هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

مقاله‌ها :: اطلس هری پاتر

لیست کامل اشیا جادویی در دنیای هری پاتر


این مقاله توسط من و با همکاری دوست عزیزم آمبریج (فعلی!) تهیه شده است.


وسایل و دستگاه های جادویی

دنیای جادویی پر از وسایل و دستگاه هایی هست که یا جادو شده اند یا جادویی هستند. برخی از این وسایل مصنوعی هستند و برخی دیگر وسایلی هستند که بین همه جادوگران معمول هست و هیچ خانوداه ای نمی تواند بودن آن ها زندگی کند. بعضی از آن ها وسایل مفرح بی ضرری هستند، بعضی مفید و بعضی دیگر بسیار قدرتمند و حتی خطرناک هستند. در این لیست سعی شده که وسایل جادویی را نام ببریم به خصوصیا آن ها بپردازیم.


اشیاء متحرک action figures

  • هری و بقیه قهرمانان مسابقات سه جادوگر، مدل های کوچکی از داخل یک کیسه بیرون کشیدند.این مدل ها نماینگر اژدهاهایی بود که آن ها می بایست با آن می جنگیدند. هری مدل شاخدم مجارستانی را بیرون کشید. آن مدل کوچک بال هایش را تکان می داد و با خشم به اطراف نگاه می کرد.

  • در جام جهانی کوییدیچ رون مدل کوچکی از ویکتور کرام،جستجوگر معروف بلغاری، را می خرد. این مدل با ابروهای در هم کشیده راه می رفت. بعد از اینکه ویکتور کرام هرماینی را به مراسم یول بال برد، هری بازوی آن مدل را دید که بروی کف خوابگاه پسران افتاده. ظاهرا رون آن مدل را شکسته بود!

    آیینه ها mirrors

    آیینه ایرایزد یا آیینه آرزو ها Mirror of Erised
    یک آیینه عظیم که تا سقف کلاس ارتفاع دارد. دارای قاب طلایی می باشد و بروی دو پای پنجه ای شکل ایستاده است. نوشته ای که بر قاب این آیینه حکاکی شده این است:« Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on wohsi » که معنی لفظی اش میشه :« من صورت شما را نشان نمی دهم بلکه خواسته های قلبی شما را » وقتی به داخل آیینه نگاه می کنید عمیق ترین خواسته های قلبیتان را می بینید. این آیینه افراد زیادی را به دام انداخته است چون آن ها نمی توانند تشخیص دهند که آیا این چیزهایی که نشان داده می شود به حقیقت خواهد پیوست یا نه! هری در آیینه خانواده اش را می بیند درحالی که رون خودش را به عنوان کاپیتان تیم گریفندور و پسر سرگروه می بیند.

    دامبلدور از این آیینه برای حفاظت از سنگ جادو استفاده کرد:« اینم یکی دیگه از ایده های زیرکانه من بود. تنها کسی می تونست سنگ رو پیدا کنه که فقط به دنبال سنگ بود و نمی خواست از آن استفاده کنه...در غیر اینصورت آن شخص فقط خودش را می دید که در حال تولید طلا و نوشیدن آب حیات است...»
    هری که نمی خواست از سنگ استفاده کند با نگاه کردن در آیینه آن را در جیبش یافت!

    آیینه سخنگو mirror, talking
    یکی از این آیینه ها در آشپزخونه ویزلی ها وجود دارد که باعث زیبایی خانه شان شده است. یکی دیگر در اتاق 11 پاتیل درز دار موجود می باشد که وقتی هری می خواست موهای خودش را صاف کند به او گفت :« اصلا هیچ فایده ای نداره، عزیزم ».

    آیینه دو طرفه mirror, two-way
    در کریسمس 1995، قبل از اینکه هری به هاگوارتز برگردد، سیریوس به او بسته ای داد تا در موراد ضروری اگر خواست با او صحبت کند بتواند از آن شی استفاده کند. هری در همانجا تصمیم قاطعانه ای گرفت که از آن بسته استفاده نکند تا سیریوس را از میدان گریمولد بیرون نکشد و جانش در خطر نیوفتد. بعد از مرگ سیریوس هری آن بسته را در ته چمدان خود پیدا کرد و آن را باز کرد. داخل بسته یک آیینه مربع شکل کوچک و کثیف پیدا کرد، به همراه این پیام:
    « این یک آیینه دو راه هست، من یکی دیگه مثل همینو دارم. اگر خواستی با من حرف بزنی فقط اسم منو توی آیینه بگو و صورت تو در آیینه من ظاهر میشه و می تونیم با هم صحبت کنیم. من و جیمز وقتی مجازات های جداگونه ای داشتیم از این ها استفاده می کردیم.»


    بادکنک های ضد انفجار و درخشان balloons, non-explodable, luminous

  • هری یک بار برای هدیه کریسمس از این ها دریافت کرد.


    بشقاب ها، لیوان ها، ظرف ها dishes, cups, and plates

  • جام آتش: جام چوبی زبری که پر از شعله های آبی رنگ می شود و برای انتخاب قهرمانان مسابقات سه جادوگر به کار می رود.

