هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

ايران: ترسیم دنیای بدون خدا محوری‌ترین هدف فیلم هری‌پاتر است

فرستنده آلبوس دامبلدور در تاريخ ۱۳۹۰/۱۱/۹ ۲۳:۴۰:۰۰ (770 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص ايران
ايران
قبل از خواندن متن اصلی خبر باید خدمتتان عرض کنم که قبلا هم خبرهایی نظیر خبر زیر روی سایت قرار داده بودم. شاید عده ای تعجب کنند که چرا باید امثال این خبرها در سایتی که خودش طرفدار هری پاتر است قرار داشته باشد؟ در پاسخ عرض میکنم که دوست دارم نظرات منتقدین ما هم در سایت بازتاب داشته باشد و اگر با اینگونه مطالب مخالفید، میتوانید دیدگاهتان را در بخش نظرات همین خبر بفرستید و به بحث و تبادل نظر بپردازید.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در بیرجند، اظهار داشت: مهمترین مسئله‌ای که در این داستان‌ها می‌توان به آن اشاره کرد و آن را محوری‌ترین پیام داستان دانست، وجود دنیای بدون خداوند یا به تعبیر دیگر «مرگ خدا» است. وی افزود: مجموعه داستان‌های هری پاتر در پی اثبات این مطلب است که انسان در این دنیا، بدون وجود هیچ قدرت متعالی و والاتری رها شده است و این وظیفه خود اوست که برای رسیدن به کمال مطلوبش تلاش کند و در این راه از هر وسیله‌ای استفاده کند و در واقع، از دیدگاه «رولینگ»، هدف وسیله را توجیه می‌کند و این پیام غلط دیگری است که مجموعه فیلم‌های هری پاتر به مخاطبان خود القا می‌کند. مشروح خبر را در ادامه بخوانید...




کارشناس مذهبی خراسان جنوبی با بیان اینکه این فیلم تاثیر بسیاری زیادی بر دنیای مدرن داشته و جهان‌بینی نیرومندی به مخاطبان خود القا می‌کند، تصریح کرد: این جهان بینی برگرفته از اساطیر افسانه‌ای یهود است.

موسوی خاطرنشان کرد: کمترین آثار این فیلم بر مخاطب ترویج نسبیت‌گرایی اخلاقی است که در اقسام فرهنگی نه تنها به دیکتاتوری نسبیت‌گرایی اخلاقی تبدیل شده است بلکه در حال تبدیل شدن به اعتیاد نسبیت‌گرایی اخلاقی است.

وی افزود: شخصیت محوری داستان، این فریب و اغوای همیشگی را در حالتی سانسور شده تجسم بخشیده است که «شما باید همچون خدایان نجیب و نازنین باشید» با این حال، اگر این داستان را با کمی توجه به روابطی که در سطوح عمیق‌تر شخصیت‌ها و طرح‌های فریبنده که در آن وجود دارد مطالعه کنیم، درمی‌یابیم که هری کاملاً هم نجیب و نازنین نیست.

کارشناس مذهبی خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف وسیله را توجیه می‌کند، یکی از پیام‌های بنیادین این داستان است که نشان می‌دهد انسان در دنیا تنها است و به تنهایی باید بتواند راه کمال خود را پیدا کند.

موسوی ادامه داد: سراسر داستان هری پاتر اگرچه عجیب و جذاب است ولی بسیار مرگبار و پوچ بوده و انسان‌های مخالف جادوگری را انسان‌های بد و لایق هر مجازاتی می‌داند.

وی گفت: ترویج سکولاریسم در جامعه یکی از مهمترین پیامدهای فیلم هری پاتر است و در این فیلم با تاکید بر انسان به عنوان محور تمدن غرب سعی شده است تا خدا در جامعه کم رنگ نشان داده شود و تمدن غرب را تنها راه حل نجات جامعه بدون خدا معرفی کنند.

کارشناس مذهبی خراسان جنوبی یادآورشد: بر کسی پوشیده نیست که در قرن حاضر گرایش به معنویت و دین‌خواهی مجددا در میان جوامع غربی به خصوص نسل جوان رو به گسترش است و شاید همین رشد روز افزون دین خواهی در بین مردم سبب شده که سینما و تلویزیون نگاه ویژه‌ای درست در مقابل موج انبوه جستجوگران دین به این مقوله داشته باشد.

موسوی اضافه کرد: سینما با بهره‌گیری از ابزار توانمند تصویری خود بر آن شده تا دین را آنگونه که منطبق بر اهداف سازندگان و کمپانی‌های صهیونیستی است تأویل و ارائه کند، به عبارتی دیگر در پاسخ به خیل عظیم ذهن‌های پرسشگر غربی در مورد حقیقت پروردگار و خلقت بشر چاره‌ای ندارند؛ جز آنکه اذهان جستجوگر را سرگرم جادوی بی نظیر و قدرتمند خود کنند و با ارائه آئین‌های خیالی و ترویج خرافه این انسان‌هاي بار دیگر بیدار شده از خواب غفلت را از مسیر واقعی و مستقیم دین خواهی و علاقه به معنویت منحرف سازند.
ارزش: 1.00 (2 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
regiold
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۰/۱۱/۱۴ ۱۲:۳۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۰/۱۱/۱۴ ۱۷:۳۲
عضویت از: ۱۳۹۰/۱/۲۶
از:
پیام: 304
 Re: ترسیم دنیای بدون خدا محوری‌ترین هدف فیلم هری‌پاتر است
عجبا !

حالا من اون موقع چهار تا از اینا میفرستادم کلی بهم میگفتی تو تروریستی، سایتو به خطر میندازی و این حرفا و تایید نمیشد!

اون موقع مفسده داشت، الان حلاله حتما !

دامبل نامرد(پسرک) !

فرستنده شاخه
ویکتورکرام
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۰/۱۱/۱۳ ۱۷:۰۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۰/۱۱/۱۳ ۲۲:۴۲
عضویت از: ۱۳۸۹/۹/۹
از: من بدبخت تر تو دنیا،تویی!
پیام: 374
 Re: ترسیم دنیای بدون خدا محوری‌ترین هدف فیلم هری‌پاتر است
عجب خبری!هی یک نفر یادآور میشه بعد یکی دیگه اضافه میکنه به حرف هایی که زده بعد دوباره یکی دیگه میاد یه چیز میگه واسه خودش
از این حرف ها خیلی در مورد هری پاتر و نه تنها هری پاتر،بلکه خیلی های دیگه زده شده.در این کتابا حرفی درباره خدا زده نشده چون موضوعش اصلا ربطی به خدا نداره.موضوع کتاب های هری پاتر تخیلی و اگه حرفی درمورد خدا نزده شده باشه در این کتابا نباید تعجب کرد.

شما الکی بگوووو چشم!

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.