هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

رولینگ: پیروزی رولینگ بر حق کپی رایت در دادگاه نیویورک سیتی

فرستنده مونالیزا در تاريخ ۱۳۸۷/۶/۱۹ ۲۲:۰۰:۰۰ (1358 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص رولینگ
تصویر کوچک شدهتمامی خبرگزاری های دنیا از حکم دادگاه در پیروزی خالق داستان های هری پاتر برسر کپی رایت داستانهای هری پاتر خبر میـدهند. خبرگزاری " وی.ان.بی.سی " از باخت " استو وندر آرک " مدیر وبـسایت " لکسیکان " در پرونده شکایت از انتشارات " آر.دی.آر بـــــوک " خبر داد و نوشت: " ناشر آر.دی.آر گفته است قانون اجازه میـدهد که از کتاب های مرجع میـشود استفاده کرد ولی قاضی پاترسون گفته است که کتاب های مرجع برای استفاده عموم آزاد هست ولی وندر آرک در این زمینه زیاده روی کرده است. " ...

خبرگزاری " رویترز " نیز گزارش داد جی.کی.رولینگ و کمپانی برادران وارنر نه تنها برنده این پرونده جنجالی شدند بلکه مبلغ 750 دلار بابت خسارت به هر یک از 7 کتاب هری پاتر و 2 کتاب اضافی همراه آن (کوییدیچ در گذر زمان – جانواران شگفت انگیز) باید از انتشارات آر.دی.آر دریافت کنند. این انتشارات باید مجموعا 6 هزار 750 دلار به شاکیان پرونده پرداخت کند.

خبرگزاری " وال استریت جورنال ، نیویورک تایمز ، یو.اس.ای تودی ، آسوشیتد پرس ، دنور پست ، مجله اینترتیمنت ، سنت لوئیز پست ، لس آنجلس تایمز ، کلکته نیوز ، بی.بی.سی نیوز ، دیلی میرور ، آدلاید ناو " و صدها خبرگزاری از پیروزی بزرگ رولینگ گزارش نوشتند و این پیروزی را متعلق به همه طرفداران هری پاتر توصیف کردند.

اطلاعیه های شاکیان و مدعیون پرونده:

اطلاعیه جی.کی.رولینگ خالق داستانهای هری پاتر یکی از شاکیان پس از رای دادگاه:
" من از انجام اقدام قانونی در این زمینه خوشحال نیستم ولی از اینکه به خوبی تمام شد خوشحالم. من به این خاطر به دادگاه رفتم که از حقوق طبیعی تمامی نویسندگان در سرتاسر دنیا از آثار اختصاصی شان حمایت کنم و دادگاه نیز حقوق را رعایت کرد.
کتاب مورد بحث حجم خیلی خیلی زیادی از کار من را شامل بود و درواقع هیچ چیز جدیدی را دربر نداشت و حالا دادگاه آنها را از چاپ این کتاب منع کرده است.
خیلی از کتاب های چاپ شده در جهان از دنیای هری پاتر سرچشمه گرفته اند و " لکسیکان " تنهای یکی از آنها نیست. "


اطلاعیه کمپانی برادران وارنر، دیگر شاکی پرونده پس از رای دادگاه:
" ما مشخصا از تصمیم امروز قاضی پاترسون خوشحال شدیم که اعلام کرد کتاب فرهنگنامه لکسیکان از حقوق خانم رولینگ تخطی کرده است. کمپانی ما از تمامی کسانی که در خلق شخصیت ها، کلمات، عکسها و موسیقی به جهان منفعت رسانده است حمایت میـکند. "


اطلاعیه انتشارات آر.دی.آر بـوک پس از رای دادگاه:
" دلگرمی ما در این دادگاه این بود که قانون به نویسندگان این اجازه را نمیـدهد که از انتشار کتابهای که از مرجعیت آثار آنها سرچشمه میـگیرد جلوگیری کنند. در مورد لکسیکان، ما از نتیجه دادگاه امروز ناامید شدیم و انتشارات آر.دی.آر از تمام اختیارات خود شامل استیناف استفاده خواهد کرد. "



استو وندر آرک مدیر وبسایت لکسیکان پس از رای دادگاه به سایت " گراند راپیدز " گفت که از رای دادگاه ناامید شده است و او همیشه یک طرفدار هری پاتر و رولینگ بوده است. او در آخر گفته است که از اینکه بلاخره پرونده به اتمام رسیده است بسیار خوشحال است.

منابع: تی ال سی A و B --- ماگلـنت A و B و C و D --- اسنیچ --- اچـپانا
ارزش: 6.00 (1 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
pouyanbaron
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۶/۲۰ ۲۰:۵۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۷/۶/۲۰ ۲۰:۵۳
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۲/۱۱
از:
پیام: 139
 Re: [en] JKR/WB vs. RDR Books Trial: JKR Wins Copyright Case [/en] [fa] پیروزی رولینگ بر حق کپی رایت در دادگاه نیویورک سیتی [/fa]
چو عزیز
این که میگی درسته ولی احتمال بدتر اونه که خود آرک بیخیال لکسیکان بشه!! در نتیجه به هر حال احتمال شپلخ شدن سایت لکیسکان هست!
(امیدوارم عله ییهو بیخیال جادوگران نشه!اگر چه شک دارم رولینگ از این سایت شکایت کنه! ولی به هر حال اگر به این سایت سر میزد ممکن بود از استعدادهای این سایت که کتابو مورد لطف و عنایت خود قرار دادن! شکایت کنه!)

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.