هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

رولینگ: رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت

فرستنده Irmtfan در تاريخ ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۸:۱۰:۰۰ (2015 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص رولینگ
رولینگ
دیروز جمعه رولینگ در ادامه تور آزاد کتاب به دور آمریکا در آخرین نقطه به شهر نیویورک وارد شد. بسیاری از طرفداران در صبح تاریک در حالیکه باران هم میبارید، ایستاده بودند تا هنگام ورود رولینگ به سالن کارنی هال نگاهی به او بیاندازند. اولین عکس های این مراسم در WENN قرار داده شده است.


رولینگ در این مراسم ابتدا بخشی از فصل سوم کتاب یادگار های مرگ جایی که هری از خانواده درسلی جدا میشود را خواند. سپس به سوالات چند دانش آموز نیویورکی که اکثرا بین 9 تا 17 سال بودند و بیشتر در مورد شخصیت ها و سرنوشت آنها بود، پاسخ داد. رولینگ با اشاره به اینکه عشق نوشتن سری هری پاتر را داشته است گفت:
«داستان هایی بهترن که در عمق وجود شما ریشه کنن. میل به جادو یه میل کاملا عمیق و ریشه دار در انسانه. چه شما چوب جادو داشته باشید و چه نداشته باشید طبیعت انسانیتون یه جور میمونه»
یکی از رولینگ پرسید:
«اگه میتونستید با یکی از شخصیت های کتاب ازدواج کنید با کدوم ازدواج میکردید؟»
رولینگ پاسخ داد:
«در حقیقت من با هری ازدواج کردم.شوهرم الان اینجاس. و اگه شما عکسی از شوهرم در اون سنی که هری بودو دیده بودید، فک میکنم خیلی شبیه هری بوده. من با یک مرد واقعا خوب ازدواج کردم و هری یه مرد واقعا خوبه»
رولینگ به دو شخصیت مرد دیگر در داستان رون و دراکو نیز پرداخت. وی با اشاره به محبوبیت دراکو مخصوصا بین دختران در این مورد به شوخی به خوانندگان هشدار داد و گفت:
«من قبلا هم گفتم: لطفا هرگز به دراکو دل نبندید. من این همه شخصیت خوب بهتون دادم.»
همچنین به رون اشاره کرد:
«وقتی نوجوون بودم چند بار با رون قرار گذاشتم.»
همچنین رولینگ پیشنهاد کرد که هری و دادلی احتمالا با فرستادن کارت تبریک کریسمس با هم در ارتباط خواهند بود. و شاید بچه های هری و دادلی زیاد از هم خوششان نیاید.
وی همچنین گفت زخم صاعقه شکل را به دلیل طبیعت قدرتمند و شکل جالبش انتخاب کرده است. و اینکه چقدر برای هری پولدار سخت بوده تا به ویزلی های فقیر کمک مالی کند. و گفت که دامبلدور هری را مثل پسرش دوست داشته است.
سپس وی کتاب های اهدای اسکولاستیک را برای 1600 نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف نیویورک امضا کرد.
وی همچنین پریروز نیز در نیو اولینز گفته بود چو با یک ماگل ازدواج میکند.

