هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: اطلس هری پاتر: کی به کیه؟

کی به کیه : مرگ خواران


مرگخواران افرادي هستند كه در واقع سربازان ولدمورت هستند و براي او كار ميكنند.همه آنها سنگ دل هستند و شكنجه و كشتن افراد جز تقريحاتشون است.
مرگ‌خوار

این مقاله با ترجمه من و ویراستاری دوست عزیزم تانکس تهیه شده تصویر کوچک شده مرگ خواران « وقتی حضور منو احساس کردن چند تاشون شجاعت به خرج می دن و بر می گردن؟ و چند تاشون حماقت می کنن و بر نمی گردن؟» --لرد ولدمورت « وقتی یه جادوگر به طرف جادوی سیاه میره دیگه هیچ چیز و هیچ کسی براش مهم نیست...» -- روبیوس هگرید مرگ خواران جادوگرانی هستند که از لرد ولدمورت پیروی می کنند. ظاهرا تعداد کمی از این افراد وجود دارند. البته شاید مرگ خورانی که به دیدن ولدمورت در گورستان رفتند، فقط پیروان بسیار نزدیک او بودند. بعضی از فرزندان مرگ خواران در هاگوارتز تحصیل می کنند. عده زیادی مرگ خوارِ طرفدارِجادوی سیاه در طول تاریخ وجود داشتند. اسم اصلی مرگ خواران « شوالیه های والپورگز » بود که بعدها توسط رولینگ عوض شد.

اَوری Avery :اولین مرگ خواری که در خانه ریدل ها وقتی ولدمورت به بدن خود بازگشت، به زانو خم شد و به پاهای ولدمورت افتاد. او با این ادعا که او تحت طلسم فرمان بوده، توانست از رفتن به آزکابان خودداری کند. در پاسخ، لرد ولدمورت او را با طلسم شکنجه گر شکنجه داد و از مرگ خوارانش به خاطر نداشتن ایمان به او خواستار جبران 13 سال شد (ج.آ.33) وقتی لرد ولدمورت توسط روکوود فهمید که اطلاعات اَوری در مورد پیشگویی اشتباه بوده - یعنی فقط لرد ولدمورت و هری پاتر می توانستند گوی را از قفسه بر دارند - او را دوباره تنبیه کرد (م.ق.26) او همچنین از جنگی که در سازمان اسرار پیش آمد جان سالم بدر برد.

 بگمن, لودوویک Bagman, Ludovic :متهم به مرگ خوار بودن شده بود ولی تبرئه شد. وی جزو شبکه جاسوسی روکوود، در داخل وازرت سحر و جادو بود.(ج.آ.30)

بلک, ریگولوس Black, Regulus :پسر عموی بلاتریکس لسترنج و برادر کوچک سیریوس. ریگولوس که یک اصیل زاده بود با فلسفه ی اهمیت اصالت مرگخواران موافق بود و به همین دلیل به جمع آنان پیوست. اما وقتی متوجه شد که مرگ خواران برای رسیدن به اهدافشان دست به هر کاری می زنند تصمیم گرفت که از آن ها جدا شود. او به امر لرد ولدمورت، کمی قبل از سقوطش، کشته شد.(م.ق.6)

کراب Crabbe : یک شخص درشت هیکل و مبهم. پدر "وینسنت کراب" (ج.آ.33) . در نبرد سازمان اسرار جنگید (م.ق.35)

کراوچ, بارتی (پسر) Crouch, Barty: در شکنجه دادن لانگ باتم ها شرکت داشت و این کار باعث محکومیت او به حبس ابد در زندان آزکابان شد (ج.آ.30) او به کمک خانواده اش از آزکابان فرار کرد ولی در عوض خود را زندانی پدرش یافت. چون پدرش به او اجازه نمی داد که به دنبال ارباب قدیمی اش برود. وقتی ولدمورت فهمید که کراوچ زنده مانده، توسط پیتر پتی گرو به او کمک کرد که از چنگ پدرش فرار کند. ماموریت نفوذ به هاگوارتز، با قیافه ی مودی و به کمک معجون تغییر شکل به بارتی کراوچ داده شده بود. کرواچ قبل از اینکه بتواند در مقابل یک دادگاه رسمی اعتراف کند توسط دیمنتور ها بوسیده شد.(ج.آ)

