هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

اسنیپ تنها یک برگ برنده‌ی جاه‌طلب است!


این مقاله اسنیپ رو از زاویه یه آدم قدرت طلب نگاه میکنه و با توجه به این ویژگی سعی در استدلال بعضی حوادث داره .
توی این سایت و سایت های دیگه، مقالات زیادی در باره اسنیپ نوشته شده . بعضی ها میگن خیانتکاره و بعضی ها میگن که نیست و دلایلی هم میارن که اغلب مورد قبوله . ولی با در نظر گرفتن تمامی این دلایل میتونید نتیجه بگیرید که اسنیپ هم خیانتکاره و هم وفادار . مقاله ای که می خونید دلایل من برای اثبات این قضیه ست .

- خصوصیات اسنیپ :
من فکر میکنم که اسنیپ یه آدم قدرت طلب و جاه طلبه و فقط به فکر منافع خودشه . و اصلا براش اهمیتی نداره که توی کدوم جبهه قرار بگیره . درواقع اون به جبهه ای میپیونده که قدرت بیشتری داشته باشه و بتونه توی اون جبهه ترقی بیشتری داشته باشه . پس اون می خواد که به هدفش برسه . خیانت و وفاداری برای اسنیپ، تنها وسیله ای برای رسیدن به اهدافشه و هیچ کدوم از اون ها هیچ ارزشی برای اسنیپ ندارن : فقط قدرت ! مغز اسنیپ واقعا خوب کار میکنه و تصمیمایی که می گیره تماما از روی فکره . در واقع اسنیپ دو فاکتور مهم داره : سیاست و عقل . اگر خوب فکر نمیکرد، هیچ کدوم از نقشه هاش عملی نمی شدن .به علاوه ممکنه مثل اسلاگهورن یه قدرت بزرگ محسوب بشه و شاید از اسلاگهورن هم توانا تر باشه . همونطور که میدونید اون یه معجون ساز حرفه ایه ( دستورالعمل هایی که در گوشه و کنار کتابش نوشته ) و همچنین در جادوی سیاه و مقابله با اون یه آدم خبره محسوب میشه ( در کلاس هاش . همچنین اون طلسم هم ساخته : سکتوم سمپرا ) . در جادوی معمولی هم مثل آکلومنسی و نفوذ به ذهن افراد همه مون میدونم که ماهره .

- استدلال :
از نظر من اسنیپ هم به دامبلدور و هم به ولدمورت خیانت کرده . من فکر میکنم که در بخش ابتدایی کتاب، توضیحی که به بلاتریکس در مورد زمانی که در جبهه دامبلدور بوده میده، تماما دروغ و ساخته ذهنه و در واقع اصل موضوع چیزیه که شما در کتاب در موردش میخونید نه اونی که اسنیپ میگه . پس همیشه به ولدمورت وفادار نبوده . در مواقعی به دامبلدور و در مواقعی به ولدمورت وفادار بوده .همه ما می دونیم دامبلدور و ولدمورت، افرادی نیستن که به راحتی بشه اون ها رو گول زد و فریب داد . دامبلدور و ولدمورت دو دشمن سر سخت هستن و هردو واسه از بین بردن همدیگه خیلی تلاش میکنن و درواقع هر اشتباه کوچیک یا بزرگ موجب انحراف به سمت شکست میشه . پس ولدمورت و دامبلدور به اسن سادگی ها رو دست نمیخورن و هردو اون ها میدونن که اسنیپ یه همچین شخصیتی داره و به هر دوشون خیانت کرده . ( حالا ممکنه خود اسنیپ فکر کنه که تونسته این کارو بکنه و ممکنه که از واقعیت هم با خبر باشه . اصلا مهم نیست ! )حالا اینجا یه سوال پیش میاد : اگه هر دو میدونن که اسنیپ بهشون خیانت کرده پس چرا سعی در جذب اون دارن و اون رو نابود نمیکنن ؟جواب با توجه به نوشته خیلی سادس : اسنیپ یه برگ برنده ست . برگ برنده ای که پیروزی هر جبهه وابسطه به وجود اون در اون جبه ست . اگر ما اسنیپ رو یه قدرت بزرگ تلقی کنیم، پس هر دو باید سعی در جذبش کنن، با توجه به اینکه اون آدم سستیه و وابستگی قلبی به هیچ کدوم جبهه ها نداره . اسنیپ هم جوانب رو بررسی میکنه و بهترین رو انتخاب میکنه و ممکنه مدتی وابسته بمونه و ممکنه هم با پیشنهاد بهتر به جبهه دیگه بره ( یه چیزی نقل و انتقالات بازیکنای باشگاه ها ) .چند تا مثال : دامبلدور همیشه سعی کرده اون رو پیش خودش نگه داره ؛ اون رو بدون هیچ قید و شرطی به محفل ققنوس راه داد، در سال ششم اون رو معلم دفاع در برابر جادوی سیاه کردو خیلی کارای دیگه . ولدمورتم در سال ششم با ایجاد شرایط بهتر و نقشه قبلی یه همچین کاری رو کرد .
قبلی « هری پاتر و آغاز پایان - فصل 7 Draco Dormiens Nunquam Titillandus : یه ضرب المثل یا یک سرنخ » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
هرپوی كثيف
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۷ ۲۱:۳۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۴/۷ ۲۱:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۹
از: یونان
پیام: 81
 والا حساب که نمیبره ...
من همون موقعم که داشتم جواب میدادمم میخواستم اینو بگم ولی یادم رفت . به هر حال شرمنده ؛ منظور من از حساب بردن این بود که هر دو بهش نیاز دارن و حاضرن که واسه بدست آوردنش یه کارایی بکنن .
در ضمن شرمنده از دامبل خدابیامرز که دو سه روزیه رو ویبرس !

هممم .... در ضمن، به نظرت با ضعیف کردن اونا سودی بهش میرسه ؟ یکم روشن پلیز.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.