بعد از این مراسم در شب نیز، هزار نفر از برندگان اصلی انتشارات اسکولاستیک، هر کدام با یک همراه به دیدار رولینگ در سالن کارنی هال نیو یورک رفتند. در این مراسم رولینگ علاوه بر امضای کتاب به سوالات آنها نیز پاسخ داد.
بزرگترین افشا سازی این شب مربوط به دامبلدور بود جایی که رولینگ افشا کرد که دامبلدور گی ( مردی که تمایل به مردان داشته باشد) بوده و عاشق گلرت گریندل والد شده بوده است.
این سخن بدون شک بزرگترین ولوله را بین جمعیت حاضر در سالن انداخت و همه نفس هایشان را تو کشیدند. و رولینگ گفت:
«اگه میدونستم اینقدر از این قضیه خوشحال میشید. خیلی سال پیش اینو بهتون میگفتم»
همچنین وی گفت که در هنگام مطالعه فیلمنامه فیلم ششم به کارگردان آن دیوید یاتس گفته بوده که جمله ای را در آن که اشاره میکرده دامبلدور زمانی به دختری علاقه داشته را از فیلمنامه حذف کند. وی گفت:
«حالا با این حقیقت فن فیکشنا رو تصور کنید»
همچنین وی گفت نویل لانگ باتوم با هانا ابوت هافلپافی ازدواج میکند. و هانا میخانه چی کافه پاتیل درزدار خواهد شد. او این فکر را که نویل در آخر بالای یک میخانه زندگی میکند بسیار جذاب توصیف کرد.
وی همچنین به حرفی که پتونیا نتوانست به هری در زمان ترک خانه بگوید اشاره کرد و گفت او میخواسته برای هری آرزوی موفقیت کند و چنین جمله ای بگوید:
«من میدونم تو در حال مبارزه با چه کسی هستی و امیدوارم همه چی خوب پیش بره»
رولینگ در ادامه به اعضای سابق محفل ققنوس و غارتگران پرداخت. وی در مورد ریموس لوپین گفت او غیر قابل استخدام کردن بوده چون یک گرگینه است. وی همچنین گفت خرج تحصیل ریموس را وقتی محصل بوده جیمز پاتر پرداخت میکرده است. وی همچنین گفت جیمز، سیریوس، ریموس و لیلی عضو تمام وقت محفل ققنوس بوده اند.
در مورد پرتره ها گفت یک نفر در پرتره اش فقط میتواند به پرتره های دیگر در همان ساختمان جا به جا شود یا به پرتره ای در ساختمان دیگر که متعلق به خودش است. وی همچنین گفت پرتره اسنیپ در دفتر مدیر قرار گرفته ولی هری هرگز برای صحبت با آن نرفته است.
رولینگ به سوالات دیگری نیز پاسخ داد. از جمله اینکه هاگرید هرگز ازدواج نکرده است. و جیمز و لیلی مدت کوتاهی بعد از حامله شدن لیلی برای مخفی شدن رفتند.
در آخر رولینگ گفت تمام کردن کتاب اول و هفتم برایش احساس یکسانی داشته و هر دو خیلی سخت بوده است.

ویرایش:
لیکی کالدرون سوالی که رولینگ در جوابش گی بودن دامبلدور را گفته است به طور کامل نوشت:
سوال:
«آیا دامبلدور که این همه معتقد به نیروی عشق بوده، هرگز ئخودشم عاشق شده؟»
جواب رولینگ:
«اگه بخوام با صداقت کامل جواب بدم... من همیشه دامبلدورو یه گی تو نظرم داشتم.( غوغای حضار) دامبلدور عاشق گریندل والد شده بوده. و وقتی گریندوالد اون روی خودشو بهش نشون داد این مساله باعث افزوده شدن وحشتش شد، چون عاشق شدن میتونه ما رو به مدت طولانی کور کنه، دامبلدور با کسی روبرو شده بود که درست به اندازه خودش با استعداد بود. و تقریبا مثل بلاتریکس اونم به طرف این آدم با استعداد کشیده میشد. و وحشتناک و ترسناک اینه که توسط اون به زانو در میاد. بله این اون تصویریه که من همیشه از دامبلدور داشتم. در حقیقت به تازگی فیلمنامه فیلم ششمو خوندم و توش یه جمله ای گذاشته بودن که دامبلدور توش به هری میگفت یه زمانی با دختری آشنا بوده که موهاش ... ( خنده حضار) من مجبور شدم یه یادداشت تو حاشیش بنویسم و برای فیلمنامه نویس بفرستم. اون یادداشت این بود "دامبلدور گیه" ( خنده حضار) اگه میدونستم اینقدر خوشحالتون میکنه سال ها پیش بهتون میگفتمش»
«باید یه چیزی بهتون میدادم که برای ده سال بعدی راجع بهش حرف بزنید. حالا فن فیکشنارو تصور کنید»

Source1: TLC
source2:TLC
source3: TLC
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
maya_snape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۹/۳ ۱۴:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۹/۳ ۱۵:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۶/۸/۲۶
از: slytrin house
پیام: 3
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
من که خیلی بدم اومد که رولینگ اینجوری در باره دامبلدور گفته...با اینکه بد جوری اسلیترینی هستم،ولی علاقه ندارم هیچ کدوم از شخصیتهای کتاب تا این حد کثیف باشن...اگه شما میخواستین با یکی از شخصیتها ازدواج کنین اون کی بود؟

فرستنده شاخه
0911372
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۱۰ ۲۲:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۱۰ ۲۲:۰۹
عضویت از: ۱۳۸۶/۲/۲۰
از: مرلینگاه شوری خانه ریدل
پیام: 1540
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
سلام به همه ! مثل اينكه ما دير رسيديم و از قافله عقب مونديم و اينا !

در كل بايد بگم كه با خيلي ها كه گفتن اين نظر رولينگ بوده موافقم و وقتي اين خبرو خوندم كلي كف كردم و حال كردم و اينا !