  • ظرف غذایی که پروفسور مک گونگال برای هری و رون بوجود آورد تا آن ها بتوانند غذایشان را در دفتر اسنیپ بخورند. این ظرف به طرز جادویی دوباره پر از غذا می شد.

  • بشقاب هایی که در سالن بزرگ هاگوارتز وجود دارند.

  • ظروف چایی یکدست، متعلق به یک ساحره ی پیر که مرده بود. این ظروف به یک ماگل فروخته شده بود. آرتور ویزلی به زحمت توانست این مسئله را حل کند چون « قوری چایی دیوانه وار آب جوش به اطراف پرتاپ می کرد و یکی از ماگل ها مجبور شد به بیمارستان برود چون قند گیر به دماغش گیر کرده بود ».

  • کتری گزنده - آقای ویزلی هنگام یکی از مراقبت های شبانه اش با برخی از این کتری های چایی برخورد داشت.


    بازی ها games

  • ورق خود برخور Self-Shuffling Playing Cards : این کارت های بازی که خود به خود با هم مخلوط می شوند بروی میز رون وجود داشتند.
  • شطرنج جادویی Wizard's Chess
  • تکه سنگها Gobstones : این وسایل وقتی که در بازی می بازند بروی صاحبشان یک مایع بد بو تف می کنند. یک دسته ی طلایی رنگ از این تکه سنگها در کوچه دیاگون در حال فروش بود.


    بلندگوی جادویی megaphone, magical

  • لی جردن از این وسیله برای گزارش بازی کوییدیچ بین تیم های هاگوارتز استفاده می کند.
  • پروفسور مک گونگال یک بار از این وسیله استفاده کرد تا به تماشاگران منتفی شدن مسابقه را اعلام کند(تالار اسرار).


    بی سیم های جادویی Wizard's Wireless

    این دستگاه ها مانند رادیو های ماگلی می ماند. یکی از این دستگاه ها در آشپزخانه ویزلی ها وجود دارد. بسیاری از جادوگرها و ساحره ها به WWN (Wizarding Wireless Network) گوش می دهند. یکی از برنامه های پرطرفداری که در WWN پخش می شود «ساعتی با ساحره» است که در آن ساحره ها و جادوگران معروفی آواز می خوانند. یکی دیگر از گروه های موسیقی معروف که در WWN آواز می خوانند خواهران عجیب هستند.


    پاتیل / دیگ cauldron

  • پاتیل یک وسیله اصلی برای هر ساحر یا ساحره است. آن ها برای درست کردن معجون های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها همچنین می توانند اشیا زیادی را در خود قرار بدهند مثل کتاب

  • پاتیل ها می توانند کتب زیادی را در خود جای دهند بنابراین درون آن ها باید خیلی بزرگتر از بیرونشان باشد.

  • "پاتیل متحرک" توسط گسپارت شینگلتون اختراع شد.


    پودر پرواز Floo powder

    این پودر نقره ای رنگ که توسط ایگنتیا وایلدسمیت اختراع شد به جادوگران این امکان را می دهد که با آن به جاهای دیگر منتقل بشوند و یا با هم صحبت کنند. ویزلی ها پودر شان را در کنار شومینه شان نگه می دارند. این پودر بروی آتش پرتاب می شود و رنگ آتش را سبز می کند سپس شخص مورد نظر وارد شعله های آتش می شود و مقصد خود را بیان می کند. اگر قصد صحبت کردن با همدیگر هست، باید پودر را بروی آتش پرتاب کرد و فقط سر را وارد شعله های آتش کرد و شخص مورد نظر را نام برد. اداره رفت و آمد جادویی بر شبکه پودر پرواز نظارت می کند.


    تخته سیاه، جام جهانی کوییدیچ blackboard, Quidditch World Cup

  • در استادیوم جام جهانی کوییدیچ یک تخته سیاه بزرگی که در آن نوشته های طلایی که انگار با یک دست نامرئی نوشته می شد، وجود داشت. آن تخته سیاه اول برای تبلیغات بود ولی به محض آغاز بازی شروع به نوشتن نتایج کرد.


    ترقه های جادویی Cribbage's Wizarding Crackers

  • این وسایل در مراسم کریسمس مورد استفاده قرار می گیرد. شیبه ترقه های مشنگی می مانند ولی این ترقه ها خیلی جالبتر و متنوع تر هستند و اشیا غیر عادی در داخل آن ها وجود دارد.

  • اشیائی که تا به حال در داخل آن ها پیدا شده عبارتند از : وسایل مورد نیاز برای پروراندن زگیل خود! و کلاه فرماندهی!



    تخم طلایی Golden Egg

    وقتی تخم طلایی باز شد صدای گوشخراش و نا هنجاری از آن بیرون آمد. چیزی درون تخم طلایی وجود نداشت. آهنگ داخل تخم طلایی به زبان مردم دریایی بود. قهرمانان باید می فهمیدند که معنای این آهنگ چیست و سپس راهی برای زنده ماندن در زیر آب به مدت یک ساعت پیدا می کردند. هری به نصیحت سدریک دیگوری گوش کرد و آن را زیر آب باز کرد و معنای آهنگ را دریافت.




