هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: فیلم‌ها :: فیلم 4

بررسی فيلم هری پاتر و جام آتش


هر چقدر فیلم زندانی آزکابان بد و ضعیف ساخته شده بود فیلم جام آتش بسیار زیبا و خوش ساخت است.
هر چقدر فیلم زندانی آزکابان بد و ضعیف ساخته شده بود فیلم جام آتش بسیار زیبا و خوش ساخت است.علت اصلی زیبا بودن رو هم باید قدرت کارگردان یعنی مایک نیوئل بدونیم.تمام صحنه ها به زیبایی هر چه تمام تر ساخته شده اند.البته از بازی زیبای بازیگران (به جز مایکل گامبون) هم نباید غافل شد.مخصوصا اما واتسون که نشون داد قابلیت تبدیل شدن به یه سوپر استار رو داره.صحنه ای که اون با رون بعد از جشن دعوا می کنند بسیار عالی و حرفه ایه. باور کنید من اگه واقعی هم گریه می کردم اینجوری در نمی اومد.بازیگرهای دیگه هم خیلی خوب بازی کردن. مثلا فلور دلاکور و ویکتور کرام و سدریک دیگوری.متاسفانه فقط یه بازیگر کار رو خراب کرده.ریچارد هریس با بازی بسیار زیباش توی دو فیلم اول کلی به ما حال داد اما این مایکل گامبون انگار نمیدونه اصلا دامبلدور کیه.ما دامبلدور رو به عنوان یه جادوگر بسیار قدرتمند می شناسیم که همیشه آرومه اما در فیلم شاهد این هستیم که دامبلدور همیشه عصبانیه و داد میزنه و حتی با هری گلاویز میشه!!!!

در مورد جلوه های ویژه هم بگم که در حد ارباب حلقه ها ساخته شدن و اصلا مصنوعی به نظر نمی رسند.صحنه ها بسیار زیبا طراحی شده اند مثلا وقتی هری در حمام ارشدهاست و یا وقتی که به دنبال رون در دریاچه میره و یا وقتی که با شاخدم مجارستانی مبارزه می کنه.

فیلم دقیقا از ابتدا شما رو درگیر خودش می کنه و میخکوب میشید.صحنه ای که ولدومورت فرانک رو می کشه بسیار عالی ساخته شده.مخصوصا صدای وحشتناکی که هنگام گفتن ورد آوداکداورا مو رو به بدن آدم سیخ می کنه.

در مورد جشن همه چیز خوب طراحی شده به جز سه تا مورد.اولی درباره همراهان هری و رون است.در کتاب گفته شده که آنها بسیار زیبا هستند اما در فیلم با دو دختر سیاه!! و زشت روبرو هستیم که جوری برخورد می کنند انگار از دماغ فیل افتاده اند.دومی هم در مورد فلور دلاکوره.توی کتاب شاهزاده دورگه نوشته اونقدر خوشگله که وقتی وارد اتاق میشه همه خشکشون میزنه اما توی فیلم با یه دختر معمولی با یک قیافه کاملا معمولی روبرو هستم.سومی هم در مورد لباس هرمیونه که توی کتاب گفته آبیه اما توی فیلم لباسش صورتیه.البته نباید طراحی بسیار زیبای سالن جشن رو نادیده بگیریم.

یکی از بهترین صحنه های فیلم که آدم با دیدنش از خنده منفجر میشه اونجایی که مک گونگال با رون می رقصه!!

شاید بعضی ها با اشاره به اینکه نویل علف آبشش زا رو به هری میده بگن که فیلم به کتاب وفادار نیست.این دوستان باید توجه داشته باشن که فیلم مدت محدودی داره و اگه می خواست دابی رو هم وارد ماجرا کنه جز طولانی شدن فیلم و حذف صحنه های مهم دیگه هیچ فایده دیگری نداشت.

در این فیلم اسنیپ فقط یه دکوره و برای خالی نبودن عریضه در فیلم گذاشته شده.ریتا اسکیتر هم زیاد نقش نداره و فقط یه عکس از هری و هرمیون وقتی همدیگه رو بغل کردن می گیره و خبری از سوسک و راز هاگرید نیست.

در مجموع این فیلم بهترین فیلم از سری فیلمهای هری پاتره که اصلا با ۳ قسمت قبلی قابل مقایسه نیست.امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشه.
قبلی « دره ي شيطان - فصل 8 وارثان تاريكي - فصل 1 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
harrypotter harrypotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۸/۱۷ ۲۰:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۸/۱۷ ۲۰:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۳/۱۲/۴
از: howgvart-grifindor
پیام: 11
 هری پاتر بدون جام آتش
نقد خوبیه... منم با نظر شما در مورد بازیگران نقش پروتی و خواهرش موافقم البته نظر من در مورد همه بازیگران هری پاتره...نمی دونم چرا کارگردان دیالوگ های بیشتری رو به نقش هری نمی ده و پسر چهارده ساله پر شر و شور توی کتاب تبدیل به یک آدم تمام مثبت و بی زبون شده...امیدوارم پنجشو بهتر از چهار تای قبلی درست کنن...از مقاله ات متشکرم.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.