هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: اطلس هری پاتر: شخصیت های اصلی

لونا لاوگود


لـــونا لاوگود
تقريباً مقدمه:
لونا لاوگود يکی از دانش آموزان مدرسه ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز است که در گروه ريونکلا درس می خواند. او هم سن و سال جينی است.او ناگهانی در کتاب پنج سروکله اش پيدا می شود و نقش مهمی را در کتاب به عهده می گيرد همراه با هری به سازمان اسرار می رود و می جنگد صداهايي را که از پشت طاق نمای فرسوده می آمد را می شنيد از بين گروه سه نفره ی رون جينی و لونا فقط او سالم و بدون کوچکترين خراشی از دست مرگ خوارها بيرون آمد و در گروه ديگر هم فقط هری سالم بيرون می آيد ازگروه الف دال تنها او به همراه هری می جنگد (البته نويل جينی رون و هرميون را جزء دوستان هری حساب کرده ام )لونا ناگهانی وارد می شود و مهم می شود .
جي.کي و لونا:
با کمـــال تعجب بايد بگويم که رولــينگ نويسنده ی کتاب گفته که لونا جزء شخصيت ها يی که آن ها را دوست دارد. رولــينگ حتی يک فصل از کتاب پنج را به نام لونا لاوگود زده است در صورتی که هرگز برای يکی از شخصيت های ديگراز جمله : هرميون ، رون ، آلبوس دامبلدور و.... که به مراتب از لونا - البته به نظرما - مهم تر بودند ؛ اين کار را نکرده يعنی لونا اين قدر مهمه که رولينگ برای او اين همه ارزش قـــائل شده است! ولی برخلاف خصوصيات طبيــعی گروه ريونـــکلا او خيلی مسخره به نظر می ياد و ماننـد خل و چل ها است. نمي دانم کلاه دسته بندی چی توی سرش ديده که انداختتش تو ريونکلا!!! رولينگ او را اين جوری توصـيف می کنه:
دختری که کنار پنجره نشسته بود سرش را بلند کرد موهای آشـفته بور و کدرش تا کمـرش می رسيد ابروهای بسيـار کم رنگ و کم پشتی داشت و چشم های بر آمده اش طوری بود که انگار هميشه در حال تعجب است. هری بلافاصله متوجه شد که چرا نويل می خواست از خير آن کوپه بگذرد . ظاهرا دختـرک مثل خل و چل ها بود. شايد برای اين بود که چوبدســتی اش را پشت گوش چپش گذاشته بود تا محفوظ بماند يا برای اين که گردن بندی از تشتک نوشـيدنی کره ای به گردن داشت يا شايد برای اين که مجله ای را سرو ته نگه داشته بود و می خواند......
خانواده ی لونا :
پدر لونا سردبير مجله ی طفره زن است که به قول هرميون آشغاله !!!ا مادر لونا يک ساحره ی عاقل و دانشمند و بزرگ بوده که طبق گفته ی خود لونا خيلی علاقه داشته که آزمايش کنه و يک دفعه يکی از آزمايشهايش بدجوری اشتباه درآمد و اون از بين رفت ولی صدايش از پشت پرده ی طاق نما می آمد !! لونا هم عقيده دارد که مادرش زنده است و برمی گردد! اگر به گفته ی لونا اون زنده است چرا لونا می تواند تسترال ها را ببيند؟ يعنی امکان دارد لونا مرگ کس ديگری جز مادرش را هم ديده باشد؟
راز و رمز لونا :
لونا به خل و چل ها شباهت دارد و نظر اکثريت درباره ی او اينه تا حدی که او را لونی به معنای خل و چل می نامند ولی به نظر من نظر عوام مردم آنچنان اهميتی ندارد آن هم عوام مردم جادوگر که از اهل کوفه هم بد ترند مردمی که يک سال تمام می گفتند که دامبلدور پير و خرفته و هری هم يک درغگوی خودنما است مردمی که اوايل می گفتند دامبلدور يک ذره خل و چله!!!ولی همه ی اينها غلط بود پس نظر آنها درباره ی لونا هم يقينا غلطه لونا ناگهان در محفل ققنوس سرو کله اش پيدا می شه سالی که پر از نظرهای غلطه اون توی گروه ريونکلاست گروهی که جايگاه انسانهای عاقله امکان نداره که کلاه گروهبندی اشتباه کنه حتما لونا توی داستان نقش مهمی داره!
گاهگداری لونا خيلی حرفهای عجيب و چرت و پرت می زند که هيچ ربطی به موضوع صحبت آن موقع ندارد ... حرفهايي در مورد اسنورکک شاخ چروکيده ، جلبک سرگردان و خيلی چيزهای ديگر چرا هميشه اي چيزها تو ذهن اونه؟ اين کارهای لونا من را بيشتر ياد سيبل تريلانی می اندازد که هميشه حرف از چيزهای عجيب می زنه وجود طالع های بد را حس می کند و...لونا هميشه نظرهايي غير معمول می دهد و باعث می شود که بقيه بگويند که ديوانه است، اصلا لونا اين حرفها را از کجا مياره حرفهايي که هيچ عقل سالمی قبول نمی کنه و هيچ جادوگری نشنيده ( جز پدرش چون من فکر می کنم که همه ی اين حرفها از پدرش و طفره زن داره)..... چرا رولينگ شخصيت عجيبی را برای لونايي که بهش عشق می ورزد انتخاب کرده است؟ از طرفی امکان دارد که اين رفتار ناشی از شوک روحی و عاطفی اي که در اثر مرگ مادرش بهش وارد شده است ! اگر اين حرف را قبول کنيم در مورد پدرش چی می توانيم بگوييم چون او هم قدری خله!!!!!!!!!
حدس عجیب:این امکان وجود داره که پدر لونا فقط در رویاهاش باشه و مثل مادرش مرده باشه ولی خودم هم به این حدسم اطمینان ندارم!!!
سوالها درباره ی لونا :
1- چيزی که خيلی عجيبه اين است که هيچ کس به جز هری و لونا نمی توانست صداهای پشت پرده ی طاق نما را بشنود حتی نويل هم که مرگ را ديده بود چيزی نمی شنيد ! چه شباهتی بين هری و لونا بود که باعث می شد فقط و فقط آن دو صداهای پشت پرده را بشنوند ؟
2- چرا رولينگ لونا را ناگهانی وارد داستان کرده است؟
3- مادر لونا درباره ی چی آزمايش و تحقيق می کرد و چه چيزی اشتباه شد که از دست رفت ؟ امکان داره که مادر لونا درباره آن طاق نما تحقيق می کرده در واقع جزء همان دانشمندانی بود که نيک می گفت در سازمان اسرار در باره ی مرگ تحقيق می کنند چرايش را هم از حرف لونا فهيدم او بعد از اينکه درباره ی مادرش و آزمايش ها و اختراعات او تمام کرد گفت امکان داره او ن برگرده خودت که شنيدی صداش از پشت پرده می آمد!
4- اصلا چرا لونا در گروه ريونکلا افتاد ؟
نتيجه و پيش بينی :
يک بار گفتم بازم می گويم لونا لاوگود در داستان بايد نقش مهمی را بازی کند. در هر صورت فعلا اطلاعات زيادی از لونا در دست نداريم و همچنان شخصيت لونا در هاله ای از ابهامه و تا کتاب هفتم نمی نوانيم راز لونا لاوگود را کشف کنيم ( مگر نابغه باشيم يا از علم غيب برخوردار باشيم !!!) احتمالا در کتاب هفتم هری رون و هرميون برای بدست آوردن اطلاعات درباره ی گنجينه ی رونا ريونکلا به خانه ی لاوگودها می روند تا لاوگود ها و فک وفاميل ريونکلاييشان در اين رابطه به آنها کمک کنند و اطلاعات بيشتری در باره ی لونا بدست می آوريم .....
وسلام
تهيه شده توسط ادوارد بونز(رئیس سازمان سوابق جادوگری)

قبلی « راز های پنهان زندگی آلبوس دامبلدور هری پاتر و ناپدید شدن جای زخم - فصل 7 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
atefehshan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۹:۲۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۶/۲۳ ۱۹:۲۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۱۱
از: خانه ی بلک ها
پیام: 68
 من اولم!
1-من اولم!
2-اومدم همینو بگم!!
3-هنوز نخوندمش!!!
4-ولی باید باحال باشه!!!!

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.