    جوراب socks

    هری تعدادی جوراب جادویی از گلدرگز در هاگزمید خریداری کرد. یکی از این جوراب ها ستاره های طلایی و نقره ای داشت که چشمک می زدند و دیگری جورابی بود که در صورت بوی بد دادن فریاد می کشیدند. هری می خواست که این جوراب ها را به دابی بدهد.(ج.آ.27)


    چاقو همه کاره penknife

    در کریسمس 1994 سیریوس به هری یک چاقوی خودکاری هدیه داد. این چاقو می تواند هر قفل و گره ای را باز کند. هری برای باز کردن در دفتر آمبریج از آن استفاده کرد و با سیریوس صحبت کرد. وقتی هری می خواست از آن برای باز کردن در بسته وزارت اسرار استفاده کند تیغه چاقو آب شد!


    چسب جادویی Spellotape

    این چسب برای چسباندن اشیا جادویی مثل چوبدستی رون و کتاب پاره شده جینی به کار می رود(ت.ا.6 ، ج.آ.10). همچنین هرماینی از آن برای کنترل کردن کتاب اژدهای خودش استفاده کرده بود (ز.آ.6)


    چادر ها tents

    داخل چادر ویزلی ها بسیار بزرگ تر از بیرونش می نمود. آن ها یک آشپزخانه و تعدادی تخت خواب درون آن داشتند در حالی اندازه چادر از بیرون خیلی کوچک نشان می داد. عده ای از مردم از چادر هایی که بیشتر جادویی بودند استفاده می کردند. بعضی از این چادر ها باغ، فواره و برج کوچک داشتند. چادر های طرفداران ایرلندی با شبدر های سبز رنگ ایرلندی پوشیده شده بودند.


    دوربین عکاسی camera, magical

  • یک عکاس در فروشگاه فلوریش و بلاتز در حال عکس گرفتن از گیلدروی لاکهارت برای پیام امروز بود. آن دوربین با هر فلش دودی بنفش رنگ ایجاد می کرد.

  • بوزو، عکس بردار ریتا اسکیتر هم یکی از این دوربین ها دارد.

  • دوربین عکاسی کالین کریوی یک دستگاه مشنگی هست ولی چون در داخل هاگوارتز کار کرده بنابراین هیچ گونه قسمت الکتریکی ندارد. با اینکه این باعث آزردگی هری می شود ولی کالین عکس های متعددی از هری می گیرد. دوربین کالین جادویی نیست ولی عکس هایی که با آن می گیرد حرکت می کنند چون آن ها را با یک معجون خاصی چاپ می کند. درسته که دوربین مشنگی هست ولی آن دوربین توسط جو جادویی که بر هاگوارتز حکمفرما هست جادو شده و عکس های جادویی می گیرد.


    در ها doors

  • در هایی که در هاگوارتز وجود دارند نیمه هوشمند هستند. فلیت ویک به درها عکس سیریوس بلک را نشان می داد تا آن ها اجازه ورود به او را ندهند (زمانی که از سیریوس بلک ترس داشتند).

  • درهای فوق العاده مراقبت شده در بانک گرینگوتز فقط در صورتی باز می شوند که یکی از جن های بانک انگشتش را در داخل آن فرو ببرد. اگر کس دیگری به جز یه جن این کار رو بکند ، به داخل در کشیده میشود و برای همیشه داخل آن در باقی می ماند.

  • دری که به آشپزخانه هاگوارتز باز می شود بر روی یک نقاشی میوه قرار دارد. اگر گلابی درون نقاشی را قلقک دهید در می خندد و باز می شود.

  • بانوی چاق

  • در ورودی به دفتر دامبلدور

  • در(door ) اتاق لزومات فقط در صورتی ظاهر می شود که کسی به آن احتیاج داشته باشد.



    ردیاب جادوی سیاه Dark Detectors

  • اسنیکوسکاپ یا دشمن یاب Sneakoscope : دستگاهی که شبیه گردش نما ست که هر وقت شخص غیر قابل اعتمادی در اطراف باشد سوت می کشد. رون از مصر یکی برای هری به عنوان هدیه آورده بود ولی چون ارزان قیمت بود ، آن ها به اخطارش توجهی نکردند. مودی قلابی یک دشمن یاب بزرگی در دفتر خودش دارد. همچنین دیگر ردیاب های جادوی سیاه هم در اتاق لزومات پیدا می شود هنگامی که از آن اتاق برای تشکیل جلسات الف دال استفاده می شود. هری به دوستانش می گوید که زیاد نباید به این وسایل اعتماد کرد چون آن ها به سادگی گول می خورند!

  • ضد آیینه Foe-Glass : یکی از وسایلی هست که مودی از آن استفاده می کند. او این ضد آیینه را در دفترش قرار داده بود. این ضد آیینه شبیه آیینه معمولی می ماند ولی دشمنان را به صورت اشکال مبهم و تیره نشان می دهد. وقتی دشمنان نزدیک تر شوند این اشکال هم واضح تر می شوند.

