هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: تـئوری‌ها و استدلال حوادث

چه کسی فرمانده بعدی محفل ققنوس خواهد شد؟


در این مقاله درباره فرمانده بعدی محفل حدس هایی زده شده است.
هری پاتر و محفل ققنوس

بسیاری از ما از مرگ ناگهانی آلبوس دامبلدور، مدیر مهربان، خردمند و پرقدرت هاگوارتز شکه و بسیار ناراحت شدیم (راستش را بخواین من یکی داشت گریه‌م می گرفت). شاید خیلی از ماها از ته قلب آرزو داشته باشیم یه همچین پدر بزرگی داشته باشیم، اما در هر حال دامبلدور مرد و ما و هری را با یک عالمه سوال بی‌جواب تنها گذاشت.

یکی از بزرگ ترین سوالاتی که برای من مطرح شد این بود که بعد از دامبلدور که آدم پرمسئولیتی بود چه کسی خواهد توانست راه او را ادامه بدهد. سرنوشت مدرسه هاگوارتز که در پایان جلد ششم مشخص شد و پروفسور مک‌گونگال که معاون مدرسه بود به سمت مدیریت هاگوارتز رسید اما درباره آینده محفل ققنوس و اینکه بعد از دامبلدور چه کسی به ریاست می‌رسه هیچ اطلاعاتی نداریم. در این مقاله سعی کردم درباره جانشین دامبلدور در محفل ققنوس حدس‌هایی بزنم.

هممون می دونیم که دامبلدور که قوی‌ترین جادوگر قرن محسوب می‌شه (حتی به قول پروفسور اسنیپ خود لرد سیاه هم به این امر معترف است – کتاب ششم , فصل دوم) بنابراین جانشینش هم باید آدم پرقدرتی باشد اما تا آنجایی که ما می‌دانیم هیچ کدام از اعضای محفل دارای قدرتی که با دامبلدور قابل مقایسه باشه نیستند (البته نباید این موضوع را فراموش کرد که ممکن است "ج. ک. رولینگ"  یه شخصیت کاملا تازه رو معرفی کنه و او را فرمانده محفل کنه - مثل کتاب ششم که تمام حدس ها درباره استاد "دفاع دربرابر جادوی سیاه" با آمدن "هوراس اسلاگهورن" اشتباه از آب در آمد). اما در هر حال باید کسی ریاست رو به عهده بگیره هر چند با قدرتی کم‌تر. پس بیایید گزینه‌های موجود برای رولینگ را بررسی کنیم:

شاید اولین حدس خیلی‌ها پروفسور مک‌گونگال باشه با این استدلال که احتمالا مثل هاگوارتز او معاون دامبلدور در محفل هم بوده است که چندان دور از ذهن نیست و احتمالش زیاده. همچنین آقای ویزلی هم می تواند یکی‌دیگر از انتخاب ها باشد چون هم صددرصد قابل اعتماد است و هم در وزارت سحر و جادو سمت بالایی دارد. اما درباره لوپین (دوست صمیمی دوران مدرسه پدر هری و استاد "دفاع در برابر جادوی سیاه" در سال سوم تحصیل هری) نمی‌توان با این اطمینان صحبت کرد چون او هم اکنون در پست خود که جاسوسی برای محفل در میان گرگینه‌ها است به اندازه کافی مشغله دارد. اگر ریاست لوپین بعید باشد پس درباره هوراس اسلاگهورن باید گفت که غیر ممکن به نظر می‌رسد مخصوصا به این جهت که خیلی به سلامتی خودش اهمیت می دهد! اما از رولینگ بعید نیست که اول جلد هفتم بنویسد که به علت مرگ پروفسور دامبلدور انقلابی در روحیات اسلاگهورن پیش آمده و او علاوه بر سمت رییس خانه اسلیترین به ریاست محفل هم رسیده. باید در نظر داشت که او هم مانند دامبلدور از اساتید دوران تحصیل لرد سیاه محسوب می شده و می‌تونه اقدامات و واکنش های لردسیاه رو پیش بینی کنه.اما در این میان یک شخصیت مهم رو نباید از یاد برد که در عین شایستگی مطلق غیر ممکنه به ریاست برسه و اون کسی نیست به جز مودی چشم باباقوری. او که از کاراگاه های سابق وزارت سحر و جادو بوده یه کم زیادی حساسه و بیش از حد محتاط. پس تا درصد قابل اطمینانی می‌شه اسمش رو از لیست کاندیدا ها خط زد.باید در آخر اضافه کنم که هری هم فرمانده محفل نخواهد شد به یک دلیل ساده: سنش کمه!

یه عده هم می‌گویند که ممکنه یه جوری دامبلدور از جهان مردگان با محفل تماس بگیره و این چنین به ریاستش در محفل ادامه بده که در این باره اظهار نظری نمی‌تونم بکنم.

اما با تمام این حدس ها که یکی از یکی بعیدتر به نظر می رسه بزارید حدس خودم را هم اضافه کنم.

به نظر من جانشین آلبوس دامبلدور کسی نخواهد بود به جز برادرش "آبرفروث دامبلدور"

قبلی « بحثي در عنوان کتاب هفتم داستان تالاب مرگ (فصل سوم) » بعدی
API: RSS | RDF | ATOM
جادوگران®
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
raspinapotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۲۹ ۱۷:۳۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۱/۲۹ ۱۷:۳۵
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۰/۲۹
از: بن بست اسبینر
پیام: 29
 Re: چه کسی فرمانده بعدی محفل ققنوس خواهد شد؟
نظر من این است که مک گونگال با این که مسلما شایستگیشو داره اما فر مانده نمی شه به نظر من بهترین شخص خود هوریس اسلاگهورن است.
من فکد می کنم اون به خاطر ارزش زیادی که برای ولدمورت داره خیلی چیزا می دونه و بهترین هدایت کننده است.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.