دالاهوف, آنتونین Dolohov, Antonin : وی یکی از پنج مرگ خواری بود که گیدون و فبیان پریوت را به قتل رساندند (م.ق9,35) او همچنین عده زیادی از ماگل ها و دشمنان ولدمورت را شکنجه داد. دالاهوف بعد از اعتراف کارکاروف در دادگاه، دستگیر شد و به آزکابان فرستاده شد (ج.آ.30) ولی در ژانویه ی 1996 او توانست به همراه دیگر مرگ خواران از آزکابان فرار کند (م.ق) دالاهوف در نبرد سازمان اسرار جنگید و هرماینی را به شدت مجروح کرد ولی از کشتن او باز داشته شد (م.ق.35)

گویل Goyle : یک شخص درشت هیکل و مبهم. پدر گریگوری گویل (ج.آ.33)

جاگسون Jugson : در نبرد سازمان اسرار جنگید (م.ق.35)

کارکاروف, ایگور Karkaroff, Igor : بعد از شش ماه پیگیری توسط الستور مودی دستگیر شد. کارکاروف وقتی دستگیر شد که ولدمورت سقوط کرده بود. هنگامی که به دادگاه فرستاده شد ، پیروی خود را از ولدمورت تکذیب کرد و عده ای از مرگ خواران را لو داد ( از جمله روکوود و اسنیپ ) و با این کار خود را از محکومیت نجات داد. کارکاروف مدیر مدرسه جادویی دورمشترانگ است (ج.آ) وقتی او متوجه بازگشت ولدمورت شد، برای حفظ جانش فرار کرد. موقعیت فعلی او، نا معلوم است (ج.آ.30)

لسترنج, بلاتریکس بلک Lestrange, Bellatrix Black : وی یکی از اعضای خانواده ی اصیل زاده ی بلک است.بلاتریکس، خواهر نارسیسا بلک مالفوی و اندومیدا بلک تانکس است. وی با رودولفس لسترنج ازدواج کرده (م.ق.6) و دختر عموی سیریوس است. ولدمورت او را « بلا » خطاب می کند.

لسترنج, رابستن Lestrange, Rabastan : برادر رودلفوس لسترنج که در شکنجه ی لانگ باتم ها شرکت کرده و به حبس ابد در آزکابان محکوم شد (ج.آ.27 ، ج.آ.33) او به همراه بقیه مرگ خواران در ژانویه 1996 از آزکابان فرار کرد (م.ق.25) رابستن در نبرد سازمان اسرار جنگید (م.ق.35)

 لسترنج, رودولفس Lestrange, Rodolphus : با بلاتریکس ازدواج کرده و برادر رابستن می باشد. وی در شکنجه ی لانگ باتم ها شرکت داشت و به حبس ابد در آزکابان محکوم شد (ج.آ.27 ، ج.آ.33) او به همراه بقیه مرگ خواران در ژانویه 1996 از آزکابان فرار کرد (م.ق.25) رابستن در نبرد سازمان اسرار جنگید (م.ق.35)

 مکنر, والدن Macnair, Walden: وی به عنوان یک جلاد، در کمیته ی نابودی موجودات جادویی خطرناک، شناخته می شود (ز.آ.16) مکنر یکی از نماینده هایی بود که از طرف ولدمورت به غول ها فرستاده شد و ظاهرا در امر متقاعد کردن غول ها برای پیوستن به ارباب خود موفق بوده (م.ق.20) مکنر در نبرد سازمان اسرار جنگید (م.ق.35)

مالفوی, لوسیوس Malfoy, Lucius :وی شوهر خواهر بلاتریکس بلک لسترنج، به واسطه ی همسرش نارسیسا است. (م.ق.6) بعد از سقوط ولدمورت، لوسیوس با این ادعا که تحت طلسم فرمان بوده، توانست از دست عدالت فرار کند. (ت.ا) به همین خاطر او به عنوان یک شخص محترم باقی ماند. لوسیوس برای تفریح، ماگل هایی را که در جام جهانی کوییدیچ بودند آزار داد ولی هنگامی که بارتی کرواچ پسر، علامت شوم را به هوا فرستاد ، از ترس فرار کرد. (ج.آ) زمانی که ولدمورت در ژوئن1995 برگشت، او نیز به سوی ارباب قدیمی اش شتافت. (ج.آ.33) لوسیوس تا سال 1993 یکی از مسئولان هاگوارتز بود ولی بعد از این که نقشه او برای خراب کردن تصویر آرتور ویزلی، به خودش بازگشت، از این سمت برکنار شد. (ت.ا.) لوسیوس هنوز هم هاگوارتز را به واسطه ی پسرش دراکو که در سال 1991 در گروه اسلیترین پذیرفته شد، تحت نظر دارد (شاید بیشتر از والدین دیگر). ظاهرا لوسیس به طور غیر مستقیم، امنیت ولدمورت را به خطر می اندازد چون پسرش دراکو هنگام مقابله با دشمنانش بی احتیاط است و ممکن اطلاعاتی را فاش کند. او در سازمان اسرار، در غیاب اربابش، فرمانده ی بقیه ی مرگ خواران بود تا از آسیب تصادفی پیشگویی توسط همراهانش جلوگیری کند. وی دستگیر شد و به آزکابان فرستاده شد. (م.ق)