  • گیرنده مرموز یا دروغ سنج Secrecy Sensor : این هم یکی دیگر از وسایل مودی هست. این دستگاه شبیه به آنتن های تلویزیون می باشد با این تفاوت که بیشتر تو در تو هست و حضور جادوی سیاه و دروغ را حس می کند.



    سقف جادویی ceiling, enchanted

  • سقف داخل سرسرای بزرگ هاگوارتز جادو شده تا بتواند آسمان بیرون را نشان دهد. تا حالا سیاه و پر ستاره، ابری با رعد و برق نشان داده شده. بعضی وقت ها جادوی این سقف را کمی تغییر دادند تا با مراسمی که در داخل سالن هست مطابقت داشته باشد مثلا برف خشک و گرمی در کریسمس یا کاغذ رنگی های متنوعی در روز ولنتاین به درخواست گیلدروی لاکهارت از آن می بارید.


    سنگ جادو Philosopher's Stone

    سنگ جادو شگفت انگیزترین شی جادویی است که برای قرن ها هدف اصلی بعضی از شیمیدانان و جادوگران بوده. تا به حال تنها یک سنگ جادو وجود داشته و آن سنگ توسط نیکلاس فلامل بوجود آمده بود. سنگ جادو می تواند به مالک خود طلای نامحدود و عمری جادودانه دهد. ممکنه در نگاه اول عالی باشد ولی آن طور که خیال می کنید خوب نیست همانطور که دامبلدور می گوید:« انسان ها همیشه بدترین چیزها را برای خود انتخاب می کنند». لرد سیاه برای داشتن عمری جاودان به سنگ جادو احتیاج داشت ولی با دخالت هری و دوستانش در این عملیات شکست خورد و نتوانست مکان مخفی سنگ را پیدا کند.


    ساعت ها watch, Dumbledore's

  • ساعت دامبلدور : این ساعت پاکتی طلایی به طرز عجیبی کار می کند. این ساعت دارای دوازده عقربه می باشد ولی اثری از شماره در آن دیده نمی شود در عوض ستاره های کوچکی در اطراف ساعت دیده می شود که در حال حرکت هستند.

  • زمان برگردان Time Turner : زمان برگردان یک ساعت شنی نقره ای رنگ می باشد و با یک زنجیر به دور گردن آویخته می شود. این وسیله بسیار قدرتمند و خطرناک هست و باعث می شود که زمان را برای شخصی که از آن استفاده می کند برگرداند. هرماینی در سال تحصیلی 1994-1993 از آن استفاده می کرد تا بتواند در کلاس های متعددی شرکت کند. همچنین او با هری زمان را سه ساعت برگرداندند تا بتوانند باک بیک و سیریوس را نجات دهند. زمان برگردان ها به شدت تحت نظر مراقبت وزارت سحر و جادو می باشند.

  • ساعت با یک عقربه و بدون شماره که در آشپزخونه ویزلی ها وجود دارد. به جای شماره این عبارات وجود دارد: " وقت آماده کردن چایی " ، " وقت غذا دادن به مرغ ها " و " دیر کردی! "

  • ساعت نه عقربه ای پدر بزرگ (ج.آ.10) : این ساعت در سالن پذیرایی خانه ویزلی ها قرار دارد. یک ساعت بزرگ و با شکوه که زمان را نشان نمی دهد. در عوض نه عقربه دارد که هر عقربه عضوی از خانواده ویزلی را نشان می دهد. این ساعت وضعیت کنونی اعضای خانواده ویزلی را نشان می دهد. بعضی از این کلمات عبارتند از : " خانه " ، " مدرسه " ، " کار " ، " در حال سفر کردن " ، " گمشده " ، " بیمارستان " ، " زندان " و " خطر مرگ "

  • ساعت جادوی سیاه پدربزرگ : این ساعت در خانه 12 میدان گریمولد وجود دارد و هر کس که از جلوی آن رد شود را با جرقه ای از نور می زند.



    شنل نامرئی Invisibility Cloak

    منحصر به فرد نیست ولی مطمئنا نادر می باشد. هری یک شنل نامرئی از پدرش به ارث برده است که توسط دامبلدور به او داده شد. شنل نامرئی هری یا خیلی بزرگ هست، چون می تواند چند دانش آموز را در زیر خود جا دهد و یا هری و هرماینی و یک قفس چوبی برای اژدها هم بپوشاند، یا به طرز جادویی بزرگ می شود و افراد را در زیر خود می پوشاند. مودی هم یکی در صندوق هفت قفلی اش دارد (قفل دوم). شنل نامرئی از موهای حیوانی به اسم « دمیگیاز » بافته می شود. رنگ شنل نامرئی نقره ای درخشان هست و دست زدن به آن احساس عجیبی را ایجاد می کند مثل اینکه آب را مثل پارچه بافته باشند!


