هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

اخبار سايت: تولدت مبارک ! - جادوگران 10 ساله شد

فرستنده دلوروس آمبریج در تاريخ ۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۴:۱۰:۰۰ (768 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص اخبار سايت
تصویر کوچک شده یک ده از عمر سایت جادوگران گذشت. یک دهه سراسر خاطره گذشت و باورش برای خیلی از دوستداران ادبیات فانتزی سخت است که یکی از اولین وبسایت های هواداری یک اثر فانتزی کودکان و نوجوانان هنوز پابرجاست. با اینکه 6 سال قبل آخرین جلد از کتابهای هری پاتر منتشر شد همچنان سایت جادوگران به فعالیت خود ادامه می دهد. پاسخ این سوال چیزی جز همدلی و حمایت اعضای خود این سایت نیست. سایت جادوگران مفتخر است اعلام نماید که به عنوان اولین و بزرگترین وبسایت هواداران هری پاتر به زبان فارسی دهمین سال فعالیت خود را با حمایت شما جشن می گیرد و وارد یازدهمین سال فعالیت خودش می گردد.

بی شک بزرگترین سرمایه این وبسایت، نه افتخارات و سابقه طولانی اش در ترویج فرهنگ صحیح هواداری آنلاین، بلکه خود اعضای با محبت و دوست داشتنی آنها هستند.


جهت مشاهده متن کامل، به ادامه خبر مراجعه نمایید.

در طول تمام این 10 سال جادوگران در بحث هواداری حرفه ای هری پاتر گنجینه بزرگی از خبرها، مقالات، تصاویر، فایل ها، فعالیت گروهی ترجمه و داستان نویسی و ...، فرهنگنامه هری پاتر، انجمن های تخصصی بحث در مورد کتاب ها و فیلم ها و حتی بخش بسیار جذاب ایفای نقش گرد هم آمدند تا جادوگران در حال حاضر در این نقطه قرار گرفته است. در طول تمام این سالها باید بدون شک اذعان کرد که خانم جی.کی.رولینگ و حتی مجموعه کتاب ها و فیلم های هری پاتر، همه و همه بهانه های کوچکی برای یک دوستی و اتحاد بسیار بزرگ بوده اند. امروز جادوگران افتخار می کند اعضایی دارد که با هم در دوستی شان خالص و جاودانه هستند و برخی حتی پیوندهای ابدی بسته اند و همه اش از یک وبسایت ساده شروع شد. همین وبسایتی که ظاهر فانتری دارد و محتوایش اما از جنس فشره شدن انگشتان با احساس تک تک شما اعضا بر دکمه های کیبورد بوده است.

این وبسایت سند ماندگار یکی از خالصانه ترین اتحادهای آنلاین ایرانی است که از فرم مجازی مبدل به فرم حقیقی شده است. امروزه در شبکه های اجتماعی جمعیت های میلیونی انسان ها را می بینیم که در بین شان کم نیست انسان هایی که از سرشت دروغ هستند، مدام استاتوس می گذارند و از حقوق زن و کودک دم می زنند، عینک روشن فکری بر چشم می گذراند و سخنان چه گوارا را نقل می کنند، اما به محض یک لاگ آوت ساده، بدون هیچ هراسی با بی آبرویی مطلق چهره حقیقی شان را به رخ عالم می کشند. در این وبسایت ساده هواداری هری پاتر، حداقل به بهانه ایفای نقش، ما جامعه ای مجازی با رویکرد حقیقی ساخته ایم و تک تک نوشته های جذاب اعضای ما از حقیقت اطرافشان منشاء گرفته اند. اینجا زباله دان افکارشان نیست، اینجا پایگاه تبادل احساس و همدلی پایدار است. نوشته های اعضای جادوگران با ظاهر دنیای هری پاتر، سرشار از نکوهش حقایق تلخ و زشتی ها و حتی تشویق زیبایی های اطراف یک ایرانی در جامعه امروزمان است و به اشکال بسیار هنرمندانه و خلاقانه نگارش یافته اند. اینجا پایگاه کتابت و دعوت به تفکر است، گرچه با ظاهری فانتزی و تا حدودی بیگانه، اما مفهوم و باطنی دارد فراتر از هر محفل فکری آشنا اما سرشار از ریا.