وقتي هم 20:30 اين خبرو گفت مامانم شنيد گفت ماجرا چيه ؟ منم موندم چي بگم ؟
بالاخره گفتم و مامانم اينجوري شد ===>
منم كلي خنديدم جاتون خالي !

در كل مسئله اي نيست ! آلبوس دوست داشته كه همجنس گرا و گي باشه !
انگار خيلي از ماها اينجوري نيستيم !
البته اين واژه واسه ما دخترا استفاده نمي شه
خب بگذريم و اينا !

بايد بگم كه گي بودن دامبل اصلا در من تغييري نداد و با شخصيتش بيشتر حال مي كنم !

ولي خب همونطور كه تدي گفت و اينا هم يه مضراتي داره كه گفته ديگه !

در كل رولينگ خوب حالي داد

فرستنده شاخه
ارش
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۸ ۱۵:۱۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۸ ۱۵:۱۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۱۸
از: تو میپرسند !!
پیام: 3737
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
سلام


باید بگم که مسئله گی بودن دامبلدور ، نه از ارزش اون کم میکنه و نه باعث کوچیک شدنش میشه ، ما با همون نگاه قبلی دامبلدور رو به یاد میاریم ! این مسئله هم جنس باز بودن چیزی نیست که ما رولینگ رو بخاطرش سرزنش کنیم چرا که واقعیت هست و عده زیادی هم بهش مبتلا هستند و این نشون میده که کتاب هری پاتر همه مسائل روز که باهاشون به نحوی سر و کار داریم رو در خودش گنجونده !

و همونطور که گفتم از ارزش این شخصیت کم نمیکنه ، چه فرقی میکنه که دامبلدور به دختر علاقه داشته باشه یا پسر ؟! از همه چیزش هم که بگذریم !

فرستنده شاخه
afshinsheatoon
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۸ ۱۲:۵۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۸ ۱۲:۵۷
عضویت از: ۱۳۸۵/۱/۲۷
از: پناهگاه شیراز
پیام: 86
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
این رولینگ دیوانه است اون از کتاب هفتش . اینم از این صبحت هاش . دامبلدور مرد مهربان قدرتمند و... و در کل بت ما بود حالا بعد از اتمام کتاب یه مرد دیگه بوده خیلی خنده داره . و برای خودم متاسفم که در این مدت که هری پاتر اومد نویسنده مورد علاقه من رولینگ بوده .
و در آخر دیگه هیچ وقت رولینگ نمی خوانم چون خیلی طرفدارای کتابش ادیت کنه .

فرستنده شاخه
samatnt
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۴ ۱۱:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۴ ۱۱:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۱
از: از جهندم سياه همسادتونم نمي شناسي؟؟؟؟؟؟
پیام: 998
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
كسي قرص ضد تحول داره؟

فرستنده شاخه
mohammadbcb
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۲ ۱۷:۳۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۲ ۱۷:۳۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۶/۱۰
از: Hogwarts
پیام: 320
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
سلام بر همه
سلام بر پروفسور کوییرله خودمون
بابا این رولینگ خیلی بد کتابو تموم کرد

فرستنده شاخه
professorsnape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۱ ۱۸:۴۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۱ ۱۸:۴۲
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۳۰
از: لندن
پیام: 127
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
بابا اين جو کاملا قاطي کرده
حالا که کتاب تموم شده بايد بزاره بقيش رو خودمون تجسم و تصور کنيم...سوروس رو اين همه اذيت و تحقير کرد کافي نبود؟ حالا گير داده به دامبلدور که براي ما الگوي بهترين ، مهربان ترين و قدرتمند ترين جادوگر قرنه که بارها از عشق و نيروي جادويي و فراتر از تصورش برامون حرف زده بود....
حتما فردا هم ميگه : دوستان لوپين گرگينه نبوده بلکه يک خون آشام بي رحم بود (جمعيت به دلايل نا معلومي خوشحال ميشن!!!) و رولينگ ادامه ميده :اوووه..اگه ميدونستن انقدر خوشحال ميشين از اول ميگفتم خون آشامه... باید یه چیزی بهتون میدادم که برای ده سال بعدی راجع بهش حرف بزنید. حالا فن فیکشنارو تصور کنید ها ها ها!!!
فکر کنم به وسيله يه دشمن هري پاتر تحت طلسم فرمان قرار گرفته که شخصيت هاي محبوب رو خراب کنه!

