter   چون کمی به ریموس شک داشتند، توسط سیریوس بلک ، پیتر را رازدار پاتر ها کردند. ولی پیتر از یک سال پیش به آنها خیانت کرده بود و به ولدمورت پیوسته بود و به عنوان جاسوس از طرف او در محفل کار می کرد. او به پاتر ها خیانت کرد و الان به عنوان یک مرگ خوار نزد ولدمورت کار می کند. (ز.آ.19 ، ج.آ.1 ، ج.آ.33 ، م.ق.3)
 
 پریوت   گیدئون و فابیان * Prewett  Gideon and Fabian  برادرانی که با پنج مرگ خوار از جمله آنتونین دالاهوف جنگیدند. مودی از آن ها بسیار تعریف می کند و هاگرید آن ها را از جادوگران عالی زمان می داند. (س.ج.4 ، م.ق.9 ، م.ق.25)

 دربورن  کارادوک * Dearborn  Caradoc  شش ماه بعد از اینکه عکس محفل ققنوس را گرفتند ناپدید شد. بدن او هیچ وقت پیدا نشد. (م.ق.9)
 
 فنویک  بنجی  * Fenwick Benjy   کشته شده. فقط تکه هایی از او را توانستند پیدا کنند. (م.ق.9)
 
 لانگ باتم  فرانک و آلیس * Longbottom  Frank and Alice   کارآگاهان ، هر کدام آن قدر مهم و قدرتمند بودند که توانستند با شخص ولدمورت مقابله کنند و سه بار فرار کنند. آن ها توسط بلاتریکس لسترنج و بارتی کراوچ پسر، تا سر حد دیوانگی شکنجه دیدند و الان در بیمارستان سنت مانگو بستری می باشند. (ج.آ.30 ، م.ق.9 ، م.ق.38)
 
 مک کینون مالرن * McKinnon  Maelene  ساحره ، دو هفته بعد از گرفتن عکس از اعضای محفل ققنوس در کنار خانواده اش، توسط مرگ خواران کشته شد. (بر طبق گفته کاماروف، تراوس در میان مرگ خواران بود) هاگرید او را یکی از بهترین ساحره های زمان می دانست. (س.ج.4 ، ج.آ.30 ، م.ق.9)

 میدوز  دورکاس * Meadows Dorcas  وی توسط خود ولدمورت کشته شد. این نشانه قدرتمند بودن و مهم بودن این ساحره است. (م.ق.6 و 9)
قبلی « کی به کیه : مرگ خواران هري پاتر و خاطرات خاله پتونيا - فصل 2 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
مک گونگال
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۸ ۶:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۸ ۶:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۲/۲۳
از: هاگوارتز
پیام: 895
 محفل ققنوس
هوممم
این پر بیننده ترین مقاله در کی به کیه؟ هست در حالی که کسی نظری نداده!

من خودم شخصا خیلی راجع به کینگزلی و مودی چیز یاد گرفتم. نمی دوستم چنین شخصیت قوی دارن!

پاسخ‌ها فرستنده فرستاده‌شده در تاریخ
 Re: محفل ققنوس raenaei ۱۳۸۶/۷/۲۲ ۱۶:۱۶

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.