افتخار این را داریم که اعلام کنیم سایت جادوگران طی این ده سال تقریبا از سه چهار نسل متفاوت اعضایش را جذب خود کرده است. متولدین دهه 50، متولدین دهه 60، متولدین دهه 70 و حتی به تازگی متولدین دهه 80. درست است که امروزه خیلی از اعضای مسن تر و قدیمی سایت را کنار گذاشته اند و به زندگی روزمره خودشان می رسند، اما حداقل یکبار در سال همگی شان به سایت سری می زنند و یاد ایام دلچسب و خوش قدیم برایش زنده می شود. از تمام دوستانی که به تازگی به سایت ملحق شده اند، دعوت می کنیم که به این تجربه دلچسب پاسخ مثبت دهند و وارد جو ایفای نقش جادوگران شوند.

جشن تولدی هم امروز، جمعه، 13 دی در تهران برای سایت جادوگران برگزار می شود. تصاویر این جشن نیز طی به روز رسانی تا ساعاتی دیگر در همین خبر منتشر خواهد شد.

در پایان، خاطر نشان می کنیم که این وبسایت تا زمانی که اعضایشان بخواهند، پا بر جا باقی می ماند. هر چند که دنیای شگفت انگیز پسر جادوگر و قصه هایش تمام شده اند، اقتباس های سینمایی هم پایان یافته اند، اما ما همچنان به بهانه ترویج دوستی های ماندگار و بی ریا، پا به پای شما ادامه می دهیم و این فضا را باب میل تان فراهم خواهیم کرد. اگر هرگونه بدرفتاری از تیم مدیریتی سایت جادوگران دیده اید، در این جشن تولد خواهشمندیم به بزرگواری خودتان عفو کنید، ما را با پیشنهادات و نظرات و انتقادات سازنده خود جهت پیشرفت سایت برای فعالیت و تفریح خودتان، یاری نمایید.


یک دهه هواداری هری پاتر در ایران
جادوگران 10 ساله شد !
تولدت مبارک جادوگران
ارزش: 10.00 (1 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
adelbesharati
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۱۵:۲۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۱۵:۳۹
عضویت از: ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
از: رشت
پیام: 4
 پاسخ به تولدت مبارک ! - جادوگران 10 سال...
اول از همه تولد یکی از موفق ترین و محبوب ترین سایتهای ایرانی رو تبریک میگم.یک دهه چیز کمی نیست و خدا کنه بیستمین سال تولدشم جشن بگیریم.
شاید من تازه توی جادوگران عضو شدم اما حرف های زیادی برای گفتن دارم.
مرور خاطره هایی که در حال حاضر دارن تکرار نمیشن خیلی سخته.من وقتی میرم و وبلاگایی رو میبینم که آخرین آپدیتشون سال89بوده خیلی خیلی ناراحت میشم.نمیدونم بازم امکان داره کتابی رو ببینم که بالای قالبش نوشته باشه:«جادوگران»یا نه.امیدوارم که این اتفاقا باز هم بیفته.خداکنه حالا که قراره فیلمای جدید از هری پاتر بیان بازم اون حال و هوا بوجود بیاد.

فرستنده شاخه
ronaldbilious
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۹ ۱۰:۴۱  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۹ ۱۲:۲۷
عضویت از: ۱۳۹۲/۱۰/۴
از: پناهگاه زیرزمینی
پیام: 24
 پاسخ به تولدت مبارک ! - جادوگران 10 سال...
با این که من تازه عضو شدم ولی انگار این جا و ادماش برام مثل یک جایی که همه شادن و بهم ارامش میدست مثل خونم

فرستنده شاخه
raminr
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۵:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۶:۲۰
عضویت از: ۱۳۹۲/۸/۶
از: هاگوارتز
پیام: 2
 پاسخ به تولدت مبارک ! - جادوگران 10 سال...
تولدت مبارک باشه سایت جادوگران انشالله 100ساله بشی

فرستنده شاخه
Mattin
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱:۰۳  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۶:۲۴
عضویت از: ۱۳۹۱/۱/۱۶
از: Tehran
پیام: 9
 پاسخ به تولدت مبارک ! - جادوگران 10 سال...
با اینکه کتابا تموم شده و فیلماهم تموم شده ولی نمیدونم چرا هنوزم همیشه روزی 2 بار به سایت میام به امید اینکه خبری از هری پاتر و دنیای جادوییش بشه که همیشه دوس داشتم جزوش باشم . دوست دارم سایت عزیزم :-)

فرستنده شاخه
eileen
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ ۱۴:۵۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ ۱۴:۵۷
عضویت از: ۱۳۹۱/۹/۱۱
از:
پیام: 633
 پاسخ به تولدت مبارک ! - جادوگران 10 سال...
تولدت مبارک باشه سایت نازنینم! ایشالا تا صد سال دیگه پابر جا باشی و مارو دور هم جمع کنی!:baghal:

