هری پاتر نخستین مرجع فارسی زبان هواداران هری پاتر

هری پاتر نسخه موبایل




Re: نقش خداوند در هری پاتر چیست؟
پیام زده شده در: ۱۳:۱۹ جمعه ۳ فروردین ۱۳۸۶
#1
ببینین اصلأ نیازی نیست که رولینگ بیاد و مستقیمأ اعلام کنه که خدا هم تو کتاباش نقشی داره... همین که هری برخی اوقات از جملاتی خواهشانه استفاده می کنه کافیه. دیگه لازم نیست بیاد و حتمأ بگه : "ای خدا ! ای پروردگار جهانیان یاری ام ده از شر این لرد ولدمورت خبیث..." البتّه این مزاح بود چون هیچ وقت همچی کاری نمی کنه
مسلمأ رولینگ هم اعتقاد به خدا داره امّا نمی یاد که اونو به طور مستقیم بیان کنه
ما هستیم که اسم این جور کارها رو دعا کردن می ذازیم امّا از نظر من رولینگ خدا رو در قلب شخصیت های داستانش جای داده نه در ظاهر و حرفاشون
نظر شما چیه؟


ماهی تابه ای که با آن می توان نیمرو را به شکل قلب در آورد.
تصویر کوچک شده


Re: هفت سين جادويي
پیام زده شده در: ۲۱:۳۸ چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۶
#2
1- سالازار اسلیترین
2- سیوروس اسنیپ
3- سیریوس بلک
4- سیدریک دیگوری
5- سیموس فینیگیان
6- سر نیکلاس دو میمسی پورپینگتون
7- سوزان بونز
8- سیرس (نام فردی که عکسش روی کارت های قورباغه ای)
9- سسیلیا (کسی که تام ریدل عاشقش بود)
10- سانتور


ماهی تابه ای که با آن می توان نیمرو را به شکل قلب در آورد.
تصویر کوچک شده


Re: به نظر شما آلفارد ( دایی سیریوس ) زودتر از فرشینه حذف شد یا سیریوس ؟
پیام زده شده در: ۹:۴۲ شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۵
#3
به نظر من هم اول آلفارد اسمش از فرشینه پاک شده:
چون اونم مثل سیریوس اعتقادی به خاندان اصیل نداشت و زمانی لرد سیاه در اوج قدرت بود هنوز سیریوس کوچیک بوده و نمی تونسته خونه رو ترک کنه امّا عموش که بزرگتر بوده زودتر می فهمه خاندانش رو ترک می کنه...


ماهی تابه ای که با آن می توان نیمرو را به شکل قلب در آورد.
تصویر کوچک شده


Re: چرا دامبلدور اسنیپ رو معلم دفاع در برابر جادوی سیاه کرد؟منظورخاصی داشت؟؟؟؟
پیام زده شده در: ۱۸:۳۹ یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵
#4
اینا نظرهای منه: من با همتون مخالفم...

اصلا کی گفته دامبل مرده؟ از کجا می دونین؟ شاید اینا همش نقشه ای از طرف دامبل باشه. به نظر من که اون می خواست هری شاهد به اصطلاح مرگش باشه و به دنیای جادوگری اعلام کنه که اون مرده و در اختفای کامل بتونه به فعالیت خودش علیه ولدی ادامه بده

به عقیده من دامبل اسنیپ رو استاد دفاع در برابر جادوی سیاه نکرد تا اعتماد خودش به اون رو علنی نکنه اما در عمل با اسنیپ همکاری کرده

ولی باز هم برای یه سوالی پیش می یاد: اسنیپ جاسوس دامبلدور یا ولدمورت؟ از طرفی می شه گفت اسنیپ به جادوی سیاه و هر چیزی که مربوط به ولدی می شه پشت کرده و جاسوس تراز اول دامبل شده از طرف دیگه هم می شه گفت اون هنوز هم علاقه های زیادی به جادوی سیاه داره بیشتر طرف ولدی تا دامبل اما باز هم از هیچ گونه کمکی به دامبلدور دریغ نمی کنه.
فکر کنم دومی بیشتر صدق کنه تا اولیش

تکرار می کنم اینا همش عقیده های منه که دوست ندارم به هیچ کس تحمیل بشه از طرفی نظر شما رو هم درباره ش می خوام.


ماهی تابه ای که با آن می توان نیمرو را به شکل قلب در آورد.
تصویر کوچک شده


Re: نقش خداوند در هری پاتر چیست؟
پیام زده شده در: ۱۶:۲۸ سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۵
#5
آرتور جون مثل این که اصلأ حالت خوب نیست هان؟
تازه داری می گی ممکنه یه ذره با خرافات قاطی باشه؟ مثل اینکه تو باغ نیستی کل این کتاب تخیل و خرافاته...
به هر حال نمی شه گفت رواینگ به طور کلی خدا رو فراموش کرده. راستش منم با کاترین موافقم هری با امید به یه چیز نامعلوم می تونه موفق بشه. توی کتاب هم هر وقت بخوان یه چیز مهمی رو اثبات کنن یا درباره ش حرف بزنن به حق ریش مرلین قسم می خورن!...