فرستنده شاخه
A_M_IT2005
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۱ ۰:۱۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۸/۱ ۰:۱۴
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۱۹
از: کافه هاگزهد
پیام: 514
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
به من که تهمت ناروا زد هیچی ، دست از سر داداشم هم بر نمیداره.
یا واقعا مست بوده ، یا تازگیا رولینگ قرص روان گردان مصرف میکنه .... نمیدونم.
به هر حال همه میدونیم که نباید این حرفو میزد. یعنی اصلا بازم نبود برای چنین سوالی چنین جوابی رو بده که جنجال به پا کنه. ( اونورم بحث پیش اومده ، فقط تو ایران که نیست )
خلاصه که رولینگ ، منو ترور شخصیت کردی ولی زندم گذاشتی ، اما برادرم آلبوسو هم ترور کردی ( کشتی) هم ترور شخصیت کردی و هم کل آبروشو با یک کلمه بردی و تصویر خودت رو هم در ذهن ملت مخدوش کردی. خدا شفات بده.
بهتره که دیگه مسافرت (برای هری) نری و با همون ثروت عظیمت بری زندگیتو بکنی. دایرة المعارفتم نخواستیم. داستان دیگه هم نمیخواد بنویسی. نخواستیم.
تا قبل از اومدن کتاب هفت ، وقتی یه جا خوندم که دامبلدور آخر کتاب شیش میمیره ( چون فیلم یک رو فقط دیده بودم) همین استارت شد و من همه شیش جلد کتاب رو خوندم تا هم قصه رو دنبال کرده باشم و هم بفهمم چجوری دامبلدور کبیر میمیره.
حالا که همه چی تموم شده ، بزرگترین تیتر روزنامه ها رو باز هم سعی میکنه به خودش اختصاص بده این رولینگ.
امیدوارم دیگه جواب هیچ سوالی رو نده و هیچکس دیگه هیچ سوالی از رولینگ نپرسه و هر سوال بی جوابی هم که مونده بمونه تا لذت داستان باز هم باشه

فرستنده شاخه
325281
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۳۰ ۲۲:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۳۰ ۲۲:۵۰
عضویت از: ۱۳۸۵/۳/۲۶
از: اتاق آبی
پیام: 189
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
من درباره ی دامبلدور بد فکر نمی کنم.خوبم فکر نمی کنم.اصلا فکر نمی کنم.همین قدر می تونم بگم متاسفم برای اذهان دست نخورده و ساده ای که شاکله ی وجودی شخصیتشون در سال های رشد فکری با الگوبرداری از شخصیت های بالقوه بزرگ شکل گرفته! دامبلدور هرگز ابر انسان نبوده. شخصیت آرمانی و مصون از هر گونه اشتباه و عاری از هر خطا نبوده. چون خالق اون هم خودش به هیچ وجه معنای این مصادیق نیست.تنها ذهن های دیگران و فکر آنها بازیچه ای بوده در اختیار فکر توانمند و البته متزلزل رولینگ که بسان باد پاییزی این برگ های خزان زده را این سو و آن سو می برد.گاهی قهرمانی می سازد فرای ذهن ما.گاهی قهرمانش را دست مایه ی تمسخر کودکانه ی مخاطبانش می کند.اشتباهات را با میل خودش می بخشد و در نهایت از هیچ فکر خوب وبدی پرهیز نمی کند آن هم تنها برای این که در دنیای کوچک خودش تحمل پذیرش یک انسان سالخورده با چهره ای پیام بر گونه را نداشت. او تحمل حضور دامبلدور در اثرش را تحت عنوان یک قدیس با حضوری نامیرا را نداشت! رولینگ با دامبلدور کاری را کرد که زشت ترین انسان در کتاب چنین گفت زرتشت نیچه ، با خداوند کرد.رولینگ تحمل ناظر همیشه شاهد را نداشت!

پاسخ‌ها فرستنده فرستاده‌شده در تاریخ
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa] george ۱۳۸۶/۸/۱ ۰:۴۸

فرستنده شاخه
sorena
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۳۰ ۱۶:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۳۰ ۱۶:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۱۱/۱
از: اتاق خون محفل
پیام: 3113
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
اهم!

باب بخنديد ولش كن..رولينگ الان رو صدر اخبار رفت دوباره و اينم فقط يه نقشه بود..چه اهميتي داره براش كه شخصيت دامبلدور چجوري هست يا طرفداراش ميمونن يا نميمونن چون اونا پول كتاب رو دادن و اونم گرفته و ديگه براش مهم هم نيست..