فرستنده شاخه
helga
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ ۱:۲۵  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ ۱۱:۰۷
عضویت از: ۱۳۹۲/۷/۱۹
از: اون بالا اکبر می آید!!
پیام: 211
 پاسخ به تولدت مبارک ! - جادوگران 10 سال...
تولد جادوگران مبارک باشه. صد سال به این سال ها. :hammer:

فرستنده شاخه
magician
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ۱۵:۰۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ۱۵:۲۸
عضویت از: ۱۳۹۲/۷/۱۷
از: خوابگاه اساتید هاگوارتز
پیام: 288
 پاسخ به تولدت مبارک ! - جادوگران 10 سال...
امیدوارم یک دهه دیگه هم خبر تولد 20 سالگیش رو بشنویم ... همیشه پاینده و برقرار باشه ... و البته مرسی از وبمستراش و مدیرانش و که همینجوری عوض شدن ولی نذاشتن جادوگران از بین بره ...

فرستنده شاخه
شوالیه
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ۱۱:۴۶  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ۱۵:۲۷
عضویت از: ۱۳۹۲/۹/۶
از: خیابان پریوت درایو
پیام: 6
 پاسخ به تولدت مبارک ! - جادوگران 10 سال...
تولد تولد تولدت مبارک

فرستنده شاخه
ssnape
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۲۳:۱۹  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ ۱۵:۲۵
عضویت از: ۱۳۹۲/۱/۴
از: شیون آوارگان
پیام: 201
 پاسخ به تولدت مبارک ! - جادوگران 10 سال...
سرانجام جادوگران هم ده ساله شد! درسته، واقعا ده سال گذشت. ده سال پیش اکثر بچه ها دور و بر 15 تا 20 سال رو داشتن و حالا، یا کارمند و شاغلن یا هنوز در پی درجات علم و ترقی هستند و یا شاید ازدواج کردن و... . نکته ای که شاید بد نباشه یادآوری کنم اینکه ممکنه نسل عوض بشه، ده سال بگذره، بیست سال بگذره و حتی یا بیشتر. اما کتاب هرگز کهنه نمیشه و گذر زمان اونو از بین نمی بره. سال هاست انسان بر کره ماه پای گذاشته، زیردریایی هایی بس مدرن ساخته و در روی زمین شاید نقطه نمانده که از دسترس ماجراجویی های انسان دور مانده باشد، اما باز ما کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا، سفر به کره ماه و ... را می خوانیم و از خواندنش لذت می بریم. قرن ها از سرودن شاهنامه میگذرد ولی هنوز شب ها پدر و مادر ها قصه ای از قصه های شاهنامه رو برای بچه ها تغریف می کنند و کودکان را در رویاهای خودشان غوطه ور می سازند. کتابی که روح درش هست هرگز نمی میرد! ده سال گذشته و سایت جادوگران هنوز هم هست و خواهد ماند. چون اساس ان بر مبنای کتاب بنا شده است. اینجا افراد یاد می گیرن چطور بنویسن، چطور احساساتشان را روی کاغذ بریزند و از همه مهمترن ذهنشان را برای رویارویی با مسائل روز آماده تر کنند و چه بسا این خود تمرینی برای آینده شان باشد. به شخصه دوست داشتم در سالگرد تولد سایت حضور داشته باشم و همین حرف ها را بگم. منتها فاصله های هزار کیلومتری مانع از اون شد که بتونم در مراسم شرکت کنم. جا داره از علی آقای گل تشکر کنم بابت حفظ سایت. امیدوارم این مکان بتونه یه روز اونقدر پیشرفت کنه که به محلی برای نوشتن و یادگیری داستان تبدیل بشه. پس به امید اون روز.

فرستنده شاخه
harryj00n
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۵:۳۷  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۹۲/۱۰/۱۳ ۱۷:۳۱
عضویت از: ۱۳۸۴/۵/۳۰
از: تالار قحط النساء گریف!
پیام: 1540
 پاسخ به تولدت مبارک ! - جادوگران 10 سال...
WoW !!! پایند ِ بــــــــــاد سایت ِ پر خاطره ی ِ من ! :baghal: ♥ :love: ♥ تولدت مبارک  ♥   ♥ ♥ ♥ :ykiss: ♥ ♥    ♥       تولدت مبارك جادوگران  ♥   ♥    ♥ ♥ ♥ ♥ تولدت مبارك  :ylove: ♥   ♥    ♥ ♥ ♥

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.