مولکبیر Mulciber : متخصص در طلسم فرمان.وی قبل از اینکه کارکاروف در مقابل دادگاه اعتراف کند، دستگیر شده بود - بر خلاف میل کارکاروف که می خواست اسم او را در قبال آزادی خودش از زندان فاش کند. (ج.آ.30) وی در نبرد سازمان اسرار جنگید.   (م.ق.35)

 نات Nott : از رفتن به آزکابان خودداری کرد ولی در سال 1995 در مراسم تولد مجدد ولدمورت شرکت کرد. (ج.آ.33) پسر وی در سال 1991 در گروه اسلیترین پذیرفته شد. (م.ق.26) او در نبرد سازمان اسرار جنگید. (م.ق.353)

پتی گرو, پیتر « ورمتیل » "Pettigrew, Peter "Wormtail : این جانور نمای موش، دست راستش را برای معجونی که بدن ولدمورت را برمی گرداند فدا کرد. ولی به جایش یک دست بسیار قوی و نقره ای به دست آورد. (ج.آ.33)

رووکود, اگوستوس Rookwood, Augustus : به عنوان جاسوس در سازمان اسرار کار می کرد. او در وزرات خانه عواملی داشت که ممکن بود از جاسوس بودن رووکود اطلاعی نداشته باشند. برای مثال رووکود دوست قدمی پدر لودو بگمن بود و لودو نیز به طور نا آگاهانه به او اطلاعات می داد. کارکاروف نام روکوود را دردادگاه فاش کرد و وی دستگیر شد. (ج.آ.30) اما او در فرار بزرگ مرگخواران از آزکابان در ژانویه 1996 شرکت کرد. رووکود در نبرد سازمان اسرار جنگید. (م.ق.35)

روزیر, اوان Rosier, Evan : کمی بعد از دستگیری کارکاروف، توسط کارآگاهان کشته شد (1980) او در مقابل دستگیر شدن مقابله کرد و قسمت بزرگی از بینی « مد آی » را کند.

اسنیپ, سوروس Snape, Severus :به محفل ققنوس پیوست و جاسوس محفل در میان مرگخواران شد. او کاملا از مرگ خواران جدا شده است (ج.آ.30)

تراورز Travers : طبق اعتراف کارکاروف در مقابل دادگاه، او مک کینانز ها را به قتل رساند. (ج.آ.30)

ویلکز Wilkes: توسط کارآگاهان کشته شد. 1980

قبلی « کی به کیه : ارتش دامبلدور کی به کیه : محفل ققنوس » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
baraneman
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۴/۱۴ ۱۲:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۴/۱۴ ۱۲:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۷/۴/۱۳
از: کنـار لرد ولدمورت
پیام: 67
 Re: کی به کیه : مرگ خواران
خیلی ازت ممنونم دوست عزیز.

مقاله بسیار جذاب و عالی بود.اگر ترجمه شده باشه فکر می کنم ترجمه روونی شده باشه.

موفق باشی

فرستنده شاخه
هاگوارتزروس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۳/۲۰ ۱۸:۱۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۳/۲۰ ۱۸:۱۵
عضویت از: ۱۳۸۶/۱۰/۱۸
از: بن‌بست اسپینر
پیام: 246
 Re: کی به کیه : مرگ خواران
مـتن انگلیسی اش رو همه دارن !