    صندوق هفت قفله Seven-Lock Trunk

    مودی وسایل گوناگونی را در این صندوق می گذارد. این صندوق هفت قفل و هفت کلید دارد. با باز کردن هر یک از این قفل ها وسایل مختلفی در این صندوق دیده می شود. وقتی قفل اول باز شد داخل صندوق تعدادی کتاب بود. وقتی قفل دوم باز شد داخل صندوق تعدادی قلم پر و شنل نامرئی بود. وقتی دامبلدور قفل هفتم را باز کرد صندوق یک دریچه را نشان داد که بارتی کرواچ، مودی واقعی را در آن مخفی کرده بود.(ج.آ.35)


    عکس ها با افراد متحرک pictures with moving subjects

  • پوستر تیم کوییدیچ با بازیکنان متحرک (ت.ا.3)
  • جادوگران و ساحره های معروف که در کارت های شکلات قورباغه ای پیدا می شوند (س.ج.6)
  • آلبوم خانوادگی هری پاتر (س.ج.17 ، ز.آ.11)
  • عکس خانواده ویزلی در مصر که در پیام امروز چاپ شده بود و در حال دست تکان دادن بودند (ز.آ.1)
  • بانوی چاق و قاب های دیگر هاگوارتز
  • عکس های درون کتاب " پرواز با توپ ها "
  • عکس های گرفته شده توسط کالین کریوی که لاکهارت را در حال کشیدن هری به داخل قاب عکس نشان می دهد (ت.ا.)
  • عکس دختر کوچکی که به سال اولی ها بعد از اتمام مراسم خوش آمد گویی سلام می کرد (س.ج)
  • عکس زنی که بین قاب ها راه می رود و بعد در کنار یکی از تخت های درمانگاه می نشیند (س.ج.)
  • در بین قاب های مدرسه عکس" ان بولین " ، زن دوم شاه هنری هشتم و مادر ملکه الیزابت اول وجود دارد. ان بولین یک ساحره بود (س.ج.)
  • در دفتر مدیر قاب های متعددی از مدیران قبلی هاگوارتز وجود دارد. این قاب ها در خدمت مدیر فعلی هاگوارتز می باشند و او را کمک و راهنمایی می کنند. بعضی از این افراد عبارتند از دیلیز دِرونت، اورارد، یک ساحره با چشم های فرو رفته و واند درخت توس محکم، یک جادوگر فربه با صورتی گرد، فینس نیگلوس و آرماندو دیپت. در صورت لزوم آن ها می توانند بین قاب های دیگر خود حرکت کنند و به دیگران پیام منتقل کنند (م.ق.22)



    قدح اندیشه Pensieve

    یک سنگ فرو رفته شبیه قدح که نوشته های باستانی و قدیمی بروی آن حکاکی شده است. محتوای درون قدح ابر مانند می باشد و نور نقره ای روشنی از آن تشعشع می یابد. به نظر هری این محتویات شبیه « نور مایع شده یا باد جامد شده است ». دامبلدور آن را در یک کابینت سیاه رنگ می گذارد. هر وقت که خاطرات زیادی در سرش بود و می خواست که راحت تر به تفسیر آن ها بپردازد آن ها را با استفاده از چوبدستی اش داخل قدح می گذاشت. دامبلدور درباره قدح اندیشه می گوید :« بررسی کردن روابط و ویژگی های افراد وقتی آن ها را درون قدح اندیشه میذاری راحت تره » . وقتی هری به ماده درون قدح دست می زند به داخل بعضی از خاطرات دامبلدور کشیده می شود. اسنیپ قدح اندیشه را برای مدتی از دامبلدور قرض گرفته بود تا در کلاس چفت شدگی بتواند بعضی از خاطرات بدش را درون آن بگذارد و از معرض دید هری بدور نگه دارد. ولی یک بار که اسنیپ از دفتر خود بیرون رفت هری به داخل خاطرات اسنیپ رفت و دوران جوانی پدر و دوستانش را دید. در آن خاطره پدر هری و سیریوس و ریموس و پیتر در حال اذیت کردن اسنیپ جوان بودند. او همچنین مادرش را هم در آن خاطره دید.


    قلم پرهای جادویی quills

  • پر ضد تقلب quill, anti-cheating : قبل از شروع امتحان در هاگوارتز به تمام دانش آموزان پر ضد تقلب می دهند تا از وقوع هر گونه تقلبی جلوگیری کنند.

  • پر جادویی هاگوارتز quill, magical (Hogwarts) : این پر جادویی اسم همه بچه ها جادویی را در یک کتاب بزرگ می نویسد. پروفسور مک گونگال از این کتاب استفاده می کند تا برای بچه های 11 ساله نامه بفرستد.

  • پر تند نویس Quill, Quick-Quotes : این پر توسط ریتا اسکیتر مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی ریتا می خواهد خبری را بنویسد پرش را داخل مرکب قرار می دهد و بعد آن را بروی یک کاغذ پوستی می گذارد. این قلم طوری جادو شده که یک نسخه مبالغه آمیزی از آنچه که گفته می شود را بنویسد و این باعث می شود که این پر مانند یک وسیله رسوا کننده فنا ناپذیر باشد.

