هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

اسنیپ خیانتکار نیست


اسنیپ خیانتکار نیست

به نظر من اسنیپ خیانتکار نیست به دلایل زیر:
1-چرا در کتاب 1 اسنیپ جلوی کوییرل را گرفت؟ به نظر من دلیلی که خودش آورد کافی نیست. اگه اسنیپ طرف دامبلدور نیست چه لزومی داشت که سنگ جادو رو نجات بده؟ اگه سنگ دزدیده می شد چیزی از اون کم می شد؟
2-از سنگ که بگذریم چرا وقتی کوییرل می خواست هری رو بکشه اسنیپ اون رو نجات داد؟
3-در فیلم 3 می بینیم که وقتی گرگینه می خواست به هری و دوستاش حمله کنه اسنیپ جلوی اونا ایستاد. حتی بعد از اینکه توسط گرگینه زخمی شد بازم بلند شد و جلوی هری و رون و هرمیون قرار گرفت.
4-در کتاب 4 وقتی مودی قلابی می خواست هری رو بکشه هری تصویر دامبلدور و مک گونگال و اسنیپ رو تو دشمن بین دید. اگه اسنیپ طرف ولدمورته چرا با یه مرگ خوار دشمنه؟ مطمئنا رولینگ از آوردن این نکته تو کتاب منظوری داشته.
5-وقتی فوج حرف دامبلدور رو که گفت ولدمورت برگشته باور نکرد اسنیپ جای زخمشو به اون نشون داد تا شاید فوج باور کنه. ولی چرا اسنیپ این کارو کرد؟ این که فوج بازگشت ولدمورت رو باور نکرد به نفع ولدمورت و مرگ خواراش بود.
6-اگه بخوایم از فیلم 4 هم به عنوان مدرک استفاده کنیم یه دلیل دیگه ام میشه گفت. آخر فیلم وقتی دامبلدور و هری از اتاق خارج می شن اسنیپ چوبشو به طرف کروچ می گیره. وقتی دامبلدور نبود دیگه اسنیپ چه نیازی به نقش بازی کردن داشت؟
7-تو کتاب 5 چرا وقتی هری به اسنیپ گفت که چه خوابی دیده اسنیپ به لشکر ققنوس خبر داد؟ مطمئنا این کار جلوی نقشه ولدمورت را می گرفت. اسنیپ خیلی راحت می تونست تظاهر کنه منظور هری رو نفهمیده.
8-چرا اسنیپ از کلاسهای اکلامانسی برای باز کردن ذهن هری برای ولدمورت استفاده نکرد؟ و چرا وقتی فهمید که هری چه خوابی در مورد اتاق اسرار می بینه به دامبلدور گفت؟ می دونیم که این خوابا جزء نقشه ولدمورت بوده. پس آگاهی دامبلدور می تونه به ضرر ولدمورت باشه
9-در کتاب5 هری از اسنیپ پرسید که اون از کجا می دونه که ولدمورت از اینکه هری می تونه وارد ذهنش بشه خبر داره؟ ولی اسنیپ به اون جواب نداد. واقعا دامبلدور اینو از کجا می دونست؟ به نظر من به احتمال زیاد اسنیپ اینو به دامبلدور گفته بود
10-تو کتاب 6 اسنیپ جلوی بلاتریکس وانمود می کرد که نقشه رو می دونه. در صورتی که وقتی با دراکو صحبت می کرد فهمیدیم که واقعا نقشه رو نمی دونست. وقتی اسنیپ طرف ولدمورت باشه چرا باید برای ثابت کردنش به بلاتریکس دروغ بگه؟
11-چرا باید دامبلدوری که ما اونو باهوش و قدرتمند می دونیم به اسنیپ برای زنده موندن التماس کنه. دامبلدور تو کتاب 5 میگه مرگ بدترین چیز نیست. پس چرا باید دامبلدور به خاطر مرگ که اون رو مهمترین چیز نمی دونه, از خودش ضعف نشون بده؟ به نظر من دامبلدور برای چیز دیگه ای به اسنیپ التماس میکرد. چیزی که دامبلدور اونو مهمتر از زندگی خودش می دونه.
12-وقتی هری اسنیپ رو دنبال می کرد, اسنیپ فقط افسون های هری رو بر می گردوند. چرا اسنیپ با هری مبارزه نکرد؟ حالا دیگه هیچ مانعی جلوی اون نبود. می تونست هری رو عذاب بده. می تونست کاری کنه که کشتنش برای ولدمورت راحت تر بشه. ولی این کارو نکرد.چرا؟

اینا دلایل من برای خیانتکار نبودن اسنیپ بود. البته دلایل دیگه هم هست که دوستان دیگه در مقالات دیگه به اونا اشاره کردند.
قبلی « هری پاتر و وارث ولدمورت - فصل 4 & 5 " بازی روح " فصل1 : برای جشن گرفتن هنوز زود است » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
john
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۴ ۱۴:۴۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۱/۱۴ ۱۴:۴۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۷
از: هاگوارتز
پیام: 105
 نظر شخصي
با اينكه تكراري بود ولي خوب بود .
بيشتر تلاش كن!

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.