هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

رولینگ: دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو

فرستنده Irmtfan در تاريخ ۱۳۸۶/۷/۲۴ ۱۱:۵۰:۰۰ (2312 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص رولینگ
رولینگ
رولینگ در مصاحبه خود در سالن کداک در حالیکه روی صندلی طلایی به بالش های قرمز مخملی تکیه زده بود و در پشت سرش زمینه ای از کتاب های هری پاتر هفتم که بسته بندی شده بودند قرار داشت، در خبری که شاید چندان مورد رضایت طرفداران نباشد، اعلام کرد که هنوز کار نوشتن دایرت المعارف هاگوارتز را که مورد انتظار همگان است، حتی شروع نیز نکرده است. وقتی خبرنگار لس انجلس تایمز از او در مورد این کتاب که بسیاری منتظر آن هستند سوال کرد، وی به سادگی خندید و گفت:

«این کتاب هنوز وجود خارجی نداره. من هنوز نوشتنشو شروع نکردم. من هرگز نگفته بودم که کار بعدی که انجام میدم اینه»
رولینگ در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز که پرسید پس کار بعدیش چیست، گفت:
«من میخوام همونطوری که عاشق هری شدم عاشق یکی دیگه بشم. من هرگز در مورد یه سبک خاص که در موردش کتاب بنویسم فکر نکردم. این همش تو داستان و با توجه به شخصیت ها در میاد ولی باید چیزی باشه که من بهش عشق بورزم.»
وقتی خبرنگار دیگری در مورد قرار گرفتن کتاب های او در فهرست کتاب های ممنوع شده آمریکا پرسید وی گفت:
«من اینکه کتابام تو لیست کتاب های ممنوع هستن رو به فال نیک میگیرم و نشونه یه تعریف عظیم از کتابام میدونم»
mtv مصاحبه کامل را منتشر کرده است.
کلا دوازده سوال از رولینگ پرسیده شده است که ما مهمترین موارد را ترجمه کرده و در این خبر قرار دادیم.
در یکی از سوالات نظر او در مورد پروفسور دامبلدور، هدویگ و اسنیپ پرسیده شد، که وی گفت: «با وجود اینکه دامبلدور در شش کتاب یه شخصیت دوست داشتنی نشون میداد. ولی کاملا یه شخصیت ماکیاولی گونه است. اون نخای زیادی رو میکشید. هری عروسک خیمه شب بازی اون شده بود.»
وی توضیح داد:
«اسنیپ در اواخر کتاب هفتم از دامبلدور پرسید ما از هری حفاظت کردیم برای اینکه بتونه در لحظه درست بمیره. فکر نمیکنم در کتاب یک هیچ کس حتی تصورشم میکرد که روزی برسه که با اسنیپ بیشتر از دامبلدور همدردی کنه»
وی در مورد اسنیپ خاطر نشان کرد:
«اسنیپ یه کینه جوه. اون بی رحمه. اون مرد بزرگی نیست.»
ولی تکیه کرد که:
«با این وجود اون عاشقه. من دوستش دارم، ولی در عین حال میخوام یه سیلی جانانه هم بهش بزنم»
همچنین رولینگ در مورد واکنش طرفداران به مرگ شخصیت ها گفت که تصور نمیکرده کشتن هدویگ از مرگ بعضی از شخصیت های انسانی کتاب برای طرفداران مهمتر باشد.
توجه کنید که رولینگ اعلام کرده این کنفرانس مطبوعاتی تنها کنفرانس او در آمریکا خواهد بود در نتیجه در روز های دیگر مصاحبه ای نخواهد داشت.

توضیح: لیست کتاب های ممنوعه در آمریکا هر سال اول سال تحصیلی اعلام میشود. این کتاب ها با رای گیری از بین والدین آمریکایی انتخاب شده و از کتاب خانه های عمومی و مدارس جمع میشوند. مهمترین دلیل برای این کار جمع کردن کتاب هایی است که در طول سال تحصیلی به درس بچه ها لطمه خواهد زد.

Source1: TLC
Source2: TLC
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
shadowgirl
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۲۲:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۵ ۲۲:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۶/۴/۴
از: هاگوارتز، بخش ممنوعه کتابخانه
پیام: 47
 Re: [en]J.K. Rowling Talks Hogwarts Encyclopedia,she said:'Dumbledore is "Machiavellian," and Snape "Vindictive"'[/en][fa]دایرت المعارف هاگوارتز، دامبلدور ماکیاولی و اسنیپ کینه جو[/fa]
من واقعأ رولینگ رو دوست دارم اما باید قبول کنیم کتاب هفت انتظارات رو برآورده نکرد... به نظر من رولینگ ایده کتاب هفت رو دو ماه قبل از انتشار عوض کرد و بلافاصله یکی دیگه نوشت.. منظورم اینه که نثر کتاب طوریه که انگار رولینگ واقعی اون رو ننوشته.

بگذریم... این مزخرفات چی بود راجع به اسنیپ عزیز گفت؟ حالا دامبلدور هیچی... همه دامبل رو دوست داریم و گذشته پر اشتباهش باعث تغییر در ایده هامون نمی شه اما به چه حقی راجع به اسنیپ این جوری گفت؟؟؟


حالا از این هم بگذریم... این آمریکایی ها واقعأ اینقدر سوسول تشریف دارند؟ من وقتی هری رو می خونم تازه به درس علاقه پیدا می کنم.. اصلأ من اگر هر ماه یه کتاب غیر درسی نخونم قاطی می کنم...اون وقت هری پاتر ممکنه باعث افت تحصیلی بچه هاشون بشه؟؟؟؟ این فقط یه مسخره بازی مگه نه؟؟؟

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.