  • پر تنبیهی آمبریج quill, Umbridge's detention : این پر که متعلق به آمبریج است، سیاه رنگ، بلند و تیز می باشد. آمبریج دانش آموزانی را که با او مجازات دارند را مجبور به استفاده از این پر می کند. این قلم پر، از مرکب استفاده نمی کند بلکه دست دانش آموز را می برد و با خون دانش آموز می نویسد. آمبریج با استفاده از این قلم می خواهد مطمئن شود که دانش آموزان پیامش را درک می کنند.


    کتاب ها

  • کتاب هیولای هیولا ها
  • کتاب نامرئی ها
  • شعرهای یک جادوگر
  • کتابی که چشم های شما را در می آورد.
  • کتابی که نمی توانید از خواندن آن دست بکشید.
  • کتابی که با باز کردن آن کوچک می شود.
  • دفتر خاطرات تام ریدل.


    کلاه ها

  • کلاه گروهبندی Sorting Hat

  • کلاه بی سر Headless Hat : توسط فرد و جرج اختراع شده بود. وقتی کسی آن را روی سرش می کشید، سرشان نامرئی می شد و مانند این بود که آن ها بی سر هستند.

  • بیل ویزلی در برزیل دوستی داشت که وقتی فهمید بیل نمی تواند به جنوب آمیرکا برای دیدار او برود ، ناراحت شده و برایش کلاهی فرستاد که وقتی بر سر می کرد گوش هایش چروکیده می شدند! cursed hat


    کلید ها

  • یکی از اتاق هایی که هری، رون و هرماینی باید از آن عبور می کردند تا به سنگ جادو برسند ، پر از کلیدهای سحر شده پرنده بود. اگر آنها می خواستند از این اتاق عبور کنند باید کلید مناسب را پیدا می کردن و با آن دری که مقابل آن ها بود را باز می کردند. کلید مناسب برای آن در، یک کلید قدیمی با پرهای آبی رنگ بود. برای گرفتن کلیدها چند عدد چوب جادو در داخل اتاق گذاشته شده است.

  • دسته کلید هفت گانه مودی برای صندوق هفت قفله اش
  • آقای ویزلی در یکی از نگهبانی های شبانه اش کلیدهایی را پیدا کرد که کوچک می شدند. این کلیدها طوری جادو شده بودند تا کوچک و کوچکتر شوند و ماگل ها نتوانند آن ها را پیدا کنند. وقتی پرسیده شد که چرا کسی چنین کاری می کند او جواب داد:
    « فقط برای ماگل آزاری...بهشون کلیدهای کوچک شو می فروشند تا زمانی که آن ها به کلید هایشان احتیاج دارند نتونن اونا رو پیدا کنن. البته متقاعد کردن ماگل ها کار آسونی نیست چون آن ها خیال می کنن که کلید هاشون رو گم کردن...بندگان خدا...اونا دست به هر کاری می زنن تا وجود جادو رو منکر بشن »


    کابینت غیب کننده vanishing cabinet

    یک جعبه سیاه و طلایی رنگ که خیلی با ارزش می باشد. پیوز این جعبه را بالای دفتر فیلچ انداخت و باعث شد که از بین برود. هر کسی که وارد این جعبه می شود ناپدید می شود!


    گوش های توسعه پذیر Extendable Ears

    فرد و جرج این دستگاه استراق سمع را اختراع کردند. این گوش ها شبیه نخ های کرمی رنگ می باشند. یه سر این نخ را وارد گوش می کنید و سر دیگر را با استفاده از فرمان " برو " به مکانی که مکالمه در حال انجام شدن هست می فرستید. با استفاده از این گوش های توسعه پذیر می توان گفتگو هایی که در مکان دوری انجام می شود را گوش کرد.



    لامپ خاموش کن Put-Outer

    یک وسیله جادویی هست که شبیه فندک می باشد. وقتی آن را فشار می دهید لامپ خیابان را خاموش می کند. و در حالت بر عکس لامپ را دوباره به خیابان باز می گرداند. دامبلدور از آن برای تاریک کردن پریوت درایو استفاده کرد (س.ج.1) مد آی مودی هم برای تاریک کردن میدان گریمولد از آن استفاده کرد (م.ق.3)



    مدل های نجومی astronomical models

  • مدل کامل و در حال حرکت کهکشان که در کوچه دیاگون برای فروش عرضه شده بود.

  • مدل منظومه شمسی که داخل یک گنبد در کلاس ترویلانی بود. این مدل تمام قمر ها و سیارات نه گانه به همراه خورشید را نشان می داد که در هوا در حال حرکت بودند. ترویلانی برای آموزش ستاره شناسی در درس پیشگویی از آن استفاده می کرد.