فقط با هم بياييد به ريشش بخنديم كه سوژه جديد به سايت داد...آقا فردا فيلم دامبلدور در مياد ميشينيم ميبينمش

فرستنده شاخه
dadash farzin
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۳۰ ۱۵:۴۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۳۰ ۱۵:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۱/۱۸
از: دره گودریک
پیام: 42
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
من نفیهمم چرا رولینگ انقدر علاقه داره دامبلدور رو خراب کنه اخه حالا که کتاب تموم شده و هیچ حرفی در مورده گی بودن دامبلدور در کتاب نبوده حالا چرا این بحثو میکشه وسط

اصلا خودش گفته دامبلدور یه زمانی به گریندل والد علاقه داشته و بعدا تموم میشه این علاقه و هیچ اقدامی هم صورت نمیگیره در این صورت دیگه نمیشه گفت دامبلدور تا اخر گی بوده

فرستنده شاخه
salam!
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۸:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۸:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۶/۷/۲۴
از: يت نكن! شايدم، اذيت نكن!
پیام: 708
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
ببینید دوستان، رولینک گفته بود:


نقل قول:
اگه بخوام با صداقت کامل جواب بدم... من همیشه دامبلدورو یه گی تو نظرم داشتم


خب، در واقع این حرف معنی اش این نیست که دامبلدور گی بوده! رولینگ که نیومده بگه من میخواستم دامبلدور گی باشه! یا دامبلدور گیه!

من از این حرف این طور برداشت کردم که رولینگ وقتی داستان ها رو مینوشته دامبلدور رو گی تصور میکرده که مثلا به خانوما مهحل نذاره!

چه میدونم..این چیزا!همین و بس.

حداقل این طور فک کردن باعث میشه آدم عشقشو به دامبل از دست نده.

پاسخ‌ها فرستنده فرستاده‌شده در تاریخ
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa] aftertime ۱۳۸۶/۸/۱ ۰:۳۳

فرستنده شاخه
Pouya_Mysterious_Prince
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۴:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۴:۵۴
عضویت از: ۱۳۸۶/۷/۲۵
از: لندن
پیام: 29
 رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت
من امروز یک مقاله به اسم آیا همجنس گرا بودن دامبلدور باعث می شه که اون قداستی رو که در نظر هری پاتریست ها داشت، از بین بره؟ نوشتم و برای سایت فرستادم.
این که کی تایید می شه رو نمی دونم، ولی فکر می کنم در مورد خوب یا بد بودن دامبلدور (اون هم با ذکر مثال) توضیحات خوبی توش باشه.

فرستنده شاخه
Luis Figo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۴:۱۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۴:۱۸
عضویت از: ۱۳۸۶/۳/۲۲
از:
پیام: 43
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
دوستان عزیز محض اطلاع شما باید بگم که همجنس گرا بودن یک بیماری نبوده و یک خصوصیت مادرزادی است.

پاسخ‌ها فرستنده فرستاده‌شده در تاریخ
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa] تدلوپین ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۹:۳۲

فرستنده شاخه
pendar mohajeri
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۳:۴۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۳:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۵/۶/۱۴
از: دارقوز آباد !
پیام: 916
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
ببینین دوستان ، هر کسی می تونه شخصیت هارو در ذهن و فکر خودش یه جور تصور کنه .
مثلا من همیشه در ذهنم پروفسور دامبلدور رو مرد خردمند و محترمی می بینیم و کاری ندارم که رولینگ تصورش در مورد اون چیه .
حالا باز برید خدا رو شکر کنید که دامبل عاشق کله ی کچل ولدی نشده !

پاسخ‌ها فرستنده فرستاده‌شده در تاریخ
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa] hamedbaratimehr@gmail.com ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۸:۴۳
    Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa] shima2006 ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۹:۱۳

فرستنده شاخه
choobski
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۳:۲۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۳:۲۸
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۱۴
از: کارخانه ی دستمال سازی!
پیام: 387
 هم جنس گرایی دامبلدور
این یه بی احترامی به هری پاتریست ها و در عین حال ارتباط های زیبای شخصیت های کتاب با همه!

من خانم رولینگ رو میبخشم چون احساس میکنم کمی جوزده شده! و زیاد مهم نیست که رولینگ چی میگه!...مهم اینه که تو کتابا چی بوده و من کتاب هارو از ته دل میپرستم!

من با هری پاتر بزرگ شدم و زندگی کردم و دوستایی پیدا کردم که هیچ وقت دیگه از دستشون نمیدم!

رولینگ اینارو برای من باعث شده و من به همین خاطر برام اصلا مهم نیست و به قولی به عنوان یه طرفدار میبخشمش و هنوزم دامبلدور رو دوست دارم چون یه شخصیت بزرگ بود.

هر کدوم از من و شما عقاید شخصی خودمونو داریم و منم تو عقاید بقیه دخالت نمیکنم...مخصوصاً اینکه این عقیده ی شخصیتِ مجازی دامبلدور که نبوده واقعا!...رولینگ به زور بهش گفته تو گِی هستی!

