هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

رولینگ: «نوای کوکو»؛ کتاب جدید رولینگ سه ماه قبل با نامی مستعار انتشار یافته بود !

فرستنده دلوروس آمبریج در تاريخ ۱۳۹۲/۴/۲۳ ۸:۱۰:۰۰ (2627 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص رولینگ
تصویر کوچک شده راز جدید رولینگ افشا شد ! کتاب جدید خانم رولینگ حدود سه ماه قبل در ماه آوریل گذشته با نام مستعار «رابرت گلبریت» برای نویسنده، در سکوت مطلق و بی خبری منتشر شده بود. این کتاب که «The Cuckoo's Calling» نام دارد، 30 آوریل (10 اردیبهشت) توسط انتشارات لیتل براون، همان ناشری که «خلاء موقت» را منتشر کرد، عرضه شد. ترجمه فارسی عنوان این کتاب را می توان «نوای کوکو» یا «آوای فاخته» اعلام کرد. به گزارش تلگراف خانم رولینگ اخیراً در گفتگو با «ساندی تایمز» تایید کرده است که قطعاً خودش نویسنده این کتاب بوده است.

این کتاب که تاکنون فقط 1500 نسخه از آن به فروش رفته، امتیازات بالا و تحسین برانگیزی را هم از جانب منتقدان و هم از جانب خوانندگان دریافت کرده است. این کتاب به فاصله هفت ماه از زمان انتشار «خلاء موقت»، زیر چاپ رفته است.

جهت مشاهده متن کامل، به ادامه خبر مراجعه کنید.

تصویر کاور اصلی کتاب
تصویر کاور دوم کتاب

خانم رولینگ در گفتگو با ساندی تایمز گفت:

«من امیدوار بودم که این راز بیشتر از این مخفی بماند چرا که بودن رابرت گلبریت تجربه ای آزادانه به من می داد. بسیار تجربه فوق العاده ای بود که بدون انتظار سایرین و بدون فشار کامل و هیچ گونه چشم داشتی به تماشای بازتاب انتشار این اثر خودم با نامی دیگر، بنشینم. »

این کتاب 464 صفحه ای که رمانی جنایی محسوب می شود، فضایی فراگیر،راز آلود و معمایی دارد و در بستر شهر لندن از خیابان های خاموش میفیر جان می گیرد و تا بارهای کوچه پس کوچه های ایست اند و شلوغی و هیاهوی سوهو در قلب لندن، ادامه می یابد.

خلاصه ای از داستان به شرح زیر است:

نقل قول:
سربازی به نام «کورموران استریک» در افغانستان پایش را در میدان مین گذاری شده از دست می دهد و حالا به سختی به عنوان یک کارآگاه خصوصی زندگی می کند. استریک به یکی از مشتریانش بدهکار است و طلبکاران او حقشان را از او مطالبه می کنند و از طرفی او با دوست دختر سابقش قطع رابطه کرده است و در دفتر کار خود زندگی می کند.

پس از این قضایا شخصی به نام «جان بریستاو» با داستان شگفت آوری نزد او می رود؛ خواهر او لولا لندری، مدل معروفی بود که بین دوستانش با نام "کوکو" شناخته می شد و خود کوکو مرگش را چندین ماه قبل تر احساس کرده بود. پلیس علت مرگ او را خودکشی دانست، اما جان این موضوع را باور نمی کند. این مورد، استریک را به عمق دنیای زنان زیبای مولتی میلیونر، دوست پسرهای راک استار و طراحان مد و فشن تیره بخت، فرو می برد و انواع مختلفی از لذت ها، حقه ها، فتنه انگیزی ها و توهمات آشنا برای بشر را به او معرفی می کند.

شما ممکن است فکر کنید که کارآگاهان را می شناسید،‌اما هرگز کارآگاه کاملی مانند استریک را ندیده اید. شما ممکن است فکر کنید که درباره ثروت و شهرت خیلی می دانید اما هرگز این دو را در تحقیقات جنایی همانند این ندیده اید.


قسمت «درباره نویسنده» این کتاب، در خصوص هویت رابرت گلبریت این چنین نوشته است:

نقل قول:
پس از سالها همکاری با پلیس نظامی سلطنتی، رابرت گلبریت به کمیته تحقیقات ویژه، که بخش مامورین لباس شخصی پلیس بود، ملحق شد. او در سال 2003 از سیستم نظامی خارج شد و از آن هنگام تاکنون در حیطه امنیت غیر نظامی کار می کند. ایده «کورموران استریک» مستقیماً از تجربه های خودش و دوستان نظامی اش که به دنیای غیر نظامی بازگشته اند، شکل گرفته است. «رابرت گلبریت» نامی مستعار می باشد.


این کتاب از طریق وبسایت آمازون در اینجا، قابل سفارش است. سال 2005 رولینگ در گفتگویی با استفن فرای گفته بود که قصد دارد در آینده برخی از آثارش را با اسامی مستعار منتشر کند. در سال 2007 نیز شایعه ای درباره انتشار رمانی جنایی از جانب رولینگ فراگیر شده بود.


منابع: اسنیچ سیکر / ماگل نت / تلگراف
* جادوگران با افتخار اعلام می کند که نخستین وبسایت فارسی زبان در جهان است که این خبر را منعکس کرد.
ارزش: 9.00 (3 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
mahdipotter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۷/۲۶ ۴:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۷/۲۶ ۱۰:۳۹
عضویت از: ۱۳۸۳/۴/۷
از: اسلو
پیام: 15
 پاسخ به «نوای کوکو»؛ کتاب جدید رولین...
اینترنتی نمیشه خرید ؟

فرستنده شاخه
mirtel.potter
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۵/۷ ۱۵:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۵/۷ ۱۵:۴۶
عضویت از: ۱۳۹۲/۵/۷
از:
پیام: 1
 پاسخ به «نوای کوکو»؛ کتاب جدید رولین...
کتابش هنوز به فارسی ترجمه نشده؟

فرستنده شاخه
دافنه.گرینگراس
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۶ ۲۱:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۶ ۲۱:۰۹
عضویت از: ۱۳۹۱/۴/۸
از:
پیام: 1174
 پاسخ به «نوای کوکو»؛ کتاب جدید رولین...
کتاب باحالی باید باشه. من که اصلا با خلا موقت حال نکردم و اصلا کتاب ـش شبیه نوشته همون رولینگی نبود که هری پاتر رو نوشته. امیدوارم این این جوری نباشه. اما کتاب ـش 450 صفحه بیشتر نیست و با توجه به این که کتاهه؛ به نظر من، خوب بودنش یکمی زیر سوال می ره. البته این نظر منه!

فرستنده شاخه
Dolores_Umbridge
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۳ ۱۱:۵۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۳ ۱۱:۵۱
عضویت از: ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
از: چاه
پیام: 1592
 «نوای کوکو»؛ کتاب جدید رولینگ سه ماه قبل با نامی مستعار انتشار یافته بود !
به شخصه فکر میک نم خیلی هیجان انگیزتر و پخته تر از خلاء موقت باشه این کتاب. بی صبرانه منتظرم متنش دستم بیاد ببینم چیکار کرده. به نظر به وسطه معماگونه بودنش و ژانر خاصش بیشتر از خلاء موقت میتونه بین هری پاتیست ها طرفدار داشته باش این کتاب. روی ترجمه عنوانش مطمئن نیستم دو حالت داره: The Cuckoo's Calling یا فاخته(کوکو) ندا می دهد یا نوای فاخته / نوای کوکو / آوای کوکو / آوای فاخته و امثال اینها

فرستنده شاخه
فرهادپاتر
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۳ ۱۰:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۳ ۱۰:۴۶
عضویت از: ۱۳۸۵/۱۰/۹
از: هاگزمید
پیام: 357
 پاسخ به «کوکو ندا می دهد»؛ کتاب جدید ...
چه جالب... فک کن رولینگ یه رمان نوشته و هیشکی خبر نداشته ازش تا حالا... واقعن عجیبه... کار باحالی کرده به نظرم... فضای داستانشم به نظر جالب میاد.

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.