    ماشین پرنده آقای ویزلی flying Ford Anglia

    این اتومبیل فیروزه ای رنگ توسط آقای ویزلی به پناهگاه آورده شده بود تا او بتواند آن را از هم جدا کند تا بفهمد چگونه این ماشین کار می کند. یا حداقل این چیزی است که او به همسرش گفته بود. در واقع او هنگام باز کردن ماشین قطعات ماشین را جادو می کرد و دوباره سر جایشان بر می گرداند. او همچنین یک ژنراتور نامرئی در این ماشین نصب کرد تا در مواقع لزوم آن ماشین نامرئی شود. آقای ویزلی فضای داخل ماشین را هم با استفاده از طلسم توسعه، افزایش داده تا تعداد زیادی بتوانند در این ماشین به راحتی بنشینند. فرد و جرج این ماشین را رانده اند. حتی یک بار به پریوت درایو رفتند تا هری را از چنگ دورسلی ها نجات دهند. بعد از آن هری و رون با استفاده از این ماشین به اسکاتلند، هاگوارتز پرواز کردند. این ماشین به زور خودش را به مدرسه رساند و در آخر با بید مجنون تصادف کرد. ماشین هری و رون و وسایل آن ها را بیرون انداخت و بعد از آن در داخل جنگل ممنوعه رفت و در آنجا باقی ماند. شماره پلاک ماشین در فیلم دوم این است: 7990TD



    موتور پرنده سیریوس بلک flying motorcycle

    این وسیله جالب برای سیریوس بلک هست و به اندازه کافی بزرگ هست که هاگرید و هری را بر روی خود سوار کند. یا ممکنه به طرز جادویی بزرگ می شود تا سوار خود را در خود جا دهد.


    نامه زوزه کش Howler

    این یک نامه نامطبوعی هست که به یک نفر فرستاده می شود. پاکت نامه آن قرمز هست و از گوشه هایش دود بلند می شود. این نامه باید به سرعت باز شود و گرنه منفجر می شود. به محض باز شدن، نامه شروع به فریاد کشیدن می کند و صدای آن به طرز جادویی چند برابر می شود. دانش آموزان هاگوارتز بعضی وقت ها از این نامه ها از طرف والدینشون دریافت می کنند. نامه های زوزه کش به وزارت خانه هم فرستاده شده تا به خاطر عدم وجود امنیت در جام جهانی کوییدیچ اعتراض کنند. بعد از این که ریتا اسکیتر آن مطالب دروغ را بر علیه هرماینی گرنجر نوشت چند نفر برای او هم نامه زوزه کش فرستادند. همچنین دامبلدور هم یک نامه زوزه کش به خاله پتونیا فرستاد تا به او هشدار دهد که بگذارد هری در خانه بماند.


    نقشه غارتگر Marauder's Map

    این یک نقشه جادویی از هاگوارتز هست که توسط جیمز پاتر، سیریوس بلک، ریموس لوپین و پیتر پتی گرو تهیه شده است. این نقشه تمام زمین های هاگوارتز به همراه هفت راه مخفی به هاگزمید، را نشان می دهد. این نقشه موقعیت افراد را نیز نشان می دهد. این افراد زمانی بروی نقشه مشخص می شوند که وجود آن ها اهمیتی برای شخص داشته باشد. اسم هری بروی نقشه فقط زمانی ظاهر شد که او صاحب نقشه شد و می خواست از آن استفاده کند. این نقشه شبیه یک قطعه کاغذ پوستی قدیمی و بزرگ هست که داخل آن چیزی نوشته نشده است. برای فعال کردن نقشه باید بگویید :« من رسما سوگند می خورم که می خوام کار بدی انجام بدم » و وقتی کارتان با آن تمام شد باید بگویید:« شیطنت تموم شد! ». این نقشه در سال های 1970 بوجود آمده و بعدا توسط فیلچ توقیف شده. فیلچ نمی توانست این نقشه را فعال کند ولی حدس می زد که باید قدرت های جادویی داشته باشد. این نقشه توسط فرد و جرج از داخل دفتر فیلچ کش رفته بود و آن ها استفاده های زیادی از آن کردند تا زمانی که تصمیم گرفتند آن را به هری بدهند. هری دسامبر 1993 صاحب نقشه شد. این نقشه از هری توسط پسر بارتی(مودی) "قرض گرفته شد" ولی بعد از آشکار شدن هویت اصلی مودی ، او دوباره نقشه را از دفترش برداشت و در سال پنجم از آن استفاده کرد.



    وسائل شوخی jokes

    فروشگاه های متعددی برای فروش این وسائل شوخی وجود دارند از جمله فروشگاه زونکو که در هاگزمید می باشد. دانش آموزان هاگوارتز مشتری های بسیار خوبی برای این فروشگاه ها هستند! ظاهرا آقای فیلچ، سرایدار مدرسه جنگ دائمی با دانش آموزان دردسر درست کن دارد. او لیست کاملی از اشیائی که استفاده از آن ها در داخل مدرسه ممنوع هست ، که شامل 437 شی می شود، را دارد.

  • بمب کود حیوانی - بوی بدی را ایجاد می کند dungbombs
  • دماغه - قندون هایی که دماغ را گاز می گیرند nose-biting teacups
  • آتش بازی های بی حرارت و ضد آب فیلیبوستر Dr. Filibuster's Fabulous Waterproof No-Heat Fireworks
  • یویوهای فریاد کش Screaming Yo-yos
  • دیسک های پرتاب شونده نیش دار Fanged Frisbees
  • چوب های کتک زن Ever-Bashing Boomerangs
  • کلاه های بی سر Headless Hats
  • جعبه ناهار دست بُر Skiving Snackbox

    فرد و جرج هم چند شی شوخی جالبی درست کردند از جمله تافی هایی که دارای ورد می باشند و چوبدستی های قلابی که به مرغ یا ماهی مرده تبدیل می شوند. آنها هم اخیرا دارای یک مغازه شدند.