اینم یه شکلک به افتخار پروفسور دامبلدور که به هری خیلی کمک کرد و اینکه تو کتاب آخر نبود و کلا خاطراتمون از کتاب های قبلی موند با دامبلدور!...خراب نشد!

فرستنده شاخه
pouyanbaron
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۳:۱۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۳:۴۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۲/۱۱
از:
پیام: 139
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
منم حالم به کلی گرفته شد

پیر و مرشد داستان، یک است
من برای خراب نشدن داستان دیگه به حرفای رولینگ گوش نمیدم!!..حیف اون دنیای که من در ذهنم درست کرده بودم

همجنس گرا بودن یک بیماریه....آیا یک آدم مریض باید راهنمای کلی آدم باشه؟

در ضمن برای اطلاع دوستان باید بگم که دوست داشن یک مرد با گی بودن فرق میکنه
گی معنی جنسی میده و کاملا مشخصه منظور رولینگ چه بوده...دوستان سعی نکنن عمل رولینگ رو توجیه کنن

به عنوان مدیر جادوگران:دوستان خواهشمندم مسائل سیاسی و مذهبی رو رعایت کنن تا اینجه ده تا پست رو ویرایش کردم...کسی باز چیزی بزنه شناسش بسته میشه

فرستنده شاخه
Luis Figo
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۳:۰۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۳:۰۲
عضویت از: ۱۳۸۶/۳/۲۲
از:
پیام: 43
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
"گی" بودن در فرهنگ کشورهای متمدن اصلا چیز بد و منفی ای نیست. بنابراین رولینگ هیچ وقت قصد خراب کردن دامبلدور رو ندلشته. مثلا اگر بچه ای به پدر و مادرش بگه که همجنس گراست اونها ازش متنفر میشن؟

فرستنده شاخه
تدلوپین
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۲:۰۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۲:۰۵
محفل ققنوس
عضویت از: ۱۳۸۶/۷/۱۰
از: دور شبیه مهتابی‌ام.
پیام: 1495
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]

اول قضیه مسیحیت... حالا گی بودن دامبلدور!
رولینگ میخواد دل همه رو به دست بیاره. شاید شما هم فن فیکشنهایی که توش به رابطه سیریوس و ریموس اشاره شده رو دیده باشین که خیلی مورد علاقه همو سکسوئل ها بوده و فکر می کنم رولینگ با گفتن این مطلب میخواسته دل اونو به دست بیاره. از رولینگ انتظار نداشتم...نه! به اندازه کافی شکستن شخصیت دامبلدور به همه ما درس بزرگی داده اما برای خوشحال کردن اقلیت رو به افزایش اروپا و آمریکا خیلی حرکت دل بهم زنی کرده. واقعاً چه دایره المعارفی بده بیرون. احتمالاً توش می فهمیم مثلاً کینگزلی یک مسلمون مصری الاصله و دراکو مالفوی برای گروه های تروریستی بمب کود حیوونی درست میکنه!

فرستنده شاخه
salam!
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۱:۳۲  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۱:۳۲
عضویت از: ۱۳۸۶/۷/۲۴
از: يت نكن! شايدم، اذيت نكن!
پیام: 708
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
این رولینگم بلا بوده ما نمیدونستیما!