نقل قول:

مونالیزا نوشته:
همین که رولینگ اعتقادات مسیحیت رو در این کتاب نوشته , به ما نشون میده که مسیحیت اعتقاد داره
مسیحیت هم یک دین از ادیان خداست ! نمیتونم بگیم که چون مستقیم از اسم خدا استفاده نکرده در کتابهاش از دین خبری نیست


کاملأ باهات هم عقیده هستم. این ما هستیم که توی خیلی جاها به یاد خدا هستیم اما نباید این انتظار رو از دیگر افراد هم داشته باشیم اونا هم به نوبه ی خودشون از خدا یاد می کنن و بهش اعتقاد دارن عید پاک و دیگر مراسماشون یکی از همین دلایلمه.
نظر شما چیه؟


ماهی تابه ای که با آن می توان نیمرو را به شکل قلب در آورد.
تصویر کوچک شده


Re: چرا دامبلدور اسنیپ رو معلم دفاع در برابر جادوی سیاه کرد؟منظورخاصی داشت؟؟؟؟
پیام زده شده در: ۱۵:۳۳ سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵
#6
منم با ایگور موافقم.
دامبلدور نمرده و اسنیپ هم فقط نقش یه قاتل رو بازی کرده...
درواقع دامبلدور با اسنیپ قرار گذاشته که یه طلسم الکی رو اجرا کنه و دامبل هم مثلأ مرده.
حقیقتش من فکر می کنم اسنیپ واقعأ دور هرچی جادوی سیاه و ولدمورت و مرگ خوار بودنه خط کشیده و می خواد به دامبلدور کمک کنه اون با کشتن غیرواقعی دامبلدور موقعیت خودش رو در برابر ولدمورت حفظ کرد.
علت تنفرش هم از ری به زمان های خیلی قبل برمی گرده (که همتون تو جریانید).
مک گونگال وظیفه داره هیچی رو به هری نگه تا وقتی که مبارزه ولدمورت با دامبلدور و زنده بودن اون علنی بشه.


ماهی تابه ای که با آن می توان نیمرو را به شکل قلب در آورد.
تصویر کوچک شده


Re: نقش خداوند در هری پاتر چیست؟
پیام زده شده در: ۱۵:۲۹ دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵
#7
مگه حتمأ باید توی همهی کتاب ها نام خدا به طور واضح دیده بشه؟ مسلمأ نه...
اونا هم برای خودشون اعتقاداتی دارن که برایشون مقدسه! برای مثال همن طور که خودتون هم اشاره کردین تو دین اونا عید پاک وجود داره همون طور که تو دین ما عید فطر، قربان و... هست. رولینگ هم آدمی نیست که بخواد مستقیمأ توی کتاباش به چیزی اشاره کنه!
از نظر من اونا هم به شکلی به خدا اعتقاد دارن اما نه اون طوری که حنمأ بهش اشاره کنن.
نظر شما چیه؟


ماهی تابه ای که با آن می توان نیمرو را به شکل قلب در آورد.
تصویر کوچک شده


Re: دفتر ثبت نام
پیام زده شده در: ۱۵:۰۶ دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵
#8
نام: ملیندا
نام خانوادگی: بوبین
گروه: اسلیترین
علاقه مندی ها: جادوی سیاه پیشرفته/لرد ولدمورت(از توی درس ها هم فقط به دفاع در برابر جادوی سیاه علاقه دارم )


ماهی تابه ای که با آن می توان نیمرو را به شکل قلب در آورد.
تصویر کوچک شده


Re: رده بندی کتابهای تخیلی!!
پیام زده شده در: ۱۷:۴۰ شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵
#9
خیلی سخته که آدم بخواد بین هری پاتر، دارن شان و ارباب حلقه ها یکی رو انتخاب کنه آخه همشون خوبن... اما با این وجود هیچ کدومشون به پای هری پاتر نمی رسن به شرطی که رولینگ کتاب هفت رو زودتر بنویه و گرنه تغییر عقیده میدم ها


ماهی تابه ای که با آن می توان نیمرو را به شکل قلب در آورد.
تصویر کوچک شده


Re: اكه ولدمورت به ايينه نفاق انگيز نگاه بكنه چي ميبينه؟
پیام زده شده در: ۱۵:۵۲ دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵
#10
خب غزیز دلم قشنگ معلومه دیگه ولدمورت شیفته ی قدرت و هیچ چیزی به جز قدرت نمی تونه اونو شاد کنه!
البته دیدن نگاه کردن ولدمورت تو آیینه 2 حالت داره:
1-دیده هری رو کشته و تمام سدهایی که مانع رسیدش به قدرت می شه برداشته شده...
2-می بینه قدرتمندترین جادوگر دنیاست و همه چیز زیر سلطه ی اونه. یا حتی تمام دنیا رو سیاهی در برگرفته!
نظر شما چیه؟ با کدومش موافقین؟







هرگونه نسخه برداری از محتوای این سایت تنها با ذکر نام «جادوگران» مجاز است. ۱۴۰۰-۱۳۸۲
جادوگران اولین وبسایت فارسی زبان هواداران داستان های شگفت انگیز هری پاتر است. به عنوان نخستین خاستگاه ایرانی ایفای نقش مبتنی بر نمایشنامه نویسی با محوریت یک اثر داستانی در فضای مجازی، پرورش و به ارمغان آوردن آمیزه ای از هنر و ادبیات برجسته ترین دستاورد ما می باشد.