    وسایل کوییدیچ Quidditch

    توپ ها
  • کوافل Quaffle - سرخگون : این توپ برای گل زدن استفاده می شود. این توپ طوری جادو شده که هنگام افتادن آهسته پرواز کند تا به بازیکنان فرصت گرفتن توپ را بدهد. همچنین بازیکنان از طلسم گیرنده برای نگه داشتن توپ در دست هایشان استفاده می کنند.

  • بلاجر Bludger- بازدارنده : این توپ طوری جادو شده که بازیکنان هر دو تیم را بدون تبعیض از جارو بیندازد.

  • اسنیچ طلایی Snitch, Golden - گوی زرین : بازی زمانی تمام می شود که یکی از جستجو گران تیم گوی زرین را با بالهای طلای اش بگیرد. این توپ کوچک طوری جادو شده که به سختی بتوان آن را گرفت. این توپ همیشه در داخل زمین بازی می ماند.

    بتز bats - چماق : مدافعان دو تیم یا این دو تا چماق به بلاجر ها ضربه می زنند تا مسیر پرواز آن ها را عوض کنند. جادو برای این چماق ها ضروری است چون باید با شکل و وزن بلاجر ها هماهنگی داشته باشد تا باعث خرابی آن ها نشود.

    دسته جارو brooms : نام دسته جاروهایی که برای مسابقات کوییدیچ به کار می رود دسته جاروی مسابقه ای است. این دسته جارو ها جادو و امکانات بیشتری دارند تا بازیکنان بتوانند راحت تر و سریعتر با آن کار کنند.




    وسائل حمل و نقل transportation

  • قطار سریع السیر هاگوارتز
  • قالی پرنده
  • اتوبوس شوالیه
  • دسته جارو
  • کالسکه های بی اسب
  • گاری های گرینگاتز
  • رمز تاز
  • کشتی درامسترانگ
  • کالسکه بوباتون


    یادگاری ها در جام جهانی کوییدیچ souvenirs at the Quidditch World Cup

  • گل سینه های درخشنده که اسامی بازیکنان تیم را می گفتند.
  • کلاه های سبز رنگ که شبدرهای ایرلندی در آن ها می رقصیدند.
  • شالگردن های بلغارستانی با شیرهایی که واقعا نعره می زدند.
  • پرچم هایی که سرود ملی را می خواندند.
  • مدل های کوچک آذرخش که پرواز می کردند.
  • عروسک های بازیکنان که حرکت می کردند.
  • اومنیوکلارز-دوربین های جادویی که می توانند زوم کنند و حرکت آهسته بازیکنان را نشان دهند. همچنین این دوربین ها با کلمات بنفش رنگی گزارش بازی را می نویسند.


    یاد آورنده Remembrall

    یک وسیله جادویی که شبیه گوی شیشه ای می ماند که داخل آن پر از دود سفید رنگ می باشد. اگر گاز سفید رنگ به رنگ قرمز تبدیل شود این نشانه آن ست که شما چیزی را فراموش کردید. مادربزرگ نویل یکی برای او فرستاد. به محض اینکه نویل به آن دست زد رنگ گوی قرمز شد!



  • قبلی « کی گفته هری پاتر بهترین کتابه؟ وحشتی در ابر » بعدی
    API: RSS | RDF | ATOM
    جادوگران®
    بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

    فرستنده شاخه
    george weasly
    فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۲۳ ۱۲:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۳/۲۳ ۱۲:۰۶
    عضویت از: ۱۳۸۴/۳/۱۹
    از: كوچه دياگون_فروشگاه شوخي برادران ويزلي
    پیام: 13
     Re: زیبا و عالی بود
    واقعا كامل بود و عالي ولي فكر مي كنم اگه چند تا نكته زير رو هم بهش اشاره ميكرديد بد نبود:
    1- تو قسمت اشيا متحرك : مدل كوچيك تير آتشين كه تانكس توي كريسمس سال پنجم هري بهش كادو داده بود.
    2-تو قسمت كتاب ها : كتاب مجموعه كلمات قصار كه هرميون توي همون كريسمس به هري كادو داده بود و هر صفحه اش كه باز مي شد يه پند يا نصيحت رو با صداي بلند به فرد مقابل مي كرد.
    3- تو قسمت وسايل شوخي : اگه به ساير اختراعات فرد و جرج اشاره مي كرديد بد نبود
    4- آتش گوبراتيان (آتش جادوگران) كه هاگريد توي اولين ديدارش با كاركاس رئيس غولها از طرف دامبلدور به اون هديه داد.
    5- كيف پولي كه هاگريد به عنوان هديه كريسمس به هري داده بود كه از جنس خز بود و دندون ها ي نيش مانندي داشت و دست هر كسي رو كه مي خواست جيب زني كنه نيش مي زد...

    هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
    جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.