فرستنده شاخه
torshi
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۹:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۷ ۹:۵۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۲/۲۲
از: خونمون
پیام: 360
 خوبه
خيلي جالب بود

فرستنده شاخه
professor_snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱ ۱۸:۵۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱ ۱۸:۵۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۱
از: خانه ی شماره ی12 گریمولد پلیس
پیام: 127
 ناقص
دستت درد نکنه

فرستنده شاخه
professor_snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱ ۱۸:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱ ۱۸:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۱
از: خانه ی شماره ی12 گریمولد پلیس
پیام: 127
 ناقص
خوب بود ولی ناقص
مثلا"گویل تو لیست نبود

فرستنده شاخه
professor_snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱ ۱۸:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۵/۱ ۱۸:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۱
از: خانه ی شماره ی12 گریمولد پلیس
پیام: 127
 مرگ خوار ها
مرثی

فرستنده شاخه
Roham
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۶ ۲۰:۵۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۲۶ ۲۰:۵۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: سرزمین میانه
پیام: 43
 مرگ خواران
عالی بود . ولی اگه می شه اطلاعات مربوط به اسنیپ رو درست کنید . عکسشم چنگی بدل نمی زد. (چرا اینجوری شد.)

فرستنده شاخه
نگار اسدالهی
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۲ ۲۳:۲۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۲ ۲۳:۲۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۸
از:
پیام: 231
 !!!!!
یه بمب وسط مانیتور همه چیز رو درست میکنه!

فرستنده شاخه
sorena
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۲ ۲۲:۳۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۱۲ ۲۲:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱
از: اتاق خون محفل
پیام: 3113
 هوممممممممم
عالییی بود.دستتون درد نکنه

فرستنده شاخه
abz
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۷ ۱۲:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۷ ۱۲:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۱۶
از: هاگوارتز
پیام: 17
 هووووووووووووم
خیلی خوب سوابقشون رو جمع بندی کردین. پرفسور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

فرستنده شاخه
SHAGGY_MEISAM
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۲۲:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۱۲ ۲۲:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۲۰
از: bestwizards.com
پیام: 403
 نميدونستم
خيلي جالب بود بعضي هاش رو نميدونستم

فرستنده شاخه
voltan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۳ ۱۸:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۲/۳ ۱۸:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۶/۷
از: 127.0.0.1
پیام: 1391
 دمت گرم
خیلی با حال بود دمت گرم

فرستنده شاخه
harrypotter_hm
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۲ ۱۷:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱۱/۱۲ ۱۷:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹
از: لیتل هنگلتون
پیام: 29
 عالیه
واقا یه معرفی کامل بود. و این ترس رو بیشتر میکنه

فرستنده شاخه
harry+potter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۵ ۲۰:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۹/۵ ۲۰:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۹/۳
از:
پیام: 37
 مرگخواران
دستت درد نکنه پروفسور.توپ توپ

فرستنده شاخه
پادما.پتيل
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۶ ۸:۵۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۶ ۸:۵۹
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲۵
از: خونمون
پیام: 92
 ممنون!!!
با وجود اين كه همه ي اين عناوين برايم تازگي نداشت دستتون درست

فرستنده شاخه
shnhp
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۶ ۸:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۶/۶ ۸:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۲/۱۱
از: میدان گریمولند
پیام: 15
 پر محتوا و عالی
کارتون عالی بود پروفسور مثل بقیه مقالات شما
باید اعتراف کنم واقعا عالی بود.

فرستنده شاخه
رز سیاه
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۲۳ ۱:۴۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۲۳ ۱:۴۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۵
از: کوه قاف - مکان زندگی سیمرغ
پیام: 10
 لرد سایروس --- مرگ خواران
فوق العاده اس

فرستنده شاخه
آاندرومیدا
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۱۷ ۱۲:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۵/۱۷ ۱۲:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۷
از: آیزن گارد
پیام: 1
 مرگ خواران
خیلی جالب بود ولی بعضی چیزا رو فراموش کرده بودی!

فرستنده شاخه
tonks
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۲۸ ۱۳:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۲۸ ۱۳:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۵
از: همونجایی که دلبر خونه داره
پیام: 149
 مرکخواران
ایولیشن
خیلی باحال بود
:bigkiss: :bigkiss:

فرستنده شاخه
لگولاس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۴ ۱۵:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۱/۲۴ ۱۵:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۱/۲
از: سیاه بیشه شمالی
پیام: 176
 مرگ خواران
این دیگه خیلی با حال بود

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.