فرستنده شاخه
هرپوی كثيف
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۱:۰۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۱:۰۷
عضویت از: ۱۳۸۴/۷/۲۹
از: یونان
پیام: 81
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
اتفاقاً تعریف " گی " خارج از ایران، خیلی توی فرهنگ ما جا افتاده و خیلی چیز روتینیه و ما نباید از این حرف رولینگ جا بخوریم ! یعنی به عبارت دیگه، تعریف ما از گی با تعریف خارجی‌ها یکی نیست .
اینجا رولینگ خیلی زود گفته که به دلیل اینکه دامبلدور عاشق شخصیت گریندل والد شده، دامبلدور گیه . در صورتی که اگه اینجوری باشه ایران پره از گی . الان داشتم اتفاقاً با یکی در همین مورد حرف می‌زدم . اگه تعریف ما از گی همین باشه، خب خیلی‌ها مشمول میشن : مثلاً مولوی ! یا این همه آدم که عشق رهبرن ! این همه آدم که عاشق امام زمونن .
خود من و شما هم اگه از یه خواننده یا بازیگر هم جنس خودمون خوشمون، گی هستیم ؟ تکلیف این همه پسری که عاشق آل پاچینو هستن چی میشه !!؟ همه گین ؟
پس به نظر من اصلاً نباید از این خبر شوکه شیم و سیل ناسزا رو سر رولینگ خالی کنیم که دامبلدور رو از بین برد .
و در درجه‌ی دوم هم با wizard_marlin موافقم به شدت . این میتونه یه جور مبارزه با قدیس درست کردن هم باشه . دامبلدور هم نه تنها توی کتاب هفت بلکه توی کتاب‌های قبلی هم چشمه‌هایی ازش دیدیم که نشون میداد اسطوره‌ی خوبی نمی‌تونه باشه و قدیس نیست .
و آقا در درجه‌ی سوم‌ از همه‌ی اینا هم که بگذریم، مگه ما از حقوق هم جنسگراها توی ایران دفاع نمی‌کنیم !؟ مگه نمی‌گیم هم جنسگراها فقط مشکلی که دارن مشکلات روحیه ؟ خب پس خیلی ساده فقط به دامبلدور از دید نگاه کنیم ! و اگه باز هم از این دید به همین قضیه‌ی اسطوره‌ ساختن از دامبلدور نگاه کنیم، می‌فهمیم که رولینگ می‌خواد بگه اسطوره و اسطوره بازی ربطی به تمایلات جنسی اون فرد نداره . شما هیچ وقت یه آدم رو از لحاظ عقاید جنسی سر مشق قرار نمی‌دین . شما عقیده دارین که کسی که هوموسکسواله، هیچ وقت توی کارهاش مصمم نیست ؟ هیچ وقت روشن فکر نمی‌تونه باشه ؟ هیچ وقت نمی‌تونه صفات یه اسطوره رو داشته باشه ؟ ( که البته این صفات هم خیلی بحث می‌خوان . )
البته می‌تونم حدس بزنم چند درصد افرادی که با خوندن اینا قانع نشدن، در مورد من چی فکر می‌کنن !

فرستنده شاخه
Artabanus
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۱:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۱:۰۳
عضویت از: ۱۳۸۴/۳/۲۴
از: جهنم
پیام: 329
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
درسته که کلاً در کتاب هفتم قداست دامبلدور برای ما شکسته میشه و انتظاراتمون در مورد اون به باد میره، حالا شما هی تو سر رولینگ بزنین که چرا دامبلدور گی بوده؟

خوب بوده که بوده مگه چه عیبی داره؟ شاید شخص مورد علاقه ش رو پیدا نکرده باشه شاید هم به دلیل توانایی ها و جذابیت های گریندل خیلی به اون علاقه داشته و شما میگین بوق بوق بوق! خوب اگر اونطوریه پس بیاین بگین مولوی عاشق شمس هم گی بوده! مگه ارتدکس مرتجع هستین شما؟ انگار یه دوست هم نداشتین تو عمرتون!

فرستنده شاخه
navid&roya
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۰:۰۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۲۰:۰۱
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۱/۸
از: Forks
پیام: 29
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
واقا براي رولينگ متاسفم. اون موقع مصاحبه يا مست كرده بود يا ............... . من ديگه نظرم در مورد رولينگ كم كم داره عوض ميشه.انگار اين آنتي پاترا در مورد رولينگ درست ميگن.واقعا كه.................
دختر بد بد بد.

فرستنده شاخه
wizard_Marlin
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۹:۱۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۹:۱۰
عضویت از: ۱۳۸۲/۱۱/۲۵
از:
پیام: 7
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
باید دقت کرد که این به معنی بد بودن دامبلدور نیست!
اون وقتی جوون بوده عاشق گریندلوالد شده و با اون رابطه داشته...رولینگ نگفته دامبلدور با صد نفر دیگه رابطه داشته ؛ اولا گفته جوون بوده ، بعد گفته عاشق گلت!
بعد یه چیزه دیگه...همونجور که رولینگ یه بار درباره اجرای طلسم شکنجه گر توسط هری ، گفت که هری ((قدیس)) نیست...و این در مورد دامبلدور هم صادقه،اون هم یک قدیس نیست!!!

فرستنده شاخه
nojan
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۹:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۹:۰۹
عضویت از: ۱۳۸۵/۴/۲۷
از: دریاچه ی هاگوارتز
پیام: 40
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
راستش من از دید خود داستان به این گفته نیگا می کنم...یادتون میاد یه جا که هری از دونستن اون چیزا در باره ی جوونیه دامبلدور غمگین و ناراحت میشه هم الفیس دوج و هم هرمیون بهش چی میگن؟

میگن:...تو نباید بذاری این چیزا خاطراتت رو نسبت به دامبلدور خدشه دار کنن...

حالا قضیه ی ما هم همینه.هیچ دلیلی نداره که اگر آدمی همجنس خودش رو دوست داشته باشه پس بده!
اتفاقا اینجاست که میشه فرق با همجنس گرا رو فهمید.دامبلدور یه همجنس گرا بود.پس درباره اش گمون بد نکنید...

فرستنده شاخه
lordamin
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۸:۲۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۸:۲۴
عضویت از: ۱۳۸۶/۴/۱۴
از: دیروز تا حالا چشم روی هم نذاشتم ... نمی ذارم
پیام: 466
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
اصلا فكر نميكردم رولينگ يك همچين كاري با دامبلدور بكنه
تازه اگر هم بود خودش يه جا تو كتاب اشاره مي كرد اون ترسو نبود گيريم كه بود رولينگ نبايد مي گفت
حالا غيبت نكنيم شايد واقعا گي بوده

فرستنده شاخه
Pouya_Mysterious_Prince
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۶:۴۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۸:۲۲
عضویت از: ۱۳۸۶/۷/۲۵
از: لندن
پیام: 29
 رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت
به نظر من رولینگ در زمان این مصاحبه اصلا نمی فهمیده چی میگه.
اطلاعات دیگه جالب بود، ولی این که دامبلدور گی بوده، خیلی خیلی خیلی مسخره است.
اگه به من می گفتن که خود من گی هستم، باور می کردم، ولی گی بودن دامبلدورو باور نمی کردم.
اگه این رولینگو گیر می آوردم

فرستنده شاخه
negin_ata
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۶:۴۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۶:۴۰
عضویت از: ۱۳۸۴/۴/۳۱
از: کوچه ی ناکترن
پیام: 139
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
دیده مجموعه کتاب ها تموم شده نمی تونه ایجاد هیجان کنه زده به چرت و پرت گفتن و ضربه زدن به خودش.اخه ادم حسابی تو 6 تا کتاب گفتی خوبه بعد جو می گیرتت یه چیزی میگی که گفته باشی؟من با همون چند جمله ای که دامبلدور از اسنیپ خوب گفت دیگه نظرم بر ضد اسنیپ بر نگشت حتی وقتی دامبلدور و کشت حالا می خواد.......:)

فرستنده شاخه
aratarhighking
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۵:۴۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۵:۴۵
عضویت از: ۱۳۸۶/۴/۲۷
از: آنگباند
پیام: 192
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
خانوم يكدفعه بيا بگو دمبلدور خيلي آدم بدي بوده و تمايل به (گلاب به روتون روم به ديوار) ي داشته و به خاطر همين موضوع با هري دوست شده بود.اين رولينگ شورشو در آورده ها.
دامبلدور در نظر همه خواننده ها آدم خيلي خوبي بود . خيلي ها مي خواستن مثل دامبلدور باشن. نبايد اينطوري مي زد تو سرش.

فرستنده شاخه
parisa_dan2006
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۲:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۲:۱۹
عضویت از: ۱۳۸۶/۵/۲۰
از:
پیام: 128
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
با پروفسور کوییرل موافقم.ما همه دامبلدورو یه جادوگر بزرگ و استثنایی تصور میکردیم ولی حالا با تصور اینکه گی بوده... خب خیلی عجیبه.

پاسخ‌ها فرستنده فرستاده‌شده در تاریخ
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa] irmtfan ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۲:۳۷

فرستنده شاخه
atiye_art
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۱:۲۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۶/۷/۲۸ ۱۱:۲۸
عضویت از: ۱۳۸۴/۱/۱۷
از: مدرسه جادوگری هاگوارتز
پیام: 2956
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa]
نمیدونم رولینگ چه علاقه ای به خراب کردن شخصیت دامبلدور داره. کسیکه برای همه جادوگرها یه ارزش خاصی داشته و اونو به عنوان یه الگو در دنیای جادوگری قرار میدادن. البته این ارزش و احترام رو خود ما هری پاتریستام برای دامبلدور قائلیم و اصلا درست نیست همچین القابی به اون نسبت داده بشه.

ما فقط همین یه مورد رو کم داشتیم تا مجموعه کتاب های هری پاتر باز هم بره زیر سوال. این حرف کاملا در تضاد با صحبتهای رولینگ در مورد ادیان هست و ای کاش هرگز گفته نمیشد.

پاسخ‌ها فرستنده فرستاده‌شده در تاریخ
 Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa] shadowgirl ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱:۱۲
    Re: [en]J. K. Rowling Talks Marriage, Writing and More at Open Book Tour Stop in New York City[/en][fa] رولینگ در نیویورک از ازدواج شخصیت ها گفت[/fa] irmtfan ۱۳۸۶/۷/۲۹ ۱۲:۱۰

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.