هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل

ايران: پیش فروش کتاب جدید " هری پاتر " در ایران آغاز شد

فرستنده پروفسور کويیرل در تاريخ ۱۳۸۴/۴/۲۲ ۱۱:۰۰:۰۰ (4932 بار خوانده شده) خبر های فرستاده شده توسط این شخص ايران
ايران
همزمان با آغاز پیش فروش جهانی کتاب هری پاتر در کتابفروشی های دنیا پیش فروش کتاب جدید " هری پاتر " در ایران آغاز شد
همزمان با آغاز پیش فروش جهانی کتاب جدید " هری پاتر " در کتابفروشی های دنیا و یک سایت ، برخی از کتا بفروشیهای تهران از طریق نماینده ناشر انگلیسی کتاب پیش فروش نسخه انگلیسی این کتاب را شروع کردند و تا روز بیست و پنجم تیرماه ( شانزده جولای ) این اثر همزمان با توزیع جهانی ، در ایران هم توزیع شود . به گزارش....
در ادامه بخوانید

متن اصلی خبر را از خبر گزاری مهر ببینید.

خبرنگار کتاب مهر ، شور واشتیاق کتابخوان های ایرانی وعلاقه مندان به سری کتابهای هری پاتر با اتشار مجلد جدیدی از این کتاب و توزیع آن در شنبه آینده هر روز بیشتر می شود .
از حدود سه ماه قبل اعلان های پیش فروش این کتاب در برخی از کتابفروشی های تهران به چشم می خورد و علاقه مندان به خواندن این کتاب برای خرید آن از هم پیشی می گیرند ، این بار به جای نوجوانهای انگلیسی زبان ، مخاطبانی از گروه سنی بالاتر که به زبان انگلیسی تسلط دارند به محل های عرضه این کتاب مراجعه می کنند تا اولین کسانی باشند که " هری پاتر و شاهزاده دورگه " یا " شاهزاده نیمه اصیل " را می خرند .
به گزارش مهر ، اگرچه خانم " جی . کی رولینگ "، مولف چهل ساله این اثر چند هزار کیلومتر از ایران فاصله دارد اما برخی شایعات حکایت از آن دارد که برخی از مجلدات این کتاب که به ایران می آید ، با امضای " مولف " فروخته می شود ، شایعه ای که ناشر ایرانی این کتاب آن را به شدت تکذیب می کند .
یک ناشر وتوزیع کننده ایرانی " هری پاتر و شاهزاده دورگه " که از مدتی قبل از طریق " انتشارات بلومزبری " پیش فروش این کتاب را آغاز کرده است ، امید دارد که این کتاب مورد استقبال کتابخوان های ایرانی واقع شود .
مدیرنشربیان سلیس که نمایده ناشر انگلیسی جلد ششم ازهری پاتر است به مهرگفت : این نخستین بار از زمان انتشار اولین جلد از مجموعه هری پاتر است که این کتاب همزمان با توزیع جهانی آن در ایران هم به فروش می رسد .
به این ترتیب این ناشر از سه ماه قبل اعلان هایی را سه کتابفروشی تهران نصب کرده بود که از علاقه مندان به خرید مجلد جدید این کتاب دعوت به پیش خرید کتاب می کرد، امری که در ایران سابقه ندارد اما با شهرتی که این شخصیت داستانی در ایران به هم زده است ، این اقدام چندان هم عجیب نیست .
وی درباره مکان های عرضه این کتاب به مهر ، گفت : این کتاب در مرحله اول در شهر تهران عرضه خواهد شد و قرار است با اظهار علاقه ای که شهرستان ها نسبت به این کتاب دارند در مرحله بعد آن را در برخی از شهرها به فروش برسانیم اما فعلا پیش فروش این کتاب را برخی کتابفروشیها درتهران انجام می دهند .
اما نکته ای که خیلی از خریداران این کتاب از آن گله می کنند قیمت گران این کتاب است . طلاکوب در این باره توضیح می دهد : قیمت پشت جلد این کتاب هفده پوند است که در ایران ما آن را با قیمت 33000 تومان به علاقه مندان عرضه می کنیم ، بهای پشت جلد کتاب با محاسبه قیمت پوند رقمی در حدود 29000تومان می شود و به این رقم باید هزینه حمل ونقل هوایی را هم اضافه کرد که برای هر کتاب باید بیش از دو پوند هزینه حمل ونقل بپردازیم به این ترتیب قیمت تمام شده هرجلد کتاب 32000 تومان می شود .
وی افزود : با محاسبه این ارقام ملاحظه می کنید که چندان هم کتاب گران تمام نمی شود ، اگر کسی بخواهد این کتاب را به طریقه دیگری مثلا از طریق سایت آمازون یا از طریق ارسال از پست دریافت کند باید بهای به مراتب بالاتری را هم بپردازد والبته کتاب مدتی دیرتر به دستش می رسد .
این ناشردر پاسخ به این سوال که تا امروز چند نسخه از این کتاب پیش فروش شده است ؟ ، گفت : ما بیش از پنجاه نسخه از این کتاب را در سه کتابفروشی مذکور پیش فروش کرده ایم که البته هرچه به زمان آغاز عرضه کتاب نزدیک می شویم متقاضیان خرید کتاب هم بیشتر می شوند ، در ایران هم مانند دیگر نقاط دنیا ساعت 8 صبح شنبه روز 25 تیرماه جلد شششم از کتاب هری پاتر همزمان با دیگر نقاط دنیا به دست علاقه مندان می رسد . در واقع ماخواسته این همزمان با دیگر نقاط دنیا شور وشوقی که علاقه مندان به این کتاب نشان می دهند را به ایران بیاوریم .
وی درباره طیف علاقه مندان به خرید این کتاب گفت : در کشور ما از آنجا که فروش کتاب های هری پاتر تضمین شده است طبعا اولین خریداران این کتاب هم مترجمان خواهند بود و باید انتظار داشته باشیم که در مدت زمان کوتاهی ترجمه های بسیاری از این کتاب به بازار راه پیدا کند .
بر اساس شنیده های خبرنگار کتاب مهر ، کتاب هری پاتر وشاهزاده نیمه اصیل امروز به ایران رسیده ودر فرودگاه امام خمینی (ره) در انتظار ترخیص از گمرک است .
به گزارش مهر ، پنجمین کتاب هری پاتر با نام " هری پاتر و محفل ققنوس " در ماه ژوئیه سال 2003 منتشرشد. جی کی رولینگ اعلام کرده مجموع کتابهای هری پاتر هفت جلد خواهد بود . " جی کی رولینگ " اکنون در بین 500 ثروتمند اول بریتانیا قرار دارد .
خانم رولینگ که از همسرش جدا شده مادر دو فرزند است. او که زمانی کتابهایش را در یک کافه رستوران در ادینبورگ می نوشت اکنون به یک میلیونر و پر درآمدترین نویسنده جهان بدل شده است.
براساس فهرستی که سال گذشته از پردرآمدترین افراد در بریتانیا منتشر شد، خانم رولینگ در سال 2003بالغ بر125 میلیون پوند درآمد داشته که برابر 388 پوند بابت هر کلمه از کتاب محفل ققنوس است.
سری کتاب های هری پاتر به 60 زبان از هندی گرفته تا زبان باستانی یونان ترجمه و در بیش از 200 کشور جهان عرضه شده است.
هری پاتر در ایران:
هری پاتر در ایران نیز نامی آشناست و ترجمه های پنج کتابی که از داستانهای هری پاتر در ایران منتشر شده اند در شمار پرفروشترین های بازار کتاب در ایران هستند.ورود هری پاتر به ایران حدود پنج سال پیش بود که کتابسرای تندیس در تهران انتشار داستانهای او را با ترجمه ویدا اسلامیه آغاز کرد.
در مدت کوتاهی دیگر ناشران ایرانی نیز به انتشار کتابهای هری پاتر پرداختند و این کتابها با ترجمه های افراد دیگری نیز به بازار آمد.به گزارش مهر ، سه سال قبل که آخرین مجلد از مجموعه هری پاتر منتشر شد در مدت زمان کوتاهی به ایران رسید و تا امروز بیش از سیزده ترجمه از آن به بازار راه یافته است .
گفتنی است ، داستان این قسمت درباره شش سالی است که هری پاتر در مدرسه جادوگری " هاگوارتس" بسر می برد و در این مدت " لرد ولدر مورت " قوی تر از پیش می شود. هنوز مشخص نیست منظور از" شاهزاده نیمه اصیل " یا " شاهزاده دورگه " کیست . اما خانم رولینگ اعلام کرده که این شخصیت نه " هری پاتر" است و نه " لرد ولدر مورت
ارزش: 7.00 (6 رای) - ارزش گذاری این خبر -
صفحه مناسب چاپ برای دوستتون بفرستید از این خبر یک pdf بساز
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم

فرستنده شاخه
SOOOSK
فرستاده‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۲ ۱۳:۰۴  به روز‌شده در تاریخ: ۱۳۸۴/۴/۲۲ ۱۳:۰۴
عضویت از: ۱۳۸۳/۵/۱۴
از: چاه فاضلاب
پیام: 715
 Re: پیش فروش کتاب جدید " هری پا...
33000 هزار تومان؟ صد سال سياه. بچه هاي گروه ترجمه، كتاب رو ترجمه مي كنن ما مي خونيم! من اگر بكشنم 33000 هزار تومان پول واسه يك كتاب صد تا سه تومان نه مي دم...

هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.