هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

نوای کوکو: راز جدید رولینگ از توییتر لو رفته بود

فرستنده دلوروس آمبریج در تاريخ ۱۳۹۲/۴/۲۴ ۲۳:۴۰:۰۰ (690 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص نوای کوکو
تصویر کوچک شده روزنامه نیویورک تایمز در چاپ روز گذشته خود به هویت حقیقی «رابرت گلبریت» نویسنده کتاب «نوای کوکو» پرداخت و جزئیات جذاب و دقیق تری را در خصوص لو رفتن راز جدید جی.کی.رولینگ در گفتگو با خبرنگار ساندی تایمز به چاپ رساند. به گفته «ریچارد بروکس» یکی از طراحان و ویراستاران هنری وبسایت paper arts همه چیز از شبکه اجتماعی «توییتر» شروع شد.

هفته گذشته یکی از همکاران وی پیامی ارسال کرد و در آن نوشت که "عاشق کتاب تازه انتشار یافته «نوای کوکو» شده است و اصلاً به نظر نمی آید که یک نویسنده تازه کار و نا آشنا آن را نوشته باشد" و این درست نقطه آغاز مشکوک شدن آقای بروکس به این کتاب بود.


جهت مشاهده متن کامل، به ادامه خبر مراجعه کنید.

ریچارد بروکس در مصاحبه ای می گوید:

نقل قول:
«بعد از ارسال آن توییت توسط همکارم، حدوداً نیمه شب بود که شخصی با هویتی نامعلوم در پاسخ به توییت ایشان گفت که "این کتاب توسط یک نویسنده تازه کار نوشته نشده، بلکه توسط جی.کی.رولینگ نوشته شده است". همکارم در پاسخ به حرف این فرد توییتی فرستاد و از او پرسید که "از کجا اینقدر مطمئن است؟" - آن شخص هم جواب داد که "فقط می داند" و بعد از آن سریعاً تمام توییت های خودش را پاک کرد و سپس اکنت توییتر خودش را هم بست. بعد از آن هیچ اثر و نشانی حتی از نام او را هم پیدا نکردیم.»


بروکس بعد از این موضوع اقدام به تحقیقات اینترنتی کرد و متوجه شد که هر دو کتاب «نوای کوکو» و «خلاء موقت» توسط انتشارات و ویراستار مشترکی به چاپ رسیدند. این موضوع شک او را بیشتر برانگیخت که چگونه ممکن است یک نویسنده تازه کار آن قدر کتابش مهم باشد که ویراستار آن با ویراستار جی.کی.رولینگ یکی باشد. وی در اقدام بعدی درخواستی را به چند متخصص زبان شناسی ارسال کرد و آنها در جواب به او تایید کردند که هر دو کتاب شباهت های فراوانی دارند. با استناد به این شواهد، آقای بروکس بعد از ظهر جمعه گذشته ایمیلی را برای خانم رولینگ ارسال کردند که حاوی چکیده ای از تحقیقاتش بود. صبح روز بعد جواب ایمیل او آمد و حرف هایش رسماً تایید شد.

افشا شدن راز جی.کی.رولینگ که او را به عنوان نویسنده حقیقی «نوای کوکو» معرفی کرد، موجب شد تا با 507,000 درصد افزایش فروش از رتبه 98,424 لیست روزانه پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون طی مدت زمان کمتر از یک روز به رتبه 1 صعود کند. تا پیش از افشای این راز فقط تعداد 1500 نسخه از این کتاب در سراسر بریتانیا به فروش رفته بود. با مطرح شدن نام رولینگ به عنوان نویسنده حقیقی این کتاب، تقاضاها به برای خرید این کتاب به شدت افزایش یافته و این کتاب وارد فاز جدید و گسترده ای از چاپ مجدد شده است.

ادامه داستان «نوای کوکو» قرار است تابستان سال آینده در جلدی دیگر منتشر شود.
ارزش: 0.00 (0 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
ofogh
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۶/۱۵ ۱۴:۵۸  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۶/۱۵ ۱۴:۵۸
عضویت از: ۱۳۹۲/۶/۱۵
از: قلعه ترانسیلوانیا
پیام: 27
 پاسخ به راز جدید رولینگ از توییتر لو ...
کسی که معروف باشه محاله چیزای اینجوریش مخفی با قی بمونه. همیشه از جایی لو می ری که ادم فکرش رو نمی کنه. مخصوصا الان که حریم خصوصی اصلا معنا نداره.

فرستنده شاخه
golnamak
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۷ ۱۱:۰۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۷ ۱۱:۰۹
عضویت از: ۱۳۹۱/۹/۱۲
از:
پیام: 27
 پاسخ به راز جدید رولینگ از توییتر لو ...
حالا دیگه همه دارن یجوری خودشونو میچسبونندهااا، یه برنامه نوشته بعد برنامه هه گفته دو دو تا رولینگ تا :d به نظر من اگر قرار بوده کسی واقعا بو ببره بیش از هر کسی نویسنده ها و کلا کسایی که تو کار انتسارات و نقد و مجلاتند میتونستند حدس بزنند. همون کسی هم که از توییتر فهمیده از طریق یه آدم ناشناس متوجه شده و اینطوری نبوده که کسی خودش حدس بزنه

فرستنده شاخه
Dolores_Umbridge
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۶ ۱۱:۱۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۶ ۱۱:۱۷
عضویت از: ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
از: چاه
پیام: 1592
 پاسخ به راز جدید رولینگ از توییتر لو ...
جالبیش اینه که کم آورن همه کتابفروشی ها و تقاضا اونقدر بالاست که مدام دارن صدها هزار نسخه میبرن زیر چاپ. 150 هزار درصد افزایش فروش بعدش مبدل شده به 507 هزار درصد و الان معلوم نیس چقدر شده. نجومیه اصن افزایش فروشش. این قضیه افشا شدن از توییتر ،الان معلوم شده که بعد ار یک قضیه دیگه بوده و یک استاد دانشگاه قبل از این قضیه توییتر هم آنالیز کرده بوده که تایمز باهاش مصاحبه کرده. طرف با یه برنامه ای که نوشته بود فهمید نویسنده واقعی رولینگه.

فرستنده شاخه
golnamak
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۵ ۲۳:۵۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۵ ۲۳:۵۱
عضویت از: ۱۳۹۱/۹/۱۲
از:
پیام: 27
 پاسخ به راز جدید رولینگ از توییتر لو ...
دهههه داستان لو رفتنش چقدر. جنایی و معمایی بوده هاا :d

فرستنده شاخه
golnamak
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۵ ۲۳:۵۰  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۴/۲۵ ۲۳:۵۰
عضویت از: ۱۳۹۱/۹/۱۲
از:
پیام: 27
 پاسخ به راز جدید رولینگ از توییتر لو ...
صد و پنجاه هزار درصد؟؟؟ میدونی چی بیشتر از همه خوشحالم میکنه؟؟ همین که رولینگ دوباره کتاب میده و همه رو مبهوت میکنه

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۳-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.