هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

کتاب هفت: جلد هفتم "هری پاتر" از دوم مرداد در ایران فروخته می شود

فرستنده مونالیزا در تاريخ ۱۳۸۶/۳/۱ ۱۵:۲۰:۰۰ (1987 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص کتاب هفت
کتاب هفت
از طریق خبرگزاری مهر باخبر شدیم که کتاب هری پاتر و قدیسهای مرده وار در روز دوم مرداد در ساعت 12:01 دقیقه بامداد به وقت بریتانیا در ایران فروخته خواهد شد.
این خبرگزاری نوشته است:
تازه ترین و به احتمال زیاد آخرین جلد از سری رمان های هری پاتر با عنوان "هری پاتر و حفره های مرگبار" همزمان با دیگر نقاط دنیا نیمه شب دوم مرداد ماه مصادف با 24 جولای در ایران به فروش می رسد.
به گزارش خبرنگار مهر، مدیر فروشگاه و نمایشگاه های خارجی شهرکتاب از هفتمین جلد رمان پرفروش هری پاتر همزمان با سراسر جهان در شهر تهران خبر داد و گفت: امسال در یک اقدام نمادین و برای اولین بار در ایران راس ساعت صفر بامداد روز 24 جولای به وقت گرینویچ (30/3 دقیقه نیمه شب 2 مرداد به وقت ایران) و همزمان با تمام نقاط فروش کتاب هری پاتر در جهان، تازه ترین - و به احتمال زیاد آخرین - جلد از رمان هری پاتر با عنوان " هری پاتر و حفره های مرگبار " به فروش می رسد...

مهدی زاده اضافه کرد: این کتاب صرفاً اقدامی نمادین است و سود اقتصادی ویژه ای برای شهرکتاب ندارد. از سوی دیگر با توجه به زمان فروشش، برای ما دارای هزینه هایی است که نیاز به انجام هماهنگی با نهاد های انتظامی نیز دارد؛ چرا که تاکنون هیچ فروشگاه کتابی در ایران این ساعت از نیمه شب به کار فروش کتاب مشغول نبوده است.

مهدی زاده افزود: البته با توجه به ویژگی های کتاب هری پاتر، فروش آن نیز در جهان دارای مناسبات و تشریفات خاصی است؛ مثلاً اینکه ما برای این کار باید 50 نامه قرارداد را با باید نماینده انتشارات بلومزبری (ناشر هری پاتر) امضا کنیم تا بتوانیم آن را به فروش برسانیم. البته این قراردادها به امضا رسیده است.

وی در خصوص میزان فروش محبوب ترین کتاب 25 سال اخیر دنیا در ایران گفت: آماری از فروش هری پاتر در ایران نمی توان به دست داد اما با توجه به بهای 32 هزار تومانی جلد نخست این رمان انتظار نمی رود که زیاد پرفروش بوده باشد. البته با توجه به اینکه ایران هنوز به قانون جهانی کپی رایت نپیوسته، رمانی مانند هری پاتر به سرعت ترجمه می شود و این ترجمه نیز به سرعت فروش می رود. اما در سایر نقاط دنیا اینگونه نیست و رقم های فروش سرسام آور است؛ مثلاً در آمریکا تنها در 24 ساعت اول توزیع جلد ششم هری پاتر بیش از 9 میلیون نسخه از آن فروخته شد.
منبع: خبرگزاری مهر نیوز

توضیح مدیر خبر جادوگران:
ذکر این نکته را لازم میدانم که اطلاع بدهم احتمالا خبرنگار خبرگزاری مهر و مدیر فروشگاه و نمایشگاه های خارجی شهرکتاب دچار اشتباه محاسباتی شده اند چرا که این کتاب در سرتاسر دنیا در روز 21 جولای منتشر میشود نه در روز 24 جولای!!!
در آخر هم این حرکت مدیر شهرکتاب را تحسین و از آنها قدردانی میکنم. تیم خبری جادوگران سعی بر آن میکند گزارشهای ویژه ای در این خصوص به شما ارائه دهد
ارزش: 8.00 (1 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
namid2
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۳/۳ ۱۸:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۳/۳ ۱۸:۳۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۲
از: جزیره های لانگرهانس
پیام: 125
 Re: جلد هفتم "هری پاتر" از دوم مرداد در ایران فروخته می شود
b]عجیبا قریبا [/b] ایران اجازه داده کتاب بی سانسور بفروشند؟

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.