هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

چرا و چگونه كتاب معجون ‌سازي به دست هری رسید؟


تئوري در مورد كتاب معجون سازي و نحوه رسيدنش به دست هري در كتاب 6
من فکر میکنم اسنیپ یا دامبلدور در سه حالتی که در زیر برسی کردم کتاب رو به هری رسوندن

1- دامبلدور ترتیبی داده کتاب به دست هری برسه
2 - اسنیپ ترتیبی داده کتاب به دست هری برسه ( برای مقاصد خوب)
3- اسنیپ ترتیبی داده کتاب به دست هری برسه (برای مقاصد بد)

قبل از اینکه به این نکته برسم لازمه در این مورد بحث بشه که چرا معجون سازی و معجون میتونه اینقدر مهم باشه:

ــ‌ـ توی بیشتر اتفاقات مهم کتاب معجون نقش داره
ـــ اسنیپ (به عنوان یکی از مهمترین شخصیت های کتاب) استاد معجون سازی هست.
ــ‌ـ توی کتاب 2 با کمک معجون مرکب پیچیده تونستن راز دفترچه رو حدس بزنن ( معجون خیلی کمک کرد).
ــ‌ـ توی کتاب 4 ولدمورت تمام نقشش رو روی دو تا معجون بنا كرده بود. يك معجون مرکب پیچیده و دومي معجونی که باهاش برگشت به بدنش و معجون حقیقت هم توی کتاب نقش مهمی داشت.
ــ‌ـ توی کتاب 5 بعد از درگیرهای سازمان اسرار به مجروحین معجون میخوراندن.
ــ‌ـ توی کتاب 6 دامبلدور به وسیله‌ اسنیپ (استاد معجون سازی) از مرگ نجات پیدا کرد احتمالا با یه معجون - دامبلدور بعد از خوردن یه معجون ضعیف شد- ولدمورت برای محافظت از یکی از هروکراکس‌هاش از یه معجون استفاده میکرده (مهمترین بخش محافطت طبق گفته دامبل)
ــ‌ـ و در نهايت معجون خوش شانسی

خوب به نظر من معجون توی جادویی که رولینگ در بارش مینویسه خیلی مهمه و احتمالا برای نابودی ولدمورت خیلی به درد می‌خوره. با توجه به حدس های بالا میشه در باره کسی که ترتیبی داده کتاب به هری برسه نظر داد.

1- خود دامبلدور راسا کتاب رو به هری رسونده چون حدس میزده معجون ها خیلی مهم هستن و به هری کمک میکنن و این کتاب توی درست کردن معجون‌ها خیلی به هری کمک میکنه که توی کتاب 6 این اتفاق افتاد و هری رو به بهترین معجون‌ساز کلاس تبديل کرد.

2 - اسنیپ یا به دستور دامبلدور کتاب رو به هری داده (طبق حرف های بالا) یا اینکه خودش راسا میدونسته که یه چیزی توی کتاب به درد هری در مبارزه با ولدمورت میخوره (احتمالا یه معجون).

3 - اسنیپ با قصد بد این کتاب رو به هری داده. من برای این موضوع هیچ فرضیه ای ندارم که قصد اسنیپ چی بوده. ولی چند تا نکته رو که ذهنم میره میگم

الف: هیچ معجونی توی کتاب به هری صدمه نمیزده و گرنه اون کتاب کتاب درسی مدرسه‌ی دامبلدور نمیشد.

ب:‌ اسنیپ اگه طرف ولدمورت باشه به احتمال زیاد هیچ وقت دستوری برای صدمه زدن به هری نمی‌گیره، چون بعد از صدمه زدن به هری باید از پیش دامبلدور بره و ولدی یه جاسوس خوب رو از دست میده. خود اسنیپ هم هیچ وقت به هری صدمه نمیزنه ( اینو توي کتاب به صراحت گفت) پس نمیشه گفت ممکنه یکی از دست نوشته های کتاب به هری صدمه می‌زده چون فورا متوجه میشدن کار اسنیپ بوده.

با توجه به دلايل بالا، من میگم توی کتاب معجونی هست که برای مبارزه با ولدمورت مفیده و برای تهیه اون معجون نیاز به یه سری راهنمایی اضافه هست.
قبلی « اتفاقاتی که ممکنه در کتاب هفت روی بده جادوگر یا خون آشام - فصل 11 » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
Prof_snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۶ ۱۵:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۵/۷/۶ ۱۵:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۷
از: تهران ، ...
پیام: 18
 خوب بود ولي ...
ولي به نظر من معجون هيچ ربطي به كشتن ولدمورت نداره اگه مي گفتي اسنيپ به خاطر وردهاي نابخشودني كه نوشته بود آن را به هري داد يه چيزي ،‌ در موردش ميشد بحث كرد ولي اين بيپايه و اساسه . يعني مثلا وقتي به مبارزه با ولدمورت ميره يه معجون كچلي يا اسيدي چيزي رو ولدي ميريزه تا كور شه بعد بكشتش...

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.