هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

تئوري در باره جان پيچ و راب


چندتا فرضیه داشتم که به نظرم درست اومد.امیدوارم به نظر شماهم باشه.
1-ر.ا.ب کیست؟
من مطمئنم که ریگلوس بلک نیست. چرا؟
همانطور که سیریوس در کتاب محفل ققنوس میگوید، او پسری لوس بوده که مانند پدر و مادرش افتخار جنون آمیزی به اصل و نصب خود داشته است؛ و همانطور که دیدیم ولدمورت در غاری که به قاب اویز ختم میشود تله های زیادی گذاشته که تنها یک جادوگر قدرتمند در حد خود او میتواند از آن غار رد شود. همچنین، همچنین دوزخیها را به نگهبانی گمارده است. ریگلوس حتما نمیتوانسته باشد، بنابراین باید به دنبال یک جادوگر قدرتمند باشیم. جادوگران قدرتمند و معروف در عصر حاضر کتاب اینها هستند:
1- آلبوس دامبلدور
2- روفس اسکریم جیور
3- نیکلاس فلامل
4- گیلدروی لاکهارت
5-مودی
6- پدر و مادر هری
7-اسنیپ(که معروف نیست اما قدرتمند است)
8- لوپین و یا سیریوس
خوب، دامبلدور نمیتوانسته باشد. یه فرض هست که طلسم اسنیپ به جان پیچ خورده و دامبلدور عوض اینکه بمیره از فشار میفته پایین و در اثر سقوط و همچنین ضعیف بودن میمیرد ولی قبل از آن فرصت داشته که آن کاغذ را بنویسد. اما به نظر من کلا غلط است. دامبلدور اگر فرصتی داشت، برای هری یک نامه مینوشت و آنرا طوری طلسم میکرد که فقط هری بتواند آنرا بخواند(پایین ترم بخونین)
نیکلاس فلامل هم هی اطلاعاتی در موردش نیست که حرفی بزنم، اما اینم فرضیه ی مهمیه.
لاکهارت هم که بیلیاقت بوده و اسکریم جیور نیز فقط آدم باسیاستی بوده، اما دو حرف اول اسمش با ر.ا.ب میخواند، پس امکان اینکه او باشد نیز هست.
مودی هم آدمی نیست که کاری بکند و نگوید.
پدر و مادر هری هم مسلما نبوده اند.
اما امکان این که ر.ا.ب همان اسنیپ باشد بسیار زیاد است، اما چون حروف اول اسمش ر.ا.ب نیست، بهش نمیپردازم.
لوپین و سیریوس نیز اگر بودند، حتما دامبلدور خاطره ی آنها را نیز نشان میداد.
اما فقط یک جادوگر قدرتمند میماند، که آن کوییرل است.
اگر توجه کرده باشید، هاگرید به هری میگوید که او سفر بسیار کرده استو تجربه زیاد دارد و جادوگر لایقیست(س.ج)، همچنین یکجا نیز میگوید که در جنگل آلبانی، درست مانند ولدمورت، به سر برده است. ولدمورت نیز میگوید انجا با و برخورده است. بنابراین امکان دارد کوییرل جان پیچ داشته، بعد ازاینکه در زیرزمین میمیرد روحش به جسمش بازمیگردد و چون که حتما زمانی که ولدمورت از جسم او استفاده میکرده کمی از رمز و راز او را در یافته، به دنبال تنها چیزی که فکر میکرده ولدمورت آن را جان پیچ خود کرده است، قاب آویز اسلیترین میرود و آنرا برمیدارد و از بین میبرد. وی در همان جا که به مرگ خود توسط دوزخیان اطمینان داشته، آن کاغذ را مینویسد و درون قاب آویز تقلبی خود قرار میدهد، قدح معجون را پر میکند و حتما دوباره به دست دوزخیان کشته میشود.
پس اماکن دارد ر.ا.ب کلمه رمزی بین ایندو بوده باشد که ولدمورت یاد کوییرل می افتد، نه اسم یک آدم.
2- کدام جان پیچ
یک چیز دیگرهم هست و آن این است که روح فعلی ولدمورت در کدام جان پیچ بوده؟
دامبلدور به هری نگفته، در حالی که این موضوع بسیار مهمی است. جان پیچ مورد استعمال ولدمورت هرکدام از جان پیچها میتوانسته باشد، مخصوصا انگشتر. اینجا یک سوال پیش می آید که آیا جان پیچها بعد از اینکه روح خود را آزاد کردند، از بین خواهند رفت؟
3- یک چیز باحال
و آن این است که چرا ولدمورت به لیلی بعد از کشتن جیمز اجازه ی رفتن داد؟ لیلی بیدفاع بوده و ولدمورت میتوانسته به راحتی او را بکشد و جان پیچ بیشتری درست کند. پس چرا این کار را نکرده؟ آیا لیلی با او نسبتی داشته؟ من نمیگم، اما حتما بگردید و پیدا کنید....یکم میفهمید.
قبلی « کارآگاه پاتر - فصل 4 شياطين شب - فصل 3 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
hoort18
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۲۳:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۱۶ ۲۳:۰۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۳
از: از یه جهنم دره ای میام دیگه!
پیام: 283
 Re: مخالفم!
ببینم کجای کتاب گفته ریگولوس لوس بوده؟
تازه از مطالبی که تو کتابای 5 و 6 وجود داره میشه این نظریه رو داد که ریگولوس همون ار ای بیه.
به مقدار کافی در مورد اینکه ریگولوس ار ای بیه بحث شده و من هم حوصله شو ندارم که دوباره کلی توضیح بدم ولی اگه خواستی میتونی هم به تاپیک هایی که تو انجمن در مورد ار ای بی زده شده سر بزنی و هم به